Gå til innhold

Skal man være sykemeldt for alt i dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er ren omtanke fra din sjef, når man ser hva folk i dag er sykemeldt for og grunnene til å ikke være i arbeid så hadde du blitt overrasket. Ansatte som ringer og lurer på hvor mange egenmeldingsdager de har igjen…….

Anonymkode: c1814...8b7

Joda har en flott sjef, men blir lei meg, vil ikke være borte fra jobb, er så redd for å bli lat og vil begynne å nave, må tåle litt, å har god arbeidskapasitet. Jeg er en av få som ikke krever pause gjennom dagen, for jeg har ingen behov for det så teamet jeg er på er ofte ferdig før dagen er over så dette bidrar til en god flyt, det gjør det ekstra sårt at sjefen min mener jeg må sykemelde meg

Anonymkode: c6410...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje du har kreft ts? Du sier du er frisk men det aner du jo ikke når du ikke ønsker å gå til legen. Det er uansett ikke helt normalt det livet du lever og sjefen og kolleger bryr seg om deg og sier dette av omtanke så jeg tror ikke du skal tenke noe mer over det enn dette foruten om å kanskje tenke etter om de kan ha et poeng med det de sier. 

Anonymkode: 1706f...3c9

Alt du søker vil gi kreft diagnose🙄nei jeg har ikke kreft, jeg er bare ikke i form, vi bytter immunforsvar hvert 14 år å da er vi mer syk, jeg har ikke vært syk siden nyttår 2000, så var på tide

Anonymkode: c6410...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden; men har kollega som er sykmeldt, ingen vet hvorfor annet enn at vedkommende florerer på resultatlister ifm diverse løp og konkurranser. Det blir fort meninger om dette i et lite arbeidsmiljø, desverre. Ikke første gang dette skjer i perioder med sykmelding. Det vanskelige er hver gang vedkommende kommer tilbake etter slikt, så later vedkommende som ingenting har skjedd og hva skal man som kollega si….annet enn hyggelig å ha deg tilbake

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

irevin skrev (6 minutter siden):

Litt på siden; men har kollega som er sykmeldt, ingen vet hvorfor annet enn at vedkommende florerer på resultatlister ifm diverse løp og konkurranser. Det blir fort meninger om dette i et lite arbeidsmiljø, desverre. Ikke første gang dette skjer i perioder med sykmelding. Det vanskelige er hver gang vedkommende kommer tilbake etter slikt, så later vedkommende som ingenting har skjedd og hva skal man som kollega si….annet enn hyggelig å ha deg tilbake

Dere har jo absolutt ingenting med hvorfor denne kollegaen er syk. Nei en må ikke være sengeliggende for å være syk. En må heller ikke vise sine kollegaer sin helsejournal heller og dere har selvfølgelig ingenting med hvorfor kollegaen deres er syk. Får da være måte på til nyskjerrighet. 

Anonymkode: 575e2...f4e

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei, ser ingen grunn til å gå til lege pr nå, er bare i dårlig form, er ikke syk, har ikke feber, vondt i hodet eller noe, er bare redusert i formen. Ts

Anonymkode: c6410...dfc

Gått ned masse i vekt og redusert form? 
 

Høres helt ærlig ikke bra ut. Ville tatt meg en tur til legen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dere har jo absolutt ingenting med hvorfor denne kollegaen er syk. Nei en må ikke være sengeliggende for å være syk. En må heller ikke vise sine kollegaer sin helsejournal heller og dere har selvfølgelig ingenting med hvorfor kollegaen deres er syk. Får da være måte på til nyskjerrighet. 

Anonymkode: 575e2...f4e

Jeg vet selvfølgelig at vi ikke har noe med det, problemet er at slikt skaper unødvendig prat i et lite arbeidsmiljø. Jeg hadde ihvertfall tenkt at slik hadde vært umoralsk å delta på. Særlig når historien gjentar seg år etter år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, AnonymBruker said:

Nei ønsker ikke å gå ned i vekt🤭sliter med å holde vekten å får mye komentarer for jeg er tynn, så bruker alltid 2 sett med klær for å ikke se tynn ut, prøver egentlig å gå opp 10 kg, men liker ikke gotteri eller søte ting å tåler ikke nøtter så vanskelig å gå opp🥺ser kanskje at di bryr seg, men gjør en god jobb, er sosial og godt humør, men tror bare jeg har hatt en infeksjon som ikke ble behandlet tidlig nok så er bare redusert i formen, å føler meg nå dårlig for jeg har gjort folk bekymret og sjefen har meg i fokus. Liker ikke oppmerksomhet, å liker best om jeg får være i fred uten at noen legger merke til meg

Anonymkode: c6410...dfc

 

12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har vært forkjølet, vondt i halsen og hostet, videre har jeg vært utrolig utmattet, jeg har kunne stått rett opp og ned og bare sovet, på jobb kunne jeg lagt meg rett ned å sovet om noen hadde sagt jeg skulle gjøre det🤭🤭jeg har ikke vært trøtt, men bare utmattet, jeg har de 2 siste mnd lagt meg når jeg har kommet fra jobb, sovet til rundt 22 på kvelden, stått opp, pusset tennene og lagt meg å sovet til kl 6 til jeg skal på jobb, noen timer etter, kunne jeg sovet og sovet i en 5-6 timer før jeg drar hjem å sover igjen.

jeg jobber vakt, så kan sove på jobb når det er mulighet

Anonymkode: c6410...dfc

For meg høres du syk ut og burde virkelig ta en tur til legen. Skjønner hvorfor folk er bekymret. 
 

når er man syk i følge deg da? Når man er døende? 

Anonymkode: 462dc...f0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gått masse ned i vekt den siste tiden, du er så utmattet etter jobb at du kommer hjem, legger deg, våkner i 22 tiden, pusser tenna og legger deg igjen til å sove til klokka 6 morran etterpå? La oss si at du slutter på jobb 16, så du legger deg til å sove rundt 1630-1700, da sover du rundt 5-5 og en halv time etter jobb, oppe en time rundt 22, 7 timer med søvn igjen frem til 6. Du sover rundt 11-11 og en halv time av døgnets 24 timer?

Kom deg til legen, TS.

Enten lar du dette skure og gå til kroppen din kollapser og du blir innlagt på sykehus og MÅ være sykemeldt og kanskje får varige mén som gjør at du enten blir delvis uføre eller helt uføre og da kan du ihvertfall snakke om å savne jobb, eller så tar du signalene fra kroppen på alvor NÅ og sparer deg for mye styr senere.

Endret av Bålkaffe
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nei, ser ingen grunn til å gå til lege pr nå, er bare i dårlig form, er ikke syk, har ikke feber, vondt i hodet eller noe, er bare redusert i formen. Ts

Anonymkode: c6410...dfc

Herregud, du får ikke feber av kreft for eksempel. Om formen ikke er som den skal (til tross for ingen infeksjon) er det på plass med noen blodprøver.

Anonymkode: d8f10...3d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg virkelig hater det om kollegaer kommer syke på jobb med smittsomme sykdommer. Det er fordi jeg har underliggende sykdom som gjør at jeg IKKE klarer å gå på jobb når jeg blir smittet med forkjølelse/virus etc. Og det er igjen for meg ubehagelig pga at jeg ikke ønsker å dele så private ting med kollegaer, og jeg får mye fravær, noe som er veldig pinelig og skambelagt for min del.
Særlig menn er ubetenksomme og trur de er så flinke når de er dritsyk på jobb. Hater det! 

Så det kan være fint å tenke på andre også.

Anonymkode: b4d61...d10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nei ønsker ikke å gå ned i vekt🤭sliter med å holde vekten å får mye komentarer for jeg er tynn, så bruker alltid 2 sett med klær for å ikke se tynn ut, prøver egentlig å gå opp 10 kg, men liker ikke gotteri eller søte ting å tåler ikke nøtter så vanskelig å gå opp🥺ser kanskje at di bryr seg, men gjør en god jobb, er sosial og godt humør, men tror bare jeg har hatt en infeksjon som ikke ble behandlet tidlig nok så er bare redusert i formen, å føler meg nå dårlig for jeg har gjort folk bekymret og sjefen har meg i fokus. Liker ikke oppmerksomhet, å liker best om jeg får være i fred uten at noen legger merke til meg

Anonymkode: c6410...dfc

Du kan fint gå opp i vekt med sunne ting som avokado, egg, og proteinrike måltider :) Hadde virkelig tatt en tur til legen, det er et veldig dårlig tegn at du raser ned i vekt.

Anonymkode: 8b7c2...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Herregud, du får ikke feber av kreft for eksempel. Om formen ikke er som den skal (til tross for ingen infeksjon) er det på plass med noen blodprøver.

Anonymkode: d8f10...3d4

Man kan få lett feber av enkelte krefttyper jo.

Anonymkode: 8b7c2...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

irevin skrev (1 time siden):

Jeg vet selvfølgelig at vi ikke har noe med det, problemet er at slikt skaper unødvendig prat i et lite arbeidsmiljø. Jeg hadde ihvertfall tenkt at slik hadde vært umoralsk å delta på. Særlig når historien gjentar seg år etter år. 

At dere eller at du omgir deg i et sladre miljø har ingenting å si for andres sykemelding. Det er en sak mellom legen og pasienten og med mindre du er en av de to har du ingenting med å stikke nesen din inn der den ikke hører hjemme. Den unødvendige praten er det dere på arbeidsplassen som står for og ingen andre så ønsker du å bli kvitt den praten får dere på arbeidsplassen slutte å prate. Det er kun slik dere kan bli kvitt det unødvendige med det. Det er opp til dere på arbeidsplassen ikke på den som er sykmeldt. Med andre ord: Mind your own business! 

Anonymkode: 1706f...3c9

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik jeg tolker det, så har du fått et kraftig virus (influensa? Korona? Kyssesyken?) og sliter med ettervirkningene? Det i seg selv er relativt vanlig, men da er det også veldig viktig å være bevisst på å ta det med ro frem til man nærmer seg 100%.

Det virker bare som om du har fine folk rundt deg som bryr seg. Det er ikke selve jobben de er bekymret for, det er DEG. Jeg ville sett på det som positivt. Ellers er jeg enig med de andre her; du bør ta en tur til legen og kanskje sykemelding er på sin plass? Jeg har et par slike dyrkjøpte erfaringer selv, der jeg skulle være "tøff" og stå i jobb på tross av at energien var på bunn etter virusinfeksjon. Heldigvis fikk legen stoppet meg før den ble for ille den ene gangen (var innom fordi jeg ville ta blodprøver), men den andre gangen ble jeg veldig syk over flere år og har aldri blitt meg selv igjen. Når man først har fått den smellen, så kan kroppen være redusert for alltid. 

Anonymkode: a6da2...1e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Joda har en flott sjef, men blir lei meg, vil ikke være borte fra jobb, er så redd for å bli lat og vil begynne å nave, må tåle litt, å har god arbeidskapasitet. Jeg er en av få som ikke krever pause gjennom dagen, for jeg har ingen behov for det så teamet jeg er på er ofte ferdig før dagen er over så dette bidrar til en god flyt, det gjør det ekstra sårt at sjefen min mener jeg må sykemelde meg

Anonymkode: c6410...dfc

Men ønsker du å kjøre kroppen din fullstendig i grøfta og ende opp med langtidssykemelding? Er det bedre enn å dra til legen nå å få tatt en blodprøve og sjekke om formen din kan fikses lett? Kanskje det er så enkelt som at du trenger tilskudd av vitaminer...

Å dra til legen betyr ikke nødvendigvis sykemelding.

En ting er iallefall 100% sikkert, det er INGEN som kommer til å takke deg hvis du dropper legebesøk og heller jobber deg syk...

Anonymkode: b2e19...bbf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke orker noe annet enn å sove utenom jobb og ikke klarer å holde vekta, så er det noe galt i kroppen din et sted. Det finnes mange sykdommer som ikke har smerter der man er syk, som første symptom. Jeg hadde kreft som var kommet langt før den ble oppdaget og legen var svært overrasket over at jeg IKKE hadde følt meg trøtt og sliten og IKKE hadde gått ned i vekt. Hun fortalte at det er svært uvanlig å ikke ha slike symptomer og at det er helt vanlig at kreftsvulster ikke gir smerter så lenge de ikke trykker på noe.

Jeg prøver ikke å stille diagnose, men anbefaler sterkt en tur til legen. Det kan jo være så enkelt som vitaminmangel, men det kan også være andre ting av varierende alvorlighetsgrad.

NB! Det går bra med meg. Er ferdigbehandlet og frisk igjen

Anonymkode: d3aeb...64a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 24.6.2024 den 1.32):

Var ikke syk jeg heller, jeg bare hanglet, med hoste og feber og en enorm utslitthet i denne tiden. Så hvorfor skulle jeg vere hjemme? 

Gudene skal vite att jeg angra bittert på denne innstillingen i ettertid, ikke att det derimot vil gå så ille for din del, men ta uansett vare på deg selv. Kroppen har ulike måter å si fra på, og din er godt i gang med å kjefte vilt på deg, selvom hjernen er tappert i jobbmodus. Du har mange år igjen av arbeidslivet selv om du skulle ta turen til legen for rådføring, er jo ikke dermed sikkert du blir sykemeldt, kanskje trenger du bare tilskudd av b vitamin elns,  men det er ingen skam og av og til ta ett steg til sides og lytte til folk rundt en

Anonymkode: 34f61...148

Gikk til lege etter flere tilbakemeldinger her🤭alle blodprøver er helt fine, litt i lavre grense på jern, men har gått ned 2.5 kg på ca 2 uker, det er kanskje ikke så mye, men veier 47,2 kg nå, så er litt lei meg for det, men har bedt lege følge meg opp mtp vekt og bedt om å få det journalført. Jeg er ikke anorektiker, jeg elsker mat, og er vel den første på jobb til å lese ukesmenyen og setter himmel å jord i bevegelse for å få tak i dagens lunsj.

jeg er frisk nå å har snakket med sjefen min, hun mener jeg har en litt for høy arbeidsmoral, hun vet jeg trives på jobb og har det gøy men vi er enig at når hun sier jeg må gå hjem så skal jeg høre etter. Men ikke om jeg føler meg frisk. 

Anonymkode: c6410...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

irevin skrev (På 24.6.2024 den 1.43):

Litt på siden; men har kollega som er sykmeldt, ingen vet hvorfor annet enn at vedkommende florerer på resultatlister ifm diverse løp og konkurranser. Det blir fort meninger om dette i et lite arbeidsmiljø, desverre. Ikke første gang dette skjer i perioder med sykmelding. Det vanskelige er hver gang vedkommende kommer tilbake etter slikt, så later vedkommende som ingenting har skjedd og hva skal man som kollega si….annet enn hyggelig å ha deg tilbake

Jeg var sykemeldt i nesten et år, jeg kunne også vært i konkurranse da, men var sykemeldt pga voldelig ex, så måtte ta meg av alt det offentlige ifm barna, du vet ikke hvorfor din kollega ikke er på jobb, hvorfor ikke være en god kollega å vise støtte og omsorg, det bruker å være en grunn før lege sykemelde

Anonymkode: c6410...dfc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Gikk til lege etter flere tilbakemeldinger her🤭alle blodprøver er helt fine, litt i lavre grense på jern, men har gått ned 2.5 kg på ca 2 uker, det er kanskje ikke så mye, men veier 47,2 kg nå, så er litt lei meg for det, men har bedt lege følge meg opp mtp vekt og bedt om å få det journalført. Jeg er ikke anorektiker, jeg elsker mat, og er vel den første på jobb til å lese ukesmenyen og setter himmel å jord i bevegelse for å få tak i dagens lunsj.

jeg er frisk nå å har snakket med sjefen min, hun mener jeg har en litt for høy arbeidsmoral, hun vet jeg trives på jobb og har det gøy men vi er enig at når hun sier jeg må gå hjem så skal jeg høre etter. Men ikke om jeg føler meg frisk. 

Anonymkode: c6410...dfc

Så flott at du undersøkte litt rundt helsa di. Det er bra å stole på egen kjennskap til kroppen, men noen ganger kan det skje ting man ikke vet. Ikke alltid en vet om en er syk eller om det kan være noe underliggende som kroppen strever med. Å gå til legen for å sjekke betyr absolutt ikke at man må sykmeldes. ❤️ 

Anonymkode: 816f5...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.6.2024 den 13.24):

Jeg virkelig hater det om kollegaer kommer syke på jobb med smittsomme sykdommer. Det er fordi jeg har underliggende sykdom som gjør at jeg IKKE klarer å gå på jobb når jeg blir smittet med forkjølelse/virus etc. Og det er igjen for meg ubehagelig pga at jeg ikke ønsker å dele så private ting med kollegaer, og jeg får mye fravær, noe som er veldig pinelig og skambelagt for min del.
Særlig menn er ubetenksomme og trur de er så flinke når de er dritsyk på jobb. Hater det! 

Så det kan være fint å tenke på andre også.

Anonymkode: b4d61...d10

Det ser jeg, å har forståelse for🥰jobben min krever full smittevern fra vi kommer på jobb til vi går hjem så hadde det vært fare for at jeg smittet noen så hadde jeg ikke fått kommet inn døren på jobb🫣

Anonymkode: c6410...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...