Gå til innhold

Er bursdag viktig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet faktisk ikke hvordan jeg hadde reagert jeg og om jeg hadde klart å holde meg. Takke ja til et selskap for å avlyse samme dag pga en så elendig grunn. Og sin egen brors 40-årsdag…

Er de superegoister som ikke tenker på de rundt seg, eller bare elendig sosial kompetanse..:?

Anonymkode: 56822...524

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 22.6.2024 den 20.08):

Vet faktisk ikke hvordan jeg hadde reagert jeg og om jeg hadde klart å holde meg. Takke ja til et selskap for å avlyse samme dag pga en så elendig grunn. Og sin egen brors 40-årsdag…

Er de superegoister som ikke tenker på de rundt seg, eller bare elendig sosial kompetanse..:?

Anonymkode: 56822...524

Det står ingen sted at de har takket ja. Ts skriver at de har takket nei fordi de er opptatt. Jeg ville også blitt skuffet om de som skulle hjelpe meg å flytte plutselig sa de ikke kunne.

Anonymkode: 528ea...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For barn vil jeg si det er viktig

For voksne er det ikke viktig.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odhrán Ó Máille skrev (9 minutter siden):

Det er vel individuellt. 

Anonymkode: abdba...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor er veldig opptatt at en ska ha tid til en kake bit når noen fyller år og er det runde tall da ska det mat i tilleg. 

Og forstår han blir skuffet for mange er runde tall en betydning 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odhrán Ó Máille skrev (51 minutter siden):

Nå ja... Jeg er mer opptatt av bursdager nå som voksen enn da jeg var barn.

Kanskje fordi jeg selv har opplevd død og sorg og vet at bursdagen til mennesker som går bort er og blir en merkedag. Og hvorfor i huleste heiteste må en vente til noen er død for å feire de? For å sette pris på den dagen de ble født? For å hylle de menneskene vi har i livet vårt som vi er glad i? For å markere dagen deres og vår egen ikke minst?

Jeg vet at vi her i Norge  være så forbanna ydmyk og beskjeden... "å nei bursdag er ikke noe viktig for meg og å feire, vil ikke ha noe oppmerksomhet jeg"

Bullshit sier nå jeg. Bursdager til de vi er glade i betyr noe! Og en bør absolutt være såpass glad i seg selv at en lar mennesker som er glade i deg også få vie deg oppmerksomhet. Det er tåpelig å tenne lys og besøke graven til noen en har kjær på bursdagen deres om en ellers aldri gjorde noe for vedkommende mens de levde på bursdagen deres. Det kalles hykleri i min bok.

Så jo, i alle høyeste grad betyr bursdagen noe også når en er voksen!

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Runde tall er viktige når det er lagt opp til markering. 

Jeg ville vært skuffet og såret, men da vet man hva de prioriterer. Det betyr ikke bare at neste runde tall også kan bli nedprioritert, men også at dere kan melde avbud med god samvittighet om det skulle komme dit hen.

Anonymkode: f0e10...00c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Runde tall er viktige når det er lagt opp til markering. 

Jeg ville vært skuffet og såret, men da vet man hva de prioriterer. Det betyr ikke bare at neste runde tall også kan bli nedprioritert, men også at dere kan melde avbud med god samvittighet om det skulle komme dit hen.

Hva om de prioriterer hjelpe ett familiemedlem som har stort behov for flyttehjelp grunnet helse, akutt samlivsbrudd, eller annet? Burde de prioritere en fest istedenfor?

Det eneste vi vet er at ett familiemedlem har behov for flyttehjelp, vi vet ikke om de har meldt avbud brått eller i god tid, vi vet ikke om det er den sporty fetteren med gigantisk vennegjeng, eller om det er tenåringen som skal flytte hjem fra folkehøyskolen, eller om det er tanten som endelig har brutt med sin voldelige eks...

Jeg synes det er litt skremmende at man kan påstå så hardnakket at fest er viktigere enn å hjelpe familie, absolutt uansett årsak...

Anonymkode: 4211d...724

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdag er viktig om han syns det er viktig. Og de nær ham burde prioritere det han syns er viktig. Skjønner godt han er skuffet. Er det ikke mulig å gjøre begge deler, hjelpe til med flytitng og så komme litt senere på festen? Hørtes litt ut som en bortforklaring fordi de egentlig ikke har lyst til å komme.

Anonymkode: 44900...676

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva om de prioriterer hjelpe ett familiemedlem som har stort behov for flyttehjelp grunnet helse, akutt samlivsbrudd, eller annet? Burde de prioritere en fest istedenfor?

Det eneste vi vet er at ett familiemedlem har behov for flyttehjelp, vi vet ikke om de har meldt avbud brått eller i god tid, vi vet ikke om det er den sporty fetteren med gigantisk vennegjeng, eller om det er tenåringen som skal flytte hjem fra folkehøyskolen, eller om det er tanten som endelig har brutt med sin voldelige eks...

Jeg synes det er litt skremmende at man kan påstå så hardnakket at fest er viktigere enn å hjelpe familie, absolutt uansett årsak...

Anonymkode: 4211d...724

Jeg forstår ikke hvordan ditt svar er relevant for mitt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som voksen syns jeg ikke bursdag er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig hater min egen bursdag - for du ser hvor ensom du faktisk er, hvert jævla år.

Anonymkode: dcc23...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg personlig hater min egen bursdag - for du ser hvor ensom du faktisk er, hvert jævla år.

Men hva gjør du selv for å få et bredere nettverk da? Ingenting eller?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så dårlig. Jeg vil si det er ganske viktig for mange ja,men kommer selfølgelig an på personen. Noen liker å feire, andre ikke. 

Anonymkode: 875b7...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er ikke bursdager viktig, iallfall ikke like viktig som det å hjelpe noen med å flytte kan være. Man må jo flytte. 

Det som er kjipt her, er jo at søsteren meldte avbud samme dag som feiringen skal være. Nå er vel mat og drikke kjøpt inn, kaker lagd/bestilt osv., basert på antall gjester. Men dere kan jo da heller glede dere til gode rester noen dager fremover da😊

Anonymkode: 21fd9...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke viktig. En helvetes uting å skulle måtte huske på dette hjerneløse tullet til gud og hvermann.

Anonymkode: 60d6e...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
22 hours ago, AnonymBruker said:

Men hva gjør du selv for å få et bredere nettverk da? Ingenting eller?

Masse. Så slap off. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Masse. Så slap off. 

Ditt liv så det slapper jeg helt av med du😅 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.6.2024 den 15.44):

Min mann ble 40 år på onsdag og vi skal ha selskap i dag. Dette har vært planlagt lenge. Men min manns søster og mann har meldt avbud. Grunnen er at de skal hjelpe ett familiemedlem å flytte. Er det rart at min mann er skuffet? Han vil ikke innrømme at han er skuffet, men jeg ser det på han. 

Anonymkode: b58f0...c6c

Bare jeg som synes det er turn off med menn som blir såret fordi søsken ikke kommer i bursdag? 

Anonymkode: 105bf...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bare jeg som synes det er turn off med menn som blir såret fordi søsken ikke kommer i bursdag? 

Anonymkode: 105bf...f74

Ja det er bare deg som deler opp alle handlinger og følelser i turn off/turn on🙄

Anonymkode: a177b...c31

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...