Gå til innhold

Uføre tradwives

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis det ikke er en belastning, hvorfor er det ikke flere menn som "velger" dette? Kanskje fordi de ønsker å ha kontroll på eget liv? Kanskje de ser viktigheten av å være selvforsørget og kunne forsørge sine barn.  (De fleste kvinner ser også viktigheten av dette, det er bare en liten gruppe som tydeligvis heller ønsker å være prisgitt et annet menneske som fullstendig har makta over en fordi det er den som sitter på pengesekken).

Man er ganske historieløs hvis man heier frem dette som et "valg".

Menneskeheten har ganske mye dystert og mørkt i seg. Noen stikkord: religion, kriger, mørkemenn, hatkriminalitet, diskriminering,  vold, (partner)drap.

Anonymkode: 245a8...a39

Kan også være såpass enkelt at det er forskjell på kvinner og menn 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

T-AA skrev (9 minutter siden):

Jeg er helt sikker på at hvis vi skulle hatt flere barn (det skal vi ikke, vi har nok og er for gamle) hadde det vært mye bedre om mannen min hadde gått ned i stillingsprosent/vært husfar enn at jeg hadde gjort det, jeg tjener endel bedre + er mer av en fagnerd enn ham).

Forøvrig tror jeg det er godt for småbarn om foreldrene en periode jobber noen timer redusert, men det er ikke en særskilt kvinneoppgave.

Anonymkode: 68976...194

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis det ikke er en belastning, hvorfor er det ikke flere menn som "velger" dette?

Antagelig fordi det svært sjelden er en mulighet menn har. Særlig ikke segmentet blant menn som det kanskje ville vært mest aktuelt for.

Som sagt, trist at du anser det å få mer tid med barna sine som en belastning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-AA skrev (1 time siden):

Sånne kommentarer som dette gjør meg ordentlig sinna. Er det en forskjell på kvinner og menn slik at menn ikke greier å passe på barn? At de ikke kan ha like mye permisjon som kvinner? At de ikke kan mate, bytte bleier, rydde og  vaske hus? At ikke kvinner har økonomisk sans, ikke kan være i inntektsgivende arbeid? At kvinner ikke kan måke snø, klippe gress og bytte dekk på bilen?

Nei, slike forskjeller finnes ikke på kvinner og menn. Dette er tillærte roller, som menn som liker å trykke ned kvinner hevder er biologisk,  slik er kvinner og slik er menn. Sånn sett så kan 2 menn være mer ulike enn en kvinne og en mann. Det er det enkelte  individet som betyr noe,  ikke hvilket kjønn dette individet har.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Sånne kommentarer som dette gjør meg ordentlig sinna. Er det en forskjell på kvinner og menn slik at menn ikke greier å passe på barn? At de ikke kan ha like mye permisjon som kvinner? At de ikke kan mate, bytte bleier, rydde og  vaske hus? At ikke kvinner har økonomisk sans, ikke kan være i inntektsgivende arbeid? At kvinner ikke kan måke snø, klippe gress og bytte dekk på bilen?

Nei, slike forskjeller finnes ikke på kvinner og menn. Dette er tillærte roller, som menn som liker å trykke ned kvinner hevder er biologisk,  slik er kvinner og slik er menn. Sånn sett så kan 2 menn være mer ulike enn en kvinne og en mann. Det er det enkelte  individet som betyr noe,  ikke hvilket kjønn dette individet har.

Tøv. Dette handler om biologi, ikke politikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-AA skrev (7 minutter siden):

Ja, der fant vi en som beskrevet i innlegget du siterer ja, ikke at det overrasker akkurat.

Nei, dette handler ikke om biologi. Det er ingenting biologisk som skal tilsi at jeg som kvinne skal trives bedre med barnepass og husvask. Faktisk så trives jeg bedre med å måke snø og klippe gress, ja så har jeg i tillegg økonomisk sans da. Åpenbart siden jeg ikke er en "tradwife"... 😂

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Biologien tilsier jo at barnefaren har egeninteresse av å være en omsorgsperson også, siden det bedrer sjansene for at barnet vokser opp - blant annet. Man skal ha en ganske snodig vei inn i biologiens verden hvis man havner der at menn ikke vil være hjemme med barn og foretrekker å være i arbeid, mens det er motsatt for kvinner.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.6.2024 den 9.40):

En kvinnes valg om å prioritere familie provoserer ikke. Prioritere familie kan man også gjøre selv om man er i jobb. Eller prøver du å påstå at menn som jobber ikke prioriterer familien sin?

Det som provoserer er den dumskapen til noen av disse kvinnene med å ikke sikre sin egen økonomiske fremtid. Barna blir voksne etterhvert. Man skal ha et greit liv etter de har flyttet ut også.  Det provoserer også at noen menn gjerne vil ha kvinnene inni denne rollen hvor de blir hjelpesløse slaver for hans egen økonomi, uten å ha kontroll over eget liv.

Økonomisk uavhengighet er den sikreste måten å leve et fritt liv på.

Er så enig! Leste nettopp om ei som hadde tatt det valget. Hun og mannen ble enige om at hun skulle være hjemme. Hun stortrivdes, og fikk overtalt mannen til at de skulle ta ut barna fra barnehage og skole og ta noen måneder i varmere strøk. Det endte med at barna savnet både skole, venner og hus og ville hjem. Det fikk henne til å skjønne at barna faktisk trengte noe mer enn bare sine foreldre. Hun er fortsatt hjemmeværende, men de har flyttet hjem igjen, ungene er på skolen og minstemann er noen dager i barnehage. 

Anonymkode: bac47...5a1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/25/2024 at 9:40 AM, AnonymBruker said:

En kvinnes valg om å prioritere familie provoserer ikke. Prioritere familie kan man også gjøre selv om man er i jobb. Eller prøver du å påstå at menn som jobber ikke prioriterer familien sin?

Det som provoserer er den dumskapen til noen av disse kvinnene med å ikke sikre sin egen økonomiske fremtid. Barna blir voksne etterhvert. Man skal ha et greit liv etter de har flyttet ut også.  Det provoserer også at noen menn gjerne vil ha kvinnene inni denne rollen hvor de blir hjelpesløse slaver for hans egen økonomi, uten å ha kontroll over eget liv.

Økonomisk uavhengighet er den sikreste måten å leve et fritt liv på.

Dette. 

Jeg kjenner flere som bor i leiligheten/huset som mannen eier. Bodd sammen lenge. De betaler ikke husleie, men har brukt flere hundretusen på oppussing. Jeg har sagt at jeg syns det som er det essensielle er at de må kjøpe seg inn først for å sikre seg dersom de slår opp, sånn at de får pengene tilbake men da kommer det bare fraser om at "de blir jo sammen for å være sammen og det er bare dumt å planlegge at de skal slå opp." Jeg himler med øynene over hele greia! :himle: For håpe de holder sammen, men poenget med at brudd er jo at det kan komme jævlig brått på. Det er snakk om godt over en million som hun ene har investert. 

Og I de tilfellene der de hissigpropp mennene som prøver å holde hun som slave for hans egen økonomi, der har hun stukket av når hun har blitt litt over 30 år. Også sutrer de over at "her har jeg tatt vare på henne, og dette er takken jeg får.. 

Anonymkode: ecee8...b65

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dette. 

Jeg kjenner flere som bor i leiligheten/huset som mannen eier. Bodd sammen lenge. De betaler ikke husleie, men har brukt flere hundretusen på oppussing. Jeg har sagt at jeg syns det som er det essensielle er at de må kjøpe seg inn først for å sikre seg dersom de slår opp, sånn at de får pengene tilbake men da kommer det bare fraser om at "de blir jo sammen for å være sammen og det er bare dumt å planlegge at de skal slå opp." Jeg himler med øynene over hele greia! :himle: For håpe de holder sammen, men poenget med at brudd er jo at det kan komme jævlig brått på. Det er snakk om godt over en million som hun ene har investert. 

Og I de tilfellene der de hissigpropp mennene som prøver å holde hun som slave for hans egen økonomi, der har hun stukket av når hun har blitt litt over 30 år. Også sutrer de over at "her har jeg tatt vare på henne, og dette er takken jeg får.. 

Huff- det er en årsak til at man bruker begrep som "kvinnefella". Aller verst er det nok for de kvinner som lever i dårlige, voldelige forhold men som ikke har økonomi til å dra.  De syns jeg virkelig synd på 😢

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for hatefulle innlegg, brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/26/2024 at 5:55 PM, T-AA said:

Biologi med kilder fra TrustMeBro University

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Biologi med kilder fra TrustMeBro University

Det er enorme mengder forskning som bekrefter en enorm forskjell på kvinner og menn når det kommer til sex, valg av partner og familieliv. Tviler på at en person som deg er spesielt mottagelig for fakta dog 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, T-AA said:

Det er enorme mengder forskning som bekrefter en enorm forskjell på kvinner og menn når det kommer til sex, valg av partner og familieliv. Tviler på at en person som deg er spesielt mottagelig for fakta dog 😂

Fra TrustMeBro University. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/26/2024 at 6:10 PM, AnonymBruker said:

Ja, der fant vi en som beskrevet i innlegget du siterer ja, ikke at det overrasker akkurat.

Nei, dette handler ikke om biologi. Det er ingenting biologisk som skal tilsi at jeg som kvinne skal trives bedre med barnepass og husvask. Faktisk så trives jeg bedre med å måke snø og klippe gress, ja så har jeg i tillegg økonomisk sans da. Åpenbart siden jeg ikke er en "tradwife"... 😂

Det er jo et argument som noen menn bruker for å forsøke og kneble kvinner, med en drøm at vi skal gå tilbake til tider der kvinner var økonomisk avhengig av mannen. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/26/2024 at 4:05 AM, knooters said:

Og det er også essensen. Når det påpekes møtes det bare med stillhet, eller svada om at "dette er ikke topic". Jo, visst faen er det topic.

Tusen takk for at deltar i denne diskusjonen! Du har veldig fine og gode svar ❤️ 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Fra TrustMeBro University. 

Ønsker du referanser? Kommer du til å lese dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, T-AA said:

Ønsker du referanser? Kommer du til å lese dem?

Kjør på! Vis meg hvor det står at det er genetisk bevisst at menn ikke kan ta ansvar for barna sine, at menn ikke kan gjøre husarbeid og at menn ikke har omsorgsevne for andre enn seg selv :) 

Mange menn dytter denne unnskyldningen frem for seg og det er en grunn til at 4B har vokst frem. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjør på! Vis meg hvor det står at det er genetisk bevisst at menn ikke kan ta ansvar for barna sine, at menn ikke kan gjøre husarbeid og at menn ikke har omsorgsevne for andre enn seg selv :) 

Mange menn dytter denne unnskyldningen frem for seg og det er en grunn til at 4B har vokst frem. 

Det har jeg aldri påstått. Fin stråmann, beklager at jeg satte fyr på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, T-AA said:

Det har jeg aldri påstått. Fin stråmann, beklager at jeg satte fyr på den.

Jeg svarte på det du svarte på. Morsomt at du trekker deg når du ser at du ikke kan bevise noe 🙂❤️  #TrustMeBro University 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...