Gå til innhold

Hvorfor er det så mange menn som vil ha kjæreste, men som få kvinner som vil?


Heftig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke overdriv, mange har motsand i flere år før de går fra hverandre. Dødt forhold er vanlig. 

Anonymkode: 77bf4...5de

Men om motstanden er utsroskap, vold og slikt, da er det best å skilles øyeblikkelig ja. 

Anonymkode: 77bf4...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TomKrus skrev (2 timer siden):

Det er ikke bare så lett, ingen kan leve på luft og kjærlighet. Kjærligheten er ofte sterk i begynnelse av et forhold, men viljen til å stå i ting når det blir vanskelig er veldig liten hos veldig mange. Så etter et par forhold som går under ? Både kvinner og menn er traumatiserte og ønsker ikke lenger seriøse gode forhold, de tørr ikke engang tenke tanken på at det er mulig.

Egoisme kalles det ! Fra begge parter ! Både kvinner og menn ! Og vet du hva ? Egoisme dreper kjærligheten like effektivt som arsenikk på et menneske. Hele samfunnet syder av dette, og man mister oversikten og tror at begjær er det samme som kjærlighet.

Jeg har egentlig ingen kjipe erfaringer med menn. Faren min er en fantastisk mann.

Har ikke et dårlig forhold med noen av kjæresten jeg har hatt igjennom livet. Jeg har aldri blitt bedratt (som jeg vet) eller opplevd tunge, vanskelige perioder i et forhold.

Min siste eks, som jeg var samboer med i flere år er en herlig mann. Ikke et vondt ord å si om han. Ønsker han bare det beste.
 

Allikevel ønsker jeg ikke en kjæreste. Det er nå 6 år siden jeg gikk i fra han. Livet leker😃. Jeg har det som plommen i egget som singel og kan vanskelig se for meg at jeg kommer til å forplikte meg i et forhold igjen. Jeg dater og koser meg. Men når det begynner å bli følelser involvert fra en av oss, så går jeg videre.

Å kun ha seg selv å tenke på, kun være sin egen lykkes smed, er fantastisk.

Anonymkode: 05339...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ikke overdriv, mange har motsand i flere år før de går fra hverandre. Dødt forhold er vanlig. 

Anonymkode: 77bf4...5de

Overdriver overhodet ikke. Og egentlig, så vet du jeg har rett

Anonymkode: 670ab...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er mange grunner. Det er en del forskjeller på menn og kvinner. Og jeg ser hvert fall selv rundt meg, at det er mange menn som ikke har lært å snakke om følelser og kommunisere dette. Som mangler litt av den emosjonelle intelligensen. Sier ikke at dette ikke kan gjelde kvinner også, og sier ikke at alle menn er slik selvfølgelig. Men jeg ser selv at en del menn mangler denne egenskapen. Og det er egentlig et av de viktigste kvalitetene man kan ha for å ha et sunt og meningsfullt forhold for mange.  

 

Mange som har brent seg velger også til stadighet feil partner. Jeg har gjort samme feil. Helt til jeg innså at jeg selv må starte å velge andre type menn med andre kvaliteter.  Jeg overså ofte rød flagg fordi jeg var vokst opp med mye traumer og da velger man ofte samme usunne partnere som voksen. Dette er veldig vanlig. I stedet for å gå innover å lære om feks ulike personlighetstrekk, er det mange som velger å avslutte dating å være singel i stedet. Det siste avsnittet var gjerne ikke direkte svar på spm, så beklager det😅

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Nei. Jeg er dame og ser mange videoer hvor kvinner forteller om kravene sine. Det er vanlig med krav, men noen er skikkelig strenge.

Sånn typisk, en mann med høy verdi bla bla bla, jeg må føle meg som en prinsesse. Min feminine energi er å ikke måtte verken tenke eller gjøre noe selv, jeg må bli tilbedet for det er sånn kvinner er ment å bli behandlet, om du er ei god kvinne. Alle kvinner som ikke er enige fortjener helvette som er 50 50 forhold(😅?), dere er ikke verdige ekte kjærlighet, gjør bedre, få en rik mann, eller vær tapere. Hihihi, operasjon og birkin 💅 Baddie.

Det er mange duster som sier mye her i verden, både kvinner og menn.

Greit nok at de setter krav for seg, men de forstår jo ikke at det å være så rik som det de ønsker, ikke er noe som så mange kan finne i noen. Men allikevel så setter de lista der, og prøver manisk å påvirke folk til å måtte kreve å leve uten å løfte en finger(feminin energi). De tjener penger på det showet, som er poenget.

Anonymkode: 77bf4...5de

Folk kaller det ikke "krav", men preferanser.

Som et apropos: det er faktisk sunt å vite hva slags egenskaper som går sammen med en selv. De som virkelig driter på draget er dem som f.eks. har preferanselisten "hu må værra snill, grei og fin å se på". Da er man enten svært lite reflektert og ikke klar over hva man ser etter, eller plasserer seg i en posisjon hvor alle er bra nok. Og, er alle bra nok, er ingen bra nok. Da merker man at man bare er en generisk match, og ikke to personer som passer spesielt godt sammen.

Forøvrig har jeg mange venninner selv, og de deler ikke disse formuleringene de deler. Så er ikke det sorten som ser på Charter-Svein på TV, heller. Kanskje det er der det ligger.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo i aller høyeste grad motsatt! Bare ta Tinder feks. 95% av damene der er ute etter kjæreste. 95% av mennene er ute etter uforpliktende sex.

Anonymkode: e05c3...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo i aller høyeste grad motsatt! Bare ta Tinder feks. 95% av damene der er ute etter kjæreste. 95% av mennene er ute etter uforpliktende sex.

Anonymkode: e05c3...2cf

Og det sies at det er kun 25% kvinner der. Rart det da at det remjes om at kvinner blir så innbilske og kan velge på øverste hylle på Tinder. Rart da at den appen ikke er mer populært blant kvinner?

Anonymkode: 2274d...313

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (1 time siden):

Folk kaller det ikke "krav", men preferanser.

Som et apropos: det er faktisk sunt å vite hva slags egenskaper som går sammen med en selv. De som virkelig driter på draget er dem som f.eks. har preferanselisten "hu må værra snill, grei og fin å se på". Da er man enten svært lite reflektert og ikke klar over hva man ser etter, eller plasserer seg i en posisjon hvor alle er bra nok. Og, er alle bra nok, er ingen bra nok. Da merker man at man bare er en generisk match, og ikke to personer som passer spesielt godt sammen.

Forøvrig har jeg mange venninner selv, og de deler ikke disse formuleringene de deler. Så er ikke det sorten som ser på Charter-Svein på TV, heller. Kanskje det er der det ligger.

Nei de kaller det faktisk krav. Det er veldig kravstore mennesker det er snakk om, å det sier seg selv at de har problemer på det området når de deler folk inn i verdi, som luksus verdi ikke verdi av hvordan vi behandler noen snillt. 

Å problemet med de kvinnene er at de gnager på andre om å måtte gjøre det samme. Akkurat som incel opplegget. Ekstremister er det, ekstremister som er høy på å kontrollere folk å tjene penger på det.

Du må anerkjenne at det finnes usunne kvinner også. Ellers er du litt simp å det sier jeg som kvinne. Jeg sier ikke at alle kvinner gjør, jeg er for preferanser. Men deler en ekstrem kvinne gjeng med deg. 

Anonymkode: 77bf4...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne tråder handler som regel kun om ts. Det er helt ukjent for meg at flere menn enn kvinner ønsker partner.

At man opplever det rent personlig er jo trist, men har lite med den genene hop å gjøre.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei de kaller det faktisk krav. Det er veldig kravstore mennesker det er snakk om, å det sier seg selv at de har problemer på det området når de deler folk inn i verdi, som luksus verdi ikke verdi av hvordan vi behandler noen snillt. 

Å problemet med de kvinnene er at de gnager på andre om å måtte gjøre det samme. Akkurat som incel opplegget. Ekstremister er det, ekstremister som er høy på å kontrollere folk å tjene penger på det.

Du må anerkjenne at det finnes usunne kvinner også. Ellers er du litt simp å det sier jeg som kvinne. Jeg sier ikke at alle kvinner gjør, jeg er for preferanser. Men deler en ekstrem kvinne gjeng med deg. 

Anonymkode: 77bf4...5de

Simp, ja. Hva blir det neste? Knooters er en "white knight"?

Selvsagt finnes det "usunne" kvinner, men hva så? Hele denne idiotiske datingdebatten handler jo om sutrete menn som klager over såkalte "kravstore" kvinner. Det er ikke kvinnene som starter den, det er menn som klager og menn som finner på grunner til at det er kvinner som har skylden for ett og alt. Hvis single menn sliter med å skaffe seg noe som helst av intime relasjoner, er det DE som må endre seg - ikke kvinnene. En singel mann kan ikke justere preferansene til kvinner, men han kan møte preferansene til dem han ønsker date.

Nytt av året er at man ikke ser at det holder å klage, nå finner vi på nye begreper for å liksom "jevne ut ting" (insing f.eks.). Igjen for å skape et narrativ om at kvinnene er ONS-skadd fordi de ligger med pene menn, og er blitt kravstore fordi de uten å være klar over det har blitt kresne. Imellom linjene kan en jo lese hvor "rasjonell" mannen er, som ikke lar seg påvirke. Jo, takk, du.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har egentlig ingen kjipe erfaringer med menn. Faren min er en fantastisk mann.

Har ikke et dårlig forhold med noen av kjæresten jeg har hatt igjennom livet. Jeg har aldri blitt bedratt (som jeg vet) eller opplevd tunge, vanskelige perioder i et forhold.

Min siste eks, som jeg var samboer med i flere år er en herlig mann. Ikke et vondt ord å si om han. Ønsker han bare det beste.
 

Allikevel ønsker jeg ikke en kjæreste. Det er nå 6 år siden jeg gikk i fra han. Livet leker😃. Jeg har det som plommen i egget som singel og kan vanskelig se for meg at jeg kommer til å forplikte meg i et forhold igjen. Jeg dater og koser meg. Men når det begynner å bli følelser involvert fra en av oss, så går jeg videre.

Å kun ha seg selv å tenke på, kun være sin egen lykkes smed, er fantastisk.

Anonymkode: 05339...8e0

Hva er det som er så gøy med å date? Hvis du ikke vil noe mer når følelsene kommer? Den der skjønte jeg lite av. 
Og når du skrivet «date», mener du menn du møter for uforpliktende sex, eller gjør dere hyggelige ting sammen uten sex? 

Anonymkode: 048a4...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...