Gå til innhold

På diett men går ikke ned i vekt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja lykke til, har ikke troa på detta

Anonymkode: 38280...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo mange små måltider du spiser. Hold deg til 3 faste måltider (frokost, lunsj og middag) og ikke spis noe utenom det. Det er ikke farlig å føle på sult. 

Jeg hadde kuttet ut disse proteinbarene og shaker. Har absolutt ingen tro på at det faktisk fungerer 😄

I tillegg er det ikke bare kostholdet ditt du må forandre på. Du må legge inn trening eller en eller annen form for aktivitet. 

Gjør du disse to tingene, vil du nok se en forandring etterhvert 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du prøver å slanke deg på samme mat som ga deg overvekten, det er klart det ikke fungerer. Du må faktisk ENDRE noe for å få det til…

Anonymkode: 02222...e2b

Jeg har jo endret? Shakene , barene og suppen er jo endring. 

Anonymkode: 77169...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (Akkurat nå):

Det er jo mange små måltider du spiser. Hold deg til 3 faste måltider (frokost, lunsj og middag) og ikke spis noe utenom det. Det er ikke farlig å føle på sult. 

Jeg hadde kuttet ut disse proteinbarene og shaker. Har absolutt ingen tro på at det faktisk fungerer 😄

I tillegg er det ikke bare kostholdet ditt du må forandre på. Du må legge inn trening eller en eller annen form for aktivitet. 

Gjør du disse to tingene, vil du nok se en forandring etterhvert 😊

Jeg er i mye aktivitet hver dag på jobb og blir alltid veldig sulten av mye aktivitet. 

Anonymkode: 77169...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er i mye aktivitet hver dag på jobb og blir alltid veldig sulten av mye aktivitet. 

Anonymkode: 77169...c8a

Da er det kostholdet ditt du må gjøre noe med 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge bør en endre før en merker forskjell da? Når vet en at en at det en gjør ikke virker? Hvor lang tid liksom? 

Anonymkode: 77169...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Må jeg telle kalorier når jeg bytter ut måltider med shaker, barer og slikt da? 

Anonymkode: 77169...c8a

Ja det må du så klart😅 

Anonymkode: e564f...87d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor lenge bør en endre før en merker forskjell da? Når vet en at en at det en gjør ikke virker? Hvor lang tid liksom? 

Anonymkode: 77169...c8a

Du kan veie deg en gang i uka, går du ikke noe ned den uka, må du justere ned på kalorier. Etterhvert som du går nedover må du justere ned hele tiden. Hvis ikke du begynner og trene masse i tillegg da. Men anbefaler ikke å slanke seg på masse proteinbarer og shakes. Du blir ikke mett av det og du har antageligvis ikke tenkt til å spise slik resten av livet?

Anonymkode: e564f...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker også trolling her, men la gå:

Skal du ned i vekt kan du ikke spise seks eller syv ganger bestående av tre barer, tre shaker og en suppe pluss fløte, bacon, pasta, avokado, to typer ost og enda litt annet. 

Et sunnere kosthold har en verdi i seg selv, og hvis dette er et bedre kosthold enn før er det fint.

Men skal du ned i vekt trenger du et kaloriunderskudd. Det kan være stort eller smått, men det går vel rundt 7000 kalorier i en kilo kroppsfett. Skal du ned f.eks. ti kilo i kroppsfett er det snakk om rundt regnet 70 000 kalorier i underskudd, og det tilsvarer bortimot en måneds matinntak for mange. Ingen hast, men her kan jeg ikke helt skjønne at du ligger i underskudd i utgangspunktet. Du må har et markant underskudd over lang tid for å nå dette. Det er fullt mulig, og mye av dette blir en vanesak etter hvert, men at denne tilnærmingen foreløpig ikke synes på nåla er ganske naturlig.

Anonymkode: ce339...32b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Glemte tomaten og osten! 
 

Men orker ikke finne ut av det, gulosten har 370 kcal pr 100 gram og jeg spiste sikkert 50-60 gram minst! Må ha noe som metter. To at og løk er jo ingenting? 

Anonymkode: 77169...c8a

Hvis du vil ha noe mettende, så er ikke 50g ost løsningen. 
Tomat og løk er heller ikke mettende. 

Du må få i deg mer fiber om du vil ha noe mettende. 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tror jeg gir opp å slanke meg jeg kommer aldri til å få det til! Alt blir bare kaos. 

Anonymkode: 77169...c8a

Det er overhode ikke så vanskelig, men du kan ikke spise kaloribomber hele dager. 
 

Bruk fullkornspasta, og istedtefor fløte, egg og ost, bruk en spiseskje pesto. Bytt ut bacon med renskåret svinekjøtt eller kylling. 
I stedet for 2 store sjokolader til frokost, spis en skål havregrøt. 
Istedetfor en avokado OG en shake til mellommåltid, bruk enten en shake, eller ett knekkebrød med kalorifattig pålegg. 

Din diett består av de aller mest kaloririke råvarene du kan oppdrive omtrent. 
En avokado er har 170kcal pr 100g, ett eple har 52kcal pr 100g. 
En barbell sjokolade har like mye kalorier som en Hobby sjokolade. 

Det nytter ikke si at du holder deg unna karbo når du både spiser masse karbo, og fyller på med rent fett i tillegg. 
Lavkarbo ligger vanligvis på rundt 60-80g karbo pr dag, du spiser 60g bare til frokost. En porsjon vanlig pasta er 71g karbo. 
 

Anonymkode: 4f2d9...270

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Tror jeg gir opp å slanke meg jeg kommer aldri til å få det til! Alt blir bare kaos. 

Anonymkode: 77169...c8a

Hva med å spise vanlig mat? 

2 knekkebrød med magert kyllingpålegg feks og en halv agurk til frokost. 

En stor bolle kyllingsalat med litt pasta i til lunsj. 

En moderat porsjon middag, feks kylling og ris med masse wok til. 

En barbell bar til dessert

Kvelds 1 knekkebrød og 2 gulrøtter.  Og en shake 

 

At ost metter er bare tull. Ja det er fet mat og du føler deg sikkert mer mett enn en liten salat,  men egentlig blir du bare raskt sulten igjen av osten. 

Anonymkode: 9d2c1...14d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et kjapt overslag ligger du på ca 2500kcal per dag. Du går nok ikkene av det. Du må telle kalorier og spise mer mat som metter. I tillegg må du akseptere at du vil kjenne på sult i starten. Det pleier å gå over etter en stund. Å endre vekt tar tid og er hardt arbeid (både opptog ned)

Anonymkode: 86d80...97c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mat trollet, folkens! 
 

 

Anonymkode: 2ddbb...f69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke mat trollet, folkens! 
 

 

Anonymkode: 2ddbb...f69

Du må nå gjerne tro at jeg troller, men det gjør jeg ikke. 
Mat er vanskelig for meg, jeg overspiser jo tydeligvis ganske mye,  og jeg ønsker tips og råd. Jeg er jo tydeligvis helt på tur siden flere her mener jeg troller. 
 

Takk for tips. Får begynne på nytt. 

Anonymkode: 77169...c8a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Glemte tomaten og osten! 
 

Men orker ikke finne ut av det, gulosten har 370 kcal pr 100 gram og jeg spiste sikkert 50-60 gram minst! Må ha noe som metter. To at og løk er jo ingenting? 

Anonymkode: 77169...c8a

I én dl fløte er det 300 kalorier. 200 gram ferdig kokt pasta har 200 kalorier. 50 gram bacon har 250 kalorier. Tipper middagen din var nærmere 800 kalorier enn 600. Hva stekte du tomatene i? Smør? Olje?

Anonymkode: 892de...711

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

I én dl fløte er det 300 kalorier. 200 gram ferdig kokt pasta har 200 kalorier. 50 gram bacon har 250 kalorier. Tipper middagen din var nærmere 800 kalorier enn 600. Hva stekte du tomatene i? Smør? Olje?

Anonymkode: 892de...711

Bakt i ovnen. Og jeg spiste under 100 gram tørr pasta og kanskje 0,5 dl fløte om ikke mindre. En baconskive. 

Anonymkode: 77169...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Meld deg inn i vektklubb.no og få kontroll på kalorier og porsjonstrørrelse. Hva mener du med aktiv på jobb? De fleste som tror at de går mye på jobb blir skuffet når de får seg skritteller😬

Anonymkode: 8e426...780

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du må nå gjerne tro at jeg troller, men det gjør jeg ikke. 
Mat er vanskelig for meg, jeg overspiser jo tydeligvis ganske mye,  og jeg ønsker tips og råd. Jeg er jo tydeligvis helt på tur siden flere her mener jeg troller. 
 

Takk for tips. Får begynne på nytt. 

Anonymkode: 77169...c8a

Ta et Grete Roede kurs? Eller et annet kostholdskurs, finnes utallige nettsider som hjelper deg.

Les deg opp og begynn å lag god og næringsrik mat. 

Ingenting skjer over natta, regner med at du har brukt en god stund på å nå vekta du har nå, om ett års tid, hvis du er dedikert, da kan du klappe deg selv på skulderen og se at vekta viser godt under 70 kg om du selv ønsker det. 

Jeg gikk ned 15 kg fra desember til mai, telte kalorier, droppet godteri og chips, unnet meg kun litt fredag og lørdag. De andre dagene var jeg nøye på hva jeg spiste. Trente i tillegg. Man må ha disiplin, ellers klarer man ikke å gå ned, spesielt hvis man er glad i usunne vaner. 

Anonymkode: 3f08c...5fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Meld deg inn i vektklubb.no og få kontroll på kalorier og porsjonstrørrelse. Hva mener du med aktiv på jobb? De fleste som tror at de går mye på jobb blir skuffet når de får seg skritteller😬

Anonymkode: 8e426...780

Jeg går 20 000 skritt på jobben, hver dag. Men anser ikke det som noe annet enn bevegelse, å være aktiv handler ikke om antall skritt på et flatt gulv. 

Anonymkode: 3f08c...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser enormt mye, ikke rart vekta står stille. Sikker på at du ikke har gått opp? 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...