AnonymBruker Skrevet 22. juni #41 Del Skrevet 22. juni Hei, jeg skjønner at du syns det er litt kleint å spørre andre om hjelp. Vi har relativt god råd, og det er helt vanlig i vår krets å låne hytte av andre hvis du ikke har hytte selv. Vi har ikke hytte selv, og låner stadig vekk en hytte og drar dit med barna. Anonymkode: 83da6...bc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #42 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, og siden man får ekstremt lite for 0 kr er det jo nettopp derfor vi aldri har vært på ferie. Når alt det nødvendige er betalt, har jeg 0kr igjen til ferieaktiviteter, noe som også gjelder transport. Jeg forstår at det kan være vanskelig å forstå dersom man aldri har vært i den situasjonen selv såklart. Men det er jo ikke sånn at jeg selv velger å aldri gjøre noe som koster penger med ungene mine! 300kr i reisepenger kunne like gjerne vært 3 millioner når man ikke har noenting! 🌻 Ja barna får ferie med far, heldigvis. Men betyr det at jeg ikke har lov til å ønske å ta med barna på ferie en gang? Anonymkode: 6882b...3f3 Jo du kan jo ønske deg det. Men det er jo lite å gjøre med. Har man ikke penger til å reise så har man ikke penger til å reise. De fleste gratis ferier er vel stort sett for barn. Det du sier er at du vil på ferie selv og det tror jeg dessverre kan være vanskelig å få til uten penger.. men dere kan jo gå på stranden og grille. Og telttur er jo kjekt. Og på Østlandet er jo det ofte fint vær og det finnes strender og slappe av på. Anonymkode: 6d2e0...811 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 22. juni #43 Del Skrevet 22. juni Ryddet for brukerdebatt og avsporinger,samt svar til dette. Chantielle mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #44 Del Skrevet 22. juni En ting er sikkert dine barn kommer mest sannsynlig ha fine minner med telt turer osv. Ser selv jeg vokste ikke opp med lange reiser osv. Vi lånte campingvogn av en nabo hvor vi lå på stranda, vi var på dagsturer med fiskestang. Og er faktisk det jeg husker mest, mine foreldre benyttet tiden med oss. Hørte fra andre i min alder var i Syden osv, men de husker bare at foreldrene satt med en drink men fant ikke på noe med dem. Nå vet ikke jeg fylke du bor i. Men fylket her har nå 10 kr med buss samme hvor en drar innen fylket, da kan en faktisk ta buss nesten gratis til fjells med telt og fiskestang kan en gå fin tur. Her har vi og noe som heter bua og der får en lånt alt gratis de har elsker, telt, turdko, fiskestenger, telt, egentlig alt en trenger til tur. De har og fritidsutstyr som badminton , kano osv og. Anonymkode: 89e60...d21 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #45 Del Skrevet 22. juni Finnes en side på fb hvor dt lånes ut hytter gratis til barnefamilier Anonymkode: de9ac...fbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #46 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Finnes en side på fb hvor dt lånes ut hytter gratis til barnefamilier Anonymkode: de9ac...fbb Vet du hva den siden heter? Anonymkode: 6882b...3f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #47 Del Skrevet 22. juni Vi har råd til Sydenferie, men prioriterer det ikke. Har to tenåringer 14 og 17. De er noen uker hos besteforeldre hvor de går i fjellet eller er ved vann og fisker, bader og spiller kort om kveldene. Vi drar på besøk til familie og venner og ser Norge og Sverige. Vi har laget oss sommertradisjoner som vi gjør hvert år. En is på et sted, boller et annet sted, de første jordbærene, moreller et sted. St Hans feiring ved sjøen, sommerens første spleiselagsmiddag med venner. Tradisjoner trenger ikke være dyrt. Men hvis man lar alt på sommeren kun være hverdag så blir det kjedelig. Anonymkode: 8cf96...0f8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #48 Del Skrevet 22. juni Det er kanskje sent, men mange organisasjoner som tilbyr gratis ferie. Noen kommuner tilbyr også gratis plasser på leir for barn. Anonymkode: 0ef1c...86d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #49 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vet du hva den siden heter? Anonymkode: 6882b...3f3 Gratis lån av feriested til barnefamilier Anonymkode: de9ac...fbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #50 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men da er jo det du ber om urealistisk. Ingenting koster kr 0, utenom en rusletur i nabolaget kanskje. Kan du prøve å ta en liten ekstrajobb og tjene noen kroner for eksempel? Anonymkode: 168bf...0f2 Det er sant, men det er mange instanser der ts kan søke hjelp til ferie. Røde kors, blå kors, homestart deler av og til ut litt hjelp, osv osv. Anonymkode: 4a6f1...5c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #51 Del Skrevet 22. juni (endret) Hei 😊 hva med å søke om midler fra https://sommerferieforalle.no/? Da kunne du fått litt hjelp 😊 Evt Vigelandsparken, peer Gynt parken, botanisk hage på tøyen, tur til ekebergparken. Men da er det jo kostnader med å komme seg til Oslo Evt melde deg inn i Facebookgruppa gratis utlån av feriested til familier med anstrengt økonomi å se om noen ha noe i nærheten av dere. Anonymkode: 4a6f1...5c0 Delryddet,fjernet sitering av slettet innhold. Chantielle mod. Endret 4. juli av Chantielle 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #52 Del Skrevet 22. juni For 0 (!) kroner så er det telttur, sykkeltur, padletur, besøk hos familie og venner, tilbud gjennom Røde Kors osv. Hvis du klarer å avse noen hundrelapper gjennom året, så kan du for eksempel ta dem med på Turistforeningens hytter, leie fyr eller andre hytter gjennom Oslofjordens friluftsråd. Anonymkode: 962df...212 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #53 Del Skrevet 22. juni Om dere har BUA i nærheten kan dere evt låne fiskeutstyr, rulleskøyter, supbrett osv å bruke i nærområdet. Anonymkode: 4a6f1...5c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #54 Del Skrevet 22. juni Statskog har en del små hytter og koier, som man kan låne gratis. Du finner oversikten inne på Statskog sine sider. Men kr. 0,- blir det jo ikke, siden man må komme seg dit. Anonymkode: 3f18b...952 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 22. juni #55 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sjekk om blå kors ferier har noe i nærheten av der du bor, man trenger ikke reise så langt for å være på ferie. Vi var på ferie med dem i nabokommunen, betalte 10kr per person for buss (lokal takst for barn og honnør). Ble hentet på busstoppen, og resten var gratis. En av de beste feriene vi har vært på. 😊 Har du ikke penger til buss går det jo også an å sykle et stykke med så store barn. Anonymkode: 8613e...cfd Ferie i regi av blå kors ?? Det må i så fall være for et helt annet klientell … Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #56 Del Skrevet 22. juni 29 minutter siden, Surpomp said: Ferie i regi av blå kors ?? Det må i så fall være for et helt annet klientell … Nei, det er for folk som har utfordringer med rus, psykiske problemer eller fattigdom. Såvidt jeg kan se oppfyller ts 2 av 3 kriterier, og man trenger bare ett. Anonymkode: 8613e...cfd 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli #57 Del Skrevet 1. juli Hvordan går det ts, har du fått laget en plan? 😊 Anonymkode: 4a6f1...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli #58 Del Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (På 22.6.2024 den 16.35): Nei, det er for folk som har utfordringer med rus, psykiske problemer eller fattigdom. Såvidt jeg kan se oppfyller ts 2 av 3 kriterier, og man trenger bare ett. Anonymkode: 8613e...cfd Man kommer sjelden under fattigdomsgrensen med aap med barnetillegg, barnebidrag og barnetrygd for barn + ekstra barnetrygd pga enslig forsørger. Anonymkode: a94a9...b20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli #59 Del Skrevet 1. juli På nittitallet fantes det noe som het house swap hvor man byttet hus med en familie fra et annet land. Husker at naboene våre byttet hus med en fransk familie, så de hadde to uker i Frankrike og franskmennene var i Norge i to uker. Vi var hjemme da franskmennene kom, så vi ble spurt av naboene om vi kunne ta dem imot, gi dem nøkkelen etc, derfor jeg husker det så godt (pappa som hadde ansvaret da, ikke jeg på ca ti :P) Kanskje det finnes noe sånt fremdeles? Da er det bare kostnader knyttet til å forflytte seg samt mat som normalt hjemme. Og det må jo ikke være så langt som til Frankrike - bare det å komme til Sverige, hvor man kan kjøre til, kan jo være helt topp 🙂 Anonymkode: ff886...83a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli #60 Del Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (På 22.6.2024 den 9.26): Sant, jeg mottar også barnetrygd, og bidragsforskudd. Trangt er bare fornavnet 😅 Men vi har et sted å bo, mat å spise hver gang vi er sultne og klær å ha på kroppen. Så vi har det bra 🙂 Anonymkode: 6882b...3f3 Og det er på en måte akkurat det som gjør at du er en god mamma. Du klarer å være takknemlig fremfor bitter (selv om det også noen ganger er lov/på sin plass). Det som sto lenger oppe, at teltturer er bra nok. Det er faktisk sant. Mine barn har knapt vært på telttur, og de maaaaaser om å få lov til det. Samtidig som jeg veldig godt forstår ønsket ditt om å gi dem en tur eller flere opplevelser. https://www.rodekors.no/tilbudene/ferie-for-alle/ https://aktiviteter.dnt.no/register/478253#/ https://www.blakors.no/ferier/ https://frelsesarmeen.no/barn-og-unge/ferietilbud https://stotte.ungfritid.no/stotte/ferie-for-alle Så kan det hende at akkurat sommeren ikke lar seg gjennomføre, men du bør iallfall undersøke. Hvis du har en kontaktperson i NAV, få dem til å ringe for deg for å se om alt er fylt opp. Hvis du har en kontaktperson via bv, gjør det samme der. Du trenger også å oppleve ting, og både høst og vinterferie pleier å ha tilbud. Vær så tidlig ute som du bare kan. Anonymkode: 586fb...659 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå