Gå til innhold

Hvor viktig er det sosiale på jobben for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For min del er det viktig å jobbe godt sammen, men det er ikke viktig for meg å tilbringe tid med kollegaer utenom jobb, (bortsett fra de som blir venner). 
 

Men ettersom jeg forstår så er det viktig for mange? 
 

Hva gjør du for å bidra til godt miljø og være en god sosial kollega?

Anonymkode: 01d91...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker det samme som deg. Viktig å jobbe godt sammen, men har ikke behov for å treffes utenom jobb. Har heller ikke så mye mulighet til det da jeg har barn og de sosiale treff det legges opp til oftest foregår like etter jobb når jeg skal hente i barnehagen osv...Men synes det er flott at andre har mulighet til å møtes, blir med når jeg kan. Jeg gjør ikke annet for å bidra til godt miljø enn å være hyggelig og hjelpsom med kollegaer. 

Anonymkode: d8d5b...491

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere. Jeg vil ha et godt arbeidsforhold og en god stemning på jobb, men jeg har ikke behov for å være med mine kollegaer i fritiden.

Har gjort det av og til og det har vært kjekt og givende, men har ikke behov for å gjøre det for ofte.

Men så er jeg også introvert og har ikke behov for å se noen så ofte. 😅

Anonymkode: e39b9...775

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialt er så mye. Jeg liker å høre på at andre prater og ler, og liker å overhøre samtaler. Jeg liker at folk smiler og har det fint på jobb, men sånne "nå skal vi ha det hyggelig sammen og team builde" det hater jeg! I sånne settinger har jeg en veldig god kollega som er nesten like introvert som jeg, vi liker å sitte sammen og ikke si så mye og bare kose oss med et glass vin eller noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som er viktig er at det funker bra å jobbe sammen. Vil ikke bruke fritid med kollegaer, den lille fritiden jeg har bruker jeg med familien og dyra.

Anonymkode: de425...c84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempeviktig. Har stort sett alltid vært ganske heldig med det sosiale på jobben, noen har jeg blitt skikkelig gode venner med og det er bare en stor bonus :)  Der jeg er nå er folk endel sammen på fritida, trener sammen, går på kino/ut å spiser sammen. Mange har jobbet sammen i 10+ år og kjenner hverandre godt. Allikevel er de åpne for nye folk og ikke klikkete i det hele tatt. Hele atmosfæren på jobb er åpen, det er lov å spørre om ting, de lærer bort alt de kan og vi ler mye sammen. Har aldri følt meg så inkludert så tidlig som jeg gjør på denne jobben. Har ikke vært med de på fritida enda, men de har spurt hva jeg kunne tenke meg, så blir sikkert invitert en gang. Blir jeg ikke det er det ingen krise, for jeg har det så fint på jobb sammen med dem :)

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke viktig. Faktisk er det mer masete hos oss. Godt samarbeidsklima (på jobb) er alt jeg trenger (og ønsker). 

Anonymkode: b37d0...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber jo i en annen by enn der jeg jobber. Skal jeg på sommerfest så er jeg alltid edru, kjører tidlig for ikke å komme så sent hjem. 

Nå skal jeg derimot begynne på en annen jobb, som ligger nært meg. Der skal jeg se om ikke jeg kan klare å få til å treffes i nærheten. 

Anonymkode: 5bc37...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er viktig at det er et godt sosialt miljø på jobben. 
Det betyr ikke at jeg skal henge masse med kollegaer på fritiden. Jeg har et liv og venner utenom jobben, og det forventer jeg at kollegaene mine også har. 

Men en gang i mellom er det jo hyggelig å gjøre noe sosialt utenom jobb også. 

For meg er det å kjenne folk litt mer enn bare jobb-praten, noe av det som gjør at det er hyggelig å gå på jobb. 
Jeg har på en måte et sett med "venner" der også. Selv om det altså ikke er folk jeg er så nær venn med at jeg vil tilbringe mye av fritiden min med dem. 

Anonymkode: 423f3...f72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig at det er et godt sosialt miljø på jobb. Liker at det er enkele sosiale ting noen ganger i året. Obligatorisk fredags pils synes jeg blir litt mye.

Anonymkode: 34ba1...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempeviktig med et godt arbeidsmiljø, det er helt avgjørende for meg. Det betyr ikke at jeg nødvendigvis tilbringer mye tid med dem på fritiden, men det er viktig å ha det hyggelig og trivelig på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva du mener. Jeg har blitt venn med flere kollegaer, så det er jo viktig for meg å henge med dem på fritiden. De andre kollegaene har jeg null interesse av å henge med på fritiden, selv om vi går godt overens på arbeidsplassen. 

Anonymkode: 76535...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hyggelig å småprate på jobb og ha god stemning der, men på min jobb er det så ofte kickoffs og workshops og fester og ut og bowle eller ta en øl eller spise pizza og sosiale turer og konferanser hele helgen osv, veldig mye sosialt press og jeg er så lei. Det er bare kolleger. Jeg har null interesse av å henge med noen av dem uten å få betalt for det. Føler det blir så innmari falskt, "nå skal alle bli bestevenner og lære masse om hverandre". Vi skal jo bare samarbeide på jobb, vi trenger ikke reise bort sammen for å greie det. Faktisk blir det ofte dårligere samarbeid av det, for det er så mange forskjellige typer mennesker der at det er nødt til å bli gnisninger når alle skal være sammen over tid.

Anonymkode: a1590...a98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SPOCA skrev (17 minutter siden):

Det er kjempeviktig med et godt arbeidsmiljø, det er helt avgjørende for meg. Det betyr ikke at jeg nødvendigvis tilbringer mye tid med dem på fritiden, men det er viktig å ha det hyggelig og trivelig på jobb.

Dette 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sosiale betyr veldig mye. Jeg har et yrke der det er en del tøffe sanseinntrykk, og vi opplever mye død og mennesker i krise. For å kunne gi 100% og trives i en slik jobb har godt arbeidsmiljø alt å si, og det har vi. Jeg opplevde en særlig tøff hendelse på jobb i fjor, og kollegene mine sa med ord, klapp på skulderen, klemmer og meldinger at «Vi er her. Vi har deg». Uten støtte fra kollegene mine tror jeg at jeg hadde slitt med hendelsen i ettertid- det er jo kun de som forstod hvordan det føltes.  Nå er det slett ikke sånn at vi sitter og prater om triste ting hele tiden verken på jobb eller når vi treffes på fritiden- vi ler mye og finner på morsomme ting sammen, og det er generelt en lett og god stemning. 

Anonymkode: a0657...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...