Gå til innhold

Hvor ofte sex VS hvor lenge det varer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hver dag, bruker mellom 1-1 1/2 time hver gang. Vi får det til fordi vi prioriterer det. Det går utover søvnen, men det er det verdt for vår del.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er dere begge enige om dette da?

Anonymkode: 99948...a46

Ja, vi er definitivt enige om at barna er viktigst. Det betyr ikke at vi ikke ønsker å få et litt bedre sexliv også. TS

Anonymkode: 6d06a...9c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (5 minutter siden):

Hver dag, bruker mellom 1-1 1/2 time hver gang. Vi får det til fordi vi prioriterer det. Det går utover søvnen, men det er det verdt for vår del.

Uten søvn så orker ihvertfall ingen av oss sex...

Anonymkode: 6d06a...9c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uten søvn så orker ihvertfall ingen av oss sex...

Anonymkode: 6d06a...9c7

Jeg sier ikke at man ikke sover, men sex må prioriteres hvis det skal bli noe av. Vi har et barn (min stesønn) med mange spesielle behov og diagnoser. Vi ville aldri hatt sex om vi ikke valgte aktivt å prioritere det. Man får det til hvis man virkelig vil.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her mener mannen at å ha sex i mindre enn 30 minutter er å "knapt ha hatt sex", så kjappiser utgikk jo da, uansett livsfase. 

Synes forøvrig det var enklere å få til med småbarn enn med tenåringer. Nå er de liksom alltid rundt og alltid våkne. Det var ikke en utfordring da de var små, så da handlet det om å prioritere krefter til sex. Nå handler det mer om anledning. 

Da barna var små fikk vi til 2-5 ganger i uka. Nå er ofte 1-2 ganger i uka det vi får til. Ikke av lyst, men av anledning. Vi har kjøpt oss hytte for å kunne stikke av litt innimellom. 😁

Anonymkode: 71c84...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis et rikt og aktivt sexliv og samliv er viktig, ikke få barn. Er det en ting jeg er mer sikker på enn noen gang etter å ha tilbragt litt for mye tid på dette forumet, så er det at jeg aldri skal ha barn. Både jeg og kona elsker det livet vi har nå. Vi kan gjøre hva vi vil, reise hvor vi vil, gå ut når vi vil og ha sex når vi vil. Å få barn ville ha ødelagt alt.

Alle vet jo egentlig dette, så hvorfor få barn om man ønsker et godt samliv og sexliv?

Anonymkode: b1bad...1c8

Man har en drøm om å få til alt, vel. Strekke til på alle områder i livet, bare naile det. Gjøre karriere men ha barn. Ha et godt parforhold fullt av sex og romantikk, men ha barn. Være en god venn, holde seg i form, lære nye ting, utvikle seg som menneske, men barn på toppen. Det går jo ikke. 

Anonymkode: 97515...2dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært sammen i nitten år, tre barn. Har sex like mye som før barn, 2-5 ganger i uka. Ei sjeldent gang har vi sex lenge, 1-2 timer, men stort sett så klarer jeg ikke å ha lyst så lenge. Konsentrasjon har aldri vært mi sterke side, så da faller jeg inn og ut av lysta, og det er kjipt for begge parter. Det varer stort sett 5-20 minutter, fra start til slutt (altså med alle aktiviteter inkludert, ikke kun penetrering). Vi hadde nok sex lenger før barn, men det er behagelig som det er nå.

Det er ikke alltid jeg får orgasme (bruker oftest litt tid før jeg kommer i mål og det må attpåtil være null forstyrrelser), men sex er så deilig likevel, selv uten orgasme. Jeg ville aldri latt være å ha det, om jeg så aldri fikk orgasme. 

Og, for å svare på det andre spørsmålet ditt: vi ville langt ifra hatt like mye sex om vi skulle ligget 1-2 timer hver gang. Det krever for mye tid, energi, fokus, og generelt  det å være i stand til å orke og håndtere de mange intense inntrykkene som sex gir - i kanskje opptil to timer! 

Anonymkode: 8007e...5e1

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker hver dag, men 5-15 minutter bare. Eller så fort han kommer i mål. Hvis jeg ikke kommer i mål, kan jeg bruke vibrator. Da tar det under et minutt.

Anonymkode: 3f2d7...592

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Man har en drøm om å få til alt, vel. Strekke til på alle områder i livet, bare naile det. Gjøre karriere men ha barn. Ha et godt parforhold fullt av sex og romantikk, men ha barn. Være en god venn, holde seg i form, lære nye ting, utvikle seg som menneske, men barn på toppen. Det går jo ikke. 

Anonymkode: 97515...2dd

Nei, derfor vil mange ha godt av å ikke stille så store krav til at sexen skal være full av romantikk og fyrverkeri hver gang man har sex. Enkel hverdagssex kan bidra til å vedlikeholde parforholdet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et godt eksempel på at man bør luke ut de som trenger lang tid på å komme i mål.. Evighetsmaskin

Anonymkode: 170fb...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er et godt eksempel på at man bør luke ut de som trenger lang tid på å komme i mål.. Evighetsmaskin

Anonymkode: 170fb...4f6

De fleste kan få orgasme sammen med partneren enkelt med riktig teknikk. I alle fall de som klarer det når de onanerer på egen hånd. 

Endret av Topper og daler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er et godt eksempel på at man bør luke ut de som trenger lang tid på å komme i mål.. Evighetsmaskin

Anonymkode: 170fb...4f6

Vel her er det mannen, og for å være ærlig var det uvant i starten, men nå ville jeg aldri ha byttet tilbake til 5-10 minutters sex. 

Anonymkode: 71c84...989

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel her er det mannen, og for å være ærlig var det uvant i starten, men nå ville jeg aldri ha byttet tilbake til 5-10 minutters sex. 

Anonymkode: 71c84...989

Bruker mannen lang tid for å komme når han onanerer på egen hånd også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det orgasmen som er viktigst? Hvis man må ha sex i en time for å få orgasme er det kanskje ikke verdt det, eller?

Synes det høres veldig lenge ut om gangen. Men lett for meg å si som kommer veldig lett, jeg hadde nok ikke orket sex med noen som bruker så lang tid. Høres ikke ut som det er verdt tiden det tar. En liten orgasme liksom, etter times jobb. Får mer endorfiner av en kjapp løpe-intervalløkt sikkert. Men sex må man jo ha, og når tiden ikke strekker til.., hm... vanskelig å finne en løsning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (11 minutter siden):

Nei, derfor vil mange ha godt av å ikke stille så store krav til at sexen skal være full av romantikk og fyrverkeri hver gang man har sex. Enkel hverdagssex kan bidra til å vedlikeholde parforholdet. 

Men er det vits å ha sex bare for å ha det da? Da er det vel bedre å bare drite i det kanskje? Eller er det for å gi mannen en orgasme, at man bare må stille som tømmestasjon med puls?

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (1 minutt siden):

Bruker mannen lang tid for å komme når han onanerer på egen hånd også? 

Ja. Om det er bare slik det er eller med vilje vet jeg imidlertid ikke helt, for det er litt uvesentlig. Som jeg skrev i tidligere innlegg regner han sex under 30 minutter som "knapt å ha hatt sex". Jeg har adoptert innstillingen, og vendt meg til å forvente og nyte det på den måten. 

Jeg antar at han kunne kommet fortere, men det blir jo uvesentlig når han ikke vil, og da ville vært skuffet, ikke tilfreds. Vi har fokus på sex vi begge blir tilfreds av. 

Anonymkode: 71c84...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Topper og daler skrev (5 minutter siden):

De fleste kan få orgasme sammen med partneren enkelt med riktig teknikk. I alle fall de som klarer det når de onanerer på egen hånd. 

Er det å onanere det samme som å ha sex med en annen person? 

Skryt gjerne til deg selv om hvor flink du er til å onanere, og hvor gode orgasmer du får. Tror ikke det betyr så mye i et samliv. 

Anonymkode: 170fb...4f6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (Akkurat nå):

Men er det vits å ha sex bare for å ha det da? Da er det vel bedre å bare drite i det kanskje? Eller er det for å gi mannen en orgasme, at man bare må stille som tømmestasjon med puls?

Hvorfor skal enkel hverdagssex alltid omtales som noe skittent og ekkelt? Alternativet for mange er solo-onani, er det så mye mer høyverdig enn å ta en kjappis med partneren? 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vel her er det mannen, og for å være ærlig var det uvant i starten, men nå ville jeg aldri ha byttet tilbake til 5-10 minutters sex. 

Anonymkode: 71c84...989

5 til 10 minutter er motstykket til 1 til 2 timer. 

Anonymkode: 170fb...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere hadde nok litt lav lyst i utgangspunktet, hvis dere bare hadde sex 3 ganger i uka som unge, nyforelskede og barnløse. Vi har vært sammen i godt over 10 år, har småbarn og har sex ca 3 ganger i uka nå. 

Anonymkode: 0a321...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...