Gå til innhold

Hvorfor er vi kvinner så overfladiske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror det handler om usikkerheten din for å være stor, skjønner den er 170 og føler det samme om å være stor. Kleint å skrive men har opplevd å ha større hender enn kjerester å det liker jeg virkelig ikke i det hele tatt. Men attraksjon handler jo om der enn bare størrelsene på lemmene våre 😊

Men liker du han? 

Anonymkode: 0f028...1b3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt alt av studier er helt entydige: Kvinner generelt foretrekker høye menn.

Så TS, du kan ta det hele med knusende ro. Disse damene som kaver seg opp over at du skriver "vi" er bare en narsissistisk minoritet som tror at «Jammen jeg» er et slags "motargument" mot en generell sannhet.

Anonymkode: b480e...e3a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Absolutt alt av studier er helt entydige: Kvinner generelt foretrekker høye menn.

Så TS, du kan ta det hele med knusende ro. Disse damene som kaver seg opp over at du skriver "vi" er bare en narsissistisk minoritet som tror at «Jammen jeg» er et slags "motargument" mot en generell sannhet.

Anonymkode: b480e...e3a

Det har du helt rett i. Det er derfor det er så fascinerende å oppdage at mine reelle preferanser tydeligvis er noen helt andre. 

Også prøver vi selvfølgelig å få TS til å innse at selv om hun har noen preferanser om det ene og det andre, så er det vel ikke det viktigste når hun har funnet en flott mann hun er forelsket i. Det er du vel enig i? Eller synes du vi skal la være å fortelle om egne erfaringer og bare støtte TS i at jo, alle kvinner er overflatiske og alle menn må se ut som Mr. Darcy for være attraktive? 

Anonymkode: 51f0a...ae8

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fpr meg som er 165 høy med en "tøff" personlighet er det et must at mannen er minst 180cm høy, for at jeg skal føle meg feminin sammen med ham, selv om jeg er både petite og slank..

Da kan jeg bli litt mindre tøff fordi maskuliniteten hans får meg til å føle meg litt mykere,  mykheten, som jeg normalt skjuler, kommer frem, og det blir derfor mer balanse.

Det handler ikke om å være overfladisk.

Nå betyr dette også at jeg kun kan date menn som er passe selvsikre, fordi jeg selv utstråler selvsikkerhet.

Alt handler om balanse..... 🙂 

Anonymkode: 0b82d...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en tråd om høyde nylig. Det vanligste svarer fra kvinner er at høyde ikke er viktig i det hele tatt MEN at han bør være høyere enn henne.

Spørsmålet er om det ikke går begge veier. Jeg ville følt meg umandig hvis hun både var høyere og fysisk sterkere i overkroppen. (kvinner er ofte sterke i beina, så det ville ikke vært noe nederlag)

Jeg er like overfladisk som TS.

Anonymkode: dab96...623

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var mye mer overfladisk da jeg var yngre, men det er fortsatt deler ved meg som er overfladisk. Hvem har lært oss at høye, muskuløse, mørke menn er status? 

Jeg har blant annet utfordringer med å date en mann som er like høy som meg. Jeg har nå møtt en mann der så og si alt matcher - verdier, personlighet, drømmer, interesser, politikk og måten vi tenker på omkring aktuelle emner. Men så er han like høy som meg - 172 cm! Med hæler er jeg 10 cm høyere enn han og jeg føler meg så lite feminim når vi går ut sammen. Jeg veier også mer enn han og er sterkere enn han da jeg trener fitness. :o  Eksen og jeg var ikke en match overhodet, men han var 190 cm høy og 108 kg, så han var og er populær blant damene. Man føler seg trygg fysisk på en måte, selv om jeg ikke følte meg trygg emosjonelt. 

Hvordan komme meg forbi dette med at høyden ikke betyr noe i et forhold? Jeg skammer meg så mye over at jeg i det hele tatt tenker over dette. 

Anonymkode: 43a2f...d6f

Spørsmålet er jo hvorfor er du så overfladisk? Emnetittelen passer ikke overens og jeg er enig med anonym som sier snakk for deg selv. For min del så har høyden aldri vært et problem. Det er en ting som menn ikke kan endre, og det handler jo om å se mannen for den han er, den flotte og hyggelige mannen som kan leve livet med deg, lage gode minner og man skal kunne nyte livet. Man skal bli gamle og gråe, på et tidspunkt så vil kroppen din avvise hælene og det vil ikke være viktig lengre. 

Anonymkode: b1230...940

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 hours ago, AnonymBruker said:

Overskrifta di er omtrent like festlig som notorisk utro menn som forsvarer seg med at alle menn er det.

At du er overfladisk betyr ikke at "vi kvinner" er det. Det første du kan gjøre for å få litt selvinnsikt er å gå i deg selv på hvorfor du har et behov for å trekke ned andre på ditt nivå.

Anonymkode: 40b15...bd2

Ja, det høres ut som en klassisk "snakk for deg selv". Blir som om noen lager en tråd som heter "hvorfor må menn erobre så mange damer?".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også snakk for deg selv 😁. Jeg har barn med en mann som er lavere enn meg, og det er overhodet ikke sånn i min venninnegjeng at menns høyde er noe tema. 

Anonymkode: 943ed...a22

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fpr meg som er 165 høy med en "tøff" personlighet er det et must at mannen er minst 180cm høy, for at jeg skal føle meg feminin sammen med ham, selv om jeg er både petite og slank..

Da kan jeg bli litt mindre tøff fordi maskuliniteten hans får meg til å føle meg litt mykere,  mykheten, som jeg normalt skjuler, kommer frem, og det blir derfor mer balanse.

Det handler ikke om å være overfladisk.

Nå betyr dette også at jeg kun kan date menn som er passe selvsikre, fordi jeg selv utstråler selvsikkerhet.

Alt handler om balanse..... 🙂 

Anonymkode: 0b82d...000

🤣🤣🤣🤣 

Jeg skulle virkelig ikke tatt avføringsmiddel i dag

Anonymkode: e24f7...b1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, snakk for deg selv. 

Hvorvidt man er overfladisk, har ikke noe med kjønn å gjøre. Det finnes overfladiske personer blant både kvinner og menn. Disse er gjerne opptatte av litt forskjellige ting, men det er jo ikke sånn at kvinner er mer overfladiske enn menn fordi overfladiske kvinner er opptatt av høyde og lønn, mens overfladiske menn er opptatt av puppestørrelse og vekt, liksom. 

Slutt å anta at alle andre kvinner tenker det samme som deg, og slutt å anta at alle menn tenker det samme, så blir livet lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig ingen som skjønner at åpningsinnlegget er skrevet av en lav mann?🙈

Anonymkode: 54de2...a2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle undersøkelsene jeg har sett konkluderer med at menn er mer overfladiske enn kvinner, så jeg tenker du heller kan spørre : Hvorfor er så mange overfladiske i dag?

Anonymkode: c5527...7bb

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Absolutt alt av studier er helt entydige: Kvinner generelt foretrekker høye menn.

Så TS, du kan ta det hele med knusende ro. Disse damene som kaver seg opp over at du skriver "vi" er bare en narsissistisk minoritet som tror at «Jammen jeg» er et slags "motargument" mot en generell sannhet.

Anonymkode: b480e...e3a

Å dele sin erfaring er ikke narsisistisk. Men faktisk behjelpelig. Skal alle korte menn tro at absolutt alle kvinner vil ha de høyeste mennene og det var alt? 

Skal ikke folk lære av hverandre?

Vil du ikke vite at minoriteter en gang eksisterer? 

Hvorfor benekte sannehet og kun ønske prosenter av den? Hjernen vår er istand til å ha plass til at okei noen liker dette også. 

Anonymkode: 0f028...1b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 13.52):

Jeg var mye mer overfladisk da jeg var yngre, men det er fortsatt deler ved meg som er overfladisk. Hvem har lært oss at høye, muskuløse, mørke menn er status? 

Jeg har blant annet utfordringer med å date en mann som er like høy som meg. Jeg har nå møtt en mann der så og si alt matcher - verdier, personlighet, drømmer, interesser, politikk og måten vi tenker på omkring aktuelle emner. Men så er han like høy som meg - 172 cm! Med hæler er jeg 10 cm høyere enn han og jeg føler meg så lite feminim når vi går ut sammen. Jeg veier også mer enn han og er sterkere enn han da jeg trener fitness. :o  Eksen og jeg var ikke en match overhodet, men han var 190 cm høy og 108 kg, så han var og er populær blant damene. Man føler seg trygg fysisk på en måte, selv om jeg ikke følte meg trygg emosjonelt. 

Hvordan komme meg forbi dette med at høyden ikke betyr noe i et forhold? Jeg skammer meg så mye over at jeg i det hele tatt tenker over dette. 

Anonymkode: 43a2f...d6f

Hvem har lært oss... 

Vi søker ubevisst en partner som ligner på vår foreldre av motsatt kjønn. 

Som hvis man er kvinne er enn mann som er høyere og selvfølgelig verdens sterkeste (min pappa er sterkere enn din var i hvert fall en klassiker). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Vi kvinner» er ikke overfladiske. Vi er i varierende grad opptatt av noen ytre kvaliteter, der det er et spekter fra de som bare bryr seg om personlige kvaliteter til de som nesten bare bryr seg om overfladiske ting. Flesteparten av oss bryr oss mest om det indre, med noen dealbreakers på overfladiske ting. Det er helt greit.

Han jeg crusher på har ganske små, litt feminine hender. Hvis du spør meg om jeg synes små hender er hot så svarer jeg nei. Hvis du spør meg om han er hot så er svaret ja 😍 Da tenker jeg på hvordan han ser ut i bar overkropp, at han har sykt digge lår, skuldre, lepper, og på hvordan han får meg til å føle meg. Jeg tenker ikke «huff, kan jeg virkelig bli sammen med en som har så små hender». Hvis du tenker slik, og tviler pga høyden, så er du ikke forelska. Eller du har høyde som din overfladiske dealbreaker. Bare send ham videre, vi er MANGE som ikke bryr oss om høyde 😍

Anonymkode: 835ff...412

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

«Vi kvinner» er ikke overfladiske. Vi er i varierende grad opptatt av noen ytre kvaliteter, der det er et spekter fra de som bare bryr seg om personlige kvaliteter til de som nesten bare bryr seg om overfladiske ting. Flesteparten av oss bryr oss mest om det indre, med noen dealbreakers på overfladiske ting. Det er helt greit.

Han jeg crusher på har ganske små, litt feminine hender. Hvis du spør meg om jeg synes små hender er hot så svarer jeg nei. Hvis du spør meg om han er hot så er svaret ja 😍 Da tenker jeg på hvordan han ser ut i bar overkropp, at han har sykt digge lår, skuldre, lepper, og på hvordan han får meg til å føle meg. Jeg tenker ikke «huff, kan jeg virkelig bli sammen med en som har så små hender». Hvis du tenker slik, og tviler pga høyden, så er du ikke forelska. Eller du har høyde som din overfladiske dealbreaker. Bare send ham videre, vi er MANGE som ikke bryr oss om høyde 😍

Anonymkode: 835ff...412

Når jeg sa at jeg ikke likte det, var det fordi jeg føler ånei nå har jeg store hender, ikke at jeg dømte han for å ha små. Så det er nevnt. Men vi bar uansett ikke en match på andre områder, tror ikke vi egentlig fant hverandre så sexy. 

Anonymkode: 0f028...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå må jeg faktisk le høyt.. Høye menn med muskler er tingen? Det tviler jeg på. Sjøl er jeg noe over 2 meter og har, ettersom jeg har fått høre "flott kropp". Vi har faktisk ikke noe mer draget kontra andre såkalt normalt høye. Muskelbunter eller ei. Ikke på noen måte. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Å dele sin erfaring er ikke narsisistisk. Men faktisk behjelpelig. Skal alle korte menn tro at absolutt alle kvinner vil ha de høyeste mennene og det var alt? 

Skal ikke folk lære av hverandre?

Vil du ikke vite at minoriteter en gang eksisterer? 

Hvorfor benekte sannehet og kun ønske prosenter av den? Hjernen vår er istand til å ha plass til at okei noen liker dette også. 

Anonymkode: 0f028...1b3

Å dele sin erfaring er ikke narsissistisk.

Å fremlegge sin erfaring som om det var et slags "motargument" mot en påstand knyttet til tendens lyser narsissisme lang vei.

To forskjellige ting.

Anonymkode: b480e...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å dele sin erfaring er ikke narsissistisk.

Å fremlegge sin erfaring som om det var et slags "motargument" mot en påstand knyttet til tendens lyser narsissisme lang vei.

To forskjellige ting.

Anonymkode: b480e...e3a

Det er jo et motargument.

Om noen sier, ekorn er aldri ute på vinteren! 

Så kommer noen å sier, oi, jeg har hatt et ekorn i hagen hele vinteren.

Er ikke det da veldig nyttig? Er det en feilkilde på ekorn? Et ekorn som er i endring? Et som er i fare? Forksjell på dem? (Bare et eksempel, vet ekorn er ute på vinteren, eller tror det)

Å spesielt i kjærligheten. Det er typisk å like store pupper, jeg har ikke de største. Jeg VIL høre de eksemplene av individer som sier de liker noen som mine, for å vite at det er håp for meg. Husk at noen folk driter I at det er ment som forskning, de er med i samtalen fordi det ganer livet deres. De vil snakke om livet sitt, og vite om det er løsninger for sin fremtid. 

Dere kan ikke ha statistikk samtaler om noe som har så mange variabler, da vil ingen lære noe og mange blir stagnerte og bitter uten grunn. Slik mange er nettop på grunn av påståelig folk som har lært seg å søke opp tabeller og søylediagram. Og tinder forskning uten å være åpen for å tolke det videre. 

Anonymkode: 0f028...1b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Fpr meg som er 165 høy med en "tøff" personlighet er det et must at mannen er minst 180cm høy, for at jeg skal føle meg feminin sammen med ham, selv om jeg er både petite og slank..

Da kan jeg bli litt mindre tøff fordi maskuliniteten hans får meg til å føle meg litt mykere,  mykheten, som jeg normalt skjuler, kommer frem, og det blir derfor mer balanse.

Det handler ikke om å være overfladisk.

Nå betyr dette også at jeg kun kan date menn som er passe selvsikre, fordi jeg selv utstråler selvsikkerhet.

Alt handler om balanse..... 🙂 

Anonymkode: 0b82d...000

Hva er en tøff personlighet på ei som er 165 høy og petite... 

De fleste jeg har truffet opp gjennom livet som er "tøffe" kompenserer for sin egen usikkerhet.  

Anonymkode: 4b37c...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...