Gå til innhold

Hvor stor forbedring av hud ved å kutte ut sukker og hvete?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har kuttet ut sukker og hvete, hvor stor forbedring er det blitt i huden? 

Jeg vurderer å kutte disse to gruppene fordi ingen andre ting hjelper. Selv etter endt medisinkur kommer plagene tilbake.

Anonymkode: d0b36...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av en eller annen merkelig grunn får jeg masse kviser hvis jeg spiser endel godterier. Kutter jeg det helt ut får jeg null kviser. Vet ikke om det er tilfeldig. Bare min personlige erfaring. 
mann

Anonymkode: a961b...170

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Av en eller annen merkelig grunn får jeg masse kviser hvis jeg spiser endel godterier. Kutter jeg det helt ut får jeg null kviser. Vet ikke om det er tilfeldig. Bare min personlige erfaring. 
mann

Anonymkode: a961b...170

Samme erfaring her. 

Anonymkode: 45424...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere to som har svart: Det er jo veldig bra dersom det er alt som skal til. Takk for svar!

Anonymkode: d0b36...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen forskjell med eller uten hvete, men sukker er en liten forskjell. 

Anonymkode: b7b72...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok individuelt hva som skal til for å få bedre hud mtp kosthold. For min del så er det ikke nok å bare kutte ut hvete og sukker. Ultraprosessert mat, is, melkeprodukter, gir meg kviser og tam hud. Vil du ha bra hud, så tenker jeg første bud er å spise mat fra bunnen, få i deg nok næringsstoffer og sunt fett. 

Anonymkode: 2ada2...262

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det å kutte ut alle melkeprodukter som er mest avgjørende?

Anonymkode: 23786...733

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er ikke det å kutte ut alle melkeprodukter som er mest avgjørende?

Anonymkode: 23786...733

Jeg får fin hud av fete melkeprodukter. 

Anonymkode: 40f5d...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er nok individuelt hva som skal til for å få bedre hud mtp kosthold. For min del så er det ikke nok å bare kutte ut hvete og sukker. Ultraprosessert mat, is, melkeprodukter, gir meg kviser og tam hud. Vil du ha bra hud, så tenker jeg første bud er å spise mat fra bunnen, få i deg nok næringsstoffer og sunt fett. 

Anonymkode: 2ada2...262

Jeg spiser allerede ganske ren mat, og det er bare det smågodtet og noen hveteprodukter jeg fortsatt spiser fordi det er så godt. 

Anonymkode: d0b36...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg spiser allerede ganske ren mat, og det er bare det smågodtet og noen hveteprodukter jeg fortsatt spiser fordi det er så godt. 

Anonymkode: d0b36...052

Hvis du allerede spiser godt med kjøtt, fisk (både hvitt og rødt/fet), grønt, bær, sunne oljer, hydrer godt med vann, mosjonerer, og fortsatt ikke har god hud, så er selvsagt gode hudpleie rutiner/produkter viktig. Men, infrarød badstu er en god investering som gjør underverker for huden ved regelmessig bruk. Kan kjøpe sånn portabel, tar liten plass, og koster ikke det hvite ut av øyet. 

Anonymkode: 2ada2...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Av en eller annen merkelig grunn får jeg masse kviser hvis jeg spiser endel godterier. Kutter jeg det helt ut får jeg null kviser. Vet ikke om det er tilfeldig. Bare min personlige erfaring. 
mann

Anonymkode: a961b...170

 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Samme erfaring her. 

Anonymkode: 45424...089

Samme her, kunstig søtning i godteri gir meg masse kviser over alt, jeg kan spise litt mørk sjokolade og merker ingenting. Men kjøper jeg noe med "uten sukker" godis, er det helt krise. 

Anonymkode: 7a4b6...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...