Gå til innhold

Foreldre som baksnakker.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

«Sånn synes jeg ikke du skal snakke om andre mennesker, jeg er i hvert fall ikke interessert i å høre på det.»

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"jeg håper ikke du sier dette fordi du tror jeg er enig" 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/23/2024 at 8:14 PM, FrkSolsikke said:

Man må si fra. Si tydelig:   «Jeg vil ikke at vi snakker om sånt foran barna.» 

Husk at hvis du ikke sier ifra, er du like delaktig som den som baksnakker, for du stopper det ikke.

Hadde det vært greit å snakke sånn hvis ikke barna er der da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 20.12):

:haar: Det her tror jeg ikke på.

Anonymkode: 1fa83...61c

Folk blir torturert, voldtatt og drept hver eneste dag, men du tror ikke på at noen foreldre baksnakker andre foran barn? 😑

Anonymkode: c11a1...5ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (3 timer siden):

«Sånn synes jeg ikke du skal snakke om andre mennesker, jeg er i hvert fall ikke interessert i å høre på det.»

Spørs hva vedkommende sier om forelderen, men kunne sagt noe som «jeg tror nok folk har nok med sitt i hverdagen. Og jeg velger å tro at det er grunner til at de oppfører seg slik» elns. 

Anonymkode: c991d...cb7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn om du bare begynner å snakke om noe helt annet? Hvis du er redd for å bli oppfattet som moraliserende?

Anonymkode: cc3ec...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 20.08):

Hvordan håndterer dere når andre foreldre begynner å baksnakke slik at barn hører det? Mor til en i barnehagen vil alltid snakke negativt om en annen mor, det brukes stygge ord "xxx må jo ha en diagnose, hun er helt sprø. Grusomt menneske. Kler seg stygt osv". Dette mens barna er tilstede.

Et annet eksempel er et nabopar som er i skilsmisse, det blir snakket meget negativt om andre forelderen til oss mens barna sitter og hører på.

Jeg håndterer slike situasjoner meget dårlig. Prøver nesten å bare overhøre det. Synes det er ubehagelig å irettesette en annen forelder foran barna. Føler meg feig og trenger tips til hvordan jeg kan si ifra at jeg ikke vil høre på slikt prat.

Anonymkode: bee4b...db8

Jeg syns det er vanskelig å forholde seg til sånne folk, kleint.. men og ikke greit. Hadde nok gitt beskjed om at barna får med seg mye og det er uansett unødvendig å snakke dritt om andre!

Anonymkode: ef6fc...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 20.08):

Hvordan håndterer dere når andre foreldre begynner å baksnakke slik at barn hører det? Mor til en i barnehagen vil alltid snakke negativt om en annen mor, det brukes stygge ord "xxx må jo ha en diagnose, hun er helt sprø. Grusomt menneske. Kler seg stygt osv". Dette mens barna er tilstede.

Et annet eksempel er et nabopar som er i skilsmisse, det blir snakket meget negativt om andre forelderen til oss mens barna sitter og hører på.

Jeg håndterer slike situasjoner meget dårlig. Prøver nesten å bare overhøre det. Synes det er ubehagelig å irettesette en annen forelder foran barna. Føler meg feig og trenger tips til hvordan jeg kan si ifra at jeg ikke vil høre på slikt prat.

Anonymkode: bee4b...db8

Da sier jeg bare « slikt trenger du/vi ikke ta forann små ører. Ikke sant?» 

Da blir de så paff og skjønner litt selv hvor dumt det er at de blir litt flaue også. Og stopper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier ofte å bare føre fingeren opp mot munnen,hysj liksom, også se på barna å liksom vise at vi kan ikke snakke om dette nå. Pleier å funke uten at man trenger å si noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...