Gå til innhold

Var du blandt de heldige som vant i Lotto ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det ikke bedre at de justerer opp gevinstene hos de som faktisk vinner i Lottoen? Og da snakker jeg om småpremiene. Altså, 5 av 7 rette i Lotto og så vinner du 100-200 kr. Er jo helt latterlig lavt. Og så skal noen som ikke klarte å treffe på et eneste tall på lottorekka vinne 1 mill? 

Anonymkode: 99eb9...a36

Ulempen der er at det er SÅÅÅÅ mange som vinner de små premiene. De som fikk 4 rette delte tilsammen over 18 millioner kroner. Så om man tok alle ekstramillionene ville man ikke passert 200kr engang

image.png.da0478406979186706132e80055dc990.png

1 hour ago, AnonymBruker said:

Tøys. Vinnersjansen er 50/50, enten vinner man eller så vinner man ikke.

Anonymkode: 46d3a...874

Liker optimismen din. Men det er vel ikke akkurat slik sannsynlighet fungerer. 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

newman01 skrev (9 minutter siden):

Ulempen der er at det er SÅÅÅÅ mange som vinner de små premiene. De som fikk 4 rette delte tilsammen over 18 millioner kroner. Så om man tok alle ekstramillionene ville man ikke passert 200kr engang

image.png.da0478406979186706132e80055dc990.png

Det er mange vinnere, ja, men premiene er horrible dårlige. 29 837 får 100 kr, som tilsvarer en premiesum på 2 983 700,- på deling. Det er lite! Her kunne de droppet superlottotrekninger, og økt disse premiene. Samt burde disse premiene vært økt basert på det ENORME overskuddet Lotto gir. Det er altfor lite i premier basert på omsetning pr. runde. Det er en grunn til at Norsk Tipping går med 8-10 MILLIARDER i overskudd i året. De raner kundene, og gir ingenting tilbake - bortsett fra til den ene som virkelig treffer.

Anonymkode: 99eb9...a36

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er mange vinnere, ja, men premiene er horrible dårlige. 29 837 får 100 kr, som tilsvarer en premiesum på 2 983 700,- på deling. Det er lite! Her kunne de droppet superlottotrekninger, og økt disse premiene. Samt burde disse premiene vært økt basert på det ENORME overskuddet Lotto gir. Det er altfor lite i premier basert på omsetning pr. runde. Det er en grunn til at Norsk Tipping går med 8-10 MILLIARDER i overskudd i året. De raner kundene, og gir ingenting tilbake - bortsett fra til den ene som virkelig treffer.

Anonymkode: 99eb9...a36

Primæroppgaven til Norsk Tipping er å tilby legalisert gambling i kontrollerte former, hvor overskuddet går tilbake til samfunnet. Primært breddeidrett og kultur. 

Skjønner egentlig ikke misnøyen. Personlig drømmer jeg ikke om å vinne 2-3000kr i Lotto, jeg vil vinne millioner. Ser ingen særlig glede i å øke potten for 5 rette. 

Jeg syns Norsk Tipping burde jevne ut premiene. Istedetfor at én person med 7 rette vinner 200 millioner den ene uka og neste uke vinner tre person 3 millioner hver burde de sette et tak på premiene, og heller jobbe for en jevnere fordeling.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, jeg bor i Oslo. Her er det en forsvinnende liten prosentandel vinnere i forhold til innbyggere på "supertrekninger".

Jeg er 100% overbevist om at de er rigget for å spre seg utover landet, hvilket gjør sjansene latterlig små for oss som bor her.

Anonymkode: 6b873...943

Takk, det er fler som har lagt merke til dette ja!!! Befolkningstall tatt i betraktning synes jeg det er ekstremt mistenkelig at det er 2 vinnere i Harstad, 1 i Loddefjord og 0,5 i Oslo (kanskje 1 vinner i Oslo annenhver supertrekning). 

Skikkelig stygt gjort og rett og slett juks fra norsk tipping sin side.

Til spørsmålet til ts, nei, jeg vant ikke. Jeg bor i Oslo. Vurderer å flytte til gokk i gokkstad kommune der kun jeg og ei skjære bor.. men da vinner vel skjæra 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vant ikke lotto, men jeg vant et annet "lotteri" i helgen! Over 500.000 :bolledeig:

Anonymkode: 7e399...9e9

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (13 minutter siden):

Primæroppgaven til Norsk Tipping er å tilby legalisert gambling i kontrollerte former, hvor overskuddet går tilbake til samfunnet. Primært breddeidrett og kultur. 

Skjønner egentlig ikke misnøyen. Personlig drømmer jeg ikke om å vinne 2-3000kr i Lotto, jeg vil vinne millioner. Ser ingen særlig glede i å øke potten for 5 rette. 

Jeg syns Norsk Tipping burde jevne ut premiene. Istedetfor at én person med 7 rette vinner 200 millioner den ene uka og neste uke vinner tre person 3 millioner hver burde de sette et tak på premiene, og heller jobbe for en jevnere fordeling.  

Er klar over formålet til Norsk Tipping, men det betyr ikke at måten ting drives på er riktig. Regnskapsoverskuddet på 8-10 milliarder er for øvrig etter at de har sendt 7% av innsatsen ut til breddeidretten gjennom grasrotinntektene. 

Disse milliardene går rett inn i statskassas kulturbudsjett, som for øvrig misbrukes og sløses så til de grader. 

Poenget er at dette overskuddet er ALTFOR høyt gitt den institusjonen de har. Det var neppe ikke meningen at Norsk Tipping skulle bli så stor at dette skulle finansiere halve kulturposten i statsbudsjettet. Noe har gått galt på veien, og det er at Norsk Tipping har blitt altfor griske på vegne av staten. Formene har blitt altfor kontrollerte i favør staten. Det er på tide at pengene deles i større grad med de som legger en innsats i spillene. 

Å vinne 2-3000 er bedre enn å vinne 500 på samme spill. Det skaper egentlig større innsats for de det gjelder. 

Men helt enig i det siste. Synes det er forbanna tull at èn skal vinne 200 millioner. Da er det faktisk bedre at 100 stk vinner 2 millioner hver. Derfor mislikte jeg endringene i Viking Lotto. Det har blitt helt umulig å vinne, selv småpremiene, fordi førstepremiepotten skulle vokse seg stor og grisk på vegne av den ene som vinner èn gang i kvartalet. 

Utover det har man alltså EuroJackpot for de som virkelig vil vinne den store summen. Norsk Tipping er bare en selger her, og kan ikke utøve forskjeller. Men det er greit å ha det ene spillet som bør på det ekstra. Det må dog aldri skje med Lottoen. 

Anonymkode: 99eb9...a36

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er ikke i noe økonomisk uføre, nettopp fordi jeg ikke sløser bort pengene mine på slikt tull som Lotto.

Anonymkode: f65e1...b01

nuvel. Min lottorekke koster meg 20 kr i uka mener jeg å huske, og det klarer jeg godt uten å haven i økonomisk uføre. Sjansen er selvsagt forsvinnende liten for å vinne og jeg skjønner også at pengene sannsynligvis hadde fått større avkastning et annet sted. Men det gjelder også når jeg kjøper meg en flaske vin. Å bruke småpenger for å kunne ha et lodd eller to med i den store potten gir en liten spenning som jeg liker. Av alle rekkene kan det jo faktisk være min som går inn,  Og den største økningen i vinnersjanse får man tross alt når man øker fra 0 til 1 rekker. 

Å bruke hundrevis av kroner i uka på lotteri vil jeg derimot anbefale alle og slutte med. De som har råd til det har sannsynligvis ikke bruk for en lottogevinst uansett. 

Anonymkode: efec7...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Men helt enig i det siste. Synes det er forbanna tull at èn skal vinne 200 millioner. Da er det faktisk bedre at 100 stk vinner 2 millioner hver. Derfor mislikte jeg endringene i Viking Lotto. Det har blitt helt umulig å vinne, selv småpremiene, fordi førstepremiepotten skulle vokse seg stor og grisk på vegne av den ene som vinner èn gang i kvartalet. 

Litt uenig akkurat der altså. Ja, det er helt hinsides med gevinster på både 200 millioner og 1300 millioner. En lottokupong bør ikke kunne gjøre folk til milliardær. 

Men på en annen side skal det være en drøm. 2 millioner er ingen drøm, det er egenkapital til et middels hus i sentrale strøm på østlandet. 50 millioner føler jeg er et bedre tak. Da kan man kjøpe seg et rimelig stort hus, og kutte arbeidsdagen til et absolutt minimum om man ønsker. Er man nær 50 kan man kanskje tilogmed pensjonere seg om man ønsker. 

Men det er min mening, andre kan fint ha andre om hvilke summer som gleder. 

Men tenker man litt etter trenger man kanskje 200 millioner allikevel. Det koster fort 50-90 mill for en sjøhytte, og en enebolig med hage i Oslo koster 50+. Og stor båt koster store penger... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg er ikke i noe økonomisk uføre, nettopp fordi jeg ikke sløser bort pengene mine på slikt tull som Lotto.

Anonymkode: f65e1...b01

Hadde du havnet i økonomisk uføre av å bruke et par hundrelapper i uken på Lotto er du nærmere økonomisk uføre enn du tror. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (9 minutter siden):

Litt uenig akkurat der altså. Ja, det er helt hinsides med gevinster på både 200 millioner og 1300 millioner. En lottokupong bør ikke kunne gjøre folk til milliardær. 

Men på en annen side skal det være en drøm. 2 millioner er ingen drøm, det er egenkapital til et middels hus i sentrale strøm på østlandet. 50 millioner føler jeg er et bedre tak. Da kan man kjøpe seg et rimelig stort hus, og kutte arbeidsdagen til et absolutt minimum om man ønsker. Er man nær 50 kan man kanskje tilogmed pensjonere seg om man ønsker. 

Men det er min mening, andre kan fint ha andre om hvilke summer som gleder. 

Men tenker man litt etter trenger man kanskje 200 millioner allikevel. Det koster fort 50-90 mill for en sjøhytte, og en enebolig med hage i Oslo koster 50+. Og stor båt koster store penger... 

2 millioner holder lenge for meg. Jeg er ikke interessert i noe liv i luksus, jeg vil bare leve økonomisk bekymringsfritt. Ha råd til middag selv om vaskemaskinen ryker liksom, og kunne ta bikkja med til veterinæren en gang for mye heller enn en gang for lite. Jeg er ikke så kravstor.

Anonymkode: 46d3a...874

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

2 millioner holder lenge for meg. Jeg er ikke interessert i noe liv i luksus, jeg vil bare leve økonomisk bekymringsfritt. Ha råd til middag selv om vaskemaskinen ryker liksom, og kunne ta bikkja med til veterinæren en gang for mye heller enn en gang for lite. Jeg er ikke så kravstor.

Anonymkode: 46d3a...874

Joda, men det er da ingen drøm for allmennheten? Litt som ris med ketchup metter og kan kalles et måltid, men det er ikke drømmen jeg ville gledet meg stort til... 

Skal det være en drøm som nordmenn er villige til å betale 100 millioner i uka for må det være en skikkelig gulrot. Men gulroten trenger ikke nødvendigvis være en milliard eller mer slik det er i Eurojackpot.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Er klar over formålet til Norsk Tipping, men det betyr ikke at måten ting drives på er riktig. Regnskapsoverskuddet på 8-10 milliarder er for øvrig etter at de har sendt 7% av innsatsen ut til breddeidretten gjennom grasrotinntektene. 

Disse milliardene går rett inn i statskassas kulturbudsjett, som for øvrig misbrukes og sløses så til de grader. 

Poenget er at dette overskuddet er ALTFOR høyt gitt den institusjonen de har. Det var neppe ikke meningen at Norsk Tipping skulle bli så stor at dette skulle finansiere halve kulturposten i statsbudsjettet. Noe har gått galt på veien, og det er at Norsk Tipping har blitt altfor griske på vegne av staten. Formene har blitt altfor kontrollerte i favør staten. Det er på tide at pengene deles i større grad med de som legger en innsats i spillene. 

Å vinne 2-3000 er bedre enn å vinne 500 på samme spill. Det skaper egentlig større innsats for de det gjelder. 

Men helt enig i det siste. Synes det er forbanna tull at èn skal vinne 200 millioner. Da er det faktisk bedre at 100 stk vinner 2 millioner hver. Derfor mislikte jeg endringene i Viking Lotto. Det har blitt helt umulig å vinne, selv småpremiene, fordi førstepremiepotten skulle vokse seg stor og grisk på vegne av den ene som vinner èn gang i kvartalet. 

Utover det har man alltså EuroJackpot for de som virkelig vil vinne den store summen. Norsk Tipping er bare en selger her, og kan ikke utøve forskjeller. Men det er greit å ha det ene spillet som bør på det ekstra. Det må dog aldri skje med Lottoen. 

Anonymkode: 99eb9...a36

I norge er det strenge regler i forhold til markedsføring / reklame av pengespill, og norsk tipping har velen aggresiv markedsføring her som mange legg merke til.  

Ellers er ein helt enig i at det burde vert et tak på lottopremier, og bedre at flere vant  2 miilloner elelr at  en vant 15 millioner. eller flere hundre millioner.  Premiene har en psykologisk  effekt og alle drømmer om å  vinne de største premiene,

Anonymkode: 26ed1...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (1 time siden):

Ulempen der er at det er SÅÅÅÅ mange som vinner de små premiene. De som fikk 4 rette delte tilsammen over 18 millioner kroner. Så om man tok alle ekstramillionene ville man ikke passert 200kr engang

image.png.da0478406979186706132e80055dc990.png

Liker optimismen din. Men det er vel ikke akkurat slik sannsynlighet fungerer. 

Uff.. Tror jeg hadde gått mentalt til grunne hadde jeg fått 6 rette og «vunnet» 3.615kr 😂 Bare ett tall unna 6.6 millioner.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vinner stort sett 45-50 kroner og spiller for 100 men har hatt 2 bra premier for lenge siden, etter den andre tok jeg 25 år pause siden jeg tenkte at nå har jeg vunnet litt større premier 2 ganger og jeg vil ikke utvikle spillegalskap som en i nabolaget her gjorde så nå kan jeg gi meg, den gangen leverte jeg for 40 kroner, spiller fortsatt med overskudd.

Anonymkode: 5d523...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg vinner stort sett 45-50 kroner og spiller for 100 men har hatt 2 bra premier for lenge siden, etter den andre tok jeg 25 år pause siden jeg tenkte at nå har jeg vunnet litt større premier 2 ganger og jeg vil ikke utvikle spillegalskap som en i nabolaget her gjorde så nå kan jeg gi meg, den gangen leverte jeg for 40 kroner, spiller fortsatt med overskudd.

Anonymkode: 5d523...3b7

Vant 6+1 for noen år sidan kr. 130.000 og har ellers vunnet regelmessig  50-1000 og  regneskapet går i pluss.  Dessuten så er ønsker ein ikkje å unnvere spenningen hver gang,. Misstenker at det store fleirtall av de som vinner selv små beløp er fornøyde.

Anonymkode: 26ed1...245

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vant 6+1 for noen år sidan kr. 130.000 og har ellers vunnet regelmessig  50-1000 og  regneskapet går i pluss.  Dessuten så er ønsker ein ikkje å unnvere spenningen hver gang,. Misstenker at det store fleirtall av de som vinner selv små beløp er fornøyde.

Anonymkode: 26ed1...245

Vant 3,5 mill. i 1990 og 89k i 1993, det var etter det jeg tok en lang pause, den første premien var bare uker etter jeg ble oppsagt fordi bedriften skulle nedbemanne, kom godt med for det ble nesten 4 år uten jobb.

Anonymkode: 5d523...3b7

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, tipper mest eurojackpot. Jeg vinner ikke uansett, men gøyere å drømme om å vinne et par hundre millioner enn 3 lissom. 

Anonymkode: a525f...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes to typer mennesker: 

De som vinner litt hele tiden, og de som aldri vinner. 

Jeg er av sistnevnte. Hanker knapt minstepremien 4-5 ganger iløpet av 1 år, men har stort sett 3+0 riktige opptil flere ganger pr. kupong pr uke. 

Og så har du en håndfull gjeng som hanker toppremien 2-3-4 ganger iløpet av livet. 

Vi har vel familier i Norge der både far, datter og sønn har vunnet toppremien i Lotto. Og gjerne med en superlottogevinst oppå dette på en av dem. Samt forhold der to partnere har vunnet hver sin gang, eventuelt èn har vunnet flere ganger. 

Enkelte bare har flaksen i seg, og får ting servert. Andre lever i en drøm som ruinerer de gjennom livet.

Anonymkode: 99eb9...a36

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Samme gjelder Nabolaget. Sykt mange som vinner på plasser som kun har 15 innbyggere

Anonymkode: 2c7c0...ac7

Hæh? Har du sjekket nabolagetvinneren de siste uken? Nesten alle gangene på Østlandet.

Anonymkode: 23b95...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, tipper mest eurojackpot. Jeg vinner ikke uansett, men gøyere å drømme om å vinne et par hundre millioner enn 3 lissom. 

Anonymkode: a525f...f18

Har man en normal inntjening og investerer fornuftig så klarer de fleste å skrape sammen en lottopremie.

Så jeg forstår heller ikke poenget med å spille bort penger på lotto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...