Gå til innhold

Hvor flink er din mann til å legge merke til hva du har på deg ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er mange menn der ute, som aldri legger merke til hva dama hans har på seg ? 

Typen min kjørte meg til sentrum for å møte noen venninner. Hadde på meg en beige , lang , ganske anonym sommerkjole. Så tok vi turen innom et par klesbutikker og jeg kjøpte meg en kort, knall oransje sommerkjole,  som viste mer hud enn den forrige. Jeg skiftet ikke tilbake til min gamle kjole, gikk videre i den nye. Da han kom fir å hente meg, var jeg nysgjerrig om han ville legge merke til den nye kjolen. Det gjorde han selvfølgelig ikke. Til slutt spurte jeg om han så noe nytt på meg...så begynte han å tenke og ramse opp forskjellige ting som sko, jakke, kjole... 

Han legger aldri merke til meg eller hva jeg har på meg. Jeg begynner å lure på om han i det hele tatt er tiltrukket av meg eller om dette er normal atferd for en mann i fast forhold ? 🤔

Flere som har slike menn ? I så fall,  hvorfor er de så lite oppmerksomme 🤔

Anonymkode: 7d7a4...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legger merke og kommer med kritikk alt for ofte. En gang i mnd ca.

Veldig sårende. Kunne tenke meg at han ga blaffen.

Anonymkode: e177a...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mulig avsporing, men likevel greit å ta opp.

Ufattelig slitsomt å være sammen med de som higer etter bekreftelse og oppmerksomhet for den minste ting. Uten at man egentlig er klar over det så er det et narsissistisk trekk å bli krenket av at man ikke får bekreftelse og oppmerksomhet for den minste ting. 

Men ja, hvis samboer og jeg skal et sted og vi egentlig er på vei ut døra og hun må "bare" før vi drar, så hender det ofte at hun har løpt opp for å skifte - og da bemerker jeg det.. Men ikke alltid på en sånn måte at det er positivt. Kan fint si, det du hadde på deg i sted var finere i sted hvis det er min ærlige og oppriktige mening.  Men som oftes for husfreden sin del så velger jeg som oftest å si at det matchet henne bedre enn det hun hadde på seg i sted. 

Anonymkode: 71cf3...d4f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En mulig avsporing, men likevel greit å ta opp.

Ufattelig slitsomt å være sammen med de som higer etter bekreftelse og oppmerksomhet for den minste ting. Uten at man egentlig er klar over det så er det et narsissistisk trekk å bli krenket av at man ikke får bekreftelse og oppmerksomhet for den minste ting. 

Anonymkode: 71cf3...d4f

Nettopp!! :) 

Slike er utrolig slitsomme.....voksne "barn" som må få klapp på hodet når de har vært flinke til andre ting også. Klarte å vaske opp heeelt alene...

Klart han kan rose meg om jeg har gjort litt ekstra ut av det :) Når jeg har på meg noe sexy for kveldskos så gjør han det jo pga tenningen for eks...

Men i hverdagslivet ellers trenger jeg ikke slikt.

Anonymkode: ac689...8fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min legger ofte merke til hva jeg har på meg og er veldig flink til å gi komplimenter når jeg har på klær han liker godt. Eksen min var som din. Selv når jeg pyntet meg for han på en date night så var det ingen kompliment å hente. 

Anonymkode: 0d1fd...719

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

jeg har aldri hatt behov for å få positive kommenterarer, eller kommentarer generelt om hva jeg har på meg. Men typen er veldig flink å kommentere, og legger merke til at jeg har skiftet i feks en slik situasjon som ts beskriver😊

Anonymkode: 3f2b7...e80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen legger merke til ulike ting som er nytt ja. Enten det gjelder sko, veske, klær osv. Og komplimenterer det støtt og stadig. 

Jeg ser også poenget til det som er skrevet ovenfor: det er slitsomt om en er i et forhold og en alltid må være på høgget og alltid må legge merke til ting, studere, ta indre kodak bilder hele tiden og om en ikke sier noe blir den andre sur.

Samtidig vil jeg også si at det er menneskelig å ønske bekreftelse, bli og oppleve seg sett, få oppmerksomhet av de en er glad i. Alle er så snar med å si at oppmerksomhet er negativt men alle mennesker trenger dette. Uten oppmerksomhet dør vi som art. Viss ingen noensinne hadde sett oss, lagt merke til oss, sagt noe positivt til oss verken på jobb eller privat, viss du aldri hadde opplevd komplimenter eller følt deg verdsatt på noen måter så hadde livet blitt ganske tomt og stusselig. Vi speiler oss i sndre mennesker, alle som en.. Det betyr ikke at en må få komplimenter hele tiden og være midtpunktet i universet konstant. Men det er godt å bli sett og lagt merke til innimellom, uten at dette er noe galt, narsissistisk eller skammelig å si. Alle trenger det. 

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min legger alltid merke til hva jeg har på meg. Og er veldig flink til å gi komplimenter når jeg har pyntet meg litt ekstra. Men han sier også fra når han ikke liker det jeg har på meg 😅 Han syns det er fint med stramme klær, men jeg føler meg ikke alltid komfortabel i det.

Anonymkode: 03e53...850

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis ikke, så da kan jeg late som jeg aldri handler klær eller sko 😝

Anonymkode: 3ccf1...376

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er ekstremt observant så han hadde nok lagt merke til det umiddelbart. Egentlig litt plagsomt observant, typ at han legger merke til at jeg har vært inne i et skap mens han var borte i 2 uker, fordi en boks står litt annerledes enn den pleier.

Anonymkode: cb5f1...108

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ser ikke klærne jeg har på meg, men hvis jeg tar de av meg er han straks mer interessert. Det fungerer for meg 🤩

Anonymkode: 414db...d1f

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Min ser ikke klærne jeg har på meg, men hvis jeg tar de av meg er han straks mer interessert. Det fungerer for meg 🤩

Anonymkode: 414db...d1f

Men da er du heldig der i vertfall. Min reagerer ikke selv hvis jeg går naken gjennom rommet eller er naken under andre omstendigheter....

 

Ts

Anonymkode: 7d7a4...d74

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lurer på om det er mange menn der ute, som aldri legger merke til hva dama hans har på seg ? 

Typen min kjørte meg til sentrum for å møte noen venninner. Hadde på meg en beige , lang , ganske anonym sommerkjole. Så tok vi turen innom et par klesbutikker og jeg kjøpte meg en kort, knall oransje sommerkjole,  som viste mer hud enn den forrige. Jeg skiftet ikke tilbake til min gamle kjole, gikk videre i den nye. Da han kom fir å hente meg, var jeg nysgjerrig om han ville legge merke til den nye kjolen. Det gjorde han selvfølgelig ikke. Til slutt spurte jeg om han så noe nytt på meg...så begynte han å tenke og ramse opp forskjellige ting som sko, jakke, kjole... 

Han legger aldri merke til meg eller hva jeg har på meg. Jeg begynner å lure på om han i det hele tatt er tiltrukket av meg eller om dette er normal atferd for en mann i fast forhold ? 🤔

Flere som har slike menn ? I så fall,  hvorfor er de så lite oppmerksomme 🤔

Anonymkode: 7d7a4...d74

Jeg er sånn. Spør meg ikke om hvorfor. 
Jeg vet like lite om hvorfor jeg er som det andre vet.

Dette har selvfølgelig null relevans for om jeg finner henne attraktiv.

Anonymkode: 8ba34...51b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En mulig avsporing, men likevel greit å ta opp.

Ufattelig slitsomt å være sammen med de som higer etter bekreftelse og oppmerksomhet for den minste ting. Uten at man egentlig er klar over det så er det et narsissistisk trekk å bli krenket av at man ikke får bekreftelse og oppmerksomhet for den minste ting. 

Men ja, hvis samboer og jeg skal et sted og vi egentlig er på vei ut døra og hun må "bare" før vi drar, så hender det ofte at hun har løpt opp for å skifte - og da bemerker jeg det.. Men ikke alltid på en sånn måte at det er positivt. Kan fint si, det du hadde på deg i sted var finere i sted hvis det er min ærlige og oppriktige mening.  Men som oftes for husfreden sin del så velger jeg som oftest å si at det matchet henne bedre enn det hun hadde på seg i sted. 

Anonymkode: 71cf3...d4f

Her er det ikke snakk om å få ros for noe man har gjort eller kreve konstant bekreftelse og oppmerksomhet. 

Det var heller ikke komplimenter jeg var ute etter når jeg hadde på meg den nye kjolen. Komplimenter får jeg av han aldri uansett om jeg har klær på meg eller ikke og det er jeg vant til.

Spm.er ...hvordan kan man ikke legge merke til at du kjørte kjæresten din ned til sentrum i forskjellige klær enn du møtte henne etterpå? Det betyr jo at han ikke ser meg i det hele tatt.  Bare en kommentar...å har du skiftet, hadde vært nok for meg å forstå at han ser meg. Trenger ikke å vite om han synes kjolen er fin. 

 

Anonymkode: 7d7a4...d74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen legger merke til alt :) han kommenter «wow» og «hvor skal du så fin?» osv om jeg pynter meg

Anonymkode: 9cd40...e2c

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Min ser ikke klærne jeg har på meg, men hvis jeg tar de av meg er han straks mer interessert. Det fungerer for meg 🤩

Anonymkode: 414db...d1f

De fleste menn er slik. De legger merke til naken hud og intime former, ikke klesplagg som er i veien.

Anonymkode: ea11e...b3e

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Heldigvis ikke, så da kan jeg late som jeg aldri handler klær eller sko 😝

Anonymkode: 3ccf1...376

Du har et godt poeng der 😊 Han har overhodet ikke oversikt over når jeg handler nye ting 😃

 

Ts

Anonymkode: 7d7a4...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann legger merke til alt jeg har på meg, samt hver eneste lille endring jeg har gjort i huset. Det han ikke legger merke til er om jeg har sminke på meg eller ikke. Det synes jeg er veldig snålt, så observant som han ellers er. "Du er like fin uansett!" prøver han seg med, men den kjøper jeg ikke. 😆

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mannen min legger merke til alt jeg har på meg. Han kommenterer ofte at jeg ser bra ut, og han hadde lagt merke til om jeg skiftet eller kjøpte meg nye klær. 

Anonymkode: 10124...693

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men da er du heldig der i vertfall. Min reagerer ikke selv hvis jeg går naken gjennom rommet eller er naken under andre omstendigheter....

 

Ts

Anonymkode: 7d7a4...d74

Det høres ut som han har sjekket ut...

Anonymkode: 10124...693

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...