Gjest Evangelina Skrevet 24. februar 2006 #21 Skrevet 24. februar 2006 Omvendt. Det er ditt navn som skal stå øverst - og mottakes nederst. Husk at når du får brev fra et firma, så er "brevhodet" øverst (stort sett da), og så kommer mottakers navn og adresse. ← Hva er riktig?? Holder på med en jobbsøknad, og nå ble jeg jammen litt i tvil. Mener det er slik Usikker skriver?
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #22 Skrevet 24. februar 2006 En ting jeg aldri klarer å huske ved formelle brev. Skal mottakers eller mitt navn og adr stå øverst? Ser at Elle Melle sier at mottakers navn skal stå øverst, stemmer det? Jeg mener det var omvendt, men som sagt dette er jeg alltid usikker på ← Det er ditt/jobbsøkers navn og adresse som står øverst og potensiell arbeidsgivers navn og adresse står under.
Gjest j79 Skrevet 24. februar 2006 #23 Skrevet 24. februar 2006 Pleier man å oppføre referansene sine allerede i søknaden? ← Les hva som står i stillingsannonsen, og send i hvertfall det som det bes om: "Søknad med cv og referanser" "søknad med kopi av attester og vitnemål" Jeg sender alltid søknad og cv, og referanser dersom det bes om dette. Referanser har jeg nederst i min cv, og dersom de ikke ber om referanser så skriver jeg "referanser oppgis på forespørsel". Normalt har jeg blitt spurt om referanser på intervju. Kopi av attester og vitnemål sender jeg bare dersom det bes om dette i annonsen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå