Gå til innhold

Hvor mye spekemat er det vanlig å spise?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvordan det er fysisk mulig å dytte innpå en hel kilo spekemat, og her var det masse annen mat i tillegg 😳 hadde nesten trodd det var skjult kamera eller at han gjorde det for å se om du reagerte. En kilo!! Det er jo helt sykt.

Anonymkode: 2a39b...bcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser nesten aldri spekemat. Kanskje 1-2 ganger per år. 

Det er ofte mye salt i produktene, tåler lite av det. 

Anonymkode: 96844...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (På 22.6.2024 den 16.56):

Det teiteste som finnes er folk som setter frem masse mat og så blir sure når folk spiser for mye av den fordi de hadde planlagt å ha rester. Ta til side det du ønsker å ha til overs før du setter frem neste gang.

Om du hadde satt frem over en kilo spekemat til to personer tenkte han vel at det var greit å spise det da? 

 

Her er jeg ikke enig. Det er en velkjent norm at man serverer mer enn man regner med folk vil spise. Heller det enn å servere for lite. En like sterk norm er at man ikke skraper i seg hele matfatet uansett hvor mye/lite som er servert. Det er bare denne kollegaen som har vist mangel på folkeskikk ingen andre. Og det er folk uten folkeskikk som er irriterende, ikke rause folk som blir utnyttet.

Ts; Kollegaen din oppførte seg skammelig. Ingen spiser 1 kg kjøtt på besøk. Regner med at han ikke blir invitert på middag så ofte med den oppførselen der. Og du har vel heller ikke særlig lyst å servere han igjen etter dette.

Anonymkode: ddcc8...b0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg spiser nesten aldri spekemat. Kanskje 1-2 ganger per år. 

Det er ofte mye salt i produktene, tåler lite av det. 

Anonymkode: 96844...0a0

Tusen takk for et meget nyttig bidrag til tråden. 

Anonymkode: 74ecc...0cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...