Gå til innhold

Sint eks pga. nytt forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og eksen skilte lag for ca 5 måneder. Vi bodde en stund sammen til jeg fikk i meg nytt bosted. Vi har altså bodd fra hverandre i 3,5 måneder. Da vi begge siden bruddet har vært single, har vi hatt litt uforpliktende sex. Ikke mange ganger, men det har hendt. 

Vi har et felles barn på 13 år. Barnet reagerte ganske kraftig på samlivsbruddet, men ting har begynt å gå seg til nå. 

Den siste måneden har jeg datet en mann. Og sist date endte med overnatting og sex hjemme hos meg. Jeg var hele tiden livredd for at eks og barn skulle komme innom en tur mens jeg hadde besøk, til tross for at det var pappauke. Heldigvis skjedde ikke det. Det som derimot skjedde var at jeg fikk tekstmelding fra eks om jeg ville komme over for sex. Svarte selvfølgelig ikke på meldingen.

Nå idag måtte jeg fortelle eks/barnets far at jeg dater, slik at jeg slipper flere slike tekstmeldinger. Han blir kjempesint, selv om jeg forklarer at vi ikke er sammen, og jeg absolutt ikke vil introdusere vårt barn for ham enda. Eks sier at det aldri må skje, og lurer på hva faen jeg holder på med. Han begynner å kreve tilbake gaver han har gitt meg, og begynner plutselig å være uenig i det økonomiske oppgjøret etter samlivsbruddet, til tross for at vi på forhånd var enig og ting er oppgjort. Han spør direkte om vi ligger sammen, hvorpå jeg svarer at det har skjedd. Da legger han på.

Hvor jeg vil med dette? Få ut litt frustrasjon. Og hva tenker dere? Er det tidlig å date imog ha uforpliktende sex med andre 5 måneder etter samlivsbrudd? 

Anonymkode: 48000...bf5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg og eksen skilte lag for ca 5 måneder. Vi bodde en stund sammen til jeg fikk i meg nytt bosted. Vi har altså bodd fra hverandre i 3,5 måneder. Da vi begge siden bruddet har vært single, har vi hatt litt uforpliktende sex. Ikke mange ganger, men det har hendt. 

Vi har et felles barn på 13 år. Barnet reagerte ganske kraftig på samlivsbruddet, men ting har begynt å gå seg til nå. 

Den siste måneden har jeg datet en mann. Og sist date endte med overnatting og sex hjemme hos meg. Jeg var hele tiden livredd for at eks og barn skulle komme innom en tur mens jeg hadde besøk, til tross for at det var pappauke. Heldigvis skjedde ikke det. Det som derimot skjedde var at jeg fikk tekstmelding fra eks om jeg ville komme over for sex. Svarte selvfølgelig ikke på meldingen.

Nå idag måtte jeg fortelle eks/barnets far at jeg dater, slik at jeg slipper flere slike tekstmeldinger. Han blir kjempesint, selv om jeg forklarer at vi ikke er sammen, og jeg absolutt ikke vil introdusere vårt barn for ham enda. Eks sier at det aldri må skje, og lurer på hva faen jeg holder på med. Han begynner å kreve tilbake gaver han har gitt meg, og begynner plutselig å være uenig i det økonomiske oppgjøret etter samlivsbruddet, til tross for at vi på forhånd var enig og ting er oppgjort. Han spør direkte om vi ligger sammen, hvorpå jeg svarer at det har skjedd. Da legger han på.

Hvor jeg vil med dette? Få ut litt frustrasjon. Og hva tenker dere? Er det tidlig å date imog ha uforpliktende sex med andre 5 måneder etter samlivsbrudd? 

Anonymkode: 48000...bf5

Hvor lenge siden er det du hadde uforpliktende sex med eksen kontra han nye da? 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er fri og frank og skylder han verken svar eller forklaringer. Utrolig tullete å ligge med eksen etter et brudd! Stopp med det umiddelbart. 

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke for tidlig, men ikke nødvendig å fortelle eks før det er et seriøst forhold. Du kunne lett ha avvist sex med eks uten å fortelle om han andre.

Anonymkode: 889a5...9a9

  • Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg og eksen skilte lag for ca 5 måneder. Vi bodde en stund sammen til jeg fikk i meg nytt bosted. Vi har altså bodd fra hverandre i 3,5 måneder. Da vi begge siden bruddet har vært single, har vi hatt litt uforpliktende sex. Ikke mange ganger, men det har hendt. 

Vi har et felles barn på 13 år. Barnet reagerte ganske kraftig på samlivsbruddet, men ting har begynt å gå seg til nå. 

Den siste måneden har jeg datet en mann. Og sist date endte med overnatting og sex hjemme hos meg. Jeg var hele tiden livredd for at eks og barn skulle komme innom en tur mens jeg hadde besøk, til tross for at det var pappauke. Heldigvis skjedde ikke det. Det som derimot skjedde var at jeg fikk tekstmelding fra eks om jeg ville komme over for sex. Svarte selvfølgelig ikke på meldingen.

Nå idag måtte jeg fortelle eks/barnets far at jeg dater, slik at jeg slipper flere slike tekstmeldinger. Han blir kjempesint, selv om jeg forklarer at vi ikke er sammen, og jeg absolutt ikke vil introdusere vårt barn for ham enda. Eks sier at det aldri må skje, og lurer på hva faen jeg holder på med. Han begynner å kreve tilbake gaver han har gitt meg, og begynner plutselig å være uenig i det økonomiske oppgjøret etter samlivsbruddet, til tross for at vi på forhånd var enig og ting er oppgjort. Han spør direkte om vi ligger sammen, hvorpå jeg svarer at det har skjedd. Da legger han på.

Hvor jeg vil med dette? Få ut litt frustrasjon. Og hva tenker dere? Er det tidlig å date imog ha uforpliktende sex med andre 5 måneder etter samlivsbrudd? 

Anonymkode: 48000...bf5

Han er bitter,sjalu og sur. Han kommer over det😅

Men du...slutt å ligg med eksen😱

Anonymkode: 4b371...9c5

  • Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at x'en din hadde et håp på at dere kom til å finne tilbake til hverandre igjen. 

Syns forøvrig du gikk litt fort videre etter bruddet, og det tror jeg x'en synes også.

  • Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irak skrev (3 minutter siden):

Hvor lenge siden er det du hadde uforpliktende sex med eksen kontra han nye da? 

Sikkert en måned mellom jeg lå med eks sist kontra han nye. Og jeg påpekte veldig tydelig til eks at skulle vi ligge sammen, var det 100 prosent uforpliktende og helt uten følelser. Ja, jeg fikk lært i dag at sex med eks ikke er lurt. 

Anonymkode: 48000...bf5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at han forsto sexen dere hadde var uforpliktende? Uanset så ble han vel såret, og reagerte på følelsene. Får håpe han håndterer det bedre når han får summet seg. Du kunne jo fortalt han at du ville avslute forholdet helt, uten å si du hadde sex med en ny da... De fleste ønsker kansje og tro at det tar mer en 1,5 måned før partneren går videre liksom. 

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skjerp deg da.

Anonymkode: 1f3a9...e69

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt talentløst å fortelle om han nye når dere ennå holdt på😅 

Anonymkode: 145e8...af0

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var litt talentløst å fortelle om han nye når dere ennå holdt på😅 

Anonymkode: 145e8...af0

Ja, herregud så dårlig gjort. 

Han har all mulig rett til å være skuffet, såret og sint på deg - og da blir man jo også vrang og vil ha tilbake gaver og lignende. 

 

Fullstendig talentløst ts, this is on you. 

Anonymkode: 4c9da...9e9

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var litt talentløst å fortelle om han nye når dere ennå holdt på😅 

Anonymkode: 145e8...af0

Tja. Men samtidig er jeg ærlig og direkte, og tenker det er bedre enn at eks og barn trapper opp når jeg f.eks har besøk. 

Anonymkode: 48000...bf5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har du nok kastet hans største frykt rett i ansiktet hans. I og med at dere fremdeles hadde sex, går jeg ut ifra at han fremdeles anser deg som "sin".

Her burde du vært mer taktfull og tatt samtalen enten senere eller på en mer sårbar måte. 

Han føler mest sannsynlig at du har dumpet han for andre gang. La han rase fra seg og være lei seg.

Ta med deg i erfarings-skuffen at å knulle exen er å be om problemer. 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tja. Men samtidig er jeg ærlig og direkte, og tenker det er bedre enn at eks og barn trapper opp når jeg f.eks har besøk. 

Anonymkode: 48000...bf5

Hvorfor skal de trappe opp hos deg når barnet er hos eks? Det har jo åpenbart ikke vært helt slutt mellom dere…😅 nå ble det jo bare veldig rotete noe som kan gå ut over samarbeidet med barnet. 

Anonymkode: 145e8...af0

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar dere har avtalt skiftet skriftlig? I så fall har han ingenting å fare med på det økonomiske. Tipper han ikke kommer noen vei uansett, hvis skiftet ble tatt rettferdig. Siden dere er ikke er kjærester, så er du fri til å finne ny kjæreste, men det var litt klønete håndtert.

Anonymkode: f0812...d1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tja. Men samtidig er jeg ærlig og direkte, og tenker det er bedre enn at eks og barn trapper opp når jeg f.eks har besøk. 

Anonymkode: 48000...bf5

Du er verken ærlig eller direkte, når du venter med å slå helt opp til du har hat sex med en ny. Om dere hadde slått helt opp, ville det ikke vært noen grun til at han skule dukke opp ut av det blå. Dette rotet dit er det barne dit som kommet til å lide mest for. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Sikkert en måned mellom jeg lå med eks sist kontra han nye. Og jeg påpekte veldig tydelig til eks at skulle vi ligge sammen, var det 100 prosent uforpliktende og helt uten følelser. Ja, jeg fikk lært i dag at sex med eks ikke er lurt. 

Anonymkode: 48000...bf5

Det er nok ikke så lurt nei...

Er jo klart han vil ha sex med deg hvis han fortsatt har følelser for deg...Jeg forstår veldig godt reaksjonen hans, selv om den ikke er rett. Tror dere trenger å få litt avstand til hverandre så det ikke går utover barnet deres. Ville vært veldig forsiktig var jeg deg her...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ingen av dere på 13-åringen som i tillegg til å ta bruddet tungt må oppleve foreldre stikke over på besøk for litt uforpliktende sex?(13 åringer får med seg hva som skjer). 

Fatter ikke at dere kan være så taktløse. 

Anonymkode: 8d32a...8ba

  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann og hans eks og dreiv å pulte etter bruddet sitt, altså hva er poenget med å skille seg når dere fortsetter å pule?

syns det er guffent at han nesten dreiv å pulte på henne nesten fram til han møtte meg, hele vår start av vårt forhold ee jo en stor løgn, han var nok neppe forelsket og ville ha meg, han kunne jo umulig ha vært ferdig med eksen sin når de fortsatte å pule og trodde hun var gravid (de hadde en 3 åring)

hurra for meg og som spurte og fikk svar og døler hele livet er en løgn men sitter stuck i det nå med små barn

 

Anonymkode: badc7...052

  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...