AnonymBruker Skrevet 26. juni #21 Del Skrevet 26. juni Vi bor på Hop, her er det utrolig rolig, utenom hvis du bor veldig nært hovedveien da mtp litt bilstøy. Samme gjelder Paradis. Anonymkode: 17d84...f0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni #22 Del Skrevet 26. juni Bodde på melkeplassen for noen år siden. En god blanding av eldre, par, familier. Kort vei til turområder, et par matbutikker, 10-15min med buss til sentrum (og Fyllingsdalen). Skole og barnehager i gåavstand. Også fint å bade ved vannet på oppsiden av Melkeplassen. Opplevde stedet som rolig, men klart det av og til er noe støy, noe som er normalt i borettslag. Finnes både hus, rekkehus og leiligheter. Dette er nok et noe rimeligere området enn kanskje Fana. Anonymkode: b4e82...d96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni #23 Del Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (På 25.6.2024 den 7.24): Hvor på Sandsli er det rolig? Anonymkode: 5c53b...e4d F.eks Feråsen, Sandslikroken, Petedalsheia, Austre/Vestre Steinsvikåawn (er strengt tatt steinsviken, men veldig nærme Sandsli. Barna går på Skranevatnet som er en Sandsliskole). Anonymkode: 82ff2...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni #24 Del Skrevet 27. juni Paradis/konrad mohrsvei, Hop, Kråkenes Anonymkode: 18c4e...9b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillarguri Skrevet 27. juni #25 Del Skrevet 27. juni Det kommer an på hvor mye dere skal kjøpe bolig for. Fana/Ytrebygda/årstad er blant de dyreste. Dersom god kollektivtransport er viktig så ville jeg absolutt sett nærmere på Fyllingsdalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni #26 Del Skrevet 27. juni Ut fra tråden kan vo egentlig slå fast at bergensere stort sett ikke er så høyrøstet og bråkete son folk vil ha det til, for nesten hele Bergen er nevnt. 🤣 Personlig liker jeg liv og røre, og ble altså overrasket over hvor rolig det er ved Brann stadion. Nesten like rolig som på Nattlandsfjellet. Eneste stedet jeg har bodd hvor det innimellom var plagsomt bråk var Landås. Stort sett rolig der også, men innimellom noen fulle folk som laget støy. Anonymkode: 0badc...0b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni #27 Del Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (13 timer siden): F.eks Feråsen, Sandslikroken, Petedalsheia, Austre/Vestre Steinsvikåawn (er strengt tatt steinsviken, men veldig nærme Sandsli. Barna går på Skranevatnet som er en Sandsliskole). Anonymkode: 82ff2...afa Jeg liker godt feråsen, men det virker så tungvindt uten bil. Ett transportmiddel er null stress, men 2-3 for å komme seg steder er tungvindt😫Hva med Kokstad? de har nybygg rett ved bybanestopp. Hva får man mest igjen for ved senere salg av desse stedene: Sandviken, 50 m2 nybygg u/garasje (3,9 mill). Feråsen, 48 m2 nybygg u/garasje(3,4 mill) Kokstad 45m2 nybygg u/garasje(3,4 mill) Nesttun 63m2 2016, fast uteparkering (3,7 mill). Sandsli 35m2 2020 u/garasje (3,1 mill). Jeg er best kjent i bergen sentrum(har bodd noen år i Oslo og flytter til Bergen ila 2025). Anonymkode: c5298...514 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni #28 Del Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 6.40): Jeg liker godt feråsen, men det virker så tungvindt uten bil. Ett transportmiddel er null stress, men 2-3 for å komme seg steder er tungvindt😫Hva med Kokstad? de har nybygg rett ved bybanestopp. Hva får man mest igjen for ved senere salg av desse stedene: Sandviken, 50 m2 nybygg u/garasje (3,9 mill). Feråsen, 48 m2 nybygg u/garasje(3,4 mill) Kokstad 45m2 nybygg u/garasje(3,4 mill) Nesttun 63m2 2016, fast uteparkering (3,7 mill). Sandsli 35m2 2020 u/garasje (3,1 mill). Jeg er best kjent i bergen sentrum(har bodd noen år i Oslo og flytter til Bergen ila 2025). Anonymkode: c5298...514 Jeg ville sagt Sandviken og Nesttun, siden det er mye mer sentralt enn de andre du nevner. Anonymkode: 17d84...f0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni #29 Del Skrevet 30. juni Deler av Nordnes og Møhlenpris er stille. Kort veg til sentrum er det òg. Anonymkode: 40ce7...09e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli #30 Del Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 6.40): Jeg liker godt feråsen, men det virker så tungvindt uten bil. Ett transportmiddel er null stress, men 2-3 for å komme seg steder er tungvindt😫Hva med Kokstad? de har nybygg rett ved bybanestopp. Hva får man mest igjen for ved senere salg av desse stedene: Sandviken, 50 m2 nybygg u/garasje (3,9 mill). Feråsen, 48 m2 nybygg u/garasje(3,4 mill) Kokstad 45m2 nybygg u/garasje(3,4 mill) Nesttun 63m2 2016, fast uteparkering (3,7 mill). Sandsli 35m2 2020 u/garasje (3,1 mill). Jeg er best kjent i bergen sentrum(har bodd noen år i Oslo og flytter til Bergen ila 2025). Anonymkode: c5298...514 Jeg skjønner ikke helt at du må bruke 2-3 transportmidler fra Feråsen. De som bor der går en snarvei ned til busstopp og kan ta 50e fra Sandsli. Jeg bor på Sandsli (ikke Feråsen) og kan velg mellom buss og bybanen. Vanskelig å si hva du får mest igjen for. Er overrasket over at prisene i Sandvikens er lik som de andre du nevner, siden Sandviken er så mye nærmere byen. Godt mulig den vil være lettest å selge senere. Du nevner Kokstad. Det er mer et sted folk jobber enn bor, så det er mye industri der. Jeg ville nok reist litt rundt og sett hvor jeg liker deg best. Anonymkode: 82ff2...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli #31 Del Skrevet 1. juli Vestlund borettslag på storhammeren i Fyllingsdalen er veldig fint og rolig området med hjorter som går rundt blokkene. Anonymkode: d6765...c9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli #32 Del Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt at du må bruke 2-3 transportmidler fra Feråsen. De som bor der går en snarvei ned til busstopp og kan ta 50e fra Sandsli. Jeg bor på Sandsli (ikke Feråsen) og kan velg mellom buss og bybanen. Vanskelig å si hva du får mest igjen for. Er overrasket over at prisene i Sandvikens er lik som de andre du nevner, siden Sandviken er så mye nærmere byen. Godt mulig den vil være lettest å selge senere. Du nevner Kokstad. Det er mer et sted folk jobber enn bor, så det er mye industri der. Jeg ville nok reist litt rundt og sett hvor jeg liker deg best. Anonymkode: 82ff2...afa Jeg er ikke kjent i området og bruker skyss og finn.no annonsene for å estimere reisetid. Der er det først buss til Lagunen (fra Ferås) deretter enten direkte buss eller bane til sentrum. Synes 40 min er lang tid. I tillegg må jeg bruke 15-20 min derifra til skole. Mens Kokstad er kun bybane direkte. Men det er mye finere natur i området nærme Nordåsvannet. Kokstad tror jeg blir for mye “støy” og industri. Er så tungvindt å få sett seg rundt pga lang reisetid, men har satt av 3 dager ila sommeren til dette☺️ Anonymkode: c5298...514 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli #33 Del Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Vestlund borettslag på storhammeren i Fyllingsdalen er veldig fint og rolig området med hjorter som går rundt blokkene. Anonymkode: d6765...c9d Fyllingsdalen ser veldig sentralt ut ift mulighet for både buss og bane. Hvor lang tid tar det hvis man vil spasere gjennom tunnellen? Anonymkode: c5298...514 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå