AnonymBruker Skrevet 25. juni #61 Del Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): For kjipe, bitre personer som ikke evner å planlegge eller kommunisere, kanskje. Som sagt, det er et bevisst valg. Uansett hva som måtte skje i framtiden, har vi et felles liv og et felles prosjekt. Anonymkode: 238af...6b7 Vi er mange som har trodd som deg, men skilsmisser kan gjøre rare ting med folk. Ikke sikkert mannen din er villig til å planlegge og kommunisere lenger om det kommer til et brudd. Uansett hvor mye dere har et felles liv og prosjekt nå... Anonymkode: 8a720...48a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 25. juni #62 Del Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): For kjipe, bitre personer som ikke evner å planlegge eller kommunisere, kanskje. Som sagt, det er et bevisst valg. Uansett hva som måtte skje i framtiden, har vi et felles liv og et felles prosjekt. Anonymkode: 238af...6b7 Man er ofte litt bitter når mannen har fått seg ny dame som er 15 år yngre. Eller når kona sier du ikke er interessant lenger. Da blir ikke det felles prosjektet like interessant lenger. Du skal ikke ha vært mange dagene på kvinneguiden før du har lest om en del bitre mennesker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni #63 Del Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi er mange som har trodd som deg, men skilsmisser kan gjøre rare ting med folk. Ikke sikkert mannen din er villig til å planlegge og kommunisere lenger om det kommer til et brudd. Uansett hvor mye dere har et felles liv og prosjekt nå... Anonymkode: 8a720...48a Akkurat her er det faktisk jeg som tjener 300.000 mer enn mannen min og ser på dette som våre felles penger. Men andre perioder har han tjent mest eller vi har tjent omtrent likt. Mye kan skje gjennom livet, den ene går kanskje ned i stilling mens barna er små, partneren kan bli syk og må ned i arbeid og lønn, voksne barn kan trenge hjelp til å etablere seg, behovene og inntekten vil endre seg. Da kan voksne mennesker velge om man vil se stort på det, hegne om det felles prosjektet livet er - også om det blir brudd, eller føre regnskap på gullvekt. Jeg har levd lenge og sett mange eksempler på både raushet og bitterhet både før og etter skilsmisser. Anonymkode: 238af...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unn9 Skrevet 1. juli #64 Del Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (På 24.6.2024 den 18.32): Men hva hvis denne hjelpepleieren hadde blitt sammen med en annen hjelpepleier slik at de hadde lik lønn, hadde de ikke overlevd da? Pussig at bare man velger å bli sammen med noen med høyere inntekt så får man plutselig bedre råd. Men golddiggers... nei det er det selvfølgelig iiiiiiingen som er... 😂 Anonymkode: 8a720...48a Min mann har ikke høyere utdanning enn meg, men han er i et mannsyrke og jeg i et dameyrke, faktisk hjelpepleier. Han tjener over dobbelt så mye som meg nå. Men vi startet likt en gang i tiden, og klarte oss helt bra. Jeg ante ikke at han skulle få så god lønn etterhvert. Men vi har vært sammen i 35 år, og har mange barn sammen. Han sier bare at hans penger er våre penger, så sånn har jeg det. Det har bare blitt sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå