Gå til innhold

Skal ta abort, samboer må jobbe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta abort nå til uka, enighet mellom meg og samboer. Men samboer vil ikke ta fri fra jobb for å bli med meg, vi har et barn som ikke går i barnehage som jeg er i permisjon med. Barnet er 1,5 år gammel, har ingen som kan være barnepass. Jeg synes samboer skal være hjemme i det minste slik jeg slipper å ta med meg barnet på sykehuset for å utføre en abort, var et vanskelig valg fra før men grunnet sykdom hos meg er abort dessverre det riktige valget. Ønsker naturligvis å slippe ha med meg barnet mitt når jeg skal utføre en abort, det føles helt feil, og samboer viser minimal forståelse over det. Sier jeg kan ta bussen eller taxi til og fra sykehuset. Er jeg urimelig som ønsker at han skal ta seg fri? Og hjelpe til ift. barnet som er hjemme? Vet ikke hvordan jeg takler aborten hverken fysisk eller psykisk, og ser for meg det vil være tøft å skulle være alene med en liten unge samtidig som jeg tar en abort?? 

Anonymkode: d5728...05d

  • Hjerte 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du ta medisinsk abort? Eller kirurgisk? Medisinsk abort så vil du jo ikke få smerter og blødning med en gang.

Anonymkode: b9962...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skal ta abort nå til uka, enighet mellom meg og samboer. Men samboer vil ikke ta fri fra jobb for å bli med meg, vi har et barn som ikke går i barnehage som jeg er i permisjon med. Barnet er 1,5 år gammel, har ingen som kan være barnepass. Jeg synes samboer skal være hjemme i det minste slik jeg slipper å ta med meg barnet på sykehuset for å utføre en abort, var et vanskelig valg fra før men grunnet sykdom hos meg er abort dessverre det riktige valget. Ønsker naturligvis å slippe ha med meg barnet mitt når jeg skal utføre en abort, det føles helt feil, og samboer viser minimal forståelse over det. Sier jeg kan ta bussen eller taxi til og fra sykehuset. Er jeg urimelig som ønsker at han skal ta seg fri? Og hjelpe til ift. barnet som er hjemme? Vet ikke hvordan jeg takler aborten hverken fysisk eller psykisk, og ser for meg det vil være tøft å skulle være alene med en liten unge samtidig som jeg tar en abort?? 

Anonymkode: d5728...05d

Hva i all verden får dere til å i det hele tatt tenke at det er ok å skulle ha med et barn inn på sykehuset når du skal gjennom en abort? Det er vel ikke lov, med god grunn. 
 

Han kan ta sykt barnepasser - dag å være hjemme med barnet deres. Du aner jo ikke hvordan formen blir i etterkant heller, jeg ble lagt inn i flere dager pga komplikasjoner. 

Anonymkode: 84282...66d

  • Liker 29
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ta medisinsk eller kirurgisk? 
 

Hvis du skal ta medisinsk, så skal du bare inn for å ta en 1 pille. Dagen etter tar du nr 2, men da på sykehuset. Da kan du ikke ha med barn. 
 

Kirurgisk kan du ikke ta med barn. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva i all verden får dere til å i det hele tatt tenke at det er ok å skulle ha med et barn inn på sykehuset når du skal gjennom en abort? Det er vel ikke lov, med god grunn. 
 

Han kan ta sykt barnepasser - dag å være hjemme med barnet deres. Du aner jo ikke hvordan formen blir i etterkant heller, jeg ble lagt inn i flere dager pga komplikasjoner. 

Anonymkode: 84282...66d

Jeg tenker jo naturligvis ikke det er ok, men om han ikke er hjemme så kan jeg ikke la barnet på 1,5 år være hjemme alene heller akkurat. Men håper naturligvis jeg skal klare overtale han til å bli hjemme. 
 

ts 

Anonymkode: d5728...05d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er medisinsk abort:) 

ts

Anonymkode: d5728...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å stille krav dette. Hvis han ikke er hjemme så kan du heller ikke ta abort. Done deal!

Anonymkode: 29dc3...259

  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm skrev (Akkurat nå):

Anbefaler å ta kirurgisk. 

Hvorfor anbefaler du det? Ble anbefalt medisinsk av legen min, men har ikke undersøkt veldig mye selv ift. Fordeler og ulemper..

ts

Anonymkode: d5728...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker jo naturligvis ikke det er ok, men om han ikke er hjemme så kan jeg ikke la barnet på 1,5 år være hjemme alene heller akkurat. Men håper naturligvis jeg skal klare overtale han til å bli hjemme. 
 

ts 

Anonymkode: d5728...05d

Herregud, hva er det for en mann😨

Det er ikke lov å ha med barn inn , det sier seg selv. Så å ta med barnet er uansett ikke et alternativ… 

Anonymkode: 84282...66d

  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke ha ansvar for et lite barn under en slik prosess. Er det hjemmeabort er det vel også anbefalt å ha en voksen tilstede for deg, i tilfelle. Det kan være ganske vondt og du fortjener full støtte og backing fra samboer i en slik situasjon. Det er helt hårreisende hvor uempatisk han fremstår.

  • Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker jo naturligvis ikke det er ok, men om han ikke er hjemme så kan jeg ikke la barnet på 1,5 år være hjemme alene heller akkurat. Men håper naturligvis jeg skal klare overtale han til å bli hjemme. 
 

ts 

Anonymkode: d5728...05d

Da må du få ny time. De kommer ikke til å utføre hverken kirurgisk eller medisinsk abort når du kommer med en unge. 

Anonymkode: 03206...848

  • Liker 11
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er medisinsk abort:) 

ts

Anonymkode: d5728...05d

Skal du ta cytotec hjemme eller på sykehuset? Mifegyne får man på sykehuset, og cytotec 1-3 dager etter. Noen må være på sykehuset for å ta cytotec, andre gjør dette hjemme. Det kommer blant annet på hvor mange uker du er på vei.

Men uansett om du skal ta cytotec hjemme så må du den dagen og sikkert også dagen etter ha noen andre til å passe barnet. Og da må samboer ta deg fri fordi du vil være for syk til å kunne ta deg av barnet. 

Anonymkode: b9962...d26

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da må du få ny time. De kommer ikke til å utføre hverken kirurgisk eller medisinsk abort når du kommer med en unge. 

Anonymkode: 03206...848

Jeg regner med man kan ta med seg barnet sitt på sykehuset når man får mifegyne. Det er ikke da man begynner å få kramper og blø. 

Anonymkode: b9962...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor anbefaler du det? Ble anbefalt medisinsk av legen min, men har ikke undersøkt veldig mye selv ift. Fordeler og ulemper..

ts

Anonymkode: d5728...05d

Det er fordi det blir mindre styr for de, men mye mer styr for deg. Kirurgisk er bedre på den måten at du er helt sikker på at alt blir skrapt ut, og at ingen rester blir igjen. Har skjedd meg med medisinsk. Da måtte jeg igjennom kirurgisk etter medisinsk. Blø kan du gjøre i en hel mnd. Eter medisinsk. Med så mye blod at det er vanskelig å jobbe. Også må du ligge på føden i sterke smerter helt til de sier at du er tømt. Da blir du liggende på sykehuset. Glem å ta buss i alle fall

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skal du ta cytotec hjemme eller på sykehuset? Mifegyne får man på sykehuset, og cytotec 1-3 dager etter. Noen må være på sykehuset for å ta cytotec, andre gjør dette hjemme. Det kommer blant annet på hvor mange uker du er på vei.

Men uansett om du skal ta cytotec hjemme så må du den dagen og sikkert også dagen etter ha noen andre til å passe barnet. Og da må samboer ta deg fri fordi du vil være for syk til å kunne ta deg av barnet. 

Anonymkode: b9962...d26

Jeg ønsker i utgangspunktet å ta det hjemme, men grunnet sykdom var fastlegen min usikker på om jeg fikk det. Så jeg vet ikke så mye før til uka når jeg har fått time på sykehuset.

ts

Anonymkode: d5728...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg skal på sykehuset for å få pillen den og den datoen. Ettersom jeg ikke kan ha med barn på sykehuset(du får sikkert info, og den infoen skal du ha uten å bli forstyrret av en 1.5 åring du må passe på så du kanskje ikke får med den viktige detaljer), må du ha Ole den dagen. To dager etter skal jeg inn på sykehuset igjen for å få cytotek. Da må du være hjemme den dagen og dagen etter fordi en abort kan være svært smertefullt og jeg kommer muligens til å sitte masse på do på grunn av alt som skal ut. Da kan jeg ikke ta vare på vårt felles barn mens jeg tar livet av det barnet du ikke ønsker. Være en mann og ta ansvar. Ansvaret blir mye større dersom jeg ikke får tatt abort fordi du er for evneveik til å være hjemme fra jobb noen dager". 

Det siste tenker du inni deg, mens du klistrer på et smil og finner en mer pedagogisk måte å si det på. 

Anonymkode: d769c...1f2

  • Liker 9
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

"Jeg skal på sykehuset for å få pillen den og den datoen. Ettersom jeg ikke kan ha med barn på sykehuset(du får sikkert info, og den infoen skal du ha uten å bli forstyrret av en 1.5 åring du må passe på så du kanskje ikke får med den viktige detaljer), må du ha Ole den dagen. To dager etter skal jeg inn på sykehuset igjen for å få cytotek. Da må du være hjemme den dagen og dagen etter fordi en abort kan være svært smertefullt og jeg kommer muligens til å sitte masse på do på grunn av alt som skal ut. Da kan jeg ikke ta vare på vårt felles barn mens jeg tar livet av det barnet du ikke ønsker. Være en mann og ta ansvar. Ansvaret blir mye større dersom jeg ikke får tatt abort fordi du er for evneveik til å være hjemme fra jobb noen dager". 

Det siste tenker du inni deg, mens du klistrer på et smil og finner en mer pedagogisk måte å si det på. 

Anonymkode: d769c...1f2

Hvorfor skal TS finne en mer pedagogisk måte å si det på? Mannen virker jo blottet for følelser og empati, så tenker at han kan få høre det ganske direkte. 
 

 

Anonymkode: 84282...66d

  • Liker 27
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg ønsker i utgangspunktet å ta det hjemme, men grunnet sykdom var fastlegen min usikker på om jeg fikk det. Så jeg vet ikke så mye før til uka når jeg har fått time på sykehuset.

ts

Anonymkode: d5728...05d

Du bør i alle fall være klar over at selve aborten med cytotec da ikke blir å skje den dagen du har fått time. At du får mifegyne og at du sannsynligvis da skal komme tilbake for cytotec innen et par dager hvis du skal gjennomføre det på sykehus. Det er jo greit å vite ift planlegging av barnepass og at samboer da må ta seg fri når du skal få cytotec. Det er han bare pent nødt til. 

Anonymkode: b9962...d26

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...