AnonymBruker Skrevet 27. juni #181 Del Skrevet 27. juni Jeg er ufør, men jeg er ikke husmor, tradwife, hjemmeværende eller hva f... de måtte kalle det. Jeg er faktisk medisinsk 100%ufør, og ufrivillig ute av arbeid, jeg er ikke frivillig hjemme, så husmor nekter jeg å kalle meg, får vel ikke lov til det heller, siden det er dager jeg ikke makter lage middag. Men er alltid hjemme da, og stortsett nærværende, det er nok en trygghet for ungene. Men att det nok kan vere litt vanskelig for gubben å skjønne att jeg ikke er husmor som baker brød, fryser ned hjemmelaget middag, pusser vinduene daglig og stryker undiken med glede fordi jeg er hjemme, det ser jeg. Anonymkode: c314d...e67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni #182 Del Skrevet 27. juni "Jeg dømmer ikke husmødre" " De er nek, dumme i hodet, nedtrykt, naive. De stakkars barna som ikke får gå i barnehage er nok de som trenger det mest." Tror aldri øynene mine har rullet så langt bak... La nå folk få ta det valget (så lenge de ikke prøver å utnytte uføretrygd), herlighet. Jeg bare fatter ikke at et valg som ikke påvirker deg, bringer ut så mye hat. Det er litt som når jeg forteller folk at jeg ikke vil ha barn, også tar de det som et personlig angrep. Anonymkode: 43e2c...2b1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni #183 Del Skrevet 27. juni 1 hour ago, T-AA said: Ønsker du referanser? Kommer du til å lese dem? Hvor er lenkene? Jeg er også veldig interessert. Anonymkode: 3c378...49f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni #184 Del Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo et argument som noen menn bruker for å forsøke og kneble kvinner, med en drøm at vi skal gå tilbake til tider der kvinner var økonomisk avhengig av mannen. Anonymkode: ecee8...b65 Ja de får fortsette å drømme da 😂 Anonymkode: 245a8...a39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 27. juni #185 Del Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): "Jeg dømmer ikke husmødre" " De er nek, dumme i hodet, nedtrykt, naive. De stakkars barna som ikke får gå i barnehage er nok de som trenger det mest." Tror aldri øynene mine har rullet så langt bak... La nå folk få ta det valget (så lenge de ikke prøver å utnytte uføretrygd), herlighet. Jeg bare fatter ikke at et valg som ikke påvirker deg, bringer ut så mye hat. Det er litt som når jeg forteller folk at jeg ikke vil ha barn, også tar de det som et personlig angrep. Anonymkode: 43e2c...2b1 Nettopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 27. juni #186 Del Skrevet 27. juni (endret) AnonymBruker skrev (På 24.6.2024 den 22.49): Paranoid konspiratorisk tinnfoliehatt-svada. Anonymkode: 7deeb...fb0 Ikke meg du siterer, men svarer likevel. Det de fleste i tråden viser til er hjemmeværende, som er noe annet enn tradwife. Å være hjemmeværende betyr bare nettopp dét. Tradwife-bevegelsen ideoliserer hjemmeværende kvinner (mødre), men er en ideologisk bevegelse som er tett sammenvevd med neofascisme. At kvinner skal være hjemmeværende er bare en bitteliten del av tradwifebevegelsen. Andre, og langt viktigere deler av bevegelsen, er at hun skal føde mange barn av (av riktig rase) som soldater i rasekrigen, og være underdanning mannen (hjemmeværende=økonomisk underdanig, men det økonomiske er bare én bit av underdanigheten). For dere som vil lese dere opp på emnet så legger jeg ved noen kilder: #Trad Culture: Reproducing Whiteness and Neo-Fascism through Gendered Discourse Online #TradWives: sexism as gateway to white supremacy ‘Tradwives’: the new trend for submissive women has a dark heart and history Behind the Rise of the Online ‘Tradwife’ Movement From Incels to Tradwives: Understanding The Spectrum Of Gender And Online Extremis Endret 27. juni av Alice123 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 27. juni #187 Del Skrevet 27. juni 5 hours ago, T-AA said: Det er enorme mengder forskning som bekrefter en enorm forskjell på kvinner og menn når det kommer til sex, valg av partner og familieliv. Tviler på at en person som deg er spesielt mottagelig for fakta dog 😂 Dette er den såkalte "enorme forskjellen". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 28. juni #188 Del Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 15.00): Selvfølgelig. Men jeg som arbeidende kvinne nekter å sponse latsabbingen til disse rosabloggerne. Anonymkode: e84ee...c3d Rosabloggere tjener jo fett med penger, og uføre er syke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 28. juni #189 Del Skrevet 28. juni Alexandrine skrev (På 23.6.2024 den 19.39): Jeg er vokst opp med en hjemmeværende husmor så jeg er hverken misunnelig eller provosert av løsningen. Men jeg kan ikke i min villeste fantasi forstå at kvinner velger dette i 2024. Til og med tilbake i min barndom og oppvekst så ble hjemmeværende sett ned på - idag tenker jeg det er enda verre. Idag går ca 50% av alle inngåtte ekteskap i oppløsning - enda flere samboerskap. Å satse på at ektefellen setter av penger for manglende pensjon hadde ikke jeg våget satse alderdommen min på. Jeg er veldig glad for at arbeidsgiver har betalt inn for min pensjon. Hvorfor er det så dumt at kvinner prioriterer egne barn? Mulig økonomien blir bedre av karrierer men barna er bare små en gang og til låns, det et ikke hele livet, men de første 6 årene får du aldri igjen. Og ettåringer i bhg er ikke sunt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alexandrine Skrevet 28. juni #190 Del Skrevet 28. juni Luksusbia skrev (3 timer siden): Hvorfor er det så dumt at kvinner prioriterer egne barn? Mulig økonomien blir bedre av karrierer men barna er bare små en gang og til låns, det et ikke hele livet, men de første 6 årene får du aldri igjen. Og ettåringer i bhg er ikke sunt Er du så sikker på at barna har det bedre hjemme enn i barnehagen? Min erfaring er motsatt. Man går glipp av mye verdifull pensjonsoppsparing de 6 årene du nevner her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 28. juni #191 Del Skrevet 28. juni Alexandrine skrev (5 minutter siden): Er du så sikker på at barna har det bedre hjemme enn i barnehagen? Min erfaring er motsatt. Man går glipp av mye verdifull pensjonsoppsparing de 6 årene du nevner her. Men er det så viktig å få god økonomi når du blir gammel hvis det fører til stress og kortisol/ separasjonsangst hos baby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alexandrine Skrevet 28. juni #192 Del Skrevet 28. juni Luksusbia skrev (1 time siden): Men er det så viktig å få god økonomi når du blir gammel hvis det fører til stress og kortisol/ separasjonsangst hos baby Separasjonsangst er et normalt utviklingstrinn hos babyer og barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni #193 Del Skrevet 28. juni Luksusbia skrev (2 timer siden): Men er det så viktig å få god økonomi når du blir gammel hvis det fører til stress og kortisol/ separasjonsangst hos baby Men hvorfor, bare hvorfor, skal MOR, ikke far, være hjemme/jobbe redusert utover ammeperioden? Vi er mange godt utdanna, faglig og karrieremessig dedikerte damer med høyere lønn enn mennene våre i dette landet. En god mann, som min, har STOR omsorgsevne. Anonymkode: 68976...194 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huldra-78 Skrevet 28. juni #194 Del Skrevet 28. juni (endret) Luksusbia skrev (3 timer siden): Men er det så viktig å få god økonomi når du blir gammel hvis det fører til stress og kortisol/ separasjonsangst hos baby Jeg kan tenke meg at mange vil kjenne på et savn, kanskje angrer på at de ikke forsøkte å tjene opp til en grei pensjon, den dagen de har 18/19000 kr utbetalt i måneden, og om de er riktig uheldig sitter alene i en liten leilighet, på "nåde" hos en utleier... Endret 28. juni av Huldra-78 Skrivefeil 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni #195 Del Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men hvorfor, bare hvorfor, skal MOR, ikke far, være hjemme/jobbe redusert utover ammeperioden? Vi er mange godt utdanna, faglig og karrieremessig dedikerte damer med høyere lønn enn mennene våre i dette landet. En god mann, som min, har STOR omsorgsevne. Anonymkode: 68976...194 Mor MÅ ingenting, det er jo poenget. Nå er det ikke snakk om å tvinge mødre til å være hjemme, men la dem som vil, få være det. Det burde vært en selvfølge at menn også har omsorgsevne for barna sine, og det er sikkert noen som løser det på den måten også. Jeg bare kjenner ikke noen fedre som hadde hatt lyst til å gå hjemme, på samme måte som jeg kjenner svært få mødre som har lyst til å gå hjemme. Men jeg sitter ikke her og rakker ned på dem som ønsker og velger å gjøre det. Folk er forskjellige. Anonymkode: 43e2c...2b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kokospalmen Skrevet 28. juni #196 Del Skrevet 28. juni Luksusbia skrev (14 timer siden): Hvorfor er det så dumt at kvinner prioriterer egne barn? Mulig økonomien blir bedre av karrierer men barna er bare små en gang og til låns, det et ikke hele livet, men de første 6 årene får du aldri igjen. Og ettåringer i bhg er ikke sunt Hvorfor tenker du at kvinner som jobber ikke prioriterer egne barn? Jeg vil si motsatt av deg. At de nettopp prioriterer egne barn ved å bidra til mat på bordet, tak over hodet og evt materielle ting barna trenger i hverdagen. I tillegg så lærer man barna at kvinner og menn er likeverdige hvis de ser at karriere og plikter hjemme blir likt fordelt på begge foreldrene. Syns det høres litt ekstremt ut når du snakker om de første 6 årene her. Setter man karrieren på vent i 6 år så er den i mange tilfeller død, ihvertfall i mitt yrke. Omsorgsoppgaver og andre husoppgaver bør fordeles likt. Jeg forstår godt at noen syns det kan bli travelt i en småbarnstilværelse, men det løses ikke best ved at en forelder skal sette sin karriere på vent, eller at en forelder går ned til å jobbe f.eks halv stilling. Det mest rettferdige er at de begge går ned akkurat like mange prosent, hvis de ikke takler en tilværelse med å jobbe 100 % begge 2. Det er heller ikke særlig lurt å ta utgangspunkt i at man for alltid vil være sammen med barnefar. Skilsmisse / samlivsbrudd er en ting, men ulykke / død er en annen ting. Det minste man bør gjøre er å sikre seg selv økonomisk. Det sikres aller best hvis man har en egen inntekt som man leve av hvis noe uforutsett skulle skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå