Gå til innhold

Skal hundeposer hives i egen dunk/andres dunk eller andre søppelkasser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man gjøre noe om man er lei hundedritt i søppelet?
 

Vi vet ikke hvem, men det lukter fælt når det blir varmt. 

Anonymkode: 1f54f...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje dere kan sette søppeldunken deres mer utilgjengelig for forbipasserende? Lenger bak huset feks og ta den frem den dagen den skal tømmes?

Anonymkode: a0f0c...d28

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeposer må kastes i søppelkasser. Spiller ingen rolle om det lukter i søppelkassen. Det verste jeg vet er når folk kaster hundeposer i naturen, eller gidder ikke plukke opp avføringen etter hunden.

Selvfølgelig skal ikke andre kaste hundeposer i din søppelkasse. Flytt den bort fra veien. Noen hundeeiere er egoistiske.

Endret av Callista
La til tekst
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng på en lapp:"vennligst ingen hundeposer"

Ellers ser jeg ikke problemet. Søppel stinker drit uansett... bedre enn at det ligger bæsj rundtomkring. 

Anonymkode: 20f09...19f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan man gjøre noe om man er lei hundedritt i søppelet?
 

Vi vet ikke hvem, men det lukter fælt når det blir varmt. 

Anonymkode: 1f54f...f9b

Du kan prøve med en lapp, men det hjelper nok ikke. Jeg må låse min kasse pga naboene kaster all dritten de ikke gidder sortere i min kasse. 

Anonymkode: 9a102...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal selvfølgelig ikke kaste hundeposer i andre sine søppeldunker. Det stinker om sommeren, og posene kan sprekke, og da må eieren av søppeldunken vaske dunken, og det er en skikkelig drittjobb. 

Jeg tar alltid med meg hundeposene hjem og kaster de i egen søppeldunk, noe alle bør gjøre. Dessverre finnes det svin der ute som tror de bare kan kaste dritten til hunden sin i andre sine dunker.

Tror det finnes klistremerker man kan klistre på dunken sin om at man ikke ønsker hundeposer i dunken sin. Google litt rundt 

Anonymkode: e7a8b...079

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Heng på en lapp:"vennligst ingen hundeposer"

Ellers ser jeg ikke problemet. Søppel stinker drit uansett... bedre enn at det ligger bæsj rundtomkring. 

Anonymkode: 20f09...19f

Når posene revner i dunken og klistrer seg på sidene og i bunnen, så er det definitivt et problem. Jeg har hund selv, og har måttet spyle og vaske egen dunk når dette går skjedd. Det hadde aldri falt meg inn å slenge hundeposene i andre folk sine dunker.

Det er andre alternativ til å enten ikke plukke opp, eller plukke opp og slenge det i andre sine dunker. Man kan være en ansvarlig voksen og plukke det opp og bære det med seg hjem. 

 

Anonymkode: e7a8b...079

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan man gjøre noe om man er lei hundedritt i søppelet?
 

Vi vet ikke hvem, men det lukter fælt når det blir varmt. 

Anonymkode: 1f54f...f9b

Spiller det noen rolle? Søppel lukter i varmen uansett

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ok å kaste "hundeposer", hva med å kaste annet søppel i private kasser?

Anonymkode: c6f82...8c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags søppel har du ts som lukter roser og vanilje? Snakk om å være fin på det når selv dette blir et problem.

Spiller ingen rolle hva slags søppelkasser hundeeiere kaster det i. En kaster det gjerne i det nærmeste. Er du så fin og sær på det får du heller gjemme spannet ditt.

Anonymkode: f418d...461

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kaster ikke hundedritt i min kasse! Jeg blir irritert når noen kaster i jobben sin og jeg. Er en grunn til at jeg kjører søppel på gjenbrukstasjonen og ikke har den ved veien. 

Alternativ til å kaste i andre sin søppel er ikke å kaste i naturen men å ta den med hjem. Gidder du ikke det så kvitt deg med hunden! 

Anonymkode: 078db...f67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du TS mener også at det er et problem når du selv har hund...

Bare skriv en beskjed til alle som går forbi søppeldunken din at det ikke tillates at andre kaster hundeposer i dunken din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Kan man gjøre noe om man er lei hundedritt i søppelet?
 

Vi vet ikke hvem, men det lukter fælt når det blir varmt. 

Anonymkode: 1f54f...f9b

Kort prosess lås på søppeldunken, Makan til frekkhet. Dritten kan de ta med seg hjem. 

Finnes enkle og greie lås der det er en vaier som kommer opp av låsen, trenes igjennom det som skal låses og settes nedi låsen på motsatt side. Finnes med nøkkel og med kode. Ta et bor og bor hull i lokket og i kanten. 
 

Skal du være grei, så kan du jo begynne med å ikke låse, og se om hundeposekastere går forbi eller er frekk nok til å prøve seg. 
 

Et annet alternativ er magnetlås. Der alarmen går når lokket åpnes!  Begge deler finner du på hengelåsbutikker /jernvare og på Temu.  

Anonymkode: 2b4f5...469

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen hundeeiere er så jævlig late. Bær dritten til bikkja di hjem

Anonymkode: 1f6de...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hva slags søppel har du ts som lukter roser og vanilje? Snakk om å være fin på det når selv dette blir et problem.

Spiller ingen rolle hva slags søppelkasser hundeeiere kaster det i. En kaster det gjerne i det nærmeste. Er du så fin og sær på det får du heller gjemme spannet ditt.

Anonymkode: f418d...461

Jeg tar ikke å går inn på andres eiendom for å hive dritt i søppelkassene deres. Så drittsekk er jeg ikke. Er du? 

Anonymkode: 1f54f...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hundeposer skal kastes i egen dunk eller offentlig søppelboks, ikke i andres dunker. 

Man kaster da ikke eget søppel hos andre. 

-hundeeier. 

Anonymkode: 81daf...334

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster i offentlige søplekasser eller i søplekasser som står avskilt fra privat eiendom. Jeg kaster aldri der jeg må gå inn på andres tomt eller hvor søplekassa står nære huset.

Anonymkode: 83ef8...fad

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hundeeier selv, og kaster selvsagt ikke hundeposer i andres søppeldunker. Jeg kaster dem ikke rett i min egen dunk en gang, da de ikke har søppelpose, og "løse" hundeposer i søpla synes jeg er en skikkelig uting.

De går i offentlige søppelkasser (med søppelpose), eller så samler jeg dem opp i en egen liten søppelkasse i hagen, og kaster posen med hundeposer i søppeldunken.

Som andre skriver, hundeposer kan revne eller bli klemt flate i bunnen av dunken, og jeg vil i alle fall ikke ha hundebæsj smurt rundt i søppeldunken min, selv om det bare skal søppel oppi der. Jeg kan ikke tenke meg at andre er særlig lystne på det heller.

Hvorfor er det så vanskelig å sette seg i andres sted og ta litt hensyn? 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hundeeier i snart to tiår, og jeg fatter ikke at folk ikke kan ta mer hensyn. Enten så kaster jeg hundeposen i offentlig søppelkasse, eller så bærer jeg den med meg hele veien hjem. Kunne ikke falt meg inn å kaste i fremmedes søppelkasser! 

Anonymkode: d4e6c...022

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...