Gå til innhold

Trening under graviditet


Første1995

Anbefalte innlegg

Hei,

Hvilke råd og anbefalinger har dere fått av helsepersonell ang. Trening?

Jeg har hørt at man kan trene på lik linje som før man ble gravid, mtp vekter o.l. Er det andre anbefalinger man må tenke på her?

 

Er tidlig ute her bare 5+2, men vil prøve å gjøre det så riktig som mulig for å opprettholde trening under hele svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tren som normalt var beskjeden jeg fikk, men tiden som gravid er ikke tiden for å slå egne rekorder eller øke tyngden på øktene. Man skal også unngå øvelser som gjør st du opplever ubehag på noen som helst måte, og ikke trene noe som gir økt buktrykk. 

Anonymkode: e833a...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

følg pia seeberg. hun kan mye om det :)

Anonymkode: 6e018...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

følg pia seeberg. hun kan mye om det :)

Anonymkode: 6e018...1a6

Takk, følger henne nå 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener med lavere vekter og mer repitisjoner. Har nok også blitt skremt av å lese en dansk studie fra noen år tilbake der de fant høyere sannsynlighet for spontanabort i første trimester ved tunge løft. Så jeg har f.eks i stedet for å gjøre knebøy med stang og vekter, brukt medisinball. Har også gjort yoga etc. Det er mye bra egenvektstrening man kan gjøre.

Anonymkode: a3de6...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan trene som normalt så lenge det ikke gjør vondt. 

Trent som vanlig i alle mine svangerskap. Noe mindre mot slutten pga bekkenplager. 

Hva som beregnes som tunge løft - avhengiger mye av hva kroppen er vant til fra før. Man bør ikke starte med tyngre trening, mer belastende trening som gravid - men det som er normalt før graviditet er helt ok i graviditet også. 

Anonymkode: f7ec1...cb7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...