Gå til innhold

Hva har dine foreldre gjort deg da!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som mener dere har så dårlige foreldre ; hva i alle dager har de gjort som er så galt da? Ser selvsagt bort i tilfeller med  overgrep og vold, jeg mener alle andre . 

Anonymkode: 532e8...fed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags tone er dette å snakke til andre folk egentlig?

Jeg velger allikevel å svare, til tross for dette.

Min forelder har aldri stilt opp for meg, da mener jeg aldri. Jeg har aldri blitt kjørt eller hentet noe sted av vedkommende.

H*n tok mine penger og brukte på rusmidler. H*n ruset seg aktivt fra jeg var ca 10 år og løy om det, for deretter å ha en "alvorsprat" hvor h*n samlet hele familien for å avsløre at h*n hadde løyet for oss i flere år og hadde brukt penger på dop. H*n bryr seg kun om seg selv, h*n så ikke barnebarna sine på ni år, fordi h*n ikke hadde "råd" til å reise til dem, men h*n hadde råd til å reise og treffe fremmede personer fra en datingnettside. En gang reiste vedkommende forbi oss for å møte en fremmed person i stedet for sine egne barnebarn.

H*n har stjålet penger fra sine barnebarn, en gave som ble betrodd dem ble stjålet. 

Og masse annet. 

Anonymkode: 106ac...ea9

  • Liker 11
  • Hjerte 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkoholisme, psykisk terror og grov omsorgssvikt. 

Anonymkode: 36bd6...677

  • Liker 7
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns så mange klager over foreldre og derfor er jeg nysgjerrig på om de har grunn til det, eller om dagens unge er så lettkrenka at de ikke tåler noe. 

Anonymkode: 532e8...fed

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Wow for en fin og omtenksom tråd, tusen takk på vegne av alle oss som ikke trakk vinnerloddet da foreldre ble delt ut. Slik du ordlegger deg er jeg sikker på at vi kommer til å springe til tastaturet for å fortelle deg alt.

 

.... er du en forelder barna har kuttet ut, kanskje? 

Anonymkode: 95b34...8d8

Nope, her er forholdene de beste takk :)

Anonymkode: 532e8...fed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt siden jeg var en liten jente har jeg blitt etterlatt til å ta vare på meg selv. Ble aldri lært at man skal pusse tenner, hva deodorant var og ble generelt sett mobbet av min egen mor.
 

Da jeg fikk lus ble jeg kalt «lusunge» fordi hun ble sint for noe helt annet. Hver gang hun ble sint fant hun på å si de styggeste tingene hun kunne finne på å si.

Jeg ble rett og slett ikke tatt vare på til tross for at læreren min sa i fra i en konferansetime i 1. klasse at jeg luktet fra underlivet. Jeg visste da ikke at jeg måtte bytte truse, og min mor var heller ikke der for å hjelpe. Det måtte jeg fikse selv.

Dette er så klart kun en brøkdel. Jeg er i dag over 30 og sliter fortsatt veldig med å vise noen som helst følelser ovenfor min mor, men jeg prøver -ofte uten hell.

Anonymkode: e1754...574

  • Liker 1
  • Hjerte 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min stakk av til andre siden av landet da jeg var 11 og de to søsknene mine var enda yngre. Så ham kun en håndfull ganger i løpet av ti år.

Anonymkode: c948e...aa9

  • Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke møtt emosjonelt og ble kritisert, mobbet, ledd av og mine følelser var ikke viktig. Om jeg ble sint eller lei meg løp faren min etter meg og ville slå igjen døra på rommet mitt. Den dag i dag takler jeg ikke å ha mennesker bak meg og kjenner ubehag om noen blir sinte, selv om det ikke er meg de er sinte på. 

Anonymkode: 29a46...a9a

  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Alkoholisme, psykisk terror og grov omsorgssvikt. 

Anonymkode: 36bd6...677

Dette. Pluss vold, trusler og tvang.

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene bryr seg ikke om meg. Jeg har aldri fått trøst, stort sett bare kjeft for alt mulig. De besøker meg aldri, ringer meg aldri, stiller aldri opp. De gangene jeg har vært hos dem har det endt med kjefting og bråk uten at jeg har sagt eller gjort noe, så da har jeg reist hjem igjen.

Blir nesten syk av det.

Jeg lurer noen ganger på hvorfor de fikk meg...

Anonymkode: e9c6a...872

  • Liker 2
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av en måte å stille et slikt spørsmål. 

Jeg har kuttet all kontakt med min far. Han fikk ny familie, og hadde ikke lengre plass til meg. Han ønsket kun kontakt med meg på egne og ny familie sine premisser, og da var det bare når han ønsket å oppnå noe, som feks hjelp til ett eller annet eller dyre gaver til nye barn (mens jeg selv fikk skikkelige billige og dårlige julegaver fra han, og bursdagsgave kan jeg egentlig aldri huske å ha fått). Jeg fikk knapt komme på samvær lengre, for det passet aldri. Og de få gangene jeg fikk komme (mistenker at mamma kjeftet han opp, for hun så jo hvor vondt jeg hadde det hver gang jeg ble avvist), sørget både faren min og hans nye kone for å skyve meg mer og mer ut i kulda, og de oppførte seg skikkelig dritt mot meg. 
 

Men spør du han, så vil han selvsagt aldri innrømme å ha gjort noe galt. I følge han er jeg nok bare sjalu. Men det er ganske rart at jeg liksom skal være så sjalu, da at jeg har et supert forhold til stefar og hans barn. 
 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg syns så mange klager over foreldre og derfor er jeg nysgjerrig på om de har grunn til det, eller om dagens unge er så lettkrenka at de ikke tåler noe. 

Anonymkode: 532e8...fed

Selvfølgelig er det en grunn til det. Om du ikke skjønner det, anbefaler jeg deg å lese deg litt opp på grunnleggende psykologi. Det å bryte med egne foreldre er noe av det vondeste og vanskeligste barn kan gjøre, så frem det ikke er snakk om alvorlige personlighetsforstyrrelser, men gjelder i så fall de aller færreste av oss. Faktisk er det så vondt og vanskelig, at veldig mange velger å ikke bryte med foreldrene til tross for hvor mye smerte, sorg og traumer foreldrene gir dem.

Anonymkode: 58272...26d

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykisk sykdom. 

Til tider måtte jeg være psykisk støtte for en psykisk syk mor. Fikk på en måte ansvaret for at hun hadde det greit. 

Som spedbarn ble jeg låst inne på ett rom når hun ikke maktet å ta vare på meg. Man hadde bare godt av å grine, man fikk sterke lunger av sånt. 

Misbruk av legemidler satte også sine spor.

Ingen ting av det jeg gjorde var noen sinne godt nok, det var alltid ett men.. alltid noe som skulle vert bedre. 

Hun kunne også fortelle ting jeg var flau over til venninnene sine, eller mine, så jeg skulle bli flau. Sånn som da jeg fikk hår under armene eller mensen. Om jeg hadde sagt noe dumt fortalte hun det som en morsom historie, den type ting. 

Jeg fikk høre jeg ikke skulle vert født, at faren min hadde prøvd å drepe henne, at jeg var blitt misbrukt som liten, at jeg burde være takknemlig for at hun ikke slo meg slik hun ble slått. 

Anonymkode: 6e9c0...3b0

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere som mener dere har så dårlige foreldre ; hva i alle dager har de gjort som er så galt da? Ser selvsagt bort i tilfeller med  overgrep og vold, jeg mener alle andre . 

Anonymkode: 532e8...fed

Fra jeg var veldig liten kom min mor inn på mitt rom, begynte å skrike meg opp i trynet med alt mulige stygge ting om at jeg var stygg, feit, ubrukelig, utakknemlig, at hun hadde ofret alt for meg, at jeg hadde ødelagt livet hennes, at hun hatet meg, at jeg var ondskapsfull og masse annet. Jeg begynte tilslutt å gråte og da lo hun av meg, og kalte meg emosjonell, at jeg måtte skjerpe meg og var hårsår. Jeg hadde knapt noen venner på skole og min mor mente at det var passende å si ting som at dersom jeg døde i morgen så ville ingen gå i begravelsen min. Det var hennes måte å hjelpe meg på med å forstå mitt eget beste. Jeg hadde rent 5-er snitt, men ble utskjelt over at jeg ikke gjorde det godt nok. Jeg ble latterliggjort for å være feit flere ganger (jeg har aldri noen gang i hele mitt liv veid over 60 kg). Jeg har sagt i fra til min mor utallige ganger om at dette ikke er greit at jeg får brølt tilbake at jeg er djevelens avkom, at jeg kan brenne i helvete, at jeg er utakknemlig og fortjener alt sammen for så ondskapsfull og ubrukelig som jeg er. Jeg ble forsøkt seksuelt misbrukt som ung, hadde menn som forfulgte meg og kunne ikke si det til noen. Jeg fikk stygge telefoner og ble utsatt for mobbing på skolen i perioder og kunne ikke si det til noen. Jeg tryglet min far med å hjelpe meg, men han sa bare at jeg måtte slutte å være så hårsår. Hadde jeg venner eller var det noen som gjorde noe hyggelig for meg så var jeg patetisk, og forsto ikke virkeligheten fordi ingen var hyggelig mot søppel som meg. Jeg fikk utmerkelse på utmerkelse på min første fulltidsjobb og min mor sa til meg at de bare gjorde det fordi jeg var så stakkarslig og det er ingen som tror at en 19-åring kan være intelligent. Kunne skrevet utallige eksempler på dette. Etter å ha levd med dette i over 30 år så har jeg bare gitt opp. Min lillesøster er min mors favoritt og hun får nærmest alt hun kan peke på. Blir kjørt til jobben, blir hentet på jobben, får fylt opp kjøleskapet, de passer dyrene. Spør jeg om noe, så får jeg bare beskjed om at jeg trakasserer dem og er egoistisk. 

Anonymkode: dbf38...02a

  • Liker 1
  • Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt for deg TS at du har så flotte foreldre, må være en betryggende følelse å ha noen å falle på når livet gir den minste motgang.

Til oss andre som ikke har vert like heldige, vi kan se på det som en styrke, vi er herda og finner ikke i oss dritt. Vi tåler mer og blir aldeles sjeldent krenka.  

Vi har stått på egne ben og overlevd siden barndommen mens de andre blir dullet med til midten av 20årene og når dem endelig sprer vingene så skal det ikke mer til enn at mann sier det BARE fins to kjønn der ute før dem blir hinsides krenka og griner til mamma.

Så sånn sett kan jeg takk mine ubrukelige foreldre for å ikke gjort meg til en pysegutt.

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel siden du spør, omsorgssvikt  rus og neglekt. Må si det varmer et hjerte å bli møtt med slik raushet som du utstråler ts..Er du en slik forelder selv siden du er opptatt av dette?

Anonymkode: 8ba0f...951

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vel siden du spør, omsorgssvikt  rus og neglekt. Må si det varmer et hjerte å bli møtt med slik raushet som du utstråler ts..Er du en slik forelder selv siden du er opptatt av dette?

Anonymkode: 8ba0f...951

Ts skrev at det ikke gjaldt dette da men 

Anonymkode: 75315...7ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du en av de rævva foreldrene som ikke kan forstå hvorfor de blir utestengt fra barna sitt liv fordi du ikke evner å se egne feil? For så å skylde på at folk er lettkrenka når de setter ned foten eller ikke responderer som du ønsker? Lite hyggelig tråd ts, skikkelig raus og forståelsesfull 🙄

Anonymkode: d8623...d89

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg ble ikke møtt emosjonelt og ble kritisert, mobbet, ledd av og mine følelser var ikke viktig. Om jeg ble sint eller lei meg løp faren min etter meg og ville slå igjen døra på rommet mitt. Den dag i dag takler jeg ikke å ha mennesker bak meg og kjenner ubehag om noen blir sinte, selv om det ikke er meg de er sinte på. 

Anonymkode: 29a46...a9a

Dette, bare at det var mor. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts skrev at det ikke gjaldt dette da men 

Anonymkode: 75315...7ff

Det gjorde hun ikke. Hun ville bare ikke ha med de som var utsatt for overgrep og vold, alle andre kunne svare. Rus er ikke nødvendigvis overgrep og vold, men omsorgssvikt på andre måter.

Anonymkode: 58272...26d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...