AnonymBruker Skrevet 25. juni #61 Del Skrevet 25. juni Siden jeg er Norsk så snakker jeg ikke engelsk som en engelskmann. Jeg snakker mye engelsk på jobb, men likevel ikke god. At folk da blir flaue visste jeg ikke. Får slutte å snakke med de engelske som bare skryter av oss nordmenn og hvordan vi snakker engelsk. Nå få jeg prøve meg på kroppsspråk. Er det bedre for turistene, sånn at nordmenn som blir flaue på andres vegne slipper det? Anonymkode: dd655...635 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni #62 Del Skrevet 25. juni SÅ vanskelig er det ikke for oss nordmenn å si «th». Handler vel en del om latskap også. Anonymkode: c26c6...374 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alexandrine Skrevet 25. juni #63 Del Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (32 minutter siden): SÅ vanskelig er det ikke for oss nordmenn å si «th». Handler vel en del om latskap også. Anonymkode: c26c6...374 Det er rett og slett unaturlig for oss - så hvorfor skal vi? Det finnes ikke en engelsktalende person på denne jord som ikke forstår hva vedkommende sier allikevel. De eneste som reagerer negativt er visse obsternasige nordmenn. Har du hørt en utlendig prøve å si ordet "hygge" på riktig måte? Det har ikke jeg, men jeg forstår godt hva de sier og berømmer dem for å forsøke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni #64 Del Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Engelskmenn og amerikanere synger heller ikke bursdagssanger på norsk, så for de er språket vårt ukjent, mens vi har sunget "Happy birthday to you" siden vi var små og lært engelsk på skolen siden første klasse Ts Anonymkode: 90019...d93 De som bor i Norge gjør jo det. Min mann har engelsk som morsmål (fra Irland). Han snakker godt norsk, men klarer f.eks. ikke å uttale rulle-r eller øy-lyden, og hører ikke forskjell på i og y, sånn at han sier "sikkel" i stedet for "sykkel" Ville du ledd av ham også, eller er det greit, siden han snakker det o store språket engelsk perfekt? Anonymkode: 23840...8fa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni #65 Del Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (På 22.6.2024 den 22.05): Jeg blir både flau og fascinert over at utrolig mange som skal synge "Happy birthday to you" ikke klarer å uttale th-lyden, og at det høres ut som "bøsday, bøsdei eller børtday". Hvorfor er det så vanskelig å få til den lyden? Anonymkode: 90019...d93 Når folk helnger seg opp i slik tull, hvor lite har de da å drive med.....det lurer jeg på. Anonymkode: 6aa05...c46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni #66 Del Skrevet 25. juni Folk sier schole og schøtt, ikke forvent så mye 😅 Anonymkode: 63c1f...2aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni #67 Del Skrevet 25. juni jukkapalme skrev (16 timer siden): Er ikke hissig. Langt i fra. Sier bare at jeg aldri har hørt noen si pipil og skuuul. Lurer på hva slags folk du omgås som snakker sånn... Og fordomsfull, det er du, noe så jævlig også. Det er du som hisser deg opp noe voldsomt for en uskyldig liten kommentar. Kanskje du burde kommet deg litt mer og ut prate med folk? Da hører du også litt av hvert. Anonymkode: c8d54...dbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 25. juni #68 Del Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er du som hisser deg opp noe voldsomt for en uskyldig liten kommentar. Kanskje du burde kommet deg litt mer og ut prate med folk? Da hører du også litt av hvert. Anonymkode: c8d54...dbc Kutt ut ‘a. Jeg er fortsatt ikke hissig. Jeg gidder da ikke å hisse meg opp over kverulanter som deg 😂 Hvis du mener at det er hissig å nevne at man aldri har hørt noen si pipil og skuuul, ja da trenger du hjelp. Dette er et diskusjonsforum, lille venn Her diskuterer folk og er ikke alltid enige. Men du er vant til å bli strøket med hårene til enhver tid, skjønner jeg, men i voksenlivet er det ikke sånn. Det betyr ikke at folk er hissige eller sinte for det, så du kan ta det helt med ro Jeg snakker med folk hver eneste dag jeg, både på jobb og hjemme, men jeg lurer veldig på hva slags folk du omgås som sier pipil og skuuul, det har du fortsatt ikke svart på. Kjedelig med sommerferie fra ungdomsskolen, skjønner jeg… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nali Skrevet 25. juni #69 Del Skrevet 25. juni 23 hours ago, AnonymBruker said: Nordmenn kan ikke engelsk. 3 blir tri. Birthday blir børttdai. People blir pipil. School blir skuuul. Jeg blir helt flau. Anonymkode: c8d54...dbc Det er jo «tri» på noen dialekter… på irsk engelsk for eksempel! Folk som mener det er «flaut» at nordmenn snakker engelsk med aksent, hva mener dere om (utenlandske) folk som ikke snakke engelsk i det hele tatt? Nordmenn generelt er veldig flinke i engelsk. Kan ikke sier det samme om spanjolene for eksempel….. er det ulovlig å ikke snakke perfekt engelsk eller noe? (mvh den eneste engelskmannen i denne tråden, muligens 🤪) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holar Skrevet 25. juni #70 Del Skrevet 25. juni Hva så? Det er et fremmedspråk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli #71 Del Skrevet 1. juli Alexandrine skrev (På 25.6.2024 den 8.50): Det er rett og slett unaturlig for oss - så hvorfor skal vi? Det finnes ikke en engelsktalende person på denne jord som ikke forstår hva vedkommende sier allikevel. De eneste som reagerer negativt er visse obsternasige nordmenn. Har du hørt en utlendig prøve å si ordet "hygge" på riktig måte? Det har ikke jeg, men jeg forstår godt hva de sier og berømmer dem for å forsøke. Vi skal øve oss, fordi vi kan klare det med øving. Det er en del av å lære et nytt språk. Og engelsk er ikke kjempevanskelig for oss nordmenn. Det finnes et hav av lyder som er mye verre for oss å få til. Det handler ikke om å nødvendigvis få det perfekt, men så godt som mulig. Det finnes noe mellom «børsdæi» og perfekt uttalt som du er innfødt engelskmann. Anonymkode: c26c6...374 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alexandrine Skrevet 1. juli #72 Del Skrevet 1. juli (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi skal øve oss, fordi vi kan klare det med øving. Det er en del av å lære et nytt språk. Og engelsk er ikke kjempevanskelig for oss nordmenn. Det finnes et hav av lyder som er mye verre for oss å få til. Det handler ikke om å nødvendigvis få det perfekt, men så godt som mulig. Det finnes noe mellom «børsdæi» og perfekt uttalt som du er innfødt engelskmann. Anonymkode: c26c6...374 Ja, de som ønsker det kan selvsagt øve seg - vi andre fortsetter som før. Jeg antar at jeg uttaler ordet "birthday" kanskje (maks) en gang i året ... ikke akkurat noe jeg gidder stresse med. Endret 1. juli av Alexandrine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli #73 Del Skrevet 1. juli Alexandrine skrev (18 minutter siden): Ja, de som ønsker det kan selvsagt øve seg - vi andre fortsetter som før. Jeg antar at jeg uttaler ordet "birthday" kanskje (maks) en gang i året ... ikke akkurat noe jeg gidder stresse med. Heldigvis legger de fleste en innsats i å prøve. Anonymkode: c26c6...374 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå