Gå til innhold

Lyge om formen for å få sykmelding


Første1995

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor tror du hen er provosert?

Anonymkode: 46da2...358

Vanskelig å svare på, men nå tror jeg at jeg velger å ikke svare deg noe mer da det er litt utenfor kontekst :) håper du får en fin sommerkveld videre😍☀️🏖️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva er da hensikten med spørsmålet? Er oppriktig nysgjerrig på hvorfor man skal lyve på seg en sykmelding om man er i form til å jobbe.

Anonymkode: 855dd...feb

Hallo. Mange gjør det. Fordi de ikke har LYST til å jobbe.

Anonymkode: ff9af...e5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første1995 skrev (17 minutter siden):

Hvis du kjenner at du blir provosert av dette så skjønner jeg ikke hensikten med å være så aktiv i denne tråden. Må være rom for å stille slike spørsmål og la alle være ærlige uten at de skal føle skam rundt det.

De som misbruker velferdsgoder kan godt kjenne litt på skam rundt det altså. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ganske ille svangerskapskvalme (12 poeng på SUKK, så bare 1 poeng fra alvorlig), og fikk regelrett beskjed av sjefen om å gå hjem fra jobb og skaffe meg sykemelding i uke 6. Har vært 100% sykemeldt hele resten av første trimester grunnet det. Ville jo ikke vært sykemeldt dersom det ikke var for den hersens kvalmen, og skal tilbake i jobb over ferien. 

Anonymkode: 3966a...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første1995 skrev (30 minutter siden):

Hvis du kjenner at du blir provosert av dette så skjønner jeg ikke hensikten med å være så aktiv i denne tråden. Må være rom for å stille slike spørsmål og la alle være ærlige uten at de skal føle skam rundt det.

Må også være rom for å bli provosert over at folk har behov for å lyve på seg sykmelding

Anonymkode: 855dd...feb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Må også være rom for å bli provosert over at folk har behov for å lyve på seg sykmelding

Anonymkode: 855dd...feb

Hvis du sier det så :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sånne som deg som er årsaken til at vi trenger strengere sykelønnsordning! 

Endret av VetAlt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VetAlt skrev (1 minutt siden):

Det er sånne som deg som er årsaken til at vi trenger strengere sykelønnsordning! 

Aiaiai😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke lyge på meg dårligere form, men jeg har heller ikke tenkt å presse mer enn nødvendig. Jeg ble lurt inn i jobben under falske forutsetninger og trykket er allerede helseskadelig høyt. Enten så ryker jeg pga gravidteten eller så ryker jeg pga nervene (ja, jeg søker nye jobber, men har ikke fått noe napp enda dessverre). 

Anonymkode: c9957...388

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det garantert. 

Er nok mange som er sykemeldte som fint kunne ha jobbet, det gjelder ikke bare gravide eller bare kvinner. 

Anonymkode: b6714...8b7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første1995 skrev (2 timer siden):

Hei,

Er det mange her som har lygd/ lagt på litt ekstra om problemer/formen under graviditet for å få sykmelding både tidlig og sent i graviditet?

Mer normalt enn unormalt tenker jeg.

Anonymkode: 70928...6dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, jeg har presset meg selv altfor hardt for å stå i arbeid.

Anonymkode: cb4cc...d01

Samme her. Heldigvis sa legen tydelig ifra hva hun anbefalte meg å gjøre, så det ble delvis sykmelding store deler av svangerskapet.

Anonymkode: 7651b...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det 🤷‍♀️ jobber som sykepleier og orker bare ikke turnus og kaos. Jugde på meg problemer med bekkenet og var sykemeldt nesten hele svangerskapet. Helt nydelig og kommer til å gjøre det neste gang også! 

Anonymkode: acb05...c27

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Jeg har hatt én graviditet der jeg ikke var sykemeldt pga drittsjef som ville ha brukt det til å ikke forlenge kontrakt. Etter dét så var jeg sykemeldt med bekkenløsning, men jobbet mer enn jeg nok burde - klarer bare ikke å la være, og vet tydeligvis ikke mitt eget beste. Fikk 100% sykemelding, brukte 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg gjorde det 🤷‍♀️ jobber som sykepleier og orker bare ikke turnus og kaos. Jugde på meg problemer med bekkenet og var sykemeldt nesten hele svangerskapet. Helt nydelig og kommer til å gjøre det neste gang også! 

Anonymkode: acb05...c27

Takk for ærlighet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første1995 skrev (13 timer siden):

Hei,

Er det mange her som har lygd/ lagt på litt ekstra om problemer/formen under graviditet for å få sykmelding både tidlig og sent i graviditet?

Så kjedelig å gå hjemme hele tiden når man er gravid. Jeg ønsket veldig å jobbe, presset meg langt for å bli værende i jobb. Men måtte sykemeldes og det er lange, kjedelige, usosiale dager altså! Ble sykemeldt for 1 måned siden, har termin om en måned. 

Med permisjonstiden også, så blir det en veldig lang og kjedelig periode. 

I 2020 ble jeg sykemeldt fra korona oppsto, jeg jobbet i barnehage og var gravid, skulle føde i midten av sommerferien. Det er det kjedeligste jeg har vært med på. Gå hjemme fra februar til juli, så føde også være hjemme ut permisjonstiden min. Så hadde jeg overført ferie pluss det årets ferie. 

Forstår ikke hvorfor man ønsker å gå sykemeldt? Har snart 3 barn og forstår fremdeles ikke hvorfor man skal ønske å gå hjemme når man kan være i aktivitet. 

Anonymkode: fe9ad...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så kjedelig å gå hjemme hele tiden når man er gravid. Jeg ønsket veldig å jobbe, presset meg langt for å bli værende i jobb. Men måtte sykemeldes og det er lange, kjedelige, usosiale dager altså! Ble sykemeldt for 1 måned siden, har termin om en måned. 

Med permisjonstiden også, så blir det en veldig lang og kjedelig periode. 

I 2020 ble jeg sykemeldt fra korona oppsto, jeg jobbet i barnehage og var gravid, skulle føde i midten av sommerferien. Det er det kjedeligste jeg har vært med på. Gå hjemme fra februar til juli, så føde også være hjemme ut permisjonstiden min. Så hadde jeg overført ferie pluss det årets ferie. 

Forstår ikke hvorfor man ønsker å gå sykemeldt? Har snart 3 barn og forstår fremdeles ikke hvorfor man skal ønske å gå hjemme når man kan være i aktivitet. 

Anonymkode: fe9ad...905

Fra mars mener jeg. 

Anonymkode: fe9ad...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løy ikke direkte, men jeg smurte godt på for å være sikker på at jeg ble forstått. Jeg hadde det veldig vanskelig i det første svangerskapet. Jeg ble utsatt for grov omsorgssvikt, vold og overgrep da jeg vokste opp. Jeg slet med masse tanker og følelseskaos under hele svangerskapet. Kunne nok ha jobbet, men jeg hadde mer enn nok med meg selv og å ha tiden til å kunne lese meg opp på hvordan man egentlig skal være forelder. Jeg er ganske sikker på at den sykemeldingen er årsaken til at jeg klarte å bryte sirkelen og har sunne og friske barn i dag. 

Anonymkode: 93bdd...229

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venninner som nærmest har forventet at når de kommer så og så langt, er det naturlig å sykmelde seg litt, siden det gjorde jo den og den.... 

Anonymkode: 3d3ed...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er det garantert. 

Er nok mange som er sykemeldte som fint kunne ha jobbet, det gjelder ikke bare gravide eller bare kvinner. 

Anonymkode: b6714...8b7

Helt enig!!

Anonymkode: 3d3ed...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...