AnonymBruker Skrevet 27. juni #101 Del Skrevet 27. juni Det er litt som influensere vs. vanlige folk i dag. Influensere er godt vant. De står ikke i kø, de flyr business, de kjøper mat på Foodora osv. Hvis noe at dette ikke fungerer eller faller bort blir de helt himmelfalne av at «folk orker å ha det sånn». Dagens befolkning er alle influensere sett opp mot vanlige folk i gamledager… Anonymkode: 775ce...20a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni #102 Del Skrevet 27. juni Litt tilbake i tid måtte de jo regne med å miste en stor del av ungene. Mange døde før de ble fem år. Anonymkode: b07fa...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni #103 Del Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (På 21.6.2024 den 21.23): Mine besteforeldre på morssiden hadde 6 barn og på farssiden hadde de 7 barn. Nå til dags har man "mange" barn hvis man har flere enn 2 og de fleste jeg kjenner som er i fertil alder stopper på 2 barn, for det er så slitsomt. (Og dyrt). Hvordan orket de før? Skjønner at en del samfunnsmessig har endret seg mtp. hva som er innafor i oppdragelsen, mer krevende å følge opp med skole osv. Ikke minst har man mer pålitelig prevensjon. Men likevel da... babyer sov vel dårlig før også. Kropper ble slitne og skada av å gå gravide og føde. Likevel fikk de mange. Anonymkode: 5e2c8...293 Når ble besteforeldrene dine født? Min bestemor er født i 1930, og hadde to uker opphold på barsel og husmorvikar både under og etter barselsoppholdet. Den andre har fortalt at eldre kvinner kom å bodde hos dem mens de hadde spedbarn. Begge forteller om jobbene de hadde, men de jobbet jo ikke utenfor hjemmet før alle barna var godt oppi skolealder. Det trengte de heller ikke, siden man lett fikk enebolig og mat på én inntekt uten utdannelse. Sier ikke at ting var enklere før. Men helt andre forhold på mange måter. Og så var jo disse 50-talls husmødrene bare en kort periode av historien. Anonymkode: 2eeec...422 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå