Gå til innhold

Relegion er bortkastet tid og negativitet?

Anbefalte innlegg

Bacteria skrev (På 22.6.2024 den 8.47):

Jeg tenker at å bastant avfeie en «Gud» og religion er like dumt som å insistere på at egen religion er den eneste sanne.

Nei, det er egentlig ikke det. Det finnes ikke et eneste bevis på at det finnes noen guder, samtidig som at de religiøse tekstene inneholder historier om ting som ikke har skjedd. Det blir som å avfeie julenissen eller Gandalf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meowmere skrev (Akkurat nå):

Nei, det er egentlig ikke det. Det finnes ikke et eneste bevis på at det finnes noen guder, samtidig som at de religiøse tekstene inneholder historier om ting som ikke har skjedd. Det blir som å avfeie julenissen eller Gandalf.

Løgn, Gud er bevist av vitenskapen. Det er ikke ateistenes fantsier om Julenissen, big bang eller evolusjonsteorien

Anonymkode: a87b3...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Løgn, Gud er bevist av vitenskapen. Det er ikke ateistenes fantsier om Julenissen, big bang eller evolusjonsteorien

Gud er ikke en gang en vitenskapelig teori. Gud er skapt av mennesker for å kontrollere massene.

Big Bang er en vitenskapelig teori. Evolusjonsteorien er bevist. Tyngdekraftsteorien er ikke bevist, selv om vi vet at tyngdekraft finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste religioner er intet mindre en litt fancy dødskulter, de fokuserer mer på etterlivet, enn livet her og nå. Alle reglene de har og tror er unike for de , er tuftet på att de skal reddes i etterlivet. Så egentlig er religiøse så sprø, att de må formanes opp å i mente om å oppføre seg noe lunde, ellers går det skikkelig skiten med nevnte etterliv. 

Vi verdslige som oppfører oss skal uten tro skal vist brenne.

Fint sant? 

I mange deler av verden er livet slik skrudd, att jeg skjønner att dei klamrer seg til denne forestillingen, og klamrer seg til felleskapet religionen faktisk gir, for livet kan vere beintøft, - vi er heldigere stilt her vi bor, der vi har stortsett det vi trenger, og staten stiller opp når en trenger ei livline, er nok derfor vi blir mer og mer avkobla religionen og. For 200 år siden var det likedan her, når folk levde fra hånd til munn. 

Så er jo også religionen en veldig fin kilde til å kontrollere massene, helt inn til det mest private og det som skjer mellom lakene skal den rote, det er jo ekstremt viktig å passe på sexlivet til folk, om de religiøse derimot hadde stolt mer på den allmektige guden sin, og tenkt att denne guden ville ordne opp helt selv, uten att det måtte simple mennesker inn i høyere stillinger inn for å kontrollere allmuen, så hadde nok forestillingen om religiøse generelt vert helt annerledes for min del , det hadde vært litt mindre spetakkel rundt om i verden og.

Utover det ser jeg ekstremt mye hovmod blandt de mer ihuga religiøse, der folk gleder seg til denne frelsen, og samtidig gleder seg til å se den ugudelige naboen brenne i helvete.  De mer moderate får heller ha troen sin ifred for meg, jeg skal ikkje blande meg oppi den, kjenner mye flotte religiøse mennesker, de er akkurat som oss andre, religionen deres er en privatsak mellom de og guden sin og absolutt ikke noe de plager meg og andre med, de er flotte folk. 

Men "gudene" skal vite att jeg har møtt på endel av den kategorien religiøse som jeg glatt kunne tenkt å festet ett anker til, og kasta av båten og våre garantert att verden hadde blitt ett bittelitt bedre sted uten de, for de sprer sjelden mer enn galle og pest rundt seg under dekke av religion, der de egentlig hadde vært rabiate galninger til og med uten religion. 

Men jeg gjør det ikke, for selv om jeg ikke følger noen bud, så er det likevel slemt å drepe, som det er slemt å stjele og lyve og være idiot mot naboen sin, for det er jo ganske logiske leveregler som de religiøse  merkelig nok innbiller seg att stammer fra de. 

Anonymkode: bd80b...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowmere skrev (1 time siden):

Gud er ikke en gang en vitenskapelig teori. Gud er skapt av mennesker for å kontrollere massene.

Big Bang er en vitenskapelig teori. Evolusjonsteorien er bevist. Tyngdekraftsteorien er ikke bevist, selv om vi vet at tyngdekraft finnes.

Gud er bevist av vitenskapen, selv om ateistene benekter vitenskapen og sannheten.

https://www.ucg.org/beyond-today/beyond-today-magazine/seven-scientific-proofs-of-god

https://www.exaudi.org/science-tells-us-over-and-over-again-that-god-exists/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (På 22.6.2024 den 8.06):

Dær sa du det. Jeg kommer aldri til å forstå hvordan noen velger å forbli gift med noen som gjør dem ulykkelig, lar være å ha sex med msker de faktisk er tiltrukket av, venter til giftemål før sex når begge parter egt er k*te på hverandre, dekker til forskjellige kroppsdeler, unngår å se filmer og lese bøker som er «mot» relegionen som f.eks å se skrekkfilmer fordi det er «satanistisk», eksemplene er uendelige.

Fordi en flyvende mann i luften du aldri har møtt eller snakket med noen gang sier det? Blir vel mer rett å si fordi noen folk for 2000 år siden påstår at han hvisket dette i øret deres? Dette lar du styre hele livet ditt og alt du gjør og sier. Er du tilbakestående? Det er synd på disse folkene, om ikke annet. 

Anonymkode: 8732d...266

Det er litt synd på deg også, fordi du åpenbart betviler hvor høyt Jesus elsker deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Luksusbia
Meowmere skrev (På 24.6.2024 den 0.23):

Du vet at julenissen har levd eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke diskutere med noen som tror det heter relegion . Det er et urimelig utgangspunkt for debatt. Sånt gjør at jeg blir usikker på om det er voksne mennesker som vil debattere.

Anonymkode: f5c25...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.6.2024 den 2.13):

Gud er bevist av vitenskapen, selv om ateistene benekter vitenskapen og sannheten.

https://www.ucg.org/beyond-today/beyond-today-magazine/seven-scientific-proofs-of-god

https://www.exaudi.org/science-tells-us-over-and-over-again-that-god-exists/

Nope. Det hevdes av svært få.

du skriver vitenskapen og sannheten. Det er ikke vitenskapelig bevist og du eier ikke sannheten som kristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusbia skrev (14 timer siden):

Du vet at julenissen har levd eller?

Ateistenes fantasi om julenissen finnes det ikek noe vitenskapelig grunnlag for, derimot er Gud bevist av vitenskapen.

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

du skriver vitenskapen og sannheten. Det er ikke vitenskapelig bevist og du eier ikke sannheten som kristen.

Det er bevist av vitenskapen, noe artiklene bekrefter. Vi har sannheten, selv om ateistene benekter den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Så du tror at tre milliarder kristne tar feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...