Gå til innhold

Har jeg såret han skikkelig nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror dette hadde vært en "dealbreaker" for meg. Og jeg klarer ikke se hva som kunne blitt gjort for å reparere heller, det hadde ikke funka.

Anonymkode: 3b0dc...f53

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde trekt meg tilbake jeg også hvis jeg hadde vært han. Jeg trur faktisk jeg hadde slått av alt av følelser og tenkt dette var kanskje ikke slik jeg tenkte det var. 

Anonymkode: c724f...12f

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror dette hadde vært en "dealbreaker" for meg. Og jeg klarer ikke se hva som kunne blitt gjort for å reparere heller, det hadde ikke funka.

Anonymkode: 3b0dc...f53

Hvis du hadde vært skikkelig glad i dama, hvis du over lang lang tid hadde prøvd få henne forelsket i deg, så tror jeg kanskje du ville ha hørt på henne når hun ba om tilgivelse. Og kanskje kunne du forstå at dette kan skje. Man kommer av og til med hjertesukk om ting til gode venner. Dessverre ble meldingen sendt feil. Dessverre skrev jeg ting jeg ikke står inne for. Det må jeg få frem. 

Jeg kan bare håpe at dette ikke er en dealbreaker for han. 

🙏💔Ts

Oppdaterer hvis jeg har noe nytt å komme med. Nå dropper jeg ut og orker ikke lese flere svar her. 

Anonymkode: aa36c...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du hadde vært skikkelig glad i dama, hvis du over lang lang tid hadde prøvd få henne forelsket i deg, så tror jeg kanskje du ville ha hørt på henne når hun ba om tilgivelse. Og kanskje kunne du forstå at dette kan skje. Man kommer av og til med hjertesukk om ting til gode venner. Dessverre ble meldingen sendt feil. Dessverre skrev jeg ting jeg ikke står inne for. Det må jeg få frem. 

Jeg kan bare håpe at dette ikke er en dealbreaker for han. 

🙏💔Ts

Oppdaterer hvis jeg har noe nytt å komme med. Nå dropper jeg ut og orker ikke lese flere svar her. 

Anonymkode: aa36c...141

Nei, jeg tror nok ikke det altså. Jeg har mine grenser, og det du gjorde hadde vært forbi grensene.

Anonymkode: 3b0dc...f53

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja jeg har forstått og det gjør meg vondt at jeg har såret han slik. Jeg vet ikke hva godt jeg kan gjøre for å reparere dette. Vi er verdens beste venner men han har trukket seg mer og mer bort fra meg. Svarer sent på mldr, ringer nesten ikke lenger, lite initiativ. Det gjør så vondt. Som om han sårer meg bevisst tilbake. Slik kan vi ikke ha det lenger. Jeg venter bare på et utspill fra han nå, slik at jeg kan få pratet med han om dette. Jeg kommer så absolutt til å vise meg sårbar og fortelle han at jeg innser hvordan dette skadet han og vår relasjon. Er så skamfull, så lei meg, så utrolig trist over dette.... Vil ikke miste han, men forstår jeg må reparere dette så godt jeg bare kan. 

Til alle:

Takk for alle tydelige innspill i tråden her. Jeg HAR forstått og innsett at jeg har vært selvsentrert, tatt for lett på det, ikke forstått hvor vondt dette har gjort ham.... 

Anonymkode: aa36c...141

Du har i stor grad fokus på deg selv og at det er han som er urimelig.

Du skal nå, over en måned på etterskudd vise deg sårbar, og så forventer du at han skal forstå.

Mens når han viste seg sårbar overfor deg, da var han selvsentrert og slitsom...

Du er fremdeles veldig selvsentrert.

Å utsette å be om unnskyldning og en prat, i håp om at han tar kontakt med deg, det viser igjen at du ikke egentlig tar ansvar for dette. Du ødela, da er det også du som må ta initiativ til å reparere.

Men det virker som om han trenger å gå videre, og i så fall så må du respektere det, om det er det han vil - og du må akseptere det uten å lage mer drama i så fall.

Anonymkode: 8ea7d...887

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, jeg tror nok ikke det altså. Jeg har mine grenser, og det du gjorde hadde vært forbi grensene.

Anonymkode: 3b0dc...f53

Jeg er enig. Kaaanskje kunne jeg akseptert forklaringen og unnskyldningen hvis den kom umiddelbart, var ekte og dyptfølt og viste at alvoret i det var forstått. Men selv da hadde dette vært svært utfordrende og trolig ødeleggende.

Men etter en måned+ uten at den andre hadde vist dette, da hadde løpet vært kjørt for min del.

Anonymkode: 8ea7d...887

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er såret, men jeg håper  han klarer å komme over det.

Det var ikke ment for hans ører, så han fikk egentlig bare en dose selvinnsikt på den harde måten.

Det er typisk at en med problemer blir veldig oppi sine ting, men det kan jo bli for mye for de nærmeste også. Det betyr ikke at de ikke bryr seg.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble bare humoristisk. Hva har disse kvinnene mellom ørene som føler at de må dele "alt om forholdet, eller om partneren" til venninnene sine? 

Forstår de virkelig ikke at dette på et tidspunkt vil slå tilbake til de, og de havner i en situasjon hvor de ikke kan bortforklare hvorfor de måtte dele all den informasjonen. 

Jeg har hatt et par lange forhold i livet, +10 år og er nå i mitt snart 20 år med min andre partner. Ingen av disse har holdt på slik, men gud så mye rart jeg har fått høre av mine ektefeller / samboere om venninnenes samboere og ektefeller. Ting man bare blir sittende å måpe av, deler de virkelig all den informasjonen, hvorfor? 

Anonymkode: a866f...a0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo en skikkelig drittsekk som baksnakker om han til minst en venninne. Jeg hadde heller aldri stolt på deg, og sett meg etter noe annet 

Anonymkode: 1a536...d79

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Og det skal jeg. Men har valgt å ta han på alvor når han distanserer seg, og ikke løpe etter han. Han trenger antakelig space.... Og det har jeg gitt han. Men tro meg, jeg kommer til å ta kontakt snarest, om han ikke gjør det innen en dag eller to. 

Nå er det ikke så mye nytt å komme med herfra. Jeg vet hva jeg har gjort og hva jeg må gjøre. Og det skal jeg. Takker for alle innspill. Jeg trekker meg ut av tråden frem til jeg har noe nytt å melde. 

Ts

Anonymkode: aa36c...141

Men det vil jo være VERRE hvis du venter til han tar kontakt. For å virke oppriktig angrende, så må DU ta kontakt. Herregud.

Vær så snill, les deg opp på empsjonell modenhet... 😣

Anonymkode: b2e6c...951

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde betrodd meg til partner(potensiell) om noe som var vanskelig for meg og han hadde outet meg til en kamerat!Da tror jeg at følelsene mine hadde kjølnet. Hadde følt meg ført bak lyset. Her har du latt som om du var interessert i å lytte til meg,men du var egentlig irritert?! Så er det den nedlatende tonen. Nei,tenker ikke at du er en keeper....

Anonymkode: 69c91...566

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er aldri så på tuppa, selvbevisst, selvransakende, selvkritisk og overanalyserende som ved inngangen til et nytt forhold, så ja han er nok såret og sikkert sint på seg selv for at han har «prata for mye».

Hvis han virkelig liker deg klarer du å lappe sammen dette, og med tiden vil han også se tilbake og skjønne at feil skjer, og at en frustrasjonslufting til en venninne fra din side, ikke var verdens undergang.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 13.22):

Jeg tror dette hadde vært en "dealbreaker" for meg. Og jeg klarer ikke se hva som kunne blitt gjort for å reparere heller, det hadde ikke funka.

Anonymkode: 3b0dc...f53

Alvorlig talt. Etablering av et nytt kjærlighetsforhold er altoppslukende for de aller fleste, og det er helt naturlig at man har behov for å dele både gleder og frustrasjoner med en nær fortrolig  i denne fasen. Det trasige i denne situasjonen var at meldingen ble feilsendt. Ikke faen om jeg går med på å dømme TS for å ventilere til en god venninne. Jeg skjønner at kjæresten ble såret. Han var like selvbevisst og selvkritisk som de fleste i en slik fase av et forhold, men dette er en bagatell i den store sammenhengen, og det tror jeg han vil skjønne med tiden, om forholdet blir noe av.

Anonymkode: 6677d...9b5

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tforsythia skrev (2 timer siden):

Man er aldri så på tuppa, selvbevisst, selvransakende, selvkritisk og overanalyserende som ved inngangen til et nytt forhold, så ja han er nok såret og sikkert sint på seg selv for at han har «prata for mye».

Hvis han virkelig liker deg klarer du å lappe sammen dette, og med tiden vil han også se tilbake og skjønne at feil skjer, og at en frustrasjonslufting til en venninne fra din side, ikke var verdens undergang.

 

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alvorlig talt. Etablering av et nytt kjærlighetsforhold er altoppslukende for de aller fleste, og det er helt naturlig at man har behov for å dele både gleder og frustrasjoner med en nær fortrolig  i denne fasen. Det trasige i denne situasjonen var at meldingen ble feilsendt. Ikke faen om jeg går med på å dømme TS for å ventilere til en god venninne. Jeg skjønner at kjæresten ble såret. Han var like selvbevisst og selvkritisk som de fleste i en slik fase av et forhold, men dette er en bagatell i den store sammenhengen, og det tror jeg han vil skjønne med tiden, om forholdet blir noe av.

Anonymkode: 6677d...9b5

Ts her. Takk for disse innspillene. Han er som dere antyder, såpass glad i meg at han ikke gir meg opp - og han dømmer meg ikke for min ventilering. Jeg har tatt kontakt, lagt meg flat, bedt om tilgivelse. Han har tilgitt meg men erkjenner at han ble såret.... Men det går bra med oss nå. Dette var ingen dealbreaker for han. ❤️

Over og ut fra glad og lettet TS

Anonymkode: aa36c...141

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.6.2024 den 2.07):

For en tid tilbake klarte jeg å feilsende en melding som skulle til min venninne. Den kom til han jeg har noe på gang med/begynnende forhold. Vel, det vil si at det VAR et begynnende forhold DA. Nå har han trukket seg mer og mer tilbake. 

Jeg skrev noe sånn som "jeg har brukt minst tusen timer på å lytte til han, syns kanskje han kunne gitt litt mer tilbake". Dette skrev jeg til min venninne, fordi jeg var oppgitt over hvor ofte han kontaktet meg for å snakke om en vanskelig situasjon han sto i. Jeg lyttet, stilte opp, var der for han, men kom til et punkt der jeg gikk litt lei det tema og savnet at han hadde litt mer fokus på meg oppi alt. 

Denne havnet hos han og siden den gang har det gått  i utforbakke. Han tok det selvsagt opp med meg og sa "det er ikke akkurat tusen timer, da...og vi har snakket om deg også!". Joda....Det var IKKE gøy at denne meldingen havnet hos han, for han virket ikke akkurat blid. 

Etter dette har han trukket seg mer og mer unna, kommet med forslag om at vi snakkes sjeldnere,  før snakket vi sammen hver kveld. Og jeg hadde ikke noe jeg skulle ha sagt. Sånn ble det og jeg likte det ikke. Han sluttet melde meg så mye, sluttet ringe så mye (bortsett fra de avtalte to gangene i uken), han sluttet til og med å treffe meg så mye som før. Ting ble snudd helt opp ned. Dette har frustrert meg nå en måneds tid, siden dette skjedde...Men PLUTSELIG slo det meg i dag: Kan det være han ble skikkelig såret? Kan det være han rett og slett tenker at "ok, hvis hun mener at jeg har vært såpass til bry, så skal jeg jommen ikke være til bry mer...jeg skal ikke plage henne med meldinger, telefoner og slikt for hun er tydeligvis lei av meg!"....Kan det være? Han virket jo så i opposisjon og forsvar over at jeg skrev dette med tusen timer....men jeg lurer på om det rett og slett har gått veldig inn på han.  Hva tror dere? Og hva kan jeg evt gjøre for å endre dette? Jeg VET han er interessert, for det sa han til meg for senest en uke siden, men likevel er han mye mindre kontaktsøkende og kommunikativ. 

Hadde det vært meg, som hadde opplevd at han skrev noe slikt til en kompis, da hadde jeg nok blitt såret og følt at jeg nok hadde vært til bry eller "for mye" for han. Jeg hadde nok også begynt å tenke at "ok, jeg skal slutte å ringe så ofte, da".....antakelig hadde jeg blitt litt stolt og håpet på at han kom og sa "beklager at jeg sa det der med de tusen timene, det var et hjertesukk der og da, men jeg savner å snakke med deg oftere, kan du ikke ringe meg oftere igjen?"....

Det skal sies at selvom jeg ikke har tatt opp det med den meldingen direkte etterpå, så har jeg skrevet en lang melding til han der jeg skriver at jeg er glad i han, ønsker at det blir oss, håper vi kan bruke tid sammen mot et forhold osv.....Skrev også at jeg savner snakke med han oftere, men han har kun respondert med at han fortsatt har troen på oss, men at han trenger litt space nå. Uten å utdype mer. Jeg merker også de gangene vi snakker sammen, så styrer han mest mulig unna det temaet, selv om det er kunstig å ikke snakke om det i det hele tatt. 

Og det har tatt meg altså nesten en måned nå på å forstå at han mest sannsynlig er såret. Er ikke det logisk? men samtidig en umoden reaksjon fra han å ikke snakke med meg om det eller? For hvordan ville en hver mann tatt det, å få høre at den du snakker med syns det blir litt i overkant? Ville han da trukket seg tilbake for å demonstrere at jeg har såret han, at han ikke skal være så masete eller til bry da kanskje?

Så hva tror dere og hva kan jeg gjøre.? 

Ps. Trenger ikke høre at jeg har dritt på draget ved å feilsende. ja det har jeg og nei det skulle aldri ha skjedd. han føler seg sikkert lite verdsatt dessverre. 

Anonymkode: aa36c...141

Det tok deg en måned å forstå? Det burde du skjønt med en gang. Han lyser jo såret. Det er jo ganske så nedlatende det du skriver og får det til å framstå som han er en egoistisk plage. 

Du har jo klaget på at du har brukt 1000 timer på å lytte til han, da kan du faktisk ikke kalle det en umoden reaksjon å ikke ville snakke med deg om det. Da føler han vel at han bryr deg enda mer. Du kan faktisk ikke forvente i det hele tatt at han vil snakke om det. Den delen står faktisk på deg nå. Visst du skal ha noen som helst sjanse nå må du ta fullt iniativ her. Vise han at du faktisk liker han. Synes veldig synd på han og skjønner veldig godt om han ikke ønsker å forsette. Han har det nok helt sikkert ikke noe godt nå. Han stoler nok ikke på deg lenger og føler seg nok ikke helt trygg med deg. 

Håper virkelig du er flau og sier unnskyld. Du må gjøre ganske mye for å klare å rette opp det der. 

Anonymkode: 95e16...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det tok deg en måned å forstå? Det burde du skjønt med en gang. Han lyser jo såret. Det er jo ganske så nedlatende det du skriver og får det til å framstå som han er en egoistisk plage. 

Du har jo klaget på at du har brukt 1000 timer på å lytte til han, da kan du faktisk ikke kalle det en umoden reaksjon å ikke ville snakke med deg om det. Da føler han vel at han bryr deg enda mer. Du kan faktisk ikke forvente i det hele tatt at han vil snakke om det. Den delen står faktisk på deg nå. Visst du skal ha noen som helst sjanse nå må du ta fullt iniativ her. Vise han at du faktisk liker han. Synes veldig synd på han og skjønner veldig godt om han ikke ønsker å forsette. Han har det nok helt sikkert ikke noe godt nå. Han stoler nok ikke på deg lenger og føler seg nok ikke helt trygg med deg. 

Håper virkelig du er flau og sier unnskyld. Du må gjøre ganske mye for å klare å rette opp det der. 

Anonymkode: 95e16...0c7

Hun har oppdatert og skrevet at han har tilgitt henne. Det er bra mellom dem. 

Klart han ble såret, det sier seg selv, men er ikke grunn god nok til å gjøre slutt. Ikke slik jeg ser det. Vi lufter alle ut av og til, vær nå litt nådige. 

Anonymkode: ec10b...028

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 13.15):

Jeg og han prater i timesvis, natt og dag. Det er aldri for mye. Vi trenger hverandre, ingen andre. Og det vet vi. Vi er en super match faktisk. Mitt utspill til venninnen var kun et hjertesukk grunnet EN dag hvor jeg syns han var litt vel mye selvsentrert. Jeg skrev det veldig idiotisk til venninnen og det hørtes ut som det alltid er slik, men det er det ikke. Jeg elsker å snakke med han. Virkelig. Han er min person, den jeg alltid går til. Og jeg er hans. Vi har blitt veldig nære, kysser og hadde noe på gang... Men så skjedde dette og jeg forstår han også. 

Jeg har valgt å la utspillet være hos han, siden det er han som har trukket seg unna. Har tenkt han trenger tid. Men høre jeg ikke fra han innen en dag eller to nå, så gir jeg lyd for når jeg nå har innsett at jeg har tabbet meg ut og såret han, så må jeg få gjort noe med det.... Og det skal jeg. Ts

Anonymkode: aa36c...141

Du skal ikke vente til han tar kontakt nå når han er redd for å plage deg. Nå må faktisk du ta iniativet her. 

Anonymkode: 95e16...0c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du skal ikke vente til han tar kontakt nå når han er redd for å plage deg. Nå må faktisk du ta iniativet her. 

Anonymkode: 95e16...0c7

Hun har oppdatert!!! 

Anonymkode: ec10b...028

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 13.22):

Og det skal jeg. Men har valgt å ta han på alvor når han distanserer seg, og ikke løpe etter han. Han trenger antakelig space.... Og det har jeg gitt han. Men tro meg, jeg kommer til å ta kontakt snarest, om han ikke gjør det innen en dag eller to. 

Nå er det ikke så mye nytt å komme med herfra. Jeg vet hva jeg har gjort og hva jeg må gjøre. Og det skal jeg. Takker for alle innspill. Jeg trekker meg ut av tråden frem til jeg har noe nytt å melde. 

Ts

Anonymkode: aa36c...141

Han trenger ikke space, han trenger at du viser at du bryr deg. Om du lar han få space så kommer han til å tro at du synes det er godt han ikke tar kontakt. 

Anonymkode: 95e16...0c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.6.2024 den 2.07):

  Hva tror dere? Og hva kan jeg evt gjøre for å endre dette? Jeg VET han er interessert, for det sa han til meg for senest en uke siden, men likevel er han mye mindre kontaktsøkende og kommunikativ.

Det er jo sårende når man oppdager at kjæresten snakker skit. 🙈 

Jeg tenker dere m snakke ut om det. Kansje dere har brukt hverandre som søppelbøtte? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...