Gå til innhold

Hvor ofte sex VS hvor lenge det varer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Av og til 5 minutter. Av og til to timer. Kommer helt an på😏 elsker kjappiser tho. Er veldig lett-tent og elsker egentlig å bli dunka😅 også elsker jeg de lengre øktene, fordi de ofte blir mer intime og grisete🤓😛

Anonymkode: 8ec72...959

Bli dunka? 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irak skrev (33 minutter siden):

Nei det bevarer jeg for min spesielle. Noe velger faktisk til og med jeg, og holde for meg selv. Tro det eller ei 👏👏👏

Men poenget er at uansett hva du gjør så er det ikke sååå spennende å gjøre mange ganger dersom man ikke har en stor interesse for det til å begynne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (2 minutter siden):

Men poenget er at uansett hva du gjør så er det ikke sååå spennende å gjøre mange ganger dersom man ikke har en stor interesse for det til å begynne med.

Man kan jo få interesse da...Kommer jo an på motivasjonen det da 😉. Jeg tenker at sex med meg feks skal være en opplevelse (hvis man har god tid). Har man dårlig tid så fins det ei råd for det og. Poenget er at hvis sex kun blir rutine så blir det kjedelig, og det som er kjedelig er ikke så gøy å gjenta gang på gang.

Catch my drift? Eller er ditt sexliv kun basert på rutine?

Sex skal jo være gøy og deilig ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (3 minutter siden):

Man kan jo få interesse da...Kommer jo an på motivasjonen det da 😉. Jeg tenker at sex med meg feks skal være en opplevelse (hvis man har god tid). Har man dårlig tid så fins det ei råd for det og. Poenget er at hvis sex kun blir rutine så blir det kjedelig, og det som er kjedelig er ikke så gøy å gjenta gang på gang.

Noen ganger handler det bare om at folk er forskjellige. Noen syntes sex er bedre og morsommere en andre.

Etter 35 år som seksuell aktiv så spiller det ingen rolle om du står på hendene og suger meg, samtidig som du har en dragon dildo i rumpa og spiller Lisa gikk til skolen med nesa. Det er fortsatt bare en blowjob. Det er grenser for spennende man kan gjøre det. Det Spiller ingen rolle om du suger meg hjemme i senga, i boden, i garasjen, i bilen. Det er bare en blowjob.

Kona mi syntes det er kjedelig å se fotball. Det hjelper ikke å bytte TV 100 ganger eller dra på besøk til andre for å se fotball. Hun syntes det er like kjedelig uansett hvordan man arrangerer betingelsene. Selve fotballen forblir den samme.

Catch my drift?☺️

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Blåttvann said:

Jeg liker sex og kommer fort, likevel vil jeg si at det er veldig begrenset hvor mange måter man kan putte penis inn i fitta på. Det er jo faktisk helt det samme som skjer hver gang, om man ser rent praktisk på det.

Om man knuller i senga eller i sofaen, på oppvaskmaskinen eller vaskemaskinen, på kjøkkenbordet eller spisebordet, oppetter stueveggen eller veggen i garasjen. De fleste stillinger er også ganske like, selv om benplasseringen og hvordan man tar på hverandre er ulik. Står jeg i doggy er det nøyaktig det samme som skjer enn om jeg står på første trinnet i trappa. Pikken kommer inn bakfra. Det samme skjer når man er i klassisk misjonær eller har beina bak hodet. Pikken inn forfra. Det er kanskje ulikt i seg selv, men ganske likt hva som skjer rent praktisk.

Selv for meg som liker bondage, utkledning, rollespill, leketøy osv så kan jeg forstå at det å putte penis i fitta eller få fitta full av pikk ikke for alltid og evig er like spennende. Man kliner litt og tar på hverandre. Suger, slikker, fingrer og dasker. Uansett hva man gjør så har man gjort det på en eller tusen måter før.

Ost på brødskiva hver dag er kjedelig det også, selv om du snur osten på skrått for å være litt vill og gal en dag. Tomato tomato.

Noen av oss blir ikke lei, men jeg kan faktisk forstå at dette ikke er like spennende for alle. 🤣

Du må være en av de kuleste og mest reflekterte her inne. I bow to thee! 😀 

Anonymkode: 778b4...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker mannen lang tid på å komme. Vi kan ha sex 1-2 timer om vi har tid, ork og mulighet, men vi kan også ha sex 15-20 min bare for kosen, uten at noen av oss "må" komme..

Har 2 barn, yngste er 10 år, eldste tenåring. 

Anonymkode: b3c95...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må være en av de kuleste og mest reflekterte her inne. I bow to thee! 😀 

Anonymkode: 778b4...fdf

Vet ikke om du er ironisk, men velger å si tusen takk uansett. God helg! :briller2:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid likt kjappiser. Det er noe rått og voldsomt over det. Vi har kjappiser ca 2 ganger i uken og mer langvarig sex 3-4 ganger i måneden (mensenuka forstyrrer intervallene litt). 16 år sammen og to barn mellom 6-8. Vi hadde sex 2-3 ganger om dagen de første årene. 

Anonymkode: 58652...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (4 timer siden):

Noen ganger handler det bare om at folk er forskjellige. Noen syntes sex er bedre og morsommere en andre.

Etter 35 år som seksuell aktiv så spiller det ingen rolle om du står på hendene og suger meg, samtidig som du har en dragon dildo i rumpa og spiller Lisa gikk til skolen med nesa. Det er fortsatt bare en blowjob. Det er grenser for spennende man kan gjøre det. Det Spiller ingen rolle om du suger meg hjemme i senga, i boden, i garasjen, i bilen. Det er bare en blowjob.

Kona mi syntes det er kjedelig å se fotball. Det hjelper ikke å bytte TV 100 ganger eller dra på besøk til andre for å se fotball. Hun syntes det er like kjedelig uansett hvordan man arrangerer betingelsene. Selve fotballen forblir den samme.

Catch my drift?☺️

Da kommer det an på kjemien tør jeg påstå da ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (12 timer siden):

Nei. Folk er forskjellige, selv om du tenker at alle egentlig er som deg, de har bare ikke opplevd deg.

Men alle er ikke lik deg, det finnes faktisk folk som ikke har interesse for sex uansett hvor godt det er der og da. Det gir dem ikke samme hormon-cocktail som deg uansett om de kanskje har det ca like digg der og da.

Jeg synes sex skal være lekent og gøy, noe det absolutt er med riktig partner, men likevel tenker jeg at noen kan ha like bra sex uten å bli like avhengig som meg. Jeg har også prøvd ulike rusmidler men har aldri opplevd samme rush som andre folk sier de får og det gir meg virkelig ingenting. Jeg er avholds, på tross av at jeg stadig har prøvd å drikke alkohol som smaker godt og gir en rus.

Hjernen min er bare ikke laget for sånt, jeg har det bedre edru. Det handler ikke om at jeg ikke har prøvd ulike alkoholholdige drikker eller ikke har blandet riktig, jeg har drukket mye over flere år fordi vennegjengen var så opptatt av alkohol. Gjorde det bare fordi det var det man liksom skulle gjøre. Men jeg har ikke én god erindring av en morsom kveld på fylla som var bedre enn den hadde vært uten alkohol.

Og dette er veldig spesielt for folk, de skjønner ikke hva jeg snakker om fordi alle liker jo alkohol? Alle må jo drikke litt for å ha det gøy. Alle klarer å slappe av mer dersom de drikker... osv. Men nei, sånn er det ikke for meg. Jeg kommer nok aldri til å få interesse for rus slik det er for majoriteten. Jeg har prøvd skikkelig dyre viner også, til mat som gjør at jeg forstår at det passer meget godt sammen og som jeg har likt ekstremt godt der og da, men jeg har ikke interesse av å kjøpe en vin for å gjøre måltidet fullendt noen gang, jeg foretrekker fortsatt vann.

Vi har rett og slett ulike hjerner. Og hvorfor trene opp hjernen til å like noe man klarer seg helt fint uten? Leser jo stadig om folk som får livene sine ødelegge av for lite sex så må være digg å ikke ha dette behovet.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (3 minutter siden):

Nei. Folk er forskjellige, selv om du tenker at alle egentlig er som deg, de har bare ikke opplevd deg.

Men alle er ikke lik deg, det finnes faktisk folk som ikke har interesse for sex uansett hvor godt det er der og da. Det gir dem ikke samme hormon-cocktail som deg uansett om de kanskje har det ca like digg der og da.

Jeg synes sex skal være lekent og gøy, noe det absolutt er med riktig partner, men likevel tenker jeg at noen kan ha like bra sex uten å bli like avhengig som meg. Jeg har også prøvd ulike rusmidler men har aldri opplevd samme rush som andre folk sier de får og det gir meg virkelig ingenting. Jeg er avholds, på tross av at jeg stadig har prøvd å drikke alkohol som smaker godt og gir en rus.

Hjernen min er bare ikke laget for sånt, jeg har det bedre edru. Det handler ikke om at jeg ikke har prøvd ulike alkoholholdige drikker eller ikke har blandet riktig, jeg har drukket mye over flere år fordi vennegjengen var så opptatt av alkohol. Gjorde det bare fordi det var det man liksom skulle gjøre. Men jeg har ikke én god erindring av en morsom kveld på fylla som var bedre enn den hadde vært uten alkohol.

Og dette er veldig spesielt for folk, de skjønner ikke hva jeg snakker om fordi alle liker jo alkohol? Alle må jo drikke litt for å ha det gøy. Alle klarer å slappe av mer dersom de drikker... osv. Men nei, sånn er det ikke for meg. Jeg kommer nok aldri til å få interesse for rus slik det er for majoriteten. Jeg har prøvd skikkelig dyre viner også, til mat som gjør at jeg forstår at det passer meget godt sammen og som jeg har likt ekstremt godt der og da, men jeg har ikke interesse av å kjøpe en vin for å gjøre måltidet fullendt noen gang, jeg foretrekker fortsatt vann.

Vi har rett og slett ulike hjerner. Og hvorfor trene opp hjernen til å like noe man klarer seg helt fint uten? Leser jo stadig om folk som får livene sine ødelegge av for lite sex så må være digg å ikke ha dette behovet.

Jeg tenker ikke at alle er som meg nei. Vet godt at mennesker er ulike. Er ikke feil å oppmuntre tenker jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det har jeg svart deg på.

Nei, du har ikke det. «Onani møter lysten min til å onanere» er ikke et svar på spørsmålet mitt. Det er et goddag mann økseskaft-svar. Siden det er så vanskelig for deg å svare på spørsmålet mitt, skal jeg hjelpe deg: Onani gir deg seksuell nytelse. Onani er godt. Det hjelper til med å dempe stress. Det utløser endorfiner, kroppens vellyst-hormoner. Det er seksuell nytelse. Det gir deg orgasme.
kilde: https://nhi.no/sykdommer/mann/seksuelle-tema/masturbasjon

Grunnen til at du ikke vil svare på spørsmålet mitt er fordi du vet at svaret, som er skrevet inn over her, er identisk med svaret på hvorfor vi har parsex. Du vet at det der svulstige «onani og sex er to helt ulike ting» er noe man sier for at onanien skal høres mer verdig ut og hverdags-parsexen mindre attraktiv. Sannheten er imidlertid at onani er et alternativ til samleie og det bidrar til å dempe sexlysten (kilde: NHI).

Endret av Topper og daler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (29 minutter siden):

Nei, du har ikke det. «Onani møter lysten min til å onanere» er ikke et svar på spørsmålet mitt. Det er et goddag mann økseskaft-svar. Siden det er så vanskelig for deg å svare på spørsmålet mitt, skal jeg hjelpe deg: Onani gir deg seksuell nytelse. Onani er godt. Det hjelper til med å dempe stress. Det utløser endorfiner, kroppens vellyst-hormoner. Det er seksuell nytelse. Det gir deg orgasme.
kilde: https://nhi.no/sykdommer/mann/seksuelle-tema/masturbasjon

Grunnen til at du ikke vil svare på spørsmålet mitt er fordi du vet at svaret, som er skrevet inn over her, er identisk med svaret på hvorfor vi har parsex. Du vet at det der svulstige «onani og sex er to helt ulike ting» er noe man sier for at onanien skal høres mer verdig ut og hverdags-parsexen mindre attraktiv. Sannheten er imidlertid at onani er et alternativ til samleie og det bidrar til å dempe sexlysten (kilde: NHI).

Folk er nok forskjellige. For min mann så er onani kun en måte å dempe trykket litt på dersom det blir langt mellom samleiene. Så egentlig ikke et fullgodt alternativ eller en erstatning, men en aktivitet som overlapper litt bare.

Anonymkode: 97515...2dd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Folk er nok forskjellige. For min mann så er onani kun en måte å dempe trykket litt på dersom det blir langt mellom samleiene. Så egentlig ikke et fullgodt alternativ eller en erstatning, men en aktivitet som overlapper litt bare.

… som vel ikke er en motsetning til det jeg skriver i innlegget, snarere en bekreftelse: Onanien bidrar til å dempe sexlysten. Mange kunne selvsagt ønske seg mer parsex enn de har tilgang til. For dem er selvsagt ikke onani et fullgodt alternativ, men den muligheten de har til å dekke sexbehovet. 

Endret av Topper og daler
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (38 minutter siden):

… som vel ikke er en motsetning til det jeg skriver i innlegget, snarere en bekreftelse: Onanien bidrar til å dempe sexlysten. Mange kunne selvsagt ønske seg mer parsex enn de har tilgang til. For dem er selvsagt ikke onani et fullgodt alternativ, men den muligheten de har til å dekke sexbehovet. 

Langt på vei, men tenker at kanskje det varierer hvor stort overlappet er da? Og at for noen (som den personen du egentlig diskuterte med) så er de to sirklene uten overlapp 🤷‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Langt på vei, men tenker at kanskje det varierer hvor stort overlappet er da? Og at for noen (som den personen du egentlig diskuterte med) så er de to sirklene uten overlapp 🤷‍♀️

Sirkler eller ei, både parsex og onani dekker de samme grunnleggende fysiologiske behovene. Hvor godt den ene eller andre varianten oppleves å tilfredsstille disse behovene, varierer fra person til person. I tillegg kan parsex også møte mer romantiske behov utover de rent fysiologiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Topper og daler skrev (5 timer siden):

Nei, du har ikke det. «Onani møter lysten min til å onanere» er ikke et svar på spørsmålet mitt.

Grunnen til at du ikke vil svare på spørsmålet mitt er fordi du vet at svaret, som er skrevet inn over her, er identisk med svaret på hvorfor vi har parsex.

Jo jeg har det. Jeg har svart på spørsmålet ditt og grunnen til at jeg onanerer er ikke identisk med grunnen til at jeg har sex med kjæresten min.

Noen ganger vil jeg onanere, da onanerer jeg. Noen ganger vil jeg ha sex med kjæresten min, da har jeg sex med kjæresten min, noen ganger vil jeg jogge, da jogger jeg, noen ganger vil jeg trene styrke, da trener jeg styrke.

Om jeg vil trene styrke, så hjelper det ikke å jogge. Om jeg vil onanere, så hjelper det ikke å ha sex med kjæresten.

Å onanere møter min lyst til å onanere

.Å ha sex med kjæresten møter ikke min lyst til å onanere.

Å onanere møter ikke min lyst til å ha sex med kjæresten.

Det er du som får det samme ut av å onanere som å ha sex med kona di.
Du trenger ikke å projisere din seksualitet på alle andre. Du blir kåt av å dele bilder av kona di, jeg blir ikke kåt av å dele bilder av min. Du strever med å skjønne at ikke alle har samme forhold til onani og seksualitet som deg selv. Litt trist og ganske komisk.

Anonymkode: d4c0f...967

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.6.2024 den 22.13):

De første årene hadde vi sex ca 3 ganger i uken i minst en time hver gang, ofte 2. Ikke med penetrering hele tiden selvfølgelig, men med hele pakka. 

Noen år og 2 barn seinere er det ikke mulig. Vi har i snitt 1 times tid fra ungene er sovnet og det mest presserende av husarbeid er gjort til vi vil legge oss å sove selv. Vi er slitne mesteparten av tiden. Sex bare faller bort selv om begge savner det. Kjappiser er ikke aktuelt for den ene av oss da denne bruker lang tid på å komme i mål og vi vil jo at begge skal ha det bra.

Dere som har vært gift noen år og har små barn. Hvor ofte ca har dere sex og ca hvor lenge varer det? Hvordan får dere tid og overskudd til det?

Har dere som har kjappiser oftere sex enn dere som bruker lang tid?

Anonymkode: 6d06a...9c7

Har vært gift så lenge at barna har flyttet ut.
Sengehygge blir kanskje en gang i uka. 2=3 glass vin på fruen og litt mindre på meg i forkant og da går det fort en time før begge er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (3 minutter siden):

2=3 glass vin på fruen og litt mindre på meg i forkant og da går det fort en time før begge er fornøyd.

Hyggelig da👌🏼

Anonymkode: d4c0f...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Sciurus, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...