Gå til innhold

Tips til symbolsk, kreativ/søt måte å be om tilgivelse på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

OPPDATERING

 

Ts her. Snakket med henne i går. Møttes ute på tur. Alt er bra!🎉

 

Jeg er tilgitt!! og jeg ga henne et balltre med sløyfe på og skrev noe sånn som "jeg er dessverre ikke perfekt, jeg har gjort en stor feil og jeg kommer garantert til å gjøre feil igjen. Før eller siden vil du mest sannsynlig  få lyst til å slå meg i hodet med noe hardt. Her er din hjelp til nettopp det"... 

Ikke helt slik men nesten. 

Hun lo så tårene trillet og syns det var veldig fint av meg å være så ydmyk og lite selvhøytidelig. Hun tok balltreet og da hun fikk lyst til å teste det ut der og da, men lot det heldigvis være. 😅 

Fått snap I dag hvor hun takker for at jeg er en "herlig og gøy venn". 

Anbefales altså å bruke humor når det verste har lagt seg. Mange kan ikke motstå det. 

 

Takk til deg som kom med dette tipset! 😊 ❤️TS

Anonymkode: db81f...69c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merkelig at du stadig sårer venner, du bør virkelig endre deg. Jeg er 44 og har aldri havnet i en slik situasjon, verken som "mobber" eller "offer". Vi er ikke ufine mot hverandre, ei heller krangler vi.

Å komme med en boks plaster eller noe annet "morsomt" er bare teit, det er bare fjas og useriøst. Blomster eller Morgenlevering kan være fint, med følge av et kort hvor det står noe sånt som "Jeg vil nok en gang beklage for xxx. Glad i deg!"

Anonymkode: 61cf3...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 16.18):

Jeg har såret en god venn. Har snakket om det men jeg kjenner det er jeg som har dritt meg ut. Har litt lyst, når vi treffes, å ha med noe som kan være litt fint og som setter strek over det hele.... 

Noen ganger har jeg tatt med blomster til en venninne, dersom jeg ønsker si unnskyld for noe... Denne gang er det ikke det jeg tenker men noe mer kreativt. Litt sånn at vi kan smile av det i etterkant og si "husker du den gangen du kom med..... til meg etter krangelen vår?"... 

Vurderer ta med en pakke plaster eller en bandasje og be henne sette det på såret..... 

Vurderer ta med blanke ark og fargestifter... 

Vurderer ta med et gavekort på kino eller cafe eller noe som vi sammen kan gå ut og kose oss med... 

Noe annet dere kommer på som kan være fint å gjøre for en man er glad i? For å symbolsk også si "jeg vet det gjorde vondt, kan du tilgi meg".... 

Tips mottas med takk! 

Anonymkode: db81f...69c

Akkurat sånne ting skal sies med respekt.å gi en pakke plaster er barnslig og respektløst ikke gjør det. Vis at du tar unnskyldningen seriøst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 23.03):

Vi gjør jo alle feil. Kommer ikke til å gjøre det samme igjen men før eller siden gjør jeg nok noe galt igjen. Så sånn sett.... Syns det var litt humor, jeg.... 😅 

Anonymkode: db81f...69c

Ja kan det være at du ikke tar det så alvorlig at du har såret en person, og at det er derfor du vegrer deg for å være seriøs når du sier unnskyld? Du vet jo at du ikke kommer til å gjøre en innsats for å bli bedre. Derfor passer det så godt å tulle når du sier unnskyld. En alvorlig unnskyldning unnskyldning sagt med respekt vil jo få det til å se ut som du er dedikert til å forbedre deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å komme med unnskyldning etterpå er bare feigt. Stå for det du har gjort og neste gang tenker du deg godt om før du gjør noe som kan såre andre.

Anonymkode: 38263...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...