AnonymBruker Skrevet 22. juni #1 Del Skrevet 22. juni 4 rundstykker per pakke. Pakken veier 340g. Det er 307 kcal per g står det i næringsinnholdet. 307 x 3,40 også dele det på 4? Så blir det 261 kcal per rundstykke. Stemmer det? Høres feil ut.... hva gjør jeg feil? Anonymkode: 833ea...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #2 Del Skrevet 22. juni Jepp stemmer det. Anonymkode: 7e8cb...489 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #3 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jepp stemmer det. Anonymkode: 7e8cb...489 Hvordan kan det stemme. Er ikke brioche en av de verste når det kommer til kalorier? Anonymkode: 833ea...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #4 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan kan det stemme. Er ikke brioche en av de verste når det kommer til kalorier? Anonymkode: 833ea...4a0 Det vet jeg ikke noe om, men de tallene du oppga så stemmer det iallefall med ca 261 kcal per rundstykke. Anonymkode: 7e8cb...489 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #5 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): 4 rundstykker per pakke. Pakken veier 340g. Det er 307 kcal per g står det i næringsinnholdet. 307 x 3,40 også dele det på 4? Så blir det 261 kcal per rundstykke. Stemmer det? Høres feil ut.... hva gjør jeg feil? Anonymkode: 833ea...4a0 Er det 307 kcal pr 100 gram heller på hele pakken? Anonymkode: 87402...599 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #6 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hvordan kan det stemme. Er ikke brioche en av de verste når det kommer til kalorier? Anonymkode: 833ea...4a0 Brioche har mye kalorier pga smør og egg, men de er også ofte mer luftig. Ett tilsvarende størrelse rundstykke vil mest sannsynlig ha høyere vekt. Anonymkode: 2f41c...c7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #7 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Er det 307 kcal pr 100 gram heller på hele pakken? Anonymkode: 87402...599 Per 100 g. Pakken er på 340g og består av 4 stk Anonymkode: 833ea...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #8 Del Skrevet 22. juni Spør du virkelig om dette i en tråd om juss og økonomi? Anonymkode: 7c736...53a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #9 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Spør du virkelig om dette i en tråd om juss og økonomi? Anonymkode: 7c736...53a Den ble skrevet i feil fane, skulle under kosthold. Men får så klart ikke endret Anonymkode: 833ea...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #10 Del Skrevet 22. juni 307 × 3,4 = 1043. 1043 / 4 = 260,95 260,95 kalorier per rundstykke. Anonymkode: c5a2d...03c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #11 Del Skrevet 22. juni Spiller det noen rolle hvor mange kalorier det er i rundstykkene? Kalorier er er et mål på hvor mye termisk energi man får ved å brenne maten. Det finnes flere ulike kilder til kalorier: karbohydrater (f.eks. fruktose og glukose), fett, proteiner, og alkohol. Disse lagres i ulike deler av kroppen og brukes ulikt. Fokuser heller på et balansert og næringsrikt kosthold uten ultraprosessert "mat". Anonymkode: dfe44...283 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #12 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spiller det noen rolle hvor mange kalorier det er i rundstykkene? Kalorier er er et mål på hvor mye termisk energi man får ved å brenne maten. Det finnes flere ulike kilder til kalorier: karbohydrater (f.eks. fruktose og glukose), fett, proteiner, og alkohol. Disse lagres i ulike deler av kroppen og brukes ulikt. Fokuser heller på et balansert og næringsrikt kosthold uten ultraprosessert "mat". Anonymkode: dfe44...283 Det er ingenting galt i å telle kalorier. Anonymkode: 5c3f3...22b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #13 Del Skrevet 22. juni Hvordan regnet man milliliter? F.eks 0,33l juice. 45 kcal per 100ml. Jeg forstår det et 330 ml. Jeg vet det er noe med å flytte komma... 45 × 3,30? Anonymkode: 833ea...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #14 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Spiller det noen rolle hvor mange kalorier det er i rundstykkene? Kalorier er er et mål på hvor mye termisk energi man får ved å brenne maten. Det finnes flere ulike kilder til kalorier: karbohydrater (f.eks. fruktose og glukose), fett, proteiner, og alkohol. Disse lagres i ulike deler av kroppen og brukes ulikt. Fokuser heller på et balansert og næringsrikt kosthold uten ultraprosessert "mat". Anonymkode: dfe44...283 Spiller det noen rolle for deg om ts teller kalorier? Anonymkode: 7b222...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #15 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan regnet man milliliter? F.eks 0,33l juice. 45 kcal per 100ml. Jeg forstår det et 330 ml. Jeg vet det er noe med å flytte komma... 45 × 3,30? Anonymkode: 833ea...4a0 Korrekt. Men ikke tenk "flytt komma". Der er riktig altså. Men tenk heller at det er 3,3 dl. Så 45 x 3,3 dl. Om du skulle regnet ut kaloriene i 70 ml er dette 0,7 dl. Da tar du 45 x 0,7. Jeg syns i hvert fall at det er lettere 😊 Anonymkode: c5a2d...03c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå