Gå til innhold

Ekle oppringninger til barn på 11


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Datteren min opplevde ista at det ringte flere ganger fra samme nummer. Et norsk nummer. Hun trodde tilslutt det var en venn og svarte, men det var visst en Greg som mente hun hadde bestilt vindusvask og han sa han visste hvor hun bodde. Hun blokkerte nummeret. 

Så fikk hun flere oppringninger fra et annet nummer og sendte sms for å spørre hvem det var. Hun trodde igjen det var en venn og sa navnet sitt (kun fornavn). Fikk så en ekkel seksuell melding tilbake. Hun blokkerte dette nr og. 

Hvordan har de fått tak i nr hennes? Det ligger ikke åpent på nett. Antar dette bare er noe standard svindel men er ekkelt når de sier at de vet hvor hun bor... 

 

 

Anonymkode: 9b09a...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som sånn luretelefon som "venner" kan bestille.. 

Anonymkode: 976fe...fc1

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Høres ut som sånn luretelefon som "venner" kan bestille.. 

Anonymkode: 976fe...fc1

Hva vil det si?

Anonymkode: 78259...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bestilt sånne selv, men har mottatt ett par ganger. Tror man bestiller det på nettet, og personen som bestiller får lydopptaket. 

Jeg fikk en telefon om bjeffende hund og at vi var dårlige hundeeiere. For vi var på jobb en hel dag. Husker den sa ting som virket legitimt og svarte liksom på det jeg sa. Forsto ikke at det var tull før en kamerat av mannen sa at det var han.

Anonymkode: 976fe...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være som den over sier. 

Men husk å ikke vær for godtroende. Barn kan lyge fordi de er flau. Feks fordi de har pratet med ukjente på nett og gi nummer. Også sier de ikke noe fordi de er redd for kjeft av foreldrene.

Anonymkode: 9534f...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld!

Anonymkode: f909f...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes enn app som mange bruker for luretelefoner. 
 

Men når det kommer til seksuell melding, hadde jeg sjekket hvem som eier nummeret (står det ikke i katalogen, kan du ofte prøve i Vipps). Også hadde jeg ringt opp vedkommende.

Anonymkode: 88d25...81a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være på grunn av den som hadde telefonnummeret før. Ungen min har fått flere sms’er om tannlege-timer, og telefoner til en Kristina, som tydeligvis hadde dette nummeret tidligere. Veldig irriterende at de resirkulerer telefonnummer sånn. Tidligere eier ga oss problemer med vipps også, siden telefonnummeret allerede var knyttet til en annen konto.

Anonymkode: e3ae7...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan være på grunn av den som hadde telefonnummeret før. Ungen min har fått flere sms’er om tannlege-timer, og telefoner til en Kristina, som tydeligvis hadde dette nummeret tidligere. Veldig irriterende at de resirkulerer telefonnummer sånn. Tidligere eier ga oss problemer med vipps også, siden telefonnummeret allerede var knyttet til en annen konto.

Anonymkode: e3ae7...f26

Da hadde de ikke sagt/skrevet det de sa da. 

Anonymkode: 9b09a...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått inn på innstillinger på telefonen og valgt "demp ukjente anrop" Så slipper dere at de kommer gjennom. Samme med sms, "filtrer ukjente avsendere" Skjerm barnet ditt mest mulig for tulletelefoner. 

Anonymkode: b228b...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...