Gå til innhold

De som syns ferien er slitsom pga barna.. Hvorfor får de barn??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bare mammahjertet mitt som får vondt av disse menneskene som syns "barn er jobb"?

Anonymkode: 3eda8...bbc

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen barn er mer krevende enn normalt. Noen barn er vesentlig mer krevende enn normalt. 

Og så er det selvsagt også en del voksne som tåler vesentlig mindre enn normalt. 

De som gruer seg til ferien har ofte enten barn som krever mye, eller så er de slitne selv. Eller en kombinasjon. 

Anonymkode: 241d4...51d

  • Liker 26
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja barn er faktisk en jobb...har du engle barn som aldri bråker, aldri maser...aldri roper mamma mamma.. .aldri krever noe? Du får ta pauser når du vil?

Ja da er du heldig...

Oh så flott at ditt mamma hjerte fikk lage en slik tråd at du kan føle ser så mye bedre en alle andre..og tråkke på andre dårlige mammaer 

  • Liker 29
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi to av barna krever mye av meg, på hver sine måter. Siste er i trassalderen. Og jeg har nettopp begynt i en ny og veldig krevende jobb. Så i år er jeg rett og slett utslitt mentalt flere uker før ferien starter.
 

Og har heller ingen mulighet til å reise bort fordi jeg ikke har oppspart nok feriepenger i fjor,  fordi jeg prioriterte videreutdanning for høyere lønn og mer ansvar, for å få større økonomisk valgfrihet på sikt

Anonymkode: 5a7b0...ffa

  • Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi to av barna krever mye av meg, på hver sine måter. Siste er i trassalderen. Og jeg har nettopp begynt i en ny og veldig krevende jobb. Så i år er jeg rett og slett utslitt mentalt flere uker før ferien starter.
 

Og har heller ingen mulighet til å reise bort fordi jeg ikke har oppspart nok feriepenger i fjor,  fordi jeg prioriterte videreutdanning for høyere lønn og mer ansvar, for å få større økonomisk valgfrihet på sikt

Anonymkode: 5a7b0...ffa

Hvorfor velge ny og krevende jobb lår du har småbarn? Kan du ikke prioritere barna nå som de er små? 

De blir fort nok store, og du kan prioritere jobb. 

Anonymkode: 50018...839

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å slutte med denne kritikken av andre mennesker? 

Anonymkode: 764f9...700

  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er det bare mammahjertet mitt som får vondt av disse menneskene som syns "barn er jobb"?

Anonymkode: 3eda8...bbc

Man regner ikke alltid med at barna får diagnoser. Men det er jo en liten del av befolkningen. 

Selv har jeg en som ser ut til å ha asperger, noe jeg ikke trodde da verken jeg eller faren har diagnosen. Så nummer to ser vi tegn til add. Disse sliter skikkelig når rutiner endres, men jeg har ikke en eneste gang gruet meg til en ferie eller ekstra tid med barna mine. 

Anonymkode: 00181...eca

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvorfor en del ser ut til å være veldig redde for å bli slitne. Det er ikke farlig å være sliten, så lenge det også er noe tid til å hvile. 

Har to krevende barn på 4 og 8, hvor barnet på 4 er ekstraordinært aktiv. Har en krevende jobb i tillegg. 

Anonymkode: d2a27...ce5

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si jeg gruer meg… men jeg stålsetter meg. Jeg vet at det blir krevende dager med en aktiv snart-2-åring. Det blir lite pauser, være på beina og 100% på hele dagen.

Vi gjør masse gøy sammen og jeg elsker dagene med han. I dag var vi på playdate med 2 andre mammaer og deres gutter på formiddagen. Så var det lunsj og dupp før vi dro ut for å leke, løpe og så avrunde dagen med et lite bad/plasking i vannkanten på en lokal badeplass.

En fantastisk dag og jeg ser frem til flere slike i ferien - MEN, jeg skal innrømme at jeg er dønn sliten nå ved leggetid 😅 Det blir lite rom for å være oppi mitt eget hodet.

Det er greit å ha to tanker i hodet på en gang, både glede seg over barnet og lage fine dager - men også innrømme at det er krevende å være «påskrudd» hele tiden.

 

  • Liker 4
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Anonymkode: 9fb3e...092

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med å slutte med denne kritikken av andre mennesker? 

Anonymkode: 764f9...700

Hva med å slutte med den j… sutringa for absolutt ALT! Hverdagen er et mas, bare kjøre og hente og bla bla bla, men jaggu meg er ikke ferien myyye verre! Det er visst ille å ha venner som stikker innom, eller som ikke stikker innom. Svigermor blander seg for mye eller er uinteressert. Alt er bare galt.

At barne roper på mamma, er det virkelig et stort problem i livet ditt? Hva er det dere drømmer om alle sammen? Et liv der man sitter og trykker på mobilen 24/7? 

Anonymkode: fd6b5...e2a

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor velge ny og krevende jobb lår du har småbarn? Kan du ikke prioritere barna nå som de er små? 

De blir fort nok store, og du kan prioritere jobb. 

Anonymkode: 50018...839

Vel, jeg er alene. Og da snakker vi helt alene 100%, jeg så en mulighet og tok den. 

Fordi vi gjerne vil ha tak over hodet, mat på bordet og fleksibiliteten som følger med den nye utdanningen. Jeg er ikke låst til arbeidstider annet enn ved møter, og kan på den måten være mye mer fleksibel slik at jeg har mulighet til å delta på alt som skjer i løpet av et vanlig barnehage-/skoleår ☺️

Allerede neste år er jo situasjonen mye lettere, da får jeg jo feriepenger. Og har nok kommet meg greit ovenpå økonomisk igjen 

Anonymkode: 5a7b0...ffa

  • Liker 3
  • Hjerte 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er godt at slike ting kommer frem i lyset jeg. At det er hardt arbeid å sette barn til verden. At det er helt greit å si det som det er for mange tydeligvis.

Det er også fint for oss som har valgt å ikke få barn å se at ikke alle bare rosemaler det det å få barn hele tiden. 

Anonymkode: 3cdb4...cde

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke 1. at jeg kom til å bli alene med barnet, eller 2. hvor sykt slitsomt jeg kom til å synes det var å ha barn. Jeg visste heller ikke på forhånd at jeg skulle bli diagnostisert med ADHD da barnet var 4 år, noe som gjør at jeg blir litt lettere overveldet enn andre. 

Anonymkode: 3a4e8...1c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som kjennetegner ei med stort mammahjerte, og som bruker det som et argument for å tråkke ned på andre mødre?

 

Anonymkode: 7003b...385

  • Liker 11
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor velger de å få barn? Jeg kunne aldri i min villeste fantasi se for meg hvordan det faktisk var å ha egne barn før jeg faktisk fikk barn. De som klarer å planlegge hvordan det skal bli ned til minste detalj, de må være supermennesker.

Jeg pleier ikke å grue meg, men jeg har fått en skade i foten, og vet at ferien kommer til å gjøre smerten verre, og at jeg ikke får vært så aktiv med barna som jeg gjerne skulle vært i år. Det synes jeg er skikkelig kjipt, og det gjør at jeg gruer meg litt..

Det er lett å slenge ut "hvorfor velger de å få barn hvis blabla", men jeg føler at de som sier det ikke har så god evne til å se at andre kan ha det annerledes enn seg selv.

Anonymkode: 00c8d...7b6

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker fri og fri med barna mine, jeg skal ærlig si at det verste med sommerferie hos meg er at mannen min hater varme, så når jeg fantaserer om strandtur, tur i skog, eller byen så er vi maks ute en time for han ikke orker mer😢 ig da ender vi opp hjemme og gjør ingenting, og akkurat nå med alderen på barna så vil jeg ikke gå alene på stranden

Anonymkode: 8d137...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvorfor velge ny og krevende jobb lår du har småbarn? Kan du ikke prioritere barna nå som de er små? 

De blir fort nok store, og du kan prioritere jobb. 

Anonymkode: 50018...839

Åh denne synes jeg alltid er så flott.. kommer alltid frem når det kommer til barn, barnehagen,fri etc...

Vet du hva..om du kan bytte jobb som du bytter truser og beholde det samme lønna, i nærheten av barnehagen/skolen og kansje frynsegoder.. ja da synes jeg du et heldig...

Men idag er det ikke lett å "bare" bytte jobb.  Men du har vel et flott liv og har muligheter i hytt og pine.. så du ser vel ikke oss dødelig menneske 

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (29 minutter siden):

Ja barn er faktisk en jobb...har du engle barn som aldri bråker, aldri maser...aldri roper mamma mamma.. .aldri krever noe? Du får ta pauser når du vil?

Ja da er du heldig...

Oh så flott at ditt mamma hjerte fikk lage en slik tråd at du kan føle ser så mye bedre en alle andre..og tråkke på andre dårlige mammaer 

Heldig? Det er mulig vi bare er mye bedre foreldre og evner å forme et barn som ikke sliter ut andre.

Anonymkode: c376f...8b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...