Gå til innhold

Hva har du bakt i dag? (bildetråd)


Paneera

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte å lage en tråd hvor vi kan dele hva vi har bakt i løpet av dagen. Det kan være kaker, småkaker, boller eller annen gjærbakst.

Jeg begynner.

I dag har jeg for første gang laget hjemmelagde scones :spise:

Jeg prøvde meg på bananpannekaker, men det ble ikke vellykket.

IMG_9698.jpeg

Endret av Paneera
  • Liker 4
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hev inn en muffinsrøre også :) Alt hjemmelaget, helt fra bunnen av. 

IMG_9703.jpeg

  • Liker 3
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paneera skrev (2 minutter siden):

Jeg hev inn en muffinsrøre også :) Alt hjemmelaget, helt fra bunnen av. 

IMG_9703.jpeg

Er det vaniljemuffins? 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pal Fungi skrev (1 minutt siden):

Er det vaniljemuffins? 

Nei, helt vanlig røre uten fyll. Men de sprakk litt opp i ovnen 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paneera skrev (2 minutter siden):

Nei, helt vanlig røre uten fyll. Men de sprakk litt opp i ovnen 😅

Jeg bakte mye før, men har liksom ikke samme interessen for det lenger 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pal Fungi skrev (3 minutter siden):

Jeg bakte mye før, men har liksom ikke samme interessen for det lenger 🙈

Jeg skaffet meg kjøkkenmaskin i dag, og har nylig fått interesse for matlaging og baking. 

Har anoreksi, og har plutselig blitt veldig matinteressert (noe jeg aldri har vært før). Spiseforstyrrelsesforeningen forklarer det med "’mindre mat i magen, mer mat i hodet". Er visst vanlig at anorektikere er svært interessert i mat..

Har eltet deg (som skal bli til bollefoccacia), lagd bananpannekaker (mislykkede), scones og muffins i dag 😅

I morgen tenkte jeg å prøve meg på bananpannekakene igjen. Samt på en brownie fra bunnen av, med after eight sjokolade inni. Får besøk av en venninne på søndag, samt mine besteforeldre. Så da har jeg både bollefoccacia, donuts, muffins og brownie å servere gjestene. Skal lage lunsj med scones til venninnen kommer på søndag ❤️ 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paneera skrev (8 minutter siden):

Jeg skaffet meg kjøkkenmaskin i dag, og har nylig fått interesse for matlaging og baking. 

Har anoreksi, og har plutselig blitt veldig matinteressert (noe jeg aldri har vært før). Spiseforstyrrelsesforeningen forklarer det med "’mindre mat i magen, mer mat i hodet". Er visst vanlig at anorektikere er svært interessert i mat..

Har eltet deg (som skal bli til bollefoccacia), lagd bananpannekaker (mislykkede), scones og muffins i dag 😅

I morgen tenkte jeg å prøve meg på bananpannekakene igjen. Samt på en brownie fra bunnen av, med after eight sjokolade inni. Får besøk av en venninne på søndag, samt mine besteforeldre. Så da har jeg både bollefoccacia, donuts, muffins og brownie å servere gjestene. Skal lage lunsj med scones til venninnen kommer på søndag ❤️ 

Blir spennende å følge denne tråden 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så irritert over de mislykkede bananpannekakene i stad at jeg måtte lage en ny røre. Dette ble vellykket - og de smakte godt!

Første runde brukte jeg oppskriften fra melk.no (https://www.melk.no/Oppskrifter/Pannekaker/Bananpannekaker)

Merkelig oppskrift. Ingen mel, bare masse havregryn. De var som havregrøt i panna, umulige å få stekt. 

Gikk over til denne oppskriften fra matprat.no (https://www.matprat.no/oppskrifter/familien/bananpannekaker/?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwydSzBhBOEiwAj0XN4OkDYOkSEhx-Ys-F2_UG0JLXwuVd5tVcnG6_sB0kMfUqMpZnmiWXCRoCKUAQAvD_BwE) hvor det er brukt hvetemel istedenfor havregryn. Tilsatte bare 1ss havregryn.

Resultatet ble bra og godt! 

IMG_9706.jpeg

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pal Fungi skrev (22 minutter siden):

Den så god ut 🤩

Enig, den ser helt fantastisk god ut! Gleder meg til å overraske venninnen med den i morgen😍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paneera skrev (21 timer siden):

Jeg skaffet meg kjøkkenmaskin i dag, og har nylig fått interesse for matlaging og baking. 

Har anoreksi, og har plutselig blitt veldig matinteressert (noe jeg aldri har vært før). Spiseforstyrrelsesforeningen forklarer det med "’mindre mat i magen, mer mat i hodet". Er visst vanlig at anorektikere er svært interessert i mat..

Har eltet deg (som skal bli til bollefoccacia), lagd bananpannekaker (mislykkede), scones og muffins i dag 😅

I morgen tenkte jeg å prøve meg på bananpannekakene igjen. Samt på en brownie fra bunnen av, med after eight sjokolade inni. Får besøk av en venninne på søndag, samt mine besteforeldre. Så da har jeg både bollefoccacia, donuts, muffins og brownie å servere gjestene. Skal lage lunsj med scones til venninnen kommer på søndag ❤️ 

 

Paneera skrev (17 timer siden):

Jeg ble så irritert over de mislykkede bananpannekakene i stad at jeg måtte lage en ny røre. Dette ble vellykket - og de smakte godt!

Første runde brukte jeg oppskriften fra melk.no (https://www.melk.no/Oppskrifter/Pannekaker/Bananpannekaker)

Merkelig oppskrift. Ingen mel, bare masse havregryn. De var som havregrøt i panna, umulige å få stekt. 

Gikk over til denne oppskriften fra matprat.no (https://www.matprat.no/oppskrifter/familien/bananpannekaker/?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwydSzBhBOEiwAj0XN4OkDYOkSEhx-Ys-F2_UG0JLXwuVd5tVcnG6_sB0kMfUqMpZnmiWXCRoCKUAQAvD_BwE) hvor det er brukt hvetemel istedenfor havregryn. Tilsatte bare 1ss havregryn.

Resultatet ble bra og godt! 

IMG_9706.jpeg

 

Paneera skrev (8 timer siden):

Enig, den ser helt fantastisk god ut! Gleder meg til å overraske venninnen med den i morgen😍

Hva skjedde med "Kun bilder"?

Anonymkode: c0cdf...16b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muffins fra i går, med smeltet sjokobons White som topping. 

Varm kaffe med melk, fløte og after eight 🥰

IMG_9716.jpeg

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bollefoccacia ❤️❤️

IMG_9719.jpeg

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

 

 

Hva skjedde med "Kun bilder"?

Anonymkode: c0cdf...16b

Litt misvisende overskrift, kanskje. Jeg mente å lage en tråd hvor folk kunne legge ut bilder av hva de har bakt, heller enn bare å skrive "vafler" :) Gøy med bilder , og ikke bare tekst, av folk sin bakst 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et litt bedre bilde av after eight kaka med browniebunn 

IMG_9724.jpeg

  • Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paneera skrev (1 time siden):

Et litt bedre bilde av after eight kaka med browniebunn 

IMG_9724.jpeg

Den ser helt nydelig ut! 🤩🤩🤩 

Endret av Mollie
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollie skrev (På 23.6.2024 den 20.19):

Den ser helt nydelig ut! 🤩🤩🤩 

Den ble veldig god! 

I dag ble det nanbrød 

IMG_9733.thumb.jpeg.5a6fb28cfea4068c5af8dab18c4f939f.jpeg

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...