Gå til innhold

Forhold mellom 21 og 33 åring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi de negative svarene blir framstillt som faktum som gjelder i alle tilfeller. Der de fleste ikke engang har stått i den situasjonen. Hvordan er du da så bastant på din mening?

Anonymkode: 803b4...c18

Jeg syntes at jeg ordla meg nokså diplomatisk jeg da, med åpenhet for at det er ekte kjærlighet i noen tilfeller. Men ok :)

Anonymkode: bf9cd...08b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

En 33 åring er en gammel mann? Da kan jeg bare fortelle deg at ingen hadde vært uenig i at han er nydelig. Like sunn og veltrent som meg selv. 
En mann som er utdannet lege, godt likt av folk rundt seg og tidligere kun har hatt romantiske forhold med jevnaldrene. Har nå plutselig stoppet sin utvikling fordi han forelsket seg i meg. Enda et ekkelt og fordomsfullt svar fra en eldre kvinne.

Om dette er sant, noe jeg tviler på at det er. Så er du opptatt av status, du nevner i flere innlegg at han er lege. Han er 33 år og har ikke begynt å tjene de store pengene ennå som lege. Har selv en mann som er fastlege, tok mange år før han begynte å tjene bra, men han jobber seg omtrent ihjel. 

Og du sier du er økonomisk uavhengig. Du er 21, du har ikke rukket ta bachelor engang. Du gikk ut av VGS for 2 år siden, om du er født i 2003 .

Har som sagt en datter selv på 21. Og ingen av de i vennegjengen ville tatt i en mann på 33. Sier mye om modningsnivået til en på 33 om han går etter en på 21. Han har levd et helt annet liv enn deg hittil, ferdig utdannet og rukket både gifte seg og skille seg

Anonymkode: 8b246...3c2

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ønsker å diskutere alderforskjell på en ærlig måte, så kan du heller fokusere på om alder kan ha noe å si.

Er det generelt mulighet for forskjell i modenhet, livssituasjon, motiver, naivitet etc. Når en 33år gammel mann satser på en 21år gammel kvinne.

Om svaret er ja, så skjønner du jo hvor bekymringen, kritikken eller forhåndsdømming kommer fra.

Det betyr ikke at du ikke skal nyte relasjonen deres og gjøre det som føles bra. Eller at dere ikke klarer å skape et godt parforhold.

Mange som utfyller alle kriterier for et sunt og lykkelig parforhold går på stygge smeller også. Så det betyr jo ingenting så lenge dere har det bra.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bryr du deg egentlig om hva andre eventuelt skulle mene om DITT forhold? Min personlige mening er at jeg aldri ville vært i et forhold med en eldre mann. Jeg er 30 år nå, og tanken på en 42 år gammel mann er så langt fra fristende som du får det. Jeg tenker også at en mann på over 30 år som har noe til felles med en 21-åring antakeligvis er ganske umoden. Og hvem vil ha en umoden mann i 30-åra? Jeg er selv gift men verdens kjekkeste og snilleste og smarteste mann (selvsagt!), og har ingen grunn til å skulle føle noe «bitterhet» eller «sjalusi» over at en fremmed mann velger å date en 21-åring. Men hva jeg tenker er da totalt irrelevant for deg. Date og gift deg med nøyaktig hvem du vil du og lev livet ditt og slutt å bry deg om hva andre mener. Det at du lager en tråd her inne om noe så lite viktig som deres alder viser jo nettopp at du ikke er så moden som du selv tror. 

Anonymkode: 5ca21...c1d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (49 minutter siden):

Du måler ikke din verdi i utseende, men begrunner din verdi for han i utseende og reproduksjonsmuligheter? Høres ut som om dere har grunnleggende forskjellige verdier da.

Forøvrig høres du ut som en incel når du snakker om menn som hjelpesløse offer for sin egen biologi og kvinner som sjalu fordi du tar en jevnaldrende mann fra dem. Dette med at kvinner blir sure fordi menn går etter yngre damer på grunn av konkurranse, er noe menn har en tendens til å tenke. Transferens. Noe jeg regner med at du vet hva er når du er veldig interessert i psykologi.

Jeg er i forhold, så om menn går etter yngre eller eldre damer spiller ingen rolle for meg. Mine ambivalente følelser om dette temaet, og som jeg begrenser meg til å dele når noen spør, skyldes at jeg i motsetning til deg har vært både 21 og 33. Da jeg var 21 var det ekkelt med menn på 33 som viste interesse. Da jeg var 33 hadde jeg null og niks til felles med 21-åringer. Det kunne ikke ha falt meg inn å prøve meg på noen.

Jeg har også tenåringsbarn, jeg synes det er en uting med folk på over 30 som prøver å forsvare sin egen interesse for yngre med at de er så modne for alderen og at kvinner som har et problem med det er bitre. Jeg ville ha reagert like negativt på en 30-åring som tok kontakt med barna mine samme hva slags kjønn og legning det var snakk om.

En ting til, du skriver at du er en jente og han er en mann. Du innrømmer en ganske vesentlig forskjell allerede der. Tygg litt på den.

Og gjerne også hvorfor du formulerer deg som en 35 år gammel frustrert mann.

Har du i det hele tatt lest hva jeg har skrevet. Jeg har sagt flere ganger at jeg elsker han fordi han er han. Ville aldri blitt sammen med noen kun pga penger og utseende. Men selvfølgelig må jeg kunne si at jeg selv syntes han er nydelig? Er det plutselig galt nå?

Tror du virkelig har misfortått hva jeg mener, jeg poengterte kun at tiltrekkningen i bunn og grunn er naturlig. Men igjen sier samtlige ganger at hans personlighet tok hjertet mitt. Nå er man plutselig incel, som gir null mening. Når jeg selv er selvsikker nok til å tørre å si at jeg er veldig attraktiv på dating markedet. At eldre kvinner har gitt meg stygge og negative tilbakemeldinger, er min egen erfaring. Du legger kanskje ikke merke til selv hvor dårlige andre mennsker kan oppføre seg selv om de voksne mennesker. 
Ingen som har sagt noe som helst om modenhet. Hørt om å like en annen person fordi dere har det fantastisk sammen, liker de samme tingene/hobbyene, tenker på samme måte og har det gøy sammen? Eller velger du selv en partner som ikke gjør noe annet enn minimum? Har man det alltid fint i hverandres selskap er dette et tegn på noe godt. 
Artig kommentar på hvordan jeg velger å formulere meg. Kan vel si det samme om deg som «syns det er en uting» at folk forelsker seg. Selv er du selvsakt en eldre dame, med negative ting å komme med og en tro om å eie sannheten.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange har ofte noe negativt å si når det kommer til aldersforskjellen mellom meg og min nye mann. Er mye sladder som snakkes fra folk vi ikke kjenner, hvorfor? Hva tenker du om et seriøst forhold mellom en 21 år gammel jente og en 33 år gammel mann?

Jeg forstår selvsagt at det er en relativt stor aldersforskjell som naturligvis kan skape skepsis. Men jeg opplever det er mye antagelser uten noen grunnlag, ofte fra eldre kvinner.
Jeg er helt enig i at han har mer livserfaring enn meg, men emosjonell inntelligens og kunnskap i forskjellige emner, trenger ikke å ha sammenheng med alder.

Både jeg og min mann har aldri vært lykkeligere i et forhold med noen enn nå. Jeg er veldig interessert i emner som filosofi, psykologi og dype meningsfulle samtaler innenfor mange varierte emner. Han selv er også interessert i dette og vi forstår hverandre på et helt annet nivå. Kommunikasjonen kunne ikke vært bedre og forståelsen for hverandre er gjensidig. Vi er veldig like hverandre på måten vi tenker og handler på. Noe han forteller er det mest magiske med meg, vi snakker samme «språk» og ingen trenger å bruke noe tid på å oversette sjelen sin.

Vi har det gøy sammen hver dag, prøver stadig nye ting og drar på eventyr. Vi kan snakke om hva som helst innenfor utrolig mange emner da begge har kunnskap innenfor mange forskjellige områder. Vi er som små barn på julaften og han sier at han ønsker å gifte seg med meg. Noe jeg selv også ønsker. Allikevel antar flere at det er en stor maktbalanse mellom oss, og en antagelse om at han sikkert utnytter og kontrollerer meg. Når vi i realiteten er akkurat like mye hørt og respektert.

Jeg har fått høre en del fra andre kvinner at den eneste grunnen til at han er sammen med meg, er fordi jeg er vakker. Videre at den eneste grunnen til jeg er sammen med han er fordi han er lege. Ja menn er underbevisst mer tiltrukket av yngre, vakre kvinner, pga instinktet på å få et sunnt avkom. Samtidig som kvinner tiltrekkes av menn med forsørgerevne. 

Jeg selv er på vei til en ganske suksessfull karriere selv og tjener veldig godt for min alder. Men selvsakt tjener min mann som lege mye mer. Han ønsker og mener også selv at han skal ta seg av det mesteparten av det økonmiske. Dette er aldri noe jeg har krevet, men såklart setter pris på og syntes er attraktivt. Han er også meget attraktiv utseendemessig og veltrent kroppmessig. Dette gjør meg ikke til noen som kun sikter etter penger og materialltiske goder. Jeg hadde aldri innledet et forhold med noen jeg ikke liker sjelen til. Jeg liker han fordi han er han, alt annet er bare en bonus. 
Fysisk tiltrekkning begge veier første til første møte, men dette er naturlig. Vi ante da ikke hverandres alder, men likte hverandres utstrålig og væremåte umiddelbart. Det var en magisk kveld fra begge parter og han reagerte selvsagt når jeg fortalte min alder. Men vi likte hverandre så godt allerede at dater ble planlagt. Det ene førte til det andre og vi er nå stupforelsket. Han har tidligere skillt seg fra en kvinne på hans egen alder (ingen barn), som også har dårlige ting å si om oss. 

Hun forteller meg at han er en fin person og at hun selv ikke ville skilles. allikevel mener hun at det er umoralskt av oss begge å være sammen. Han ønsket ikke å være sammen med henne, fordi det manglet enn evne til å relatere til hverandre på et dypere nivå, fordi de er veldig forskjellige. Jeg har ingen onde tanker mot henne, og tenker det er trist at hun slet etter et uønsket brudd. men hennes venner og hun selv mener uansett at han er med meg pga utseende og jeg pga penger. Uten å kjenne meg, har de noe imot meg. 

Hvorfor er dette moralsk og etisk galt? Når vi begge elsker å tilbringe tid sammen, er tiltrukket av hverandre og jobber hardt for sin karriere. I min opplevelse har mange eldre kvinner vært veldig ekle mot meg og han, mens menn bryr mye mindre om andres personlige saker. 
Å påstå at den eneste tingen min mann kan like med meg er mitt utseende fordi jeg er 21 år, tror jeg egt kommer fra egne usikkerheter. kanskje jeg tar feil, men når kvinner som ikke kjenner meg konstant kommenterer på utseende mitt. Sier jo dette noe om at de føler at yngre kvinner er trussler på grunn av sin ungdommelighet. Syntes det er latterlig å sette folk i bokser uansett grunn. Hvorfor dømme andre hensynsløst etter ytre faktorer eller penger? Alle uansett alder kan ha utrolig tiltrekkende personlighet og utstrålig. Jeg er kun en jente født med et ansikt som alle andre. Jeg måler ikke min verdi i utseende men i hvem jeg er som person og medmenneske. Men kan ikke unngå at hovedfokus settes på det, av en eller annen grunn. Trist verden. 

Det er mye sinne mot menn for å være i et forhold med en yngre kvinne, og sinne mot unge kvinner for å «ta» eldre menn fra gjevnaldrene kvinner. Hvorfor er det en konkurranse? Og når ble det greit å si man vet hvorfor noen liker en person, kun basert på egen antagelse?
Jeg har alltid følt meg mest vel sammen med litt eldre menn, fordi menn på min egen alder ofte har mye mindre interesse og kunnskap for emner/ting jeg liker. Hvorfor dette provoserende for andre? Hvorfor er folk så fordomsfulle? Vi elsker hverandre, men mener du fortsatt dette er etisk galt? Jeg vil bare forstå hvorfor ting er slik?

Anonymkode: de5a9...e13

Er veldig glad du har funnet kjærligheten!

Grunnen til at man generelt er skeptisk er på grunn av det du nevner her, som for eksempel erfaring. At du nedvurderer hvor mye det har å si, viser hvor ung du er. Det gir ham mange fordeler, og gir en maktubalanse. Intelligent kan man være, selvfølgelig, men erfaringen vinner i slike forhold.

En annen ting er at vi som er 30+, vet hvordan en 21-åring ser ut i øynene på folk vår alder. Selv om du ikke på noen måte er et barn, så er det en sterk modenhetsforskjell. Det betyr ikke at den på 21 år er "dum" eller at det er noe negativt ved 21åringen. Det er bare et utslag av gitt nevnte erfaring og mangel på den. Og dette synes og merkes for alle som er eldre. Når noen på vår egen alder da velger en som er så mye yngre, så blir vi skeptisk.

Allikevel, jeg håper virkelig denne mannen kun ønsker deg ditt beste. Ingenting er bedre enn at to mennesker som er glad i hverandre får være sammen!

Anonymkode: fa075...f44

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor bryr du deg egentlig om hva andre eventuelt skulle mene om DITT forhold? Min personlige mening er at jeg aldri ville vært i et forhold med en eldre mann. Jeg er 30 år nå, og tanken på en 42 år gammel mann er så langt fra fristende som du får det. Jeg tenker også at en mann på over 30 år som har noe til felles med en 21-åring antakeligvis er ganske umoden. Og hvem vil ha en umoden mann i 30-åra? Jeg er selv gift men verdens kjekkeste og snilleste og smarteste mann (selvsagt!), og har ingen grunn til å skulle føle noe «bitterhet» eller «sjalusi» over at en fremmed mann velger å date en 21-åring. Men hva jeg tenker er da totalt irrelevant for deg. Date og gift deg med nøyaktig hvem du vil du og lev livet ditt og slutt å bry deg om hva andre mener. Det at du lager en tråd her inne om noe så lite viktig som deres alder viser jo nettopp at du ikke er så moden som du selv tror. 

Anonymkode: 5ca21...c1d

Var egentlig mest innteressert i hvorfor folk har så dømmende handlinger. Når de selv aldri har vært i samme situasjon. Går også ann å mene noe uten å være direkte slemme mot andre. Som jeg opplever, fra folk jeg aldri har utvekslet et ord med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Klassisk dameteori.

De vil heller ha en som har rundpult hele byen på 40 som kjæreste når de er 30 år.

Enn en forsiktig lege på 30 år.

Anonymkode: 7f7ae...671

Hvordan i alle dager klarte du å dra den konklusjonen ut av innlegget?? 😂

Anonymkode: 64793...742

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Skjønner du ikke at det er det mange av de som er kritiske prøver på? :) Hvis man har hatt dårlige erfaringer med stor aldersforskjell så er det helt naturlig å forsøke å advare andre. Og dårlig erfaring med det er det jo dessverre mange som har.

De trenger ikke være stygge i måten å gjøre det på selvfølgelig. Men du som er så positiv og lykkelig og snill kan jo øve på å se at det ikke nødvendigvis er bitterhet og hat som ligger bak, ikke sant?

Tar ikke svarene seriøst når det presenteres som et faktum uten unntak. Fordi du selv har hatt en dårlig erfaring med en eldre mann? Til sammenligning hvem har ikke hatt en dårlig erfaring på videregående med en ung mann? Idioter er idioter, snille folk er snille folk, dette har ingenting med alder å gjøre. 
Er nok omtanke bak som du sier:) Men tenker at man burde framstille flere perspektiver, og det faktum at alt er ikke alltid slik steriotypien sier. Blir jo litt oppgitt av svarene selvfølgelig, men jeg skjønner hva du skal fram til❤️

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvorfor er du så opptatt av negative svar? Du har nesten ikke svart på de saklige svarene, virker litt som om du vil piske opp diskusjonen. 

Nesten så man ikke tror at TS er denne 21 åringen, men en incel i kjelleren til mamma.

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Som dame, er utrolig hvor dømmende kvinner kan være mot andre kvinner. For å ikke snakke om menn. Du har helt rett

Det er ikke kvinner vi fordømmer, det er mannen (som ønsker å være gutt).

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager klarte du å dra den konklusjonen ut av innlegget?? 😂

Når en eldre kvinne dater en yngre mann er det ingen som reagerer engang. Selv om vi vet menn uvikler seg senere enn kvinner. Straks det er motsatt er det en helt annen sak. Noen sier til og med pedofili. Hvorfor skal man alltid henge ut mannen? Som ikke har vært noe annet enn en snill mann.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror folk på KG at 21 åringer er barn?

Anonymkode: 3c321...a85

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nesten så man ikke tror at TS er denne 21 åringen, men en incel i kjelleren til mamma.

Det er ikke kvinner vi fordømmer, det er mannen (som ønsker å være gutt).

Vi må slutte med disse kjønns krigene. Du vet selv det hadde blitt en mye mindre sak om det var en eldre kvinne med en yngre mann. Mennesker er mennesker, hvorfor er det alltid en «heksejakt» etter mannen i slike innlegg?

utrolig saklig å si en incel i kjellern til mamma. Du skulle kanskje ønske det, men desverre er jeg nok en 21 år gammel jente;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror folk på KG at 21 åringer er barn?

Anonymkode: 3c321...a85

Tydligvis

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva tenker du om et seriøst forhold mellom en 21 år gammel jente og en 33 år gammel mann?

Spørsmålet du stiller blir svaret mitt. 

Du skriver du er en 21 år gammel jente som er sammen med en 33 år gammel mann. 

Dissonansen ligger i ordbruken. En jente skal være sammen med en gutt, og en mann skal være sammen med en kvinne/dame. En jente og en mann, eller kvinne/dame og en gutt, bør ikke være sammen.

Dere er på to ulike stadier i livet. Du har dine beste år foran deg, mens han nettopp har etterlagt denne perioden. Du skal ut for å utforske livet og for å skape deg det livet du ønsker, mens han har utforsket livet og har etablert seg. Du skal ut å søke erfaring, han har erfaring. 

På dine vegner oppfordrer jeg til å ikke låse deg til en mann av den alderen nå, og så heller gå ut og nyte livet med jevnaldrene med samme utgangspunkt som deg. 

Ellers risikerer du å miste den fineste tiden i livet ditt, som er 20-årene, fordi du har låst deg opp med en som er ferdig med den perioden du skal inn i. Du ofrer altfor mye for altfor lite med denne mannen.

Utover det står du helt fritt til å velge selv. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er veldig glad du har funnet kjærligheten!

Grunnen til at man generelt er skeptisk er på grunn av det du nevner her, som for eksempel erfaring. At du nedvurderer hvor mye det har å si, viser hvor ung du er. Det gir ham mange fordeler, og gir en maktubalanse. Intelligent kan man være, selvfølgelig, men erfaringen vinner i slike forhold.

En annen ting er at vi som er 30+, vet hvordan en 21-åring ser ut i øynene på folk vår alder. Selv om du ikke på noen måte er et barn, så er det en sterk modenhetsforskjell. Det betyr ikke at den på 21 år er "dum" eller at det er noe negativt ved 21åringen. Det er bare et utslag av gitt nevnte erfaring og mangel på den. Og dette synes og merkes for alle som er eldre. Når noen på vår egen alder da velger en som er så mye yngre, så blir vi skeptisk.

Allikevel, jeg håper virkelig denne mannen kun ønsker deg ditt beste. Ingenting er bedre enn at to mennesker som er glad i hverandre får være sammen!

Anonymkode: fa075...f44

Du sier mange kloke ord her, takk for et saklig svar❤️ Du har nok rett i at jeg kanskje nedvurderer erfaring for mye, og dette kan gi en maktubalanse. I mitt tilfelle har det ikke vært slik sammen med han og respekt har vært gjensidig. 
Vi har det utrolig fint sammen, og velger å tro at det vil fortsette slik:)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bombasi skrev (5 minutter siden):

Spørsmålet du stiller blir svaret mitt. 

Du skriver du er en 21 år gammel jente som er sammen med en 33 år gammel mann. 

Dissonansen ligger i ordbruken. En jente skal være sammen med en gutt, og en mann skal være sammen med en kvinne/dame. En jente og en mann, eller kvinne/dame og en gutt, bør ikke være sammen.

Dere er på to ulike stadier i livet. Du har dine beste år foran deg, mens han nettopp har etterlagt denne perioden. Du skal ut for å utforske livet og for å skape deg det livet du ønsker, mens han har utforsket livet og har etablert seg. Du skal ut å søke erfaring, han har erfaring. 

På dine vegner oppfordrer jeg til å ikke låse deg til en mann av den alderen nå, og så heller gå ut og nyte livet med jevnaldrene med samme utgangspunkt som deg. 

Ellers risikerer du å miste den fineste tiden i livet ditt, som er 20-årene, fordi du har låst deg opp med en som er ferdig med den perioden du skal inn i. Du ofrer altfor mye for altfor lite med denne mannen.

Utover det står du helt fritt til å velge selv. 

Jeg kan vel utforske livet, oppleve verden og finne meg selv, uavhengig av min partners alder? Ikke alle er ment for «det unge livet» heller med festing og «hookup culture». Jeg og min mann har allerde flere planlagte reiser og opplevelser vi skal oppleve sammen. Så føler meg fortsatt fri til å leve livet, nå bare med en person jeg er glad også❤️

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på, ingen andre har noe med dette.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Om dette er sant, noe jeg tviler på at det er. Så er du opptatt av status, du nevner i flere innlegg at han er lege. Han er 33 år og har ikke begynt å tjene de store pengene ennå som lege. Har selv en mann som er fastlege, tok mange år før han begynte å tjene bra, men han jobber seg omtrent ihjel. 

Og du sier du er økonomisk uavhengig. Du er 21, du har ikke rukket ta bachelor engang. Du gikk ut av VGS for 2 år siden, om du er født i 2003 .

Har som sagt en datter selv på 21. Og ingen av de i vennegjengen ville tatt i en mann på 33. Sier mye om modningsnivået til en på 33 om han går etter en på 21. Han har levd et helt annet liv enn deg hittil, ferdig utdannet og rukket både gifte seg og skille seg

Anonymkode: 8b246...3c2

Jeg er opptatt av status fordi jeg syntes min egen mann er nydelig? Jeg nevner at han er lege fordi folk sier ting som at han er mindre inntelligent og umoden. Når han er en veldig smart mann på mange områder. Igjen, hadde aldri blitt ilag med noen om jeg ikke syntes sjelen er vakker. At det var et pluss når jeg fant ut han var lege, gjør meg ikke obsessed med status. Om du liker en mann og han itillegg har en lang utdanning med mye kunnskap. Så ja, det gjør han mer attraktiv. Forandrer ikke det faktum at jeg forelsket meg i mennesket han er. 

Mange måter å bli økonomisk uavhengig uten å være ferdig studert. Tar modelloppdrag og har suksess innenfor investering. Så ja, jeg er økonomisk uavhengig:)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg kan vel utforske livet, oppleve verden og finne meg selv, uavhengig av min partners alder? Ikke alle er ment for «det unge livet» heller med festing og «hookup culture». Jeg og min mann har allerde flere planlagte reiser og opplevelser vi skal oppleve sammen. Så føler meg fortsatt fri til å leve livet, nå bare med en person jeg er glad også❤️

Med å søke erfaring og utforsking mener jeg ikke reise og opplevelser, eller at du ikke er fri til å leve livet. 

Jeg mener du vil være veldig hindret i din utforsking, du vil oppføre deg mye mer etablert og du vil være mye mer distansert til hva du er og alt du står ovenfor hvis du er låst mot en mann av den alderen så ung som du er. 

Du hopper over 20-årene, rusher deg selv inn i voksenlivet og lander med begge beina midt i 30-årene som 21-åring. Det er ganske tragisk. Jeg mener ikke at 20-årene må være "festing" og "hookup". Det handler om å bygge erfaringer på egenhånd. Det handler om å finne seg selv og lage det livet du ønsker av deg selv. Med en 33-åring som kjæreste vil du i høy grad begrense din egen selvutforsking og leve mer utifra hans prinsipper. 

Det er han som eier maktbalansen mellom dere, og det føler du nok indirekte på. Det er ikke snakk om at han skal tilpasse seg din uerfaring og din utforsking, det er du som må tilpasse deg han. Og jeg tipper du i høy grad allerede har gjort dette.

Jeg anser sjansen stor for at du en dag innser at dette var feil, gjerne når du blir singel, og at du sitter som 30-åring og angrer på valget ditt. 

Jeg forstår absolutt hvorfor folk reagerer på dette. Men hvis du er komfortabel med å gi bort dine beste år og forme deg etter livet til en 33-åring, så blir det til syvende og sist ditt valg.

Endret av Bombasi
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...