AnonymBruker Skrevet 22. juni #21 Del Skrevet 22. juni Om noe er glemt er det helt vanlig å be gjester som kjører/går/tar taxi forbi en butikk om å ta med. Da pleier vi heller ikke vippse oss i mellom. Utover det har vi stoppet med spleiselag og alt slikt for mange år siden, også når det kommer til alkohol. Hva jeg ville gjort... Vært litt vanskelig med "rekker ikke", eller "kommer fra annen retning i dag". Bare latt det gå, og ta den kostnaden. Begynne å foreslå å møtes ute i stedet. Heller foreslått andre aktiviteter enn felles middager.... Kommer helt an på relasjonen og alt det der. Anonymkode: a6397...d39 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 22. juni #22 Del Skrevet 22. juni 2 hours ago, AnonymBruker said: Om noe er glemt er det helt vanlig å be gjester som kjører/går/tar taxi forbi en butikk om å ta med. Anonymkode: a6397...d39 For dere kanskje. Jeg hadde selv heller tatt den ekstra kjøreturen. For meg blir det litt som om noen har blitt invitert på middag, men må betale det selv. Kleint 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #23 Del Skrevet 22. juni Peanut skrev (35 minutter siden): For dere kanskje. Jeg hadde selv heller tatt den ekstra kjøreturen. For meg blir det litt som om noen har blitt invitert på middag, men må betale det selv. Kleint Da har du vel butikk retr i nærheten da Anonymkode: 60a22...592 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #24 Del Skrevet 22. juni Å be noen ta med ting man har glemt er helt innafor , men man glemmer ikke mange ting og ikke hver gang Anonymkode: 60a22...592 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 22. juni #25 Del Skrevet 22. juni 5 minutter siden, AnonymBruker said: Da har du vel butikk retr i nærheten da Anonymkode: 60a22...592 Innenfor 6 km ja. Men noen ganger har jeg kjørt lenger. Eventuelt laget annen mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #26 Del Skrevet 22. juni Det hadde vært helt greit. Jeg er bare takknemmelig for å slippe å lage maten. For meg er det vilt at noen tenker over slikt XD Anonymkode: 5a7f1...e75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 22. juni #27 Del Skrevet 22. juni Du, jeg inviterer dere på middag hos meg sammen med Tove og Tom. I morgen kl 1900. Jeg disker opp med kalkun, poteter, grønnsaker, en ekstra god vin og en kjempedeilig dessert. Isåfall, kan du stikke innom butikk og polet for å kjøpe kalkun og vin før du kommer? Tove og Tom kjøper poteter og tar med desserten. Det blir bra. Gleder meg! Ses i morgen! Høres dette riktig ut? Nei 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 22. juni #28 Del Skrevet 22. juni (endret) Er jo ikke så hyggelig når det er slik. Det er jo mye sosiale normer da. Blant vennene mine så er vi mer vant til: - avtale spleiselag og mat og felles tillaging på forhånd - invitere hverandre på tur - bestille mat sammen - er ingenting spesielt avtalt så er det ofte slik at vi foreslår at gjesten tar meg seg noe enkelt, og verten stiller med noe selv også Ellers har jeg og gode venner hatt åpenhet rundt dette med mat, så det har ikke vært noe kluss med de fleste. Endret 22. juni av katties Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 22. juni #29 Del Skrevet 22. juni Bombasi skrev (14 minutter siden): Du, jeg inviterer dere på middag hos meg sammen med Tove og Tom. I morgen kl 1900. Jeg disker opp med kalkun, poteter, grønnsaker, en ekstra god vin og en kjempedeilig dessert. Isåfall, kan du stikke innom butikk og polet for å kjøpe kalkun og vin før du kommer? Tove og Tom kjøper poteter og tar med desserten. Det blir bra. Gleder meg! Ses i morgen! Høres dette riktig ut? Nei Haha, fantastisk 😂😂 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #30 Del Skrevet 22. juni Det er stor forskjell å være invitert på middag og det å være invitert til spleiselag. Ikke noe galt med noen av delene, men inviterer man til middag, så står man for det selv. Anonymkode: e2ada...da1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 22. juni #31 Del Skrevet 22. juni svartkatt skrev (8 timer siden): Det virker dårlig planlagt om de spør samme dag? Hadde snakket med dem om det. Blitt enige om noe. Nei, jeg synes det virker godt planlagt i og med at de gjør det ofte, og de også ber TS om å kjøpe de dyreste tingene. Dette er ikke tilfeldig. Og selv om de faktisk hadde glemt å handle, burde de jo bare dra på butikken selv og kjøpe det de trenger, det er vel ikke sånn at TS er den eneste som har adgang på butikken ... 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 23. juni #32 Del Skrevet 23. juni 7 hours ago, Seff said: Og selv om de faktisk hadde glemt å handle, burde de jo bare dra på butikken selv og kjøpe det de trenger, det er vel ikke sånn at TS er den eneste som har adgang på butikken ... Da hadde de nok ikke kjøpt de dyreste tingene selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #33 Del Skrevet 23. juni Jeg er vant til å bli servert middag når jeg kommer, når jeg har vært invitert på middag. Så jeg hadde synes det var veldig rart om de skulle begynne å lage mat når jeg kom med ingrediensene. Hvis man er vant med at vertskapet lager maten etter gjestene har kommet er det kanskje ikke like rart. Hadde nok bare kjøpt kjøttdeig og latt det gå. Hadde ikke tatt igjen med samme mynt, det blir helt feil for meg. Anonymkode: 6119f...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå