Gå til innhold

Hva skjer når ett land er blakk?

GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden i Egypt. Og vært her i ca 10 dager. Standard hver dag er at de tar strømmen i 1 time. Fra og med i går begynte de med 3 timer uten strøm noe de skal fortsette med ser det ut til. Når jeg spør hvorfor de holder på sånn? Så sier de at landet er blakk.  Valutaen her har sunket til bunn nivå og pengene er ikke verd noe. Så for meg som er norsk så får jeg veldig mye for pengene mine her akkurat nå. Drivstoff ligger på 2 kr liter'n. Men mat er dyrere enn det var før. 

Så hva vil skje? 

det bor 111 mill her. 

Så ikke bare Støre som kjører norge i grøfta så som så mange hevder. De tar ihvertfall ikke strømmen til folk enda i Norge he he he. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Strømmen er ikke borte fordi landet er blakk. Du må slutte å svelge forklaringer fra folk på gata ukritisk.

Selv lutfattige land som Kambodsja klarer å holde strømmen gående døgnet rundt.

De er tomme for strøm på grunn av korrupsjon. Ikke fordi landet er tom for penger. Egypt har store inntekter. Det er bare det at noen få familieklaner stjeler og putter pengene i egen lomme. Det gjelder i aller høyeste grad også strømproduksjonen. Det er mer enn nok penger til å produsere strømmen, men siden korrupsjon er så godtatt, så tar eierne av strømselskapet pengene i lommen og driter i å produsere strøm som de egentlig er betalt for å produsere.

Anonymkode: 988e0...ae3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
GrønnNellik68 skrev (3 timer siden):

Jeg er for tiden i Egypt. Og vært her i ca 10 dager. Standard hver dag er at de tar strømmen i 1 time. Fra og med i går begynte de med 3 timer uten strøm noe de skal fortsette med ser det ut til. Når jeg spør hvorfor de holder på sånn? Så sier de at landet er blakk.  Valutaen her har sunket til bunn nivå og pengene er ikke verd noe. Så for meg som er norsk så får jeg veldig mye for pengene mine her akkurat nå. Drivstoff ligger på 2 kr liter'n. Men mat er dyrere enn det var før. 

Så hva vil skje? 

det bor 111 mill her. 

Så ikke bare Støre som kjører norge i grøfta så som så mange hevder. De tar ihvertfall ikke strømmen til folk enda i Norge he he he. ..

Landet tar opp gjeld…

Anonymkode: b0a63...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Landet tar opp gjeld…

Anonymkode: b0a63...98a

Tullepenger som de får utdelt...fiatpenger. Hele pengesystemet er bare tull.

Samme som når du tar opp et boliglån, da opprettes dette ut av intet. Så skal du betale tilbake dette, pluss renter! Så dumt er det.

Anonymkode: 09bf7...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Strømmen er ikke borte fordi landet er blakk. Du må slutte å svelge forklaringer fra folk på gata ukritisk.

Selv lutfattige land som Kambodsja klarer å holde strømmen gående døgnet rundt.

De er tomme for strøm på grunn av korrupsjon. Ikke fordi landet er tom for penger. Egypt har store inntekter. Det er bare det at noen få familieklaner stjeler og putter pengene i egen lomme. Det gjelder i aller høyeste grad også strømproduksjonen. Det er mer enn nok penger til å produsere strømmen, men siden korrupsjon er så godtatt, så tar eierne av strømselskapet pengene i lommen og driter i å produsere strøm som de egentlig er betalt for å produsere.

Anonymkode: 988e0...ae3

ja det forunder meg ikke har nettopp sittet 3,5 timer i mørket igjen nå. Jeg har det jo lett jeg kan jo bare reise her i fra men verre med de som er prisgitt dette systemet. faans møkk ass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stakkars folk. Håper det går bra med deg og at du har det fint på tross av dette strøm problemet. 

Anonymkode: 1bfe2...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Stakkars folk. Håper det går bra med deg og at du har det fint på tross av dette strøm problemet. 

Anonymkode: 1bfe2...e4c

joda går bra men ikke akkurat det en forbinder med ferie men det er to somre til så er jeg ferdig med det tullet her og kan dra på normal ferie som andre folk. jeeezys.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...