Gå til innhold

Den årlige turen til syden med badeland og bamser og alt det der...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan du si, med hånden å hjertet, at DU gleder deg til den turen?

Anonymkode: ba3b9...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi dropper den, heldigvis😃

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis aldri vært på sånn tur, vi har hatt andre former for utenlandsferie.

Anonymkode: 5b86e...2fc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Been there😅

Det kan bli kjekt. Men litt mye styr.

Det finnes alternativ.

Vi leide av og til hus med bassen eller leiligheter med litt roligere bassengområde. Hadde leid bil og farter litt rundt på severdigheter for barn og voksne.

Anonymkode: e0dea...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kan du si, med hånden å hjertet, at DU gleder deg til den turen?

Anonymkode: ba3b9...ded

Jeg lever for den! Mest avslappende tiden i året. Garantert sol hver dag. All mat servert. Alle koser seg. Benytter ikke barneklubb så det handler ikke om det - vi er sammen og koser oss. Fjorten dager, kunne sikkert hatt mer 😁

  • Liker 20
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne økonomien? Har stort boliglån som vi prioriterer, slik at vi blir gjeldfrie før barna blir voksne.

De koser seg like mye på stranda, tur, piknik, telttur, eller i hagen vår eller til venner og familie her i Norge :)

Anonymkode: 859b9...09c

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle gjerne prioritert det, men min mann hater sol.  Jeg kunne vært på stranda/bassenget i sydligere strøk hele dagen, min mann ikke så mye, så da blir det sjelden Sydenferie

Anonymkode: ab3ee...57f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paulinetta skrev (22 minutter siden):

Jeg lever for den! Mest avslappende tiden i året. Garantert sol hver dag. All mat servert. Alle koser seg. Benytter ikke barneklubb så det handler ikke om det - vi er sammen og koser oss. Fjorten dager, kunne sikkert hatt mer 😁

Enig. Elsker det. Men ikke hatt råd i år. Får se neste år 😁

Anonymkode: 36088...ffd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeelsker det! Tror jeg gleder meg mer enn barna😂 endelig sol avslapping, tid sammen uten at noen har oppgaver som skal løses. Årets høydepunkt! 

Anonymkode: 13da3...4f2

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Kan du si, med hånden å hjertet, at DU gleder deg til den turen?

Anonymkode: ba3b9...ded

Er du en av de som synes det er "jobb å ha barn i ferien"? 

Det var selvfølgelig en stor befrielse og en stor glede å se barna være helt i ekstase før avreise, ekstase av å komme seg på hotellet, ekstase og glede om hverandre. 

Men så har vi da de foreldre som blir så sliten og lei av alt, alt ses på som negativt, negativt å måtte jobbe og være småbarnsmor, negativt å ikke kunne sende barna til barnehagen når man selv har tatt seg en dag fri, de som måtte ha alenetid, tid med venninner, savn etter å dra på byen osv.. 

Anonymkode: 8136d...e0f

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Kan du si, med hånden å hjertet, at DU gleder deg til den turen?

Anonymkode: ba3b9...ded

Elsker den turen og kaller den for årets gulrot etter siste års tjas og mas med tidsklemma som jobb, skole, fritidsaktiviteter, all oppfølging med det nevnte og ikke minst alle dugnader man stiller opp på gjennom året. På den turen koser vi oss, både store og små uten forpliktelser 🥰

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde selvsagt ikke bestilt og brukt masse penger på en tur jeg ikke hadde gledet meg til.

Anonymkode: ead1a...8ea

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest avslappende uka i hele året🤩

Anonymkode: b3610...96d

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er du en av de som synes det er "jobb å ha barn i ferien"? 

Det var selvfølgelig en stor befrielse og en stor glede å se barna være helt i ekstase før avreise, ekstase av å komme seg på hotellet, ekstase og glede om hverandre. 

Men så har vi da de foreldre som blir så sliten og lei av alt, alt ses på som negativt, negativt å måtte jobbe og være småbarnsmor, negativt å ikke kunne sende barna til barnehagen når man selv har tatt seg en dag fri, de som måtte ha alenetid, tid med venninner, savn etter å dra på byen osv.. 

Anonymkode: 8136d...e0f

Ja, det er jobb å ha barn i ferien, mye mer liv enn når de er på skole og barnehage ja. Må være lov å innrømme det 😅

Anonymkode: ba3b9...ded

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss er det ikke en årlig tur, og heller ikke hovedferien vår. Ca annenhvert år tar vi en chartertur, men det er da i tillegg til hovedferien. Gjerne mot slutten av fellesferien og mannen er tilbake på jobb. Selv med tre barn er disse ferdige pakkene fra ving easy å styre med. 
 

om jeg gleder meg? Tja… det er en grunn for at det ikke er hovedferiene vår. Sydenferie et ikke helt meg, men barna liker det. Det gleder meg at de koser seg. Nå når alle barna er tenåringer, så er det hakket mer avslappende for meg, men fremdeles drit kjedelig. Jeg elsker likevel at barna elsker det.

Anonymkode: 38a66...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært på sånn tur, hverken som barn, før jeg fikk barn eller med barn. Og jeg vet dermed ikke hva jeg går glipp av. Men jeg ser ikke for meg at jeg hadde gledet meg veldig i hvert fall. Jeg liker meg ikke på stranda.

Vi har vært på tur, men bare en gang utenfor Norden etter at 6-åringen vår ble født. Og å reise, leie en leilighet eller kjøre/reise rundt fra sted til sted i et område, som mannen og jeg gjorde uten barn, det hadde jeg gledet meg vilt til. Men det har vi ikke helt økonomi til å prioritere nå. 

Anonymkode: d34e1...451

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aldri vært på, vi lærer opp barna våre til enkel ferie i nærområdet eller Norge generelt. Vi prioriterer andre ting i livet, som å jobbe redusert for mer tid med barn og familie. Spise råvaremat.

Tur til syden og thailand? Totalt bortkastet!

Anonymkode: f31b8...354

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker det, gleder meg like mye som barna 😎🌞 Bare blitt så fryktelig dyrt. Vi drar alltid to uker, hadde planer om tre uker, men dropper den siste til det blir litt rimeligere 🤞

Anonymkode: 1bfda...27d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan du si, med hånden å hjertet, at DU gleder deg til den turen?

Anonymkode: ba3b9...ded

Vi har ingen faste turer, men vi lar barna oppleve nye ting hvert år. Og de tingene velges også av oss, så vi gleder oss like mye 😊

Anonymkode: 72a77...d2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan du si, med hånden å hjertet, at DU gleder deg til den turen?

Anonymkode: ba3b9...ded

Ja. Elsker å feriere i sydligere strøk. 40+ og blått hav ja takk! Reiser 4 uker til Spania med campervan. 2 vokse + 2 barn. Det blir nok et badeland eller tre, stopper der vi vil når vi vil. 
 

Men er det typysk charter med bamse klubb du mener? Det har jeg aldri vært på. Er alt for rastløs til å være samme sted lenge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...