Gå til innhold

Vi har aldri vært på ferie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 22.6.2024 den 9.24):

Dere lever vel ikke bare på minstesats aap. Du har vel barnetrygd for 4, og barnebidrag i tillegg. Forstår at det blir trangt uansett. Barna får jo ferie med far.

Anonymkode: 4975f...49f

Selv om barna får ferie hos far, så ligger det vel noe verdighet og stolthet for TS i å kunne gi dem noen ferier fra hennes side.

TS: Har ingen tips å komme med, men det høres jo ut som du er en ressurssterk mor som allerede gir barna fine minner og opplevelser. Jeg tror de kommer til å huske disse teltturene resten av livet. 

ts

Anonymkode: 61377...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du er kjempesterk og tøff som står i det, til tross for de utfordringene du har. Du er en super mamma for barna dine! 

Har du søsken eller annen familie som kan låne deg litt penger til ferie? Vet det er tøft, men er du åpen om din situasjon så kan det hende noen i familien hjelper deg litt slik at du har penger til transport, sånn at du kunne tatt med barna på dagstur til Oslo f.eks? Jeg hadde med gledet hjulpet min søster hvis hun var i din situasjon. 

Ellers så er det kjempebra det du gjør nå, teltturer er gode opplevelser for barna dine og dessuten lærer de mye om natur og bærekraft på den måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har helt stram økonomi og ingen sparepenger etc, så kan du søke om sosialstønad til nettopp ferie. Det er helt vanlig å søke om hvis man del går på AAP for barnas skyld. Både til jul og ferie.

Ellers vil jeg jo kalle teltturer ferie jeg da. Hva med 2-3 netter i telt på campingplass? Da får dere litt mer feriefølelse. Koster ofte 2-300 pr natt, men hvis du ikke har en tusenlapp til overs for ferie, så er du definitivt i kategorien som kan søke Nav om sosialstønad av velferdsgrunner. 

Anonymkode: 6a5cd...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...