Gå til innhold

Dørstokkmila overkommet!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter 3 eller 4 uker er dørstokkmila endelig blitt lavere, og jeg har lyst ut å gå hver dag. Helst jogge, men med kmi tilsvarende alvorlig fedme sier det seg selv at jeg ikke kan ut og løpe hver dag når kroppen ikke er vandt til det, spesielt ikke med historikk med vonde knær og rygg fra da jeg var normalvektig. Men rask gange i skogen er flott! 

Hadde bare et behov for å si det og fordi jeg har et veldig anstrengt forhold til egen kropp orker jeg ikke involvere flere rundt meg enn mannen i denne reisen foreløpig, så da bruker jeg dere, kg!

Anonymkode: d34e6...74d

  • Liker 4
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lurven
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Etter 3 eller 4 uker er dørstokkmila endelig blitt lavere, og jeg har lyst ut å gå hver dag. Helst jogge, men med kmi tilsvarende alvorlig fedme sier det seg selv at jeg ikke kan ut og løpe hver dag når kroppen ikke er vandt til det, spesielt ikke med historikk med vonde knær og rygg fra da jeg var normalvektig. Men rask gange i skogen er flott! 

Hadde bare et behov for å si det og fordi jeg har et veldig anstrengt forhold til egen kropp orker jeg ikke involvere flere rundt meg enn mannen i denne reisen foreløpig, så da bruker jeg dere, kg!

Anonymkode: d34e6...74d

Lurt å ta der gradvis ja, ikke start for hardt , da er det lett å få skader og å miste motivasjonen etterhvert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Etter 3 eller 4 uker er dørstokkmila endelig blitt lavere, og jeg har lyst ut å gå hver dag. Helst jogge, men med kmi tilsvarende alvorlig fedme sier det seg selv at jeg ikke kan ut og løpe hver dag når kroppen ikke er vandt til det, spesielt ikke med historikk med vonde knær og rygg fra da jeg var normalvektig. Men rask gange i skogen er flott! 

Hadde bare et behov for å si det og fordi jeg har et veldig anstrengt forhold til egen kropp orker jeg ikke involvere flere rundt meg enn mannen i denne reisen foreløpig, så da bruker jeg dere, kg!

Anonymkode: d34e6...74d

Godt jobbet TS👏🏻👏🏻 Alt er bedre enn ingenting og for en mestringsfølelse det er når dørstokkmila er lavere☺️

Anonymkode: 2305a...78d

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rask gange i skogen er kjempesunt! Bare å stå på! Så flink du er!

Anonymkode: 40f92...87b

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, skogen!🥰 

Anonymkode: 31158...498

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (9 timer siden):

Lurt å ta der gradvis ja, ikke start for hardt , da er det lett å få skader og å miste motivasjonen etterhvert.

 

Det føles litt feil når motivasjonen er der, men har sett litt for mange som har brent seg på å starte for hardt. 
 

 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Godt jobbet TS👏🏻👏🏻 Alt er bedre enn ingenting og for en mestringsfølelse det er når dørstokkmila er lavere☺️

Anonymkode: 2305a...78d

tusen takk! Målet er jo en sterk og sunn kropp og når jeg får kontroll på kostholdet også(er i gang) forhåpentligvis en lettere kropp, og tenker at dette er en veldig god start. Det å kjenne at jeg har lyst ut og bevege meg gir en skikkelig god følelse. 
 

 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Rask gange i skogen er kjempesunt! Bare å stå på! Så flink du er!

Anonymkode: 40f92...87b

tusen takk!

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Åh, skogen!🥰 

Anonymkode: 31158...498

er så heldig å ha 20 meter asfalt før jeg er over på lett kupert skogsterreng med et nett av stier i lys skog med et teppe av blåbærlyng og yrende fugleliv. Føler meg så priviligert. 
 

Anonymkode: d34e6...74d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nettopp gått til Lilloseter, markahytte rett utenfor Oslo. Stort sett oppover 5 km på veien dit. Mandager er hytta stengt for servering, så venninnen min og jeg følte vi hadde marka for oss selv. Skogsturer er best! Kos deg videre, det blir bare bedre og bedre jo mer du gjør det 👍👍👍

Anonymkode: 11b90...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra jobba! Både med å ha kommet over dørstokkmila, og med å klare å holde igjen og gjøre det smarteste selv når det frister å ta i mer.

Rask gange i skogen er veldig sunt for både kropp og sjel for oss som liker oss der. 

Anonymkode: 263e8...a7a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har skjønt det! Sier det til alle som er inaktive og begynner på nyåret med hårete mål (før de gir etter noen uker): begynn på våren heller! Solen og lyset gir energi, det er hundre ganger lettere å begynne å gå/jogge ute i mai enn det er i mørke, kalde januar. Og da får man også et halvt år på å segmentere vanene til kulden kommer. 

Skogen har alltid vært en del av min trening, selv om jeg trener styrke på senteret også. Turer i skogen er ikke bare trening, det er også terapi ❤️ 

Anonymkode: c0130...973

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du har skjønt det! Sier det til alle som er inaktive og begynner på nyåret med hårete mål (før de gir etter noen uker): begynn på våren heller! Solen og lyset gir energi, det er hundre ganger lettere å begynne å gå/jogge ute i mai enn det er i mørke, kalde januar. Og da får man også et halvt år på å segmentere vanene til kulden kommer. 

Skogen har alltid vært en del av min trening, selv om jeg trener styrke på senteret også. Turer i skogen er ikke bare trening, det er også terapi ❤️ 

Anonymkode: c0130...973

Vintermånedene er håpløse for meg å starte med noe sånt. Jeg har barnehagebarn og er stort sett forkjøla fra september til mars 🙈 men om jeg får bygd grunnlaget i sommer er det lettere å holde seg i gang. 

Anonymkode: d34e6...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.6.2024 den 8.37):

er så heldig å ha 20 meter asfalt før jeg er over på lett kupert skogsterreng med et nett av stier i lys skog med et teppe av blåbærlyng og yrende fugleliv. Føler meg så priviligert. 
 

Anonymkode: d34e6...74d

Ja, det er skikkelig luksus! Så digg, høres fantastisk ut :) 

Anonymkode: 31158...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, ts. Det er veldig bra du tar det gradvis. Har hatt noen smeller selv, ved betennelse forran på leggene. Det å gå er undervurdert og et helt riktig sted å være for deg en periode til. Du kan jo småjogge litt også på turene dine. Invester i riktige sko for underlaget.

Masse lykke til videre! 

Anonymkode: 2ae47...65f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...