Gå til innhold

Bekymret for bror pga delvis ufør svigerinne som holder barnet hjemme fra bhg på sine "fridager"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er vel tungt med barn, di fleste jobber og må ta seg av barna etter jobb, er man sliten må man være flinke å legge seg tidlig å heller følge barnas døgnrytme, di er ikke små for alltid

Anonymkode: 452e9...82f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er noe som er mellom din mann og din svigerinne. Hva tenker du mannen ska gjøre når han kommer hjem, selv om barnet er i bhg så må han nok allikevel gjøre mye hjemme, unge som er sliten og grinete. Som ikke vil gjøre eftan noe bedre. 

Her valgte vi og å ikke ha full tid u bhg. Vi ville heler tilbringe tid med ungene. Om det ikke var ryddet en dag fikk det så være.

Anonymkode: d16d4...b11

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Single mom her! Det går helt fint, broren din lider ingen nød.

Anonymkode: 18500...d7c

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men han er ikke alene sp hvorfor skal man tenke på de

Anonymkode: 309e3...69f

Fordi han med viten og vilje har fått barn med noen som er for syk til å jobbe. Da sier det seg selv av partneren er for syk til å ta seg av barn og hus/hjem, og at han er den som vil måtte dra lasset. 

Jeg nevner aleneforeldre da ingen hadde tipset fastlege eller helsestasjon dersom aleneforelderen er blek og sliten. Så hvis en aleneforelder klarer å være alene, klarer vel ts sin bror å være to hvor én ikke får bidratt like mye?

Anonymkode: 8e073...25d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bør forlate kona si og søke Ene omsorg for barnet. 

Når mor er så sliten og i smerter, hvordan skal hun klare å ha ansvaret for barnet hvis ingen andre er tilstede... 

Anonymkode: f6c9f...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere her nevner; broren din har valgt å få barn med en dame som er syk og ufør. De visste vel begge at mye ville falle på ham når de tok det valget.

Det sagt, veldig spesielt å velge bort fulltidsplass i barnehagen i denne situasjonen. Men dette er jo ikke noe du som søster kan gjøre noe med. Hvis broren din opplever situasjonen som uholdbar så må han ta grep selv. 

Anonymkode: 11188...8af

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Broren min ser så utrolig sliten og blek ut etter at de fikk barn. Kona hans har en kronisk, fysisk sykdom, så hun var delvis ufør allerede før de fikk barn. Hun må ofte ligge i senga til langt på dag i helgene, av og til hele dagen, fordi hun er så sliten etter uken som har gått. Det betyr at broren min aldri får sovet ut. Da barnet etterhvert begynte i barnehagen valgte hun å ikke søke fulltidsplass, for hun ville gi barnet fridager. Problemet med det er at broren min ofte kommer hjem til en helt utslitt og syk kone, som må ligge rett ut resten av dagen. Han har absolutt null pauser, siden kona er nede fort telling hele tiden mens han er hjemme. Hun gjør svært lite husarbeid pga sykdommen også. 

Hva gjør man egentlig i slike situasjoner? Kan man tipse helsestasjonen eller fastlegen eller noe? Jeg prøver så godt jeg kan å avlaste med å passe tantebarnet, men jeg har et hektisk liv og egne barn som krever sitt.

Anonymkode: 2e9f6...334

Hvis man har uføretrygd, "velger" man ikke å la være p søke full jobb. Man kan ikke. Som du sier, dette visste din bror om før de fikk barn, og det er klart det er slitsomt.

Hva det ikke er, er din sak i det hele tatt!

Anonymkode: 1b2b7...971

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva tenker du faren til dette barnet skal gjøre når han kommer hjem fra jobb? Legge seg? Hva skal han gjøre i helgene? Sove? Skal ikke far ta del i barnets liv? Han valgte selv å få barn med noen som har en kronisk sykdom. Dette må de vel ha snakket om på forhånd? Regner med at broren din er en oppegående mann?

Anonymkode: 469b1...e1b

Har ikke moren til barnet et ansvar for barnet. Det er jo kvinnen som har siste ordet i å beholde et foster eller ei... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noe som kan søkes om nå, om dette ikke fungerer da?

For om ja, hva stopper han fra å gjøre det? Jeg tviler på at hun har lyst til at han skal slite. Så da må du si, at han må snakke med henne om det, om det er et problem.

Anonymkode: fe753...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyme-meg skrev (53 minutter siden):

Har ikke moren til barnet et ansvar for barnet. Det er jo kvinnen som har siste ordet i å beholde et foster eller ei... 

Mor har jo valgt å være hjemme alene med barnet flere dager i uka. Er hun bare delvis ufør, så jobber hun og er hjemme med barnet de dagene hun ikke jobber.

Anonymkode: 469b1...e1b

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mor har jo valgt å være hjemme alene med barnet flere dager i uka. Er hun bare delvis ufør, så jobber hun og er hjemme med barnet de dagene hun ikke jobber.

Anonymkode: 469b1...e1b

Ja jeg leste det. Vil jo si det er dumt av henne å ha barna hjemme når hun er hjemme pga sykdom. Da får hun ikke brukt tiden på å hentet seg inn. 

 

Anonymkode: f6c9f...3e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg leste det. Vil jo si det er dumt av henne å ha barna hjemme når hun er hjemme pga sykdom. Da får hun ikke brukt tiden på å hentet seg inn. 

 

Anonymkode: f6c9f...3e7

Hun velger å være med ungen sin. 

Tror ikke på at ts vet alt disse to voksne menneskene har blitt enige om. Hvorfor skulle de fortelle henne det egentlig?

"Hei søster/svigersøster! Nå skal vi fortelle deg hvordan vi har planlagt ukene våre framover. Vi er førstegangsforeldre, så vi prøver oss litt fram. Håper uansett du godkjenner!"

Anonymkode: 469b1...e1b

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja jeg leste det. Vil jo si det er dumt av henne å ha barna hjemme når hun er hjemme pga sykdom. Da får hun ikke brukt tiden på å hentet seg inn. 

 

Anonymkode: f6c9f...3e7

Skal hun ha ungen i barnehagen for å hente seg inn, eller for å vaske/rydde?

Anonymkode: 469b1...e1b

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bytter vi om kjønnene, så høres dette helt normalt ut 🤷‍♀️

Anonymkode: 469b1...e1b

Nei, aldri hørt om en ufør mann som velger å ha barne hjemme fra barnehage for å få tid sammen med dem.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han bør forlate kona si og søke Ene omsorg for barnet. 

Når mor er så sliten og i smerter, hvordan skal hun klare å ha ansvaret for barnet hvis ingen andre er tilstede... 

Anonymkode: f6c9f...3e7

Broren er jo så stusselig at han ikke klarer å passe sin egen unge noen timer før leggetid etter jobb, hvordan blir det bedre av full omsorg? Det eneste det vil føre til er sannsynligvis en utagerende unge som savner mamma.

Anonymkode: 545e9...56f

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bør gå til fastlegen, det er ikke normalt å bli så sliten av å ha ett barn og vanlig jobb slik at omgivelsene bekymrer seg over ens helsetilstand, fysisk og psykisk. Kanskje det bare er at han burde ta noe jerntilskudd eller d-vitamin, og uansett burde han  begynne å trene litt (joggevogn, trene hjemme, i arbeidstiden, sykle til jobb. Vet det er en dørstokkmil for småbarnsforeldre, jeg har vært der selv, men det hjalp å komme igang. ), høres ut som han bør ta noen grep, for friske voksne klarer både barn, hus og jobb. Bedre rutiner for søvn og husarbeid? 

Men hva har du med dette å gjøre? 

Anonymkode: 31d8d...e2e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fordi han med viten og vilje har fått barn med noen som er for syk til å jobbe. Da sier det seg selv av partneren er for syk til å ta seg av barn og hus/hjem, og at han er den som vil måtte dra lasset. 

Jeg nevner aleneforeldre da ingen hadde tipset fastlege eller helsestasjon dersom aleneforelderen er blek og sliten. Så hvis en aleneforelder klarer å være alene, klarer vel ts sin bror å være to hvor én ikke får bidratt like mye?

Anonymkode: 8e073...25d

Aleneforeldre får gjerne fri da når den sndre foreldren har barna

Anonymkode: 309e3...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, aldri hørt om en ufør mann som velger å ha barne hjemme fra barnehage for å få tid sammen med dem.

Broren er jo så stusselig at han ikke klarer å passe sin egen unge noen timer før leggetid etter jobb, hvordan blir det bedre av full omsorg? Det eneste det vil føre til er sannsynligvis en utagerende unge som savner mamma.

Anonymkode: 545e9...56f

Stusselig? Mannehater du eller?

Anonymkode: 309e3...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker de må selv finne ut av dette. Din bror har det vel omtrent som alle aleneforeldre da?

Vi er mange som har klart aleneforeldrerollen helt fint, det gjør nok han og. 
 

Jeg ville absolutt ikke tipset fastlege eller andre, det synes jeg egentlig er temmelig drøyt å foreslå i dette tilfelle. 

Anonymkode: df284...a97

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Stusselig? Mannehater du eller?

Anonymkode: 309e3...69f

Mannehater fordi jeg synes det er stusselig å bli såååå sliten av å ta seg av ungen sin etter jobb «og i tillegg måtte ta alt husarbeid», sånn alle andre aleneforeldre gjør hele tiden?

Anonymkode: 545e9...56f

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik har min mann hatt det i over 16 år. Mitt fokus er holde meg i jobb og mammarollen. 
Så når barna var små var de titt og ofte hjemme fra barnehage , far stod opp tidlig da han var hjemme slik at jeg kunne hvile. 
Mannen lagde middag ferdig til oss om han jobbet sent, jeg tok litt klesvask, og hadde jeg energi så hente det jeg rydda eller vasket gulvet.

Mannen var sliten, det var jeg også vi begge bidro med det vi kunne. Huset måtte se ut som det gjorde og vi tok alt derifra.

Får aldri igjen den tiden de gikk i barnehage, friheten. Så skjønner godt hun ikke ønsker å ha barnet det hele tiden. 

 

Vi hadde forresten ikke avlastning i det hele tatt. Din bror fikser dette👌🏻

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...