Gå til innhold

Poengberegning Samordna Opptak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg gikk yrkesfag og påbygg på vgs, men har tatt opp alle fellesfagene bortsett fra norsk og engelsk. Hvem er det som egentlig beregner poengene - er det universitetene? 

Jeg har kjemi 1 og R1 på vitnemålet, men har tatt opp 1P og 2P og ønskes selvsagt å poengberegnes med P-matten siden jeg har bedre karakterer der. Er det slik at jeg må få fjerna kjemi 1 og R1 fra vitnemålet, eller beregner de poengene slik at det gir meg best uttelling? Har lagt ved kompetansebevis som dokumenterer fagene jeg har tatt opp. 

Beregnes kjemi 1 og R1 med får jeg kun 58 konkurransepoeng, uten de fagene har jeg 60 poeng. 

Anonymkode: 8f736...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei,

Jeg gikk yrkesfag og påbygg på vgs, men har tatt opp alle fellesfagene bortsett fra norsk og engelsk. Hvem er det som egentlig beregner poengene - er det universitetene? 

Jeg har kjemi 1 og R1 på vitnemålet, men har tatt opp 1P og 2P og ønskes selvsagt å poengberegnes med P-matten siden jeg har bedre karakterer der. Er det slik at jeg må få fjerna kjemi 1 og R1 fra vitnemålet, eller beregner de poengene slik at det gir meg best uttelling? Har lagt ved kompetansebevis som dokumenterer fagene jeg har tatt opp. 

Beregnes kjemi 1 og R1 med får jeg kun 58 konkurransepoeng, uten de fagene har jeg 60 poeng. 

Anonymkode: 8f736...aff

Skal altså søke med 23/5 regel. Er over 23 år, har over 3 års utdanning (vgs, bachelor) og nærmere 8 års jobbing. 

Anonymkode: 8f736...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behandler det som gir best uttelling. Du finner hvilket universitet som er saksbehandler på din søknad på samordna opptak, så ta kontakt med dem om du er usikker.

Hilsen opptaksmedarbeider

Anonymkode: 2fe9d...226

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Behandler det som gir best uttelling. Du finner hvilket universitet som er saksbehandler på din søknad på samordna opptak, så ta kontakt med dem om du er usikker.

Hilsen opptaksmedarbeider

Anonymkode: 2fe9d...226

Må man gjøre noe spesielt på samordna opptak for å bli beregnet etter 23/5 regelen? Altså holder det å laste opp bekreftelse på arbeidsforhold?

Anonymkode: 12db0...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Må man gjøre noe spesielt på samordna opptak for å bli beregnet etter 23/5 regelen? Altså holder det å laste opp bekreftelse på arbeidsforhold?

Anonymkode: 12db0...a80

Jeg lastet bare opp attester fra arbeidsgivere så vidt jeg husker. Skal stå greit forklart på nettsidene hva du trenger :)

Lykke til med opptak!

Anonymkode: 600f2...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...