Gå til innhold

Kan man fortsatt kalle søsteren til sin avdøde samboer for svigerinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer døde i fjor men jeg kaller fortsatt hans søster for min svigerinne, hvis jeg skal snakke om henne til fremmede.

Jeg og samboer var ikke gift, men jeg tenker jo at hun var min svigerinne likevel. 

Anonymkode: 9ec7e...fa8

  • Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt, så lenge hun ikke har noe imot det. Spør henne du, så er du trygg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er selvsagt 🤍 Det er fremdeles din avdødes manns søster. Men spør henne om du er usikker. I vår familie skiller vi heller ikke på om folk er samboere eller gift når det kommer til hva vi kaller hverandre. Mye enklere å bare si «svigerinne» også skjønner folk hvem det er. 
🤍🤍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min avdøde søsters mann, er min svoger. Det vil han alltid være, selv om han har funnet lykken på nytt. 

Anonymkode: 0f89f...2e8

  • Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg vil alle mannens søsken+ektefeller, samt mine søskens ektefeller, være svoger og svigerinne. Da det er en relasjon som er 10-20+ år lang. 

Det sagt ville jeg nok brukt "venninne" eller "slektning" om jeg snakket med folk som ikke kjente meg/dem godt. Fordi jeg ikke ville følt for å begynne å forklare at mann eller søsken ikke er her lenger. Men det er opp til deg. 

Anonymkode: 999c6...b85

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tenker jeg er helt innafor. Kanskje dersom du senere i livet møter en ny så blir det litt annerledes, men nå er de jo din svigerfamilie.

Anonymkode: b8260...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier svigermor om min manns eks-svigermor. «Har du ringt svigermor og avtalt klokkeslett for når vi skal møtes før danseforestillingen?»

Tenker at når msn har barn sammen så vil man for alltid være en familie, og da inngår svigers i den familien også. 

Anonymkode: 12cb3...6e2

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det tenker jeg er helt innafor. Kanskje dersom du senere i livet møter en ny så blir det litt annerledes, men nå er de jo din svigerfamilie.

Anonymkode: b8260...fa3

Om dette skulle skje meg. Og ny mann/svigerfamilie ville syntes dette var rart, så ville det ikke vært en mann jeg ville hatt en videre relasjon med. 

Anonymkode: 999c6...b85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dere var ikke gift.

Anonymkode: 738d6...79f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, dere var ikke gift.

Anonymkode: 738d6...79f

Her er jeg også tante til venninners barn.

Bryr meg ikke om surpomper som irriterer seg over slikt. 

Anonymkode: 999c6...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Samboer døde i fjor men jeg kaller fortsatt hans søster for min svigerinne, hvis jeg skal snakke om henne til fremmede.

Jeg og samboer var ikke gift, men jeg tenker jo at hun var min svigerinne likevel. 

Anonymkode: 9ec7e...fa8

Skal man være veldig pedantisk så blir det jo ikke riktig, i og med at dere ikke var gift. 
«Søster til min avdøde samboer» er mer riktig, men da ei hel setning versus ett ord. 
 

Kondolerer❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Samboer døde i fjor men jeg kaller fortsatt hans søster for min svigerinne, hvis jeg skal snakke om henne til fremmede.

Jeg og samboer var ikke gift, men jeg tenker jo at hun var min svigerinne likevel. 

Anonymkode: 9ec7e...fa8

Ja selvfølgelig, samme som jeg kaller min avdøde manns sin søsters barn nevøer og nieser og de meg tante. De kaller ikke min nye mann for onkel til han men for å forenkle for seg selv sier de onkel når de skal beskrive hvem han er for de 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg sier svigermor om min manns eks-svigermor. «Har du ringt svigermor og avtalt klokkeslett for når vi skal møtes før danseforestillingen?»

Tenker at når msn har barn sammen så vil man for alltid være en familie, og da inngår svigers i den familien også. 

Anonymkode: 12cb3...6e2

Her har det kanskje noe å si om du har en mor i livet som dere har kontakt med 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...