Gå til innhold

Forhold mellom 21 og 33 åring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For de fleste er 12 år altfor stor aldersforskjell, spesielt når man er 21 og 33 år. 

Men for noen fungerer det. En venninne  er gift med en 17 år eldre mann. De ble sammen med da hun var 20(?) år, gift et par år senere, og de er er fortsatt lykkelig gift nå som de er 58 og 75 år gamle.

Kjenner også andre par med 10-12 år aldersforskjell som møttes da den yngste var i midten av 20-årene, og de har vært gift i 20-50 år. 

Det er umulig å si hva som gjelder for deg og kjæresten, men siden  veldig mange forhold ikke tåler en så stor aldersforskjell, er det lurt å tenke grundig gjennom om andres erfaringer også kan være relevante i forholdet du har til denne mannen 😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er opptatt av status fordi jeg syntes min egen mann er nydelig? Jeg nevner at han er lege fordi folk sier ting som at han er mindre inntelligent og umoden. Når han er en veldig smart mann på mange områder. Igjen, hadde aldri blitt ilag med noen om jeg ikke syntes sjelen er vakker. At det var et pluss når jeg fant ut han var lege, gjør meg ikke obsessed med status. Om du liker en mann og han itillegg har en lang utdanning med mye kunnskap. Så ja, det gjør han mer attraktiv. Forandrer ikke det faktum at jeg forelsket meg i mennesket han er. 

Mange måter å bli økonomisk uavhengig uten å være ferdig studert. Tar modelloppdrag og har suksess innenfor investering. Så ja, jeg er økonomisk uavhengig:)

Anonymkode: 803b4...c18

Du kaller han for din mann. Unge voksne på din alder sier kjæresten min, og du kaller deg for jente gjentatte ganger. Ingen norsk modell tjener seg rik på oppdrag, så det stemmer ikke. Da hadde du ikke bodd i Norge. Han er ikke din mann før dere er gift, så enten sier folk kjæresten min eller samboer om det er det de er. Og du bruker for store ord  i forhold til alderen du sier du har, sjelen hans er vakker. My god.

Folk som har barn som er på din alder kjenner igjen snakke, skrive og være måte. Og dette er unge voksne som er smarte og i starten på utdanningen sin, de er ikke noe i nærheten av noe av dette du skriver. 

trolleri lange veier, du vil selvsagt ikke innrømme det. Men det lyser lang vei. Du er liksom så vakker, og han er vakker, og økonomien din er på stell og bla bla. 

Anonymkode: 8b246...3c2

• Liker 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har fotholdet vart, og hvor lenge har dere bodd sammen?

Hva sier familien hans/din når dere er på besøk?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LibertyNoCap skrev (57 minutter siden):

Om du ønsker å diskutere alderforskjell på en ærlig måte, så kan du heller fokusere på om alder kan ha noe å si.

Er det generelt mulighet for forskjell i modenhet, livssituasjon, motiver, naivitet etc. Når en 33år gammel mann satser på en 21år gammel kvinne.

Om svaret er ja, så skjønner du jo hvor bekymringen, kritikken eller forhåndsdømming kommer fra.

Det betyr ikke at du ikke skal nyte relasjonen deres og gjøre det som føles bra. Eller at dere ikke klarer å skape et godt parforhold.

Mange som utfyller alle kriterier for et sunt og lykkelig parforhold går på stygge smeller også. Så det betyr jo ingenting så lenge dere har det bra.

Ja er alltid en risiko, for de tingene du nevner… men å ta ingen risiko er den største risikoen. Mange prøver vel egentlig bare å advare meg, mens andre er mer ekstreme med sine svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LibertyNoCap skrev (5 minutter siden):

Hvor lenge har fotholdet vart, og hvor lenge har dere bodd sammen?

Hva sier familien hans/din når dere er på besøk?

1 år og like fint om ikke bedre sammen. Tiden går så fort, men det betyr vel bare at man har det gøy. Min familie har alltid støttet meg i mine valg. Etter å ha møtt han syntes de begge at han var en herlig fyr. Hans foreldre ønsker det samme og har nært forhold til dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du kaller han for din mann. Unge voksne på din alder sier kjæresten min, og du kaller deg for jente gjentatte ganger. Ingen norsk modell tjener seg rik på oppdrag, så det stemmer ikke. Da hadde du ikke bodd i Norge. Han er ikke din mann før dere er gift, så enten sier folk kjæresten min eller samboer om det er det de er. Og du bruker for store ord  i forhold til alderen du sier du har, sjelen hans er vakker. My god.

Folk som har barn som er på din alder kjenner igjen snakke, skrive og være måte. Og dette er unge voksne som er smarte og i starten på utdanningen sin, de er ikke noe i nærheten av noe av dette du skriver. 

trolleri lange veier, du vil selvsagt ikke innrømme det. Men det lyser lang vei. Du er liksom så vakker, og han er vakker, og økonomien din er på stell og bla bla. 

Anonymkode: 8b246...3c2

Tingene du kverulerer på gir ingen mening. Vet du hvor mange forskjellige typer modell oppdrag som eksisterer? I tillegg til at jeg også driver med investering? Virker nesten som du bare vil nekte å akseptere at man kan være suksessfull i en ung alder. Jeg har alltid kalt partnere for min mann. Forskjellige måter å snakke på i vårt land vet du. Nå er plutselig skrivemåten min en indikator på hvor gammel jeg er. Som at alle ikke er forskjellige.

Og forhold hvor begge parter ser bra ut, har økonomien på stell og er lykkelige sammen eksisterer plutselig ikke nå? Lær deg å unne andre gode ting, uansett hvordan ditt liv er. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg vil bare forstå hvorfor ting er slik?

Anonymkode: de5a9...e13

Dette er AB i HI.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tingene du kverulerer på gir ingen mening. Vet du hvor mange forskjellige typer modell oppdrag som eksisterer? I tillegg til at jeg også driver med investering? Virker nesten som du bare vil nekte å akseptere at man kan være suksessfull i en ung alder. Jeg har alltid kalt partnere for min mann. Forskjellige måter å snakke på i vårt land vet du. Nå er plutselig skrivemåten min en indikator på hvor gammel jeg er. Som at alle ikke er forskjellige.

Dette er deg.

Er du AB...c18 TS, eller har du kuppet tråden til TS?

Endret av Bombasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser skrivefeilene "sannt" og "gjevnaldrende", og kjenner dem igjen fra en anonym bruker, en mann, som har som hobby a latterliggjøre alle kvinner over 25 i stort sett det som er av alderstråder. Når teksten i tillegg bærer preg av å være skrevet av noen som er eldre enn 21, og enkelte formuleringer hinter om bitter mann, så blir jeg ikke overrasket om det er samme person vi har med å gjøre her.

Anonymkode: 39cda...0c4

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er voksen. Men du er fortsatt en uerfaren voksen. Jeg er glad jeg fikk være ungdom / ungdom noen år før jeg slo meg til ro med mann og barn. Jeg trodde jeg var voksen da jeg ble 18 år. Men når jeg ser tilbake som erfaren voksen, så var jeg ikke det.

Aldersforskjell kan føre til maktbalanse. KAN. Men at han vil "forsørge" deg er jo litt tegn på det.

Men det KAN jo være kjærlighet. Hvem vet.

Anonymkode: 3096a...2ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte faktisk også at dette er trolling da jeg leste hovedinnlegget, mest fordi det virket som om det var skrevet av en mann som hadde skapt en "ideell kvinne". Manglet liksom bare at hun også var jomfru da de møttes 😄

Men TS, hvis du er virkelig, så høres det ut som om dere har det veldig fint sammen, og sats på kjærligheten, sier nå jeg. Jeg har skrevet det samme til en annen på KG de siste dagene, der var aldersforskjellen motsatt vei, og han litt eldre enn deg (24, tror jeg). Det skjer mye fra 21 til 24, og ikke minst til 33, men du virker veldig forelsket og sikker på at dette føles riktig, så selvfølgelig skal du satse på dere. 

Det er ingen garantier i livet, og kjærligheten er ikke så lett å finne. Nyt den! Dere er begge voksne. Han kanskje litt umoden, du kanskje litt ekstra moden, uansett bør dere bare nyte hverandre og gi blaffen i hva folk synes. 

Anonymkode: 41e09...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er veldig vakker han også, en av de fineste mennskene jeg har sett. 33 åringer er ikke gamle og fæle. Det er enda en relativt ung alder, der menn ofte tar seg godt ut. 
Jeg er selv økonomisk uavhengig, og sammen med denne mannen fordi han har fantastisk personlighet. Ikke fordi han har penger. Vi var begge fullstendig uviten om både alder og karriere ved første møte. Samtalen dreide seg om hvem vi er som mennesker. 
Ikke alle bryr seg kun om utseende, status og penger. Mennesker er glade i hverandre og det har vi alltid vært.

Men du har skrevet dette innlegget før. Da var dere kollegaer. Så du visste jo om alder og karriere. 

Anonymkode: af7c3...a9e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du i det hele tatt lest hva jeg har skrevet. Jeg har sagt flere ganger at jeg elsker han fordi han er han. Ville aldri blitt sammen med noen kun pga penger og utseende. Men selvfølgelig må jeg kunne si at jeg selv syntes han er nydelig? Er det plutselig galt nå?

Tror du virkelig har misfortått hva jeg mener, jeg poengterte kun at tiltrekkningen i bunn og grunn er naturlig. Men igjen sier samtlige ganger at hans personlighet tok hjertet mitt. Nå er man plutselig incel, som gir null mening. Når jeg selv er selvsikker nok til å tørre å si at jeg er veldig attraktiv på dating markedet. At eldre kvinner har gitt meg stygge og negative tilbakemeldinger, er min egen erfaring. Du legger kanskje ikke merke til selv hvor dårlige andre mennsker kan oppføre seg selv om de voksne mennesker. 
Ingen som har sagt noe som helst om modenhet. Hørt om å like en annen person fordi dere har det fantastisk sammen, liker de samme tingene/hobbyene, tenker på samme måte og har det gøy sammen? Eller velger du selv en partner som ikke gjør noe annet enn minimum? Har man det alltid fint i hverandres selskap er dette et tegn på noe godt. 
Artig kommentar på hvordan jeg velger å formulere meg. Kan vel si det samme om deg som «syns det er en uting» at folk forelsker seg. Selv er du selvsakt en eldre dame, med negative ting å komme med og en tro om å eie sannheten.

Ja, jeg har lest det du har skrevet, du har tydeligvis ikke gjort det samme, så jeg prøver igjen.

Du elsker han fordi han er han. Du tror at din verdi for han er at du er ung, vakker og har gode reproduktive muligheter. Han har dermed falt for deg for overfladiske ting, du elsker han for personen han er. Statusen er bare en tilfeldighet. I tillegg til at du ser på deg selv som en jente og han som en mann, altså barn/ voksen, så er det en ubalanse i forholdet på grunn av hvorfor dere har valgt hverandre. Du har gått for indre verdier, han for overfladiske.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror folk på KG at 21 åringer er barn?

Anonymkode: 3c321...a85

Vi må slutte med disse kjønns krigene. Du vet selv det hadde blitt en mye mindre sak om det var en eldre kvinne med en yngre mann. Mennesker er mennesker, hvorfor er det alltid en «heksejakt» etter mannen i slike innlegg?

utrolig saklig å si en incel i kjellern til mamma. Du skulle kanskje ønske det, men desverre er jeg nok en 21 år gammel jente;)

Når man omtaler seg selv som en jente, så sier man at det er snakk om et barn ja.

Et voksent hunkjønn er en kvinne, evt dame.

Anonymkode: 64793...742

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ser skrivefeilene "sannt" og "gjevnaldrende", og kjenner dem igjen fra en anonym bruker, en mann, som har som hobby a latterliggjøre alle kvinner over 25 i stort sett det som er av alderstråder. Når teksten i tillegg bærer preg av å være skrevet av noen som er eldre enn 21, og enkelte formuleringer hinter om bitter mann, så blir jeg ikke overrasket om det er samme person vi har med å gjøre her.

Noe av det morsomme hvis dette er virkelig er at hvis denne mannen ikke har valgt TS på grunn av de fortreffelige reproduktive evnene hennes, men derimot for personligheten, så har vi altså en mann som tenner på damer som har incel-mentalitet. Det er enda bra han har møtt TS for jeg tror ikke det er veldig mange av dem.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønt blad skrev (3 timer siden):

For de fleste er 12 år altfor stor aldersforskjell, spesielt når man er 21 og 33 år. 

Men for noen fungerer det. En venninne  er gift med en 17 år eldre mann. De ble sammen med da hun var 20(?) år, gift et par år senere, og de er er fortsatt lykkelig gift nå som de er 58 og 75 år gamle.

Kjenner også andre par med 10-12 år aldersforskjell som møttes da den yngste var i midten av 20-årene, og de har vært gift i 20-50 år. 

Det er umulig å si hva som gjelder for deg og kjæresten, men siden  veldig mange forhold ikke tåler en så stor aldersforskjell, er det lurt å tenke grundig gjennom om andres erfaringer også kan være relevante i forholdet du har til denne mannen 😊

De er unntakene da, ikke regelen. Samtidig kan man også argumentere for at de fleste forhold går i vasken på sikt (av ulike årsaker) også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og dette skal liksom være meg? Sorry men du er faktisk ikke inne på noe som helst. Takk for komplimentet på mitt ordforåd siden du sier «skrevet av noen som er eldre enn 21». Du kjenner ikke igjen noe som helst i min skrivemåte, for jeg er ikke en «mann som latterliggjør kvinner. 
Noen her inne vil si hva som helst for å ikke akseptere en sannhet for irriterer dem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De er unntakene da, ikke regelen. Samtidig kan man også argumentere for at de fleste forhold går i vasken på sikt (av ulike årsaker) også.

Det gjør vel alle forhold, uansett hvilke aldersforskjeller det gjelder?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva tenker du om et seriøst forhold mellom en 21 år gammel jente og en 33 år gammel mann?

Om det tenker jeg at et forhold burde være mellom en kvinne og en mann og ikke ei jente og en mann.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (2 timer siden):

Noe av det morsomme hvis dette er virkelig er at hvis denne mannen ikke har valgt TS på grunn av de fortreffelige reproduktive evnene hennes, men derimot for personligheten, så har vi altså en mann som tenner på damer som har incel-mentalitet. Det er enda bra han har møtt TS for jeg tror ikke det er veldig mange av dem.

Tror du virkelig har misforstått innlegget mitt. Det eneste jeg poengterte ut er at selvsagt er man tiltrukket av potensielle partnere utseendemessig først (som oftest). Gikk begge veier dette, og deretter likte hverandres personlighet og væremåte så godt at det førte til forhold. 
Jeg har aldri skrevet noe om at alder bestemmer om du er attraktiv eller ikke. Jeg har fortalt om mine opplevelser med eldre kvinner. Hvor jeg har blitt kalt stygge ting av fremmede eldre kvinner, på grunn av mitt utseende. Som at den eneste grunnen til at han kan like meg er pga mitt utseende.
Så er det noen som har incel - mentalitet, hva nå enn dette betyr. Så virker det som mennesker som sier utseende bestemmer potensielle partnere. Som jeg hele tiden har prøvd å argumentere mot med at vi ble oppslukte av hverandres personlighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareena skrev (1 minutt siden):

Om det tenker jeg at et forhold burde være mellom en kvinne og en mann og ikke ei jente og en mann.

Tenker du det finnes unntak der to mennesker er forelsket i hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...