Gå til innhold

Skal man være sykemeldt for alt i dag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 24.6.2024 den 1.39):

vi bytter immunforsvar hvert 14 år å da er vi mer syk,

?!😅

Anonymkode: a2e63...50b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja? Man må jo passe på at man bruker opp alle sykedagene man får hvert år.

Anonymkode: 761e8...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.6.2024 den 13.43):

Slik jeg tolker det, så har du fått et kraftig virus (influensa? Korona? Kyssesyken?) og sliter med ettervirkningene? Det i seg selv er relativt vanlig, men da er det også veldig viktig å være bevisst på å ta det med ro frem til man nærmer seg 100%.

Det virker bare som om du har fine folk rundt deg som bryr seg. Det er ikke selve jobben de er bekymret for, det er DEG. Jeg ville sett på det som positivt. Ellers er jeg enig med de andre her; du bør ta en tur til legen og kanskje sykemelding er på sin plass? Jeg har et par slike dyrkjøpte erfaringer selv, der jeg skulle være "tøff" og stå i jobb på tross av at energien var på bunn etter virusinfeksjon. Heldigvis fikk legen stoppet meg før den ble for ille den ene gangen (var innom fordi jeg ville ta blodprøver), men den andre gangen ble jeg veldig syk over flere år og har aldri blitt meg selv igjen. Når man først har fått den smellen, så kan kroppen være redusert for alltid. 

Anonymkode: a6da2...1e3

Det mest fornuftige jeg har lest til nå, alt er ikke kreft å døden, å det er vel derfor de fleste går å bli sykemeldt, har hatt kollega med mononucleose å de har vært syke i 6 mnd. Jeg ts har nok kikhoste eller 100 dages hoste, jeg dør ikke, jeg kan jobbe, men jeg er sliten, jobber på sykehus, med leger rundt meg så di passer på selv om sjefen mener jeg trenger en pause, men det er for hun kjenner meg og min historie. Samtidig vet hun at min historie ikke er nok til å gå hjemme

Anonymkode: c6410...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

?!😅

Anonymkode: a2e63...50b

Tror du et imunforsvar er konstant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 21.25):

Ble på fredag kalt inn på teppet hos sjefen, hun hadde fått bekymringer fra andre ansatte for at jeg var på jobb. Jeg har di 2 siste mnd ikke vært i form å gått mye ned i vekt. Jeg var borte 1 dag for jeg hadde feber, men var feberfri dagen etter så dro på jobb, føler meg ikke frisk men har ingen problem å utføre jobben min. Jeg spurte sjefen om det var klaget på at jeg ikke utførte jobben, eller at det var klaget på at jeg ikke var i form, sjefen sa at jeg gjorde en utmerket jobb men at di var bekymret for helsen min, videre mente sjefen min at jeg burde sykemelde meg en stund, noe jeg absolutt ikke vil. Føler meg dårlig nå for jeg føler di ikke vil ha meg på jobb. Jeg sa jeg ikke ville ha sykemelding for jeg er ikke så dårlig at jeg må ligge til sengs, å da ser jeg ingen grunn til å være hjemme. Kan sjefen kreve at jeg sykemelder meg? Jeg trives på jobb og koser meg når jeg får jobbe, å gå hjemme når jeg ikke må vil absolutt ikke være bra for meg

Nå er vi jo litt mer opplysende om hvor viktig det er å høre på kroppen sin. Jeg har ingen ønsker om å havne i uføre fella. 

Anonymkode: 76016...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er. Tenk å ikke bry legen sin, jobbe hele dager uten pauser, ramse opp en rekke symptomer - og samtidig jobbe så bra, at ditt team/gruppe har en god flyt og blir ferdige. Da er det lov å se ned på de som blir sykmeldte "av ingenting".

Anonymkode: 3a369...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...