Gå til innhold

De som syns ferien er slitsom pga barna.. Hvorfor får de barn??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vet jeg er bedre enn de fleste. Ser foreldre som bruker mye skjerm, kjefter og er lite pedagogiske. Det er lett å se hvorfor barna er som de er. Det å være forelder er en kunst, en kunst de færreste får til.

Anonymkode: c376f...8b0

Du får det ikke til du heller 

Anonymkode: 54612...af6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De fleste foreldre som blir slitne, er ikke robuste nok til å håndtere livsutfordringer eller er elendige på planlegging.

Anonymkode: b080f...c3b

Tåpeligste jeg har lest

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en jobb å oppdra barn. En jobb uten pauser. En jobb med oppdragelse, bekymring, pleie, struktur, rutiner, lite søvn, kjøring, aktiviteter, lekser, dugnad, underholdning, 5 millioner bittesmå sokker, rot, latter, kos, måltider, regler, utvikling, sykdom, mobbing, tårer og smerte. Et fantastisk kaos med jobb.

De som ikke syns det er mye jobb med barn, gjør for lite.

Anonymkode: b1591...9f5

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er en jobb å oppdra barn. En jobb uten pauser. En jobb med oppdragelse, bekymring, pleie, struktur, rutiner, lite søvn, kjøring, aktiviteter, lekser, dugnad, underholdning, 5 millioner bittesmå sokker, rot, latter, kos, måltider, regler, utvikling, sykdom, mobbing, tårer og smerte. Et fantastisk kaos med jobb.

De som ikke syns det er mye jobb med barn, gjør for lite.

Anonymkode: b1591...9f5

Til det siste der, for noe tull. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med folk som får vondt i mammahjertet av alt mulig? 

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammahjertet er verdens kvalmeste uttrykk. 🤮

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ferie med barna er slitsomt fordi jeg synes ferie generelt er slitsomt.

Anonymkode: 23e78...09c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke velge alt her i livet, Man velger f.eks ikke at barnet skal få spesielle behov og mange diagnoser som gjør det utfordrende i hverdagen.

Det går også an å ha to tanker i hodet samtidig: hjertet mitt fylles av kjærlighet for stesønnen min, som jeg ser på som min egen, og jeg gleder meg til å se hans glede i ferien, for jeg vet vi kommer til å gjøre mange ting han elsker. Samtidig må det være lov å si at det kommer til å bli slitsomt og utfordrende. Vi grugleder oss, spesielt fordi man ikke helt hvordan det blir ift hans diagnoser og hvordan dette blir i utlandet (selv om vi i år ikke skal reise så fryktelig langt). 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke nok folk som var enige med deg om dette temaet i tråden du startet igår, TS? 

Sender virtuelle plaster til mammahjertet ditt 🫶

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker ferier med barna , det Geir meg masse glede og jeg er glad jeg har det spnn selv om ene barnet krever mye. Hadde vært trist å gruet seg 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det bare mammahjertet mitt som får vondt av disse menneskene som syns "barn er jobb"?

Anonymkode: 3eda8...bbc

Man kan snu det litt på hodet: burde man bli bekymret over foreldre som aldri synes det er jobb å ha barn? At noe er jobb, slitsomt eller hardt betyr ikke at man gjør det dårligere enn andre, at man liker det mindre enn andre eller at barna har det dårligere enn andre barn. Kanskje det betyr at barna har det helt fantastisk fordi mamma og pappa gir 100% for barna, familien og fremtiden?

Anonymkode: 0d497...244

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de visste ikke bedre. Å få barn er liksom noe som forventes av alle. Men det er ikke alle som passer til å være foreldre, fordi det er en megajobb som snur opp-ned på hele livet i 20 år. Det er ikke alle som tenker over det eller forstår hvor krevende det er.

Det er ikke dermed sagt at disse gjør en dårlig jobb, de fleste står i det og gjør så godt de kan. La de nå få klage litt, de har all grunn til det, fordi det er superslitsomt.

Det er først de siste årene at det er flere og flere som sier at de velger bort å få barn, og at det begynner å bli litt mer akseptabelt. Og det er bra! Men så blir jo det og feil for enkelte og man blir kritisert og dømt.

Anonymkode: 7aa7c...1ed

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Man kan snu det litt på hodet: burde man bli bekymret over foreldre som aldri synes det er jobb å ha barn? At noe er jobb, slitsomt eller hardt betyr ikke at man gjør det dårligere enn andre, at man liker det mindre enn andre eller at barna har det dårligere enn andre barn. Kanskje det betyr at barna har det helt fantastisk fordi mamma og pappa gir 100% for barna, familien og fremtiden?

Anonymkode: 0d497...244

Nei, barn som har foreldre som sliter seg ut og «ofrer» seg mens de hater livet er ikke gode foreldre. Barn har ikke vondt av å få nei i blant eller beskjed om at nå skal mamma slappe av og lese en bok. Foreldre skal ikke stå på pinne for barna sine døgnet rundt. Dette er jo problemet i skolen for tiden, nemlig alle prinsene og prinsessene som tror se er verdens sentrum.

Når du faktisk GRUER deg til å ha fri og være sammen med egne barn, da har du gjort noe feil.

Anonymkode: fd6b5...e2a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som gjør det slitsomt er når du skal bruke 5 ferieuker til å dekke 8 uker. 

Anonymkode: 643c8...9e2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg synes synd på barna dine hvis den eneste grunnen til at du fikk den var for å ha det gøy på ferie med barn. 

Det finnes andre grunner til å få barn her i verden vet du. 

Anonymkode: 7b7b7...797

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skaffer seg dyr også å ser at det er problemer med ferie🫣🤭stort sett er nå livet hverdag og da e nu småbarnslivet trivelig, jeg hadde 4 veldig forskjellige barn, med noen av barna var ferie avkobling og kos, atter andre krevde mye og krevde egentlig å være mye i barnehage, med di var ferie bare et pes, det var lite barn hjemme og barna kjedet seg og det begrenser seg hvor mye jeg orket å være lekekammerat. Nå kommer vel mammapolitiet med at man må leke med barna. Nei man må ikke det, jeg har aldri vært redd for at barna skal kjede seg og må bruke fantasien for å få dagen til å gå. Så ja noen av barna så kunne jeg hatt mye mer ferie, med andre så burde ferie vært forbudt🤭🤭men det ble nu fornuftige barn av mine selv om jeg syntes ferien med noen var et ork og mas

Anonymkode: a51da...0dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker fri og fri med barna mine, jeg skal ærlig si at det verste med sommerferie hos meg er at mannen min hater varme, så når jeg fantaserer om strandtur, tur i skog, eller byen så er vi maks ute en time for han ikke orker mer😢 ig da ender vi opp hjemme og gjør ingenting, og akkurat nå med alderen på barna så vil jeg ikke gå alene på stranden

Anonymkode: 8d137...02d

Må mannen være med på alt? Kan ikke du ta med deg barna også er mannen hjemme. 

Anonymkode: cc012...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt mennesklig å bli litt sliten innimellom vel? Superwoman med sårt mamnahjerte blir nok ikke sliten,  det ville vært krise. Men vi helt vanlige mammaer (og pappaer!) kan bli slitne innimellom, både i ferien og ellers. Null stress det vel? Forøvrig hører jeg sjelden folk klager seg fordi det er ferietid ned barna? Hører nesten bare om folk med sårt mammahjerte som klager på "folk som klager på ferietid med barna"...

Anonymkode: d4f12...c51

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal innrømme at jeg er en av de som "gruer" meg til ferien. Har en veldig aktiv gutt på 3,5 år og ei som blir 1 år i sommer. Pappaen er ferdig med permisjonen rett etter ferien til meg og eldste begynner (måtte gjøre det slik for å få det til å gå opp før barnehagestart). Han jobber offshore. Så jeg kommer til å være alene med begge i 2 uker. De har veldig ulike behov, og eldste er som sagt veldig aktiv OG pratsom, mens minste må trilles for å få sove og er generelt en ganske "sutrete" baby om hun ikke får full oppmerksomhet (kolikkbaby, men kolikken er heldigvis over, men føler hun gråter/sutrer myye mer enn eldste gjorde iallefall..)

Jobber 100% i helsevesenet, men blir faktisk mye mer sliten av å være hjemme med begg3 alene enn en dag på jobb. 

Håper på fint vær og små utflukter med familie og venner for å få dagene til å gå. 

Anonymkode: 6d8af...a41

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare mammahjertet mitt som får vondt av disse menneskene som syns "barn er jobb"?

Anonymkode: 3eda8...bbc

Du har et firkantet skjørt overfladisk mammahjerte som ikke klarer å se utover din egen firkant😉 

Anonymkode: 38ce5...965

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...