Gå til innhold

Gutten på 14 skifter sengetøy kl 6 om morgenen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på noe jeg kan altfor lite om, og jeg er enke og ingen mann å spørre. Har en gutt på 14 som vekket meg i dag morges kl 6 fordi han trengte sengetøy (fant ikke det spesifikke han letet etter)... Jeg spurte hvorfor? Jo dynetrekk og laken var blitt vått. 

Jeg spurte hvorfor igjen og han sa at han måtte nok ha tisset litt på seg siden han glemte gå på do før han la seg. 

Har aldri skjedd før! 

Han sa at hverken madrass eller dyne var blitt våt, for det var så lite. Jeg sovnet igjen men tenker litt... 

Er det ikke sånn at gutter i pubertet kan våkne av ufrivillig sædavgang? Er det ikke logisk å tenke i de baner? 

Kunne jo ha tatt seg "en runde" evt men gutten pleier sove til 10 så det er ulogisk... 

😅

Anonymkode: 06f2e...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at du sikkert har rett i dine antagelser om for nattlig sædavgang. Helt normalt i den alderen og ikke noe de kan styre.

Ville ikke laget noe stort nummer ut av det. Heller vist han hvor han finner nytt sengetøy dersom han skulle trenge det igjen..

Anonymkode: e9ab4...2bc

  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint med åpenheten, jeg da, i motsetning til ano...4d3. Jeg er derimot enig i at det kan være fint for ham å ha nytt sengetøy lettilgjengelig, og så er det ikke vits i å tenke mer over dette for din del.

Det er klart at det kan tenkes at det har vært en våt drøm, og at han syntes det var enklere å skylde på urinlekkasje. Kanskje er han ikke klar over at sånt kan skje heller, og tror selv at det er urin? 

 

Anonymkode: d1b6f...165

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufrivillig sædavgang er den mest trolige årsaken, da det er ganske vanlig i den alderen. Ville ikke spurt noe mer om det, det er sikkert flaut! Bare hjelp han å skifte sengetøy ❤️

Dette er jo en fin ansvarsfull gutt som ordner opp selv og skifter sengetøy.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min sønn kommer dit så kommer jeg ikke til å stille han masse spørsmål eller spekulere i noe. Hjelp gutten med det han ber om og ikke noe mer. 

Anonymkode: 7fd6e...8c7

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg synes det er fint med åpenheten, jeg da, i motsetning til ano...4d3. Jeg er derimot enig i at det kan være fint for ham å ha nytt sengetøy lettilgjengelig, og så er det ikke vits i å tenke mer over dette for din del.

Det er klart at det kan tenkes at det har vært en våt drøm, og at han syntes det var enklere å skylde på urinlekkasje. Kanskje er han ikke klar over at sånt kan skje heller, og tror selv at det er urin? 

 

Anonymkode: d1b6f...165

Åpenhet er vel og bra det, men dagens unge kan å google. De holder på å bli kjent med egen kropp, så får åpenheten/nysgjerrigheten din bare vike. 

Anonymkode: 7fd6e...8c7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det snakk om sæd, det er jo ikke noe å spekulere over? Han vet garantert hva det er selv, men er for flau til å si det. Men for all del, du kan jo ta en generell prat med han om sånne ting en dag. Bare ikke ta opp spesifikke episoder med han, som denne episoden. Bare si at nå er han i en alder der sånt kan skje.
 

Du kan også tipse han om å ha dopapir lett tilgjengelig, for han er jo i rette alder til å begynne å utforske litt på egen hånd (men du trenger jo ikke akkurat å si at det er for når han runker og lignende, det blir fort for flaut. Bare si at det kan være lurt å ha dopapir liggende i tilfelle det kommer sæd ut av penis). Også kan jo legge ett par sengetøy i hans klesskap, sånn at han bare kan skifte selv neste gang han får sæd på sengetøyet og er redd for at du skal oppdage det. 

Anonymkode: 57cbf...c2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Lurer på noe jeg kan altfor lite om, og jeg er enke og ingen mann å spørre. Har en gutt på 14 som vekket meg i dag morges kl 6 fordi han trengte sengetøy (fant ikke det spesifikke han letet etter)... Jeg spurte hvorfor? Jo dynetrekk og laken var blitt vått. 

Jeg spurte hvorfor igjen og han sa at han måtte nok ha tisset litt på seg siden han glemte gå på do før han la seg. 

Har aldri skjedd før! 

Han sa at hverken madrass eller dyne var blitt våt, for det var så lite. Jeg sovnet igjen men tenker litt... 

Er det ikke sånn at gutter i pubertet kan våkne av ufrivillig sædavgang? Er det ikke logisk å tenke i de baner? 

Kunne jo ha tatt seg "en runde" evt men gutten pleier sove til 10 så det er ulogisk... 

😅

Anonymkode: 06f2e...190

Hvorfor spør du han opptil flere ganger?

Er det viktig for deg om han har sølt, tisset på seg eller hatt sædavgang?

Anonymkode: 6186f...c5f

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det sæd og ikke tiss, med mindre han har noe sengevætingsprobøematikk.

Men samme det, er jo bare for han å skifte til rent og sette på en vask

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette seriøst eller er noen så syke at de troller om en 14 åring og sæd i samme innlegg? 

Anonymkode: 226b5...557

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tre gutter selv, kommer til å sørge for at de har egne laken og sengetøy liggende på sine rom. Og at de vet hvordan de setter på en klesvask. 

Anonymkode: 0ed95...eb3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker heller nattsvette, dette starter for mange med puberteten. Sæd ville vært en flekk, nattsvette gjør at alt blir fuktig. 

Anonymkode: c9aaf...af8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Åpenhet er vel og bra det, men dagens unge kan å google. De holder på å bli kjent med egen kropp, så får åpenheten/nysgjerrigheten din bare vike. 

Anonymkode: 7fd6e...8c7

Selvfølgelig kan de google. Likevel har han valgt å gå til mor for å spørre etter spesifikt sengetøy, og kjenner nok si mor godt nok til å vite at hun vil spørre om hvorfor. Jeg spør også barna hvorfor om de plutselig ønsker nytt sengetøy, da det skiftes på senest annenhver uke. Mine er yngre, og jenter. Ikke kommet i puberteten, ellers ville jeg jo antatt mensen, men sikkert spurt likevel 🤷‍♂️ Gutten (som nå er voksen) har aldri spurt om nytt sengetøy, så behovet for å spørre ham har aldri vært til stede, og jeg ville muligens skjønt hans grunn uten å spørre. 

Jeg synes ikke det var ok av henne å spørre (=mase) flere ganger, men det er lov å være treig i oppfattelsen! Hun vil ikke gjøre det samme neste gang, for nå har hun jo fått tenkt seg om. 

Jeg er litt usikker på hvorfor du svarer meg som du gjør, det var ikke sånn at jeg mente noe om mors nysgjerrighet (=uvitenhet)... 

Anonymkode: d1b6f...165

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du skal være glad for at han var åpen nok til å be om nytt sengetøy, så spiller det ingen rolle hvorfor han trengte det.

Anonymkode: 4aa2b...277

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lurer på noe jeg kan altfor lite om, og jeg er enke og ingen mann å spørre. Har en gutt på 14 som vekket meg i dag morges kl 6 fordi han trengte sengetøy (fant ikke det spesifikke han letet etter)... Jeg spurte hvorfor? Jo dynetrekk og laken var blitt vått. 

Jeg spurte hvorfor igjen og han sa at han måtte nok ha tisset litt på seg siden han glemte gå på do før han la seg. 

Har aldri skjedd før! 

Han sa at hverken madrass eller dyne var blitt våt, for det var så lite. Jeg sovnet igjen men tenker litt... 

Er det ikke sånn at gutter i pubertet kan våkne av ufrivillig sædavgang? Er det ikke logisk å tenke i de baner? 

Kunne jo ha tatt seg "en runde" evt men gutten pleier sove til 10 så det er ulogisk... 

😅

Anonymkode: 06f2e...190

Bare pass på at han har litt ekstra av sengetøy på rommet 😊

Anonymkode: 1aa49...2a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husker da jeg var 14 og hadde blødd igjennom et par ganger på natta. Ene gangen gjemte jeg lakenet i klesskapet fordi jeg synes det var så flaut. 

Poenget er at 14-åringer kan synes slike ting er kleine uten at voksne synes det. Så jeg er enig i at det er lurt at han har sengetøy liggende så han kan få bytta uten å spørre deg, og kanskje du også kan vise han hvordan dere vasker sengetøy hjemme i tilfelle han vil sette på en klesvask med det selv.

Anonymkode: a28cd...597

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvorfor spør du han opptil flere ganger?

Er det viktig for deg om han har sølt, tisset på seg eller hatt sædavgang?

Anonymkode: 6186f...c5f

Og det var det du hang deg opp i? Hjelpes... Jeg må og sov og tenkte da virkelig ikke over hva som var årsaken eller hva som hadde skjedd der og da. Kanskje spurte jeg hvorfor en gang, kanskje to, jeg husker virkelig ikke. Og nei det er ikke viktig hva det var. Du viktige er hvordan jeg håndterer dette overfor han. 

Jeg er nok mer av typen til å snakke med han om ting, kontra å bare gi han sengetøy tilgjengelig. Det er da ikke flaut å lære barna opp i hva som skjer med kroppen. 

Må tenke litt på det. Kan jo tenkes det vil være flaut for han. Jeg skal snakke med en mannlig venn om dette også. Ts

Anonymkode: 06f2e...190

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tenåring hadde plutselig skiftet på sengen selv. Lagde ikke noe vesen av det. Det var vel sånn som mammaer ikke skal legge seg borti, tenkte jeg. Og så fint at det kan gjøres sånn og at ungene ikke må google. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Er dette seriøst eller er noen så syke at de troller om en 14 åring og sæd i samme innlegg? 

Anonymkode: 226b5...557

Hvorfor er dette sykt? 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...