Gå til innhold

Angst for å ha gjort noe galt, som kan få konsekvenser!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 18, og har vært sammen med typen min siden jeg var 16. 
Han sier at hvis jeg feks snappa m andre første uka eller to etter vi traff hverandre, så er det et problem for han.
Jeg var bare 16, det var mye fest og moro på den tida og jeg flørta med flere (uskyldig).
Vi er veldig close og jeg vet jo at jeg ikke ville gjort noe med andre etter at jeg traff han og skjønte at det var han jeg ville ha.
MEN nå har jeg fått så angst for at jeg kanskje kan ha sendt en snap til andre i overgangen! Eller gjort noe annet!
SÅ ANGST! Jeg husker jo ikke! Tenk om jeg kan ha gjort noe han ikke liker! Jeg er helt ødelagt av angst. Hva skal jeg gjøre?
Prøvd metakognitiv terapi, og det funker litt, men plutselig kan det komme tilbake med full kraft.
Er så redd for å miste han!

Folk jeg snakker med sier at sånt betyr ikke noe nå, så lang tid etterpå. Men det gjør det for han!

Anonymkode: 74bec...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøver å tenke hele tiden om det er noe jeg kan ha gjort, og i så fall hva!! Hele tiden! Og nå husker jeg ikke når jeg gjorde hva lenger!

Anonymkode: 74bec...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakket med han om det, og han sier at hvis jeg ikke har kommet på noe nå (etter ca 8 mnd m angst), så kommer jeg ikke på noe mer heller. Men tenk om jeg kommer på noe!

Anonymkode: 74bec...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han gjør deg så stresset å usikker, så er han ikke bra for deg. Da finner du deg heller en som er bedre for deg, og som gjør deg godt.

Anonymkode: 0038f...3c0

  • Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok jeg henger ikke helt med...du har angst for at du har sendt en vanlig snap til en annen person? 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (Akkurat nå):

Ok jeg henger ikke helt med...du har angst for at du har sendt en vanlig snap til en annen person? 

Nei, som en flørt liksom! Fordi det var mye på gang.

Anonymkode: 74bec...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, som en flørt liksom! Fordi det var mye på gang.

Anonymkode: 74bec...cc2

Men hvor lenge flørte du med denne personen?  Var det søte snille snapper eller bilder av kropp og seksuell meldinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (2 minutter siden):

Men hvor lenge flørte du med denne personen?  Var det søte snille snapper eller bilder av kropp og seksuell meldinger?

Husker ikke, men uansett var det ikke noe som varte. Kanskje en uke eller noe.

Anonymkode: 74bec...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Husker ikke, men uansett var det ikke noe som varte. Kanskje en uke eller noe.

Anonymkode: 74bec...cc2

Bare glem det..gjort er gjort. Bare så lenge du ikke fortsetter eller gjør det igjen 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fyr som får deg til å bli sjuk er en ikke en fyr du vil bli gammel med.

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kanskje revurdere snappene du  har for vane å sende til gud og hvermann hvis de er av en sånn art at de gir deg angst ettertid. Gjort er gjort, men jeg skjønner meg ikke på folk som er så voldsomt slepphendte med sensitive snapper til hvem som helst uansett om man er i forhold eller ei. Trodde dagens unge var godt trent i nettvett.

Anonymkode: 91717...3b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Han sier at hvis jeg feks snappa m andre første uka eller to etter vi traff hverandre, så er det et problem for han." 

Haha, typen din er en kremidiot. Jeg regner med at dere ikke ble sammen de første to ukene etter dere møttes? Det tok vel litt lenger tid før dere bestemte dere for å være kjærester? Han skal altså få deg til å føle deg kjip fordi du kanskje, muligens, sendte et par flørtende meldinger til andre rett etter du først hadde møtt ham?

Om en jeg er sammen med hadde sagt at det er et problem for han om jeg chattet med andre de første to ukene etter at jeg møtte han, så hadde jeg trukket på skuldrene og vist ham døra selv om jeg ikke hadde chattet med andre. Ingen har lov til å få meg til å føle meg dårlig over noen uskyldige snapper jeg kanskje eller kanskje ikke sendte som 16 åring FØR jeg var i et eksklusivt forhold.

Ts, du har faktisk lov til å bli sur. Du MÅ ikke finne deg i alt.

Og ikke minst: en person som får deg til å føle deg så jævlig, er ikke en person du bør tviholde på. Kvitt deg med søppelet. Finn deg en kjæreste som faktisk får deg til å føle deg bra, som løfter deg opp istedenfor å trykke deg ned. 

"Men jeg elsker han", sier du kanskje. Det er irrelevant. Vi kan ikke alltid lytte til følelsene våre, for følelser kan dra oss inn i forhold som ikke er bra for vår mentale helse.

Lær deg å elske det som er bra for deg, og lær deg å hate det som er dårlig for deg. Denne idioten er dårlig for deg. 

 

 

Anonymkode: 66906...cb9

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forholdet høres ikke sunt ut

Anonymkode: 0f617...64f

  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er 18 omtrent ett barn. Typen virker veldig umoden om ha bryr seg om snap fra 2 år tilbake i tid. Slapp av og dump han.

Anonymkode: d8701...4fb

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er 18 omtrent ett barn. Typen virker veldig umoden om ha bryr seg om snap fra 2 år tilbake i tid. Slapp av og dump han.

Anonymkode: d8701...4fb

Mrm det virker ikke som typen bryr seg..hun skriver jo at dette skjedde 8 mnd og hun er redd det var noe mer...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvis han gjør deg så stresset å usikker, så er han ikke bra for deg. Da finner du deg heller en som er bedre for deg, og som gjør deg godt.

Anonymkode: 0038f...3c0

Dette. Han er en tikkende bombe.

Anonymkode: 82cb1...81c

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var dere sammen på dette tidspunktet? Hvis dere ikke var sammen, så har han ingenting med det. Høres litt ut som han sliter med lav selvtillit. 

Endret av Meowmere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du angstlidelse fra før eller har typen din påført deg så stor angst at du måtte i terapi for det? Høres ut som et (psykisk) voldelig forhold dette. Det er ikke normalt å få angst av kjæresten sin. Det er ikke normalt å gå rundt å tenke «tenk om jeg har gjort noe han ikke liker» fordi du er redd for konsekvensene han gir. Hva sier venninnene dine? 

Anonymkode: 736f4...ada

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er 18, og har vært sammen med typen min siden jeg var 16. 
Han sier at hvis jeg feks snappa m andre første uka eller to etter vi traff hverandre, så er det et problem for han.
Jeg var bare 16, det var mye fest og moro på den tida og jeg flørta med flere (uskyldig).
Vi er veldig close og jeg vet jo at jeg ikke ville gjort noe med andre etter at jeg traff han og skjønte at det var han jeg ville ha.
MEN nå har jeg fått så angst for at jeg kanskje kan ha sendt en snap til andre i overgangen! Eller gjort noe annet!
SÅ ANGST! Jeg husker jo ikke! Tenk om jeg kan ha gjort noe han ikke liker! Jeg er helt ødelagt av angst. Hva skal jeg gjøre?
Prøvd metakognitiv terapi, og det funker litt, men plutselig kan det komme tilbake med full kraft.
Er så redd for å miste han!

Folk jeg snakker med sier at sånt betyr ikke noe nå, så lang tid etterpå. Men det gjør det for han!

Anonymkode: 74bec...cc2

Det er vel at du er veldig redd for å bli forlatt nå som du virkelig bryr deg om han? Se mulighe årsaker til redsel for å bli forlatt og jobb med det. Også er det viktig å jobbe med selvbilde, godta deg selv som du er med feil og alt. 

Anonymkode: c33e5...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke et sunt forhold og du virker nesten besatt. Manipulerer han deg? Får også inntrykk at han holder på med andre. Typisk gutter i den alderen. Hadde jeg vært deg ville jeg heller fokusert på skole

Anonymkode: 5713e...76a

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...