AnonymBruker Skrevet 22. juni #21 Del Skrevet 22. juni En variant av telttur er hengekøye-tur. Noen steder er det utlån av diverse turutstyr. Finnes en klatrevegg i nærheten kan det være et alternativ ( dersom det er utstyr og evt instruktør tilgjengelig) Du får jo mye ut av den inntekten du har, vil jeg si. Det er mulig å søke om ekstra tilskudd til en reise på NAV sosial. Det varierer nok rundt i landet hvordan en slik søknad vurderes. Skal du søke NAV sosial bør du være konkret med planer om tur. Hvor langt, overnatting mm. Spesifiser pris. Skriv at dere aldri har vært på noen tur, og at dere ikke fikk med dere de gratis tilbudene som finnes. Anonymkode: 6e69c...a94 1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #22 Del Skrevet 22. juni Har dere gratis utlån av fritidsutstyr der du bor? Her jeg bor kan man låne hengekøyer, telt, turutstyr, kano, sykler og forskjellig. Her heter tilbudet turbo. Vi har også et tilbud som heter ung kulturrabatt, hvor det er noen aktiviteter som er gratis og noen som er billigere. Ser du har fått gode tips om hvor du kan søke om fritidskortet og å få ferie gjennom veldedige organisasjoner. Ulike kjendiser eller influensere legger også ut slike tilbud, kanskje du kan få noen du står nær om å kontakte dem og fortelle om din situasjon anonymt? Noen låner også ut hus og hytte til noen som ikke har råd til ferie, det legges gjerne ut på finn eller Facebook. Klarer du å svare på diverse spørreundersøkelser på nett? Det gjorde jeg da jeg var på AAP, og fikk blant annet kinobilletter som betaling for jobben. Anonymkode: ccbc6...a95 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #23 Del Skrevet 22. juni (endret) Dine barn er faktisk ganske heldige som har en mor som prioriterer dem, jeg lover deg at barn setter mer pris på telttur enn ei uke på varme sydenstrender. Du gir barna dine verdier og minner som altfor få gir barna sine idag. Skulle ønske jeg hadde gode tips, men det tipset jeg har til deg er faktisk å fortsette med teltturer med barna, ta med fiskestang også,da....eller så har du gratis hytter her: https://www.statskog.no/nyheter/her-finner-du-gratis-hytter Anonymkode: 5820f...382 Delryddet,fjernet sitering av slettet innhold. Chantielle mod. Endret 4. juli av Chantielle 9 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #24 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dine barn er faktisk ganske heldige som har en mor som prioriterer dem, jeg lover deg at barn setter mer pris på telttur enn ei uke på varme sydenstrender. Du gir barna dine verdier og minner som altfor få gir barna sine idag. Skulle ønske jeg hadde gode tips, men det tipset jeg har til deg er faktisk å fortsette med teltturer med barna, ta med fiskestang også,da....eller så har du gratis hytter her: https://www.statskog.no/nyheter/her-finner-du-gratis-hytter Anonymkode: 5820f...382 Den trengte jeg virkelig! Jeg trengte å høre at jeg ikke er en dårlig mor selv om teltturer er alt jeg får til! ❤️ Tusen takk! ts Anonymkode: 6882b...3f3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #25 Del Skrevet 22. juni Dere lever vel ikke bare på minstesats aap. Du har vel barnetrygd for 4, og barnebidrag i tillegg. Forstår at det blir trangt uansett. Barna får jo ferie med far. Anonymkode: 4975f...49f 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #26 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere lever vel ikke bare på minstesats aap. Du har vel barnetrygd for 4, og barnebidrag i tillegg. Forstår at det blir trangt uansett. Barna får jo ferie med far. Anonymkode: 4975f...49f Sant, jeg mottar også barnetrygd, og bidragsforskudd. Trangt er bare fornavnet 😅 Men vi har et sted å bo, mat å spise hver gang vi er sultne og klær å ha på kroppen. Så vi har det bra 🙂 Anonymkode: 6882b...3f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #27 Del Skrevet 22. juni Hvis jeg hadde foreslått telttur i en uke eller Spania i en uke, tror jeg valget for alle tre ville blitt telttur. Vi voksne ville valgt Spania. Barna har derfor gjort dette flere ganger, mens telttur kun har vært sjelden, og aldri over lengre tid/flere enn én natt. Poenget mitt er at jeg tror man vil velge det man ikke har, selv om det man har er bra. Så jeg forstår at du ønsker å gjøre noe annerledes for barna. Har du spurt dem og hva de vil gjøre i ferien selv, de er jo så store at de kan komme med forslag som ikke koster selv. Kanskje det er telttur de har lyst på? Ellers har jeg skjønt at aleneforelderorganisasjoner tilbyr mye, veldig billig. Håper det løser seg, og husk på at noen av de barna som «har alt» og har vært i utlandet og fornøyelsesparker, synes telttur i sommer med mamma er stjerne i boka. Jeg jobber med meg selv for å gjøre som deg, selv om jeg kan velge noe annet. Anonymkode: 307cc...34c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #28 Del Skrevet 22. juni Rett fram opplevelser har opplegg om sommeren, kanskje det kan være noe? Verdt å sjekke ut☺️ Anonymkode: 55a15...9fa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #29 Del Skrevet 22. juni Du kan sjekke på Finn om det er noen som låner ut hytta si gratis Anonymkode: 4ea7f...756 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 22. juni #30 Del Skrevet 22. juni (endret) Er du ute etter en typisk «sydenferie»? Husk at sydenferier ofte er oppskrytt og pengedrevet av grådige aktører som vil ha oss til overbefolkede turistfeller. Gode opplevelser i nærområder sammen med barna er både bedre, mer miljøvennlig og mer bærekraftig. Delryddet. Fjernet sitering av slettet innhold. Chantielle mod. Endret 4. juli av Chantielle 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #31 Del Skrevet 22. juni Surpomp skrev (8 minutter siden): Er du ute etter en typisk «sydenferie»? Husk at sydenferier ofte er oppskrytt og pengedrevet av grådige aktører som vil ha oss til overbefolkede turistfeller. Gode opplevelser i nærområder sammen med barna er både bedre, mer miljøvennlig og mer bærekraftig. Nei, ikke nødvendigvis sydenferie. Jeg ønsker egentlig bare å kunne ta med meg ungene mine på ferie, hvor som helst utenfor tomtegrense 😃 Anonymkode: 6882b...3f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 22. juni #32 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, ikke nødvendigvis sydenferie. Jeg ønsker egentlig bare å kunne ta med meg ungene mine på ferie, hvor som helst utenfor tomtegrense 😃 Anonymkode: 6882b...3f3 Det finnes plenty av muligheter i Norge. Du har allerede nevnt telttur. Hva med sykkeltur eller fjelltur? Turistforeningens hytter er et utmerket og rimelig tilbud. Jeg spår at Norgesferie kommer til å overta for de klassiske feriene med flyreiser og utenlandsturer hvis klimaproblemene fortsetter å vokse. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 22. juni #33 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har dessverre ingen arbeidsevne, så nei jeg kan ikke ta en ekstrajobb. Ja, har blitt endel av de rusleturene ja 😅 Anonymkode: 6882b...3f3 Hva med å passe dyr når andre er på ferie? Enten bare stikke innom og mate, eller ta et dyr hjem til deg og ha det der mens eieren er på ferie. Folk ønsker ulike løsninger for dyrene sine, det er bare å sjekke dyrepassersider på nettet. Du blir ikke steinrik, men du kan tjene noen tusenlapper. 15-åringen din kan kanskje også bidra med sånt. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #34 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Den trengte jeg virkelig! Jeg trengte å høre at jeg ikke er en dårlig mor selv om teltturer er alt jeg får til! ❤️ Tusen takk! ts Anonymkode: 6882b...3f3 Du er en mor som andre mødre bør se opp til.....husk at de fleste reiser på ferier de selv ønsker fremfor barnas ønsker. De fleste barn vil heller sitte ved et bål eller en primus og spise pølser enn å sitte på en restaurant der de må sitte ganske pent og rolig. De barna som vokser opp uten å få alt servert og som kommer litt for lett til ting de ønsker seg, er dårligere utrustet som voksne. Barna dine kommer til å være stolte av sin mor når de blir voksne og forstår hva du har gjort for dem..... Anonymkode: 5820f...382 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #35 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du er en mor som andre mødre bør se opp til.....husk at de fleste reiser på ferier de selv ønsker fremfor barnas ønsker. De fleste barn vil heller sitte ved et bål eller en primus og spise pølser enn å sitte på en restaurant der de må sitte ganske pent og rolig. De barna som vokser opp uten å få alt servert og som kommer litt for lett til ting de ønsker seg, er dårligere utrustet som voksne. Barna dine kommer til å være stolte av sin mor når de blir voksne og forstår hva du har gjort for dem..... Anonymkode: 5820f...382 Takk❤️ ts Anonymkode: 6882b...3f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #36 Del Skrevet 22. juni 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja, og siden man får ekstremt lite for 0 kr er det jo nettopp derfor vi aldri har vært på ferie. Når alt det nødvendige er betalt, har jeg 0kr igjen til ferieaktiviteter, noe som også gjelder transport. Jeg forstår at det kan være vanskelig å forstå dersom man aldri har vært i den situasjonen selv såklart. Men det er jo ikke sånn at jeg selv velger å aldri gjøre noe som koster penger med ungene mine! 300kr i reisepenger kunne like gjerne vært 3 millioner når man ikke har noenting! 🌻 Ja barna får ferie med far, heldigvis. Men betyr det at jeg ikke har lov til å ønske å ta med barna på ferie en gang? Anonymkode: 6882b...3f3 Sjekk om blå kors ferier har noe i nærheten av der du bor, man trenger ikke reise så langt for å være på ferie. Vi var på ferie med dem i nabokommunen, betalte 10kr per person for buss (lokal takst for barn og honnør). Ble hentet på busstoppen, og resten var gratis. En av de beste feriene vi har vært på. 😊 Har du ikke penger til buss går det jo også an å sykle et stykke med så store barn. Anonymkode: 8613e...cfd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #37 Del Skrevet 22. juni Her i kommunen er det masse tilbud til familier med lav inntekt i sommerferien. Både dagsturer og hele uker.. alt er gratis. Sjekk kommunens hjemmesider eller kontakt familiekoordinator (eller en person med tilsvarende stilling) i kommuen din. Anonymkode: d2e58...a50 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 22. juni #38 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Dine barn er faktisk ganske heldige som har en mor som prioriterer dem, jeg lover deg at barn setter mer pris på telttur enn ei uke på varme sydenstrender. Du gir barna dine verdier og minner som altfor få gir barna sine idag. Skulle ønske jeg hadde gode tips, men det tipset jeg har til deg er faktisk å fortsette med teltturer med barna, ta med fiskestang også,da....eller så har du gratis hytter her: https://www.statskog.no/nyheter/her-finner-du-gratis-hytter Anonymkode: 5820f...382 Eh, nei. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #39 Del Skrevet 22. juni Hvorfor er barna med far bare to uker i ferien? Kanskje kunne han tatt flere uker for å gi dem mulighet for flere ferieopplevelser? Har dere god kommunikasjon? Kanskje kunne du fått være med på en av hans ferieturer med barna? Ellers støtter jeg mye som blir nevnt her - barna er mest opptatt av å få TID med foreldrene. Kanskje forstår de ikke alltid dette i alle aldersfaser, men jeg ville fortsatt med det du gjør. Dra på teltturer ved hav og fjell. Ut i skogen. Spill, lek. Er det ingen mulighet til å skaffe litt ekstra penger til å feks kunne overnatte på en DNT-hytte eller liknende? Selge ting på Finn? Gjøre små oppdrag for folk når du har ork som vaske, passe hunder, stelle hager? Anonymkode: 4b98c...b15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #40 Del Skrevet 22. juni Det er jo ikke realistisk at noe skal koste 0 kroner, da må en være hjemme i ferien. Uavhengig av om du hadde fått noe reise /hjelp via røde kors eller Nav så vil det allikevel koste deg penger. Noen hjelper jo vanskeligstilte med noen kroner som de kan få i fobindelse med ferie, penger til inngangsbillett til Tusenfryd eller lignende. men da må en søke, og nå kan det jo være litt for tett innpå Anonymkode: 49def...8c6 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå