AnonymBruker Skrevet 23. juni #21 Del Skrevet 23. juni TS her Synes dere ikke at det er uhøflig at min venn ikke svarer meg på om han kommer klokken 10 eller klokken 13? Når han spør meg om han kan komme lørdag formiddag, så sier jeg at det passer da jeg er hjemme frem til klokken 14, men jeg liker å vite NÅR han kommer siden det er mange timer det er snakk om. kanskje står jeg i dusjen, kanskje er jeg i telefonen, kanskje holder jeg på å lage middag eller kanskje går jeg utfor døren en liten tur, fordi det plutselig har blitt knallsol og varmt? Anonymkode: d1a95...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #22 Del Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor vanskelig er det å svare noe ala Ja kan du være her kl 10? for da har jeg gjort unna alt annet. Hvis du vil ha et bestemt klokkeslett å forholde deg til så skriver du det. At du velger å skrive så løst som at han kan komme før kl 14, det er ditt problem. Anonymkode: 6fa7d...081 Glemte å skrive i hovedinnlegget at han liker at det skal være sånn, og har problemer med å forholde seg til klokkeslett. Ts Anonymkode: d1a95...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #23 Del Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg har begrenset med energi, og da er det ikke alltid så lett å planlegge lang tid forut. Når jeg sier at jeg er ledig fram til klokken 14 og han tar kontakt en halvtime før besøket skulle vært slutt og spør om han kan komme da, legger jeg om planene mine og finner andre viktige ting å gjøre. Jeg har mange ting på agendaen hver uke, mens han har veldig lite og sier alltid at han kjeder seg, så da synes jeg han kan innrette seg litt etter meg. Ts Anonymkode: d1a95...358 Du høres veldig rigid ut. Hvis du har så begrenset med energi, så er det kanskje rart du har masse planer etter kl 14...Hvis du vet vennen din er litt sånn, hvorfor ikke bare velge en dag som er litt mer åpen? Anonymkode: 2011d...fb0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 23. juni #24 Del Skrevet 23. juni Hedda-78 skrev (2 timer siden): Jeg skjønner ikke hvorfor du må vente til morgenen med å avtale. Du vet da vel kvelden før at du har andre planer dagen etter? Dersom du har planer fra kl 9-14, så vet du jo om det dagen før, vel? Hvis du er i variabel form, er det jo bare å si det. "Ja, du kan komme på tirsdag klokka 18, men hvis jeg er i dårlig form den dagen må jeg evt avlyse og i såfall kan vi finne en annen dag." Og så er det lettere å avtale ved å ringe enn med sms. Da slipper du å sitte og lure på om han har sett meldingen din. Dette. Jeg hadde ikke giddet å planlegge noe med deg når ikke du kan gi et tidspunkt eller lage en avtale før samme dag. Når vennen din spør er det normale å si: Det passer onsdag klokken 11. Siden du har lite energi planlegger du ikke en hel masse annet denne dagen, men prioriterer vennen din som tydeligvis ønsker å tilbringe tid med deg. Det er bare merkelig og ganske frekt og forvente at han skal sitte på vent hele dagen i tilfelle det tilfeldigvis passer for deg. Dersom du våkner i dårlig form så er det helt greit å avlyse. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #25 Del Skrevet 23. juni Sirah skrev (27 minutter siden): Dette. Jeg hadde ikke giddet å planlegge noe med deg når ikke du kan gi et tidspunkt eller lage en avtale før samme dag. Når vennen din spør er det normale å si: Det passer onsdag klokken 11. Siden du har lite energi planlegger du ikke en hel masse annet denne dagen, men prioriterer vennen din som tydeligvis ønsker å tilbringe tid med deg. Det er bare merkelig og ganske frekt og forvente at han skal sitte på vent hele dagen i tilfelle det tilfeldigvis passer for deg. Dersom du våkner i dårlig form så er det helt greit å avlyse. Det er jeg som har sittet og ventet hele dagen på han, fordi han ikke har svart på meldingen min om han kommer eller ei. Han spurte meg; Kan jeg komme lørdag formiddag på besøk? Så skriver jeg til han; Jeg vet ikke om jeg da får besøk av min svigerinne eller om jeg er ledig, men gir deg en lyd når jeg står opp i nitiden lørdag. Så sender jeg melding til han 09:15 og får ikke svar før klokken 13, for da har han sovet til langt på dag og besøket utgår fordi jeg skal gjøre andre ting. Ts Anonymkode: d1a95...358 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #26 Del Skrevet 23. juni Jeg skjønner at det er irriterende at du blir gående og vente på svar fra vennen din. Da får du ikke gjort noe annet og du får heller ikke svar før det er for sent, og det blir liksom din feil at dere ikke treffes når han endelig kan etter tidspunktet du har sagt passer for deg. Du gidder ikke gå og vente, så du finner på noe annet. Men du utsetter han for det samme. Du gir ikke ham mulighet til å planlegge dagen i forveien og han vet ikke om en avtale med deg er noe han faktisk må forholde seg til eller ikke før akkurat samme dag. Han gidder ikke gå og vente på svar og finner på noe annet. I et sånt vennskap må man endre måten man avtaler på. Du vet jo hvordan han er skriver du. Dag og tid, det løser det meste! Men du virker mer opptatt av å ha rett enn av å finne et tidspunkt som egentlig passer. Han burde «innrette seg etter deg..?» Hvorfor vil du treffe en du er passiv-aggressiv mot? Anonymkode: b0f5b...70e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 23. juni #27 Del Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det er jeg som har sittet og ventet hele dagen på han, fordi han ikke har svart på meldingen min om han kommer eller ei. Han spurte meg; Kan jeg komme lørdag formiddag på besøk? Så skriver jeg til han; Jeg vet ikke om jeg da får besøk av min svigerinne eller om jeg er ledig, men gir deg en lyd når jeg står opp i nitiden lørdag. Så sender jeg melding til han 09:15 og får ikke svar før klokken 13, for da har han sovet til langt på dag og besøket utgår fordi jeg skal gjøre andre ting. Ts Anonymkode: d1a95...358 Du er altså like dårlig på å lage avtaler med din svigerinne? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #28 Del Skrevet 23. juni Jeg syns det er du som høres kjip ut ts. Du har en kronisk sykdom som gjør deg veldig sliten, men samtidig er du opptatt hele tiden. Du forventer at han tilfeldigvis skal våkne like tidlig som deg den dagen det passer for deg? Du kan ikke planlegge lenger frem enn akkurat samme dag, og blir sur når han da ikke vet når det er slik at da sover han lenge? Hadde jeg vært han hadde jeg dumpet deg for lengst. Du høres ut som en kjip og lite imøtekommende venn som ikke en gang kan planlegge et par dager frem slik at alle vet hva de har å forholde seg til, og sånne folk får alltid den andre parten til å føle seg som et andre, og kanskje til og med, siste valg. "Skal bare vente og se om det dukker opp noe bedre". Nei, jeg håper han ser selv at han blir dårlig behandlet og finner seg nye og bedre venner, og så får du heller bare styre på med ditt. Rett og slett drittoppførsel, etter min mening. Anonymkode: 53b4d...c61 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #29 Del Skrevet 23. juni Vi avtaler en og tidspunkt og da forventer jeg at begge parter følger med på mobil og ser hvis det evt blir endringer. Jeg gidder ikke slike "kanskje - personer" som man går og venter på hele dagen. Passer ikke meg i det hele tatt! Anonymkode: 3559a...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #30 Del Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jeg som har sittet og ventet hele dagen på han, fordi han ikke har svart på meldingen min om han kommer eller ei. Han spurte meg; Kan jeg komme lørdag formiddag på besøk? Så skriver jeg til han; Jeg vet ikke om jeg da får besøk av min svigerinne eller om jeg er ledig, men gir deg en lyd når jeg står opp i nitiden lørdag. Så sender jeg melding til han 09:15 og får ikke svar før klokken 13, for da har han sovet til langt på dag og besøket utgår fordi jeg skal gjøre andre ting. Ts Anonymkode: d1a95...358 Kl 9.15 på en lørdag sover jeg. Jeg setter ikke på alarm for en kanskje avtale. Det du gjør neste gang er at du sier lørdag er jeg usikker men på søndag kan jeg, hva med kl 11? Du virker svært vanskelig å avtale med og har en innstilling om at din tid er mer verdifull enn hans. Venner som lager ordentlige avtaler møter jeg. De som gir meg kanskje vi får se svar ender opp som bekjente Anonymkode: f5541...b42 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #31 Del Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg har begrenset med energi, og da er det ikke alltid så lett å planlegge lang tid forut. Når jeg sier at jeg er ledig fram til klokken 14 og han tar kontakt en halvtime før besøket skulle vært slutt og spør om han kan komme da, legger jeg om planene mine og finner andre viktige ting å gjøre. Jeg har mange ting på agendaen hver uke, mens han har veldig lite og sier alltid at han kjeder seg, så da synes jeg han kan innrette seg litt etter meg. Ts Anonymkode: d1a95...358 Men alt skal jo innrette seg etter deg. Altså om noen hadde sagt til meg de måtte sett det an den dagen, så hadde jeg ikke holdt den dagen ledig om jeg hadde funnet på noe annet å gjøre.Godt mulig jeg hadde sovet lenger også. Du skriver at han tok kontakt en halv time før besøket skulle vert slutt, men dere har aldri avtalt frem til 14, du har bare sendt melding samme dag om at han kan komme da. Du kommer ikke langt om alt skal innrette seg etter deg. Kanskje han tenker det samme om deg. Anonymkode: 44d00...326 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #32 Del Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): TS her Synes dere ikke at det er uhøflig at min venn ikke svarer meg på om han kommer klokken 10 eller klokken 13? Når han spør meg om han kan komme lørdag formiddag, så sier jeg at det passer da jeg er hjemme frem til klokken 14, men jeg liker å vite NÅR han kommer siden det er mange timer det er snakk om. kanskje står jeg i dusjen, kanskje er jeg i telefonen, kanskje holder jeg på å lage middag eller kanskje går jeg utfor døren en liten tur, fordi det plutselig har blitt knallsol og varmt? Anonymkode: d1a95...358 Du vet han sover lenge om han ikke har en avtale, du avtaler kanskje avtaler å da er det ikke en avtale. Om du skriver jeg må se det an den dagen og du den dagen skriver den dagen at du er ledig frem til 14, så synes jeg ikke han er uhøflig nei. Du kan ikke forvente han sitter limt til telefonen pga deg. Anonymkode: 44d00...326 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #33 Del Skrevet 23. juni Avtaler noen dager på forhånd sånn som de fleste gjør. Evt sender jeg en melding samme dagen om folk har lyst å finne på noe, men forventer ikke da at de er ledig. Anonymkode: 44d00...326 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #34 Del Skrevet 23. juni Jeg er også kronisk syk og har varierende form, stort sett dårlig, så jeg planlegger lite, for som regel klarer jeg ikke å gjennomføre. I slike tilfeller som ditt, så hadde jeg avtalt en fast avtale med en gang, utifra hva jeg tror jeg kan klare, også hadde jeg tilrettelagt for det besøket. Jeg hadde altså ikke planlagt noe annet, og hadde ikke planlagt besøket tett opptil noe annet jeg skulle. Også hadde jeg sagt når vi avtalte at det var mulig jeg måtte avlyse, men at jeg da skulle si ifra så fort jeg visste og at vi avtalte en ny dag. Jeg vet at det kan være utfordrende for andre å forholde seg til meg, så jeg strekker meg langt for å ikke være en "belastning" for venner. Anonymkode: 6999f...923 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 23. juni #35 Del Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er jeg som har sittet og ventet hele dagen på han, fordi han ikke har svart på meldingen min om han kommer eller ei. Han spurte meg; Kan jeg komme lørdag formiddag på besøk? Så skriver jeg til han; Jeg vet ikke om jeg da får besøk av min svigerinne eller om jeg er ledig, men gir deg en lyd når jeg står opp i nitiden lørdag. Så sender jeg melding til han 09:15 og får ikke svar før klokken 13, for da har han sovet til langt på dag og besøket utgår fordi jeg skal gjøre andre ting. Ts Anonymkode: d1a95...358 Det var ikke det du skrev i HI, der skrev du: Jeg svarer da at det gjør det sikkert, men jeg skal sende han en melding den aktuelle dagen når jeg står opp. Det er to forskjellige scenarioer du skisserer her. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 23. juni #36 Del Skrevet 23. juni Motsatte av deg. Jeg har også kronisk sykdom, og dette vet mine venner om, og at det kan skje at jeg må avlyse dersom jeg blir veldig dårlig. Jeg avtaler imidlertid besøk i forkant, før jeg vet hvordan formen er, ja gjerne både dager og uker i forkant, og så får jeg heller krype til korset og avlyse om den dagen kommer og jeg er for dårlig. Som regel går det bra. Jeg må vedkjenne at jeg ikke hadde spurt om å få komme på ny om jeg hadde venner som ikke kunne avtale det to dager i forveien. Din måte hadde medført at jeg tenkte at vedkommende ikke ønsket besøk, med mindre ingenting mer interessant dukket opp. Jeg hadde ikke stilt opp på timen liksom, og ved beskjed samme dag hadde jeg allerede lagt andre planer. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydvesta Orkana Skrevet 23. juni #37 Del Skrevet 23. juni (endret) Jeg er selv kronisk syk, og har variabel kapasitet. Hadde noen flere ganger sagt at vi får se osv + i tillegg svart at du nå har andre planer kl 14 (som du øyensynlig ikke hadde eller nevnt da du fikk spørsmål om besøk), så ville jeg opplevd det som fanden så ufint. Har slutta å holde av tid til folk som ikke klarer å inngå avtaler og holde dem- gidder for pokker ikke å sitte å vent til i siste liten for å få vite om de heller skal noe annet. Utifra det du skriver TS, så har du en ganske nedlatende holdning til hans tid når du opphøyer din travelhet til å være viktigere enn han- at HAN bør tilpasse seg DEG osv. Folk som faktisk er travle, kjennetegnes gjerne med at de er raske og konkrete med tilbakemeldinger, og at de har oversikt over når de er ledige. F.eks på tprsdag kl 11 er jeg ledig, men har en annen avtale kl 14. For meg fremstår det mere som om at du påberoper deg privilegiet å kunne kjenne på hva du har lyst til helt frem til dagen kommer, og forventer at han skal sitte som en fjomp å vente. Om du faktisk er så variabel i formen at på ingen næmåte kan forplikte deg 1-2 dager ferem i tid, hvorfor har du da plutselig en annen avtale? Vil du ikke ha noen avtaler med denne personen, så ha da i det minste såpass respekt og integritet å gi beskjed om dette! Endret 23. juni av Sydvesta Orkana Skrivefeil 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydvesta Orkana Skrevet 23. juni #38 Del Skrevet 23. juni Trolltunge skrev (12 minutter siden): Motsatte av deg. Jeg har også kronisk sykdom, og dette vet mine venner om, og at det kan skje at jeg må avlyse dersom jeg blir veldig dårlig. Jeg avtaler imidlertid besøk i forkant, før jeg vet hvordan formen er, ja gjerne både dager og uker i forkant, og så får jeg heller krype til korset og avlyse om den dagen kommer og jeg er for dårlig. Som regel går det bra. Jeg må vedkjenne at jeg ikke hadde spurt om å få komme på ny om jeg hadde venner som ikke kunne avtale det to dager i forveien. Din måte hadde medført at jeg tenkte at vedkommende ikke ønsket besøk, med mindre ingenting mer interessant dukket opp. Jeg hadde ikke stilt opp på timen liksom, og ved beskjed samme dag hadde jeg allerede lagt andre planer. Dette! ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #39 Del Skrevet 23. juni Hedda-78 skrev (4 timer siden): Du er altså like dårlig på å lage avtaler med din svigerinne? Min svigerinne tekstet meg og sa at hun kanskje kom lørdag formiddag, og at hun skulle gi meg beskjed på lørdag før hun kom. Ts Anonymkode: d1a95...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni #40 Del Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 13.14): Jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg har begrenset med energi, og da er det ikke alltid så lett å planlegge lang tid forut. Når jeg sier at jeg er ledig fram til klokken 14 og han tar kontakt en halvtime før besøket skulle vært slutt og spør om han kan komme da, legger jeg om planene mine og finner andre viktige ting å gjøre. Jeg har mange ting på agendaen hver uke, mens han har veldig lite og sier alltid at han kjeder seg, så da synes jeg han kan innrette seg litt etter meg. Ts Anonymkode: d1a95...358 Det soste der sier meg at du er arrogant og forventer at andre skal danse etter din pipe Anonymkode: 8a8a5...fce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå